Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 74

Onderwerp: A8 4.2 quattro 1996 - kopen of niet?

  1. #1

    Standaard A8 4.2 quattro 1996 - kopen of niet?

    Af en toe kijk ik wel eens op internet of er 'n interessante A8 4.2 te koop staat, die 'n beetje binnen het audibudget past

    Nou staat er al een poosje een te koop uit '96 met 170.000 op de teller, rijkelijk voorzien van opties (behalve xenon volgens mij). Lekker gewoon met standaard velgen, geen poespas.

    Mijn vraag: als jij een A8 4.2 zocht voor ongeveer die prijs, zou je 'm dan kopen of niet? En waarom dan wel of niet? Let me know!

    Zie hier de advertentie...
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  2. #2

    Standaard

    paar dikke goeie a8 velgen erop en hij is top,vraagprijs staat erbij,dus er valt over te praten,zit de autopas erbij?
    All women are the same, they just look different so you know which ones yours

  3. #3

    Standaard

    Geen idee of de autopas erbij zit, is zo te regelen lijkt me. Vind je de kilometerstand twijfelachtig? Ik weet ook niet of het een importbak is, in dat geval lijkt het me niks.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.880
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Lage kilometerstand, nette bak, geen foute kleur.

    Als de kilometerstand en de onderhoudshistorie (heel belangrijk) te verifiëren zijn, lijkt het me geen slechte.

    Maar je weet wel waar je geld heengaat in deze dure tijden, met een 4.2 onder je kont.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard

    Ik zag v/d week een A8L 6.0 met een ouder echtpaar erin, meneer reed niet harder dan 90. Leeftijd of het nieuwe rijden

    PS: het "eRretje" is gefixed :wink:
    I like digging...

    Especially someone else his grave


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Die lijkt exact op mijn auto! En wat geniet ik er al 2 jaar lang van....

    Ik heb echter de 2.8 V6, bevalt me nog steeds prima en heeft al 430.000 gelopen.

    Het interieur vind ik echter een beetje tegen vallen, zwart leer vind ik stukken mooier maar in de werkelijkheid kan het natuurlijk anders zijn... een plaatje zegt ook niet al te veel.

    En de prijs lijkt me erg goed, mooi dat die nog standaard is, paar dikke 19" A8 velgen eronder en hij is af
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Ik zag v/d week een A8L 6.0 met een ouder echtpaar erin, meneer reed niet harder dan 90. Leeftijd of het nieuwe rijden
    Het nieuwe rijden, da's echt iets voor oude mensen! Ik ben ook wel eens zo'n 6.0 tegengekomen, maar het enige wat ik er nog van kon zien was de achterkant... wat vloog dat er vandoor!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    PS: het "eRretje" is gefixed :wink:
    Thanks!
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Ik heb net antwoord gehad op mijn mail (gebeurt ook niet altijd), het is een originele Hollandse bak, bezit inderdaad geen xenon
    Heb gelijk weer een wat nieuwe vragen gesteld (garantie, NAP, onderhoud).

    Tja, een A8 4.2 brengt de nodige maandlasten met zich mee, maar mijn huidige A6 is ook geen goedkope jongen... een Audi mag wat kosten toch? Je krijgt er ook heel wat voor terug

    Heeft iemand ervaring met het verbruik van deze bolide in de praktijk? En wat drinkt ie, octaangetal 95 of 98?
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damaX
    Heeft iemand ervaring met het verbruik van deze bolide in de praktijk? En wat drinkt ie, octaangetal 95 of 98?
    1 op 6 als je continu in de stad rijdt. Op de snelweg ongeveer 1 op 9

  11. #10

    Standaard Re: A8 4.2 quattro 1996 - kopen of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damaX
    Mijn vraag: als jij een A8 4.2 zocht voor ongeveer die prijs, zou je 'm dan kopen of niet? En waarom dan wel of niet? Let me know!
    De kilometerstand lijkt me niet heel erg twijfelachtig, zou best kunnen kloppen. Ik vind de kleur van het leer echter niet mooi :? De prijs (als vraagprijs) is prima als het een mooie auto is. Ik raad wel een grondige technische keuring aan...

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EasyRider
    1 op 6 als je continu in de stad rijdt. Op de snelweg ongeveer 1 op 9
    Dat vind ik zuinig zat!
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  13. #12

    Standaard

    Das JWauto's in Harderwijk he. Pas heel erg goed op wat je doet daar, ze zijn erg slordig met aflevering. Mijn A6 komt er ook vandaan. Ik raad zeker vooraf een ANWB keuring aan en niet eerder betalen dan dat je alle papieren hebt, alle punten die afwijken in je keuring zijn gedaan en je de factuur in handen hebt. Verder GEEN afleveringsbeurt laten doen, of direct daarna zelf alsnog doen, Ze vergeten nog wel eens filters te vervangen. (en dan zeg ik het lief).

    Kortom: Goede prijzen, kut service en garantie. (ik moet na een jaar nog steeds mijn reservesleutels ontvangen)
    life is like a box of chocolates
    Bezoek ook eens het schietsportforum!

  14. #13

    Standaard

    Ok, bedankt voor de tip Javaboon! Heb nu eigenlijk al geen zin meer om ooit met deze gasten zaken te doen
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  15. #14
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damaX
    Heeft iemand ervaring met het verbruik van deze bolide in de praktijk? En wat drinkt ie, octaangetal 95 of 98?
    In de praktijk zul je rond de 1:7 rijden. 95 octaan kan, maar dan moet je geen prestaties vragen van de V8.

    Zelf rij ik continu op 100 octaan (flink prestatieverschil!).
    Laat aantonen dat de distri/multi riemen bij 120d km's zijn vervangen en de waterpomp/thermostaat.
    RS6 C5
    A3 TDIe

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damaX
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EasyRider
    1 op 6 als je continu in de stad rijdt. Op de snelweg ongeveer 1 op 9
    Dat vind ik zuinig zat!
    En hoeveel km rijd je per jaar

  17. #16

    Standaard

    @eszes: 100 octaan, waar tank je dat? Het gaat er toch om wat de fabrikant aanbeveelt?

    @M o0 Ne!: momenteel rijd ik 30-35.000 per jaar. Heb vanaf 1 januari wel een treinkaart van de baas, dus dan kan ik af en toe met de boemel als de brandstofkosten me de strot uitkomen...
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Gelukkig zijn de brandstofprijzen weer een stukje gedaald

    Het gas kan weer open! :P
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  19. #18

    Standaard

    Octaan 100 is volgens mij alleen maar in Duitsland verkrijgbaar.
    Geloof dat de Shell V-power ook zo rond de 100 zou moeten zijn..

    Aardig wat km's.... ja ik rijd ook zoveel hoor, maar dan gelukkig wel op diesel.....

    Maar mooie auto, dat zeker.

  20. #19
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.880
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    In Duitsland heb je inderdaad 100 oktaan V-power.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #20
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    dus gemiddeld rijd zo;n auto 1:7,5 ongeveer?

    35.000km / 7,5 = 4667 liter per jaar.

    litertje euro 98 kost tegenwoordig 1,32?

    dus zo €6161,- per jaar aan brandstof
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •