Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: audi 80 avant 1.9 td van aannemer

  1. #1

    Standaard audi 80 avant 1.9 td van aannemer

    Hello! Op zoek naar een degelijke betrouwbare auto vond ik een zoekertje van een audi 80 avant 1.9 td, van '94 met 205.000 km, voor een kleine 2500 euro.

    De prijs lijkt me zeer goed, en het volledige onderhoudsboekje met onderhoud om de 7000 km is zeker een plus. De distributieriem werd vervangen aan 140.000 km, dus in principe kan die nog een tijdje mee.

    Wat mogelijk wel een probleem vormt is dat de wagen door een aannemer werd gebruikt. De bumper heeft her en der een deukje, er zijn stukjes uit het glas van de 2 achterlichten (van 4 cm2), de linker mistlamp vooraan werkt niet, in de rechter kruipt vocht, maar vooral: de auto heeft altijd aanhangwagens getrokken (het voorstuk - de motorkap - steekt wat omhoog).

    Samengevat lijkt het mij een deftige wagen, goed onderhouden en een goede prijs, maar hij heeft 200 000 zware kilometers achter de rug.

    Wat denken jullie? Alvast bedankt voor jullie inzichten!

  2. #2

    Standaard

    Eerlijk gezegd zou ik hem laten staan. De 1.9 TD is geen snelheidswonder, en hij heeft een zwaar leven gehad. Ik zou even door zoeken naar een netter exemplaar.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door type81
    Eerlijk gezegd zou ik hem laten staan. De 1.9 TD is geen snelheidswonder, en hij heeft een zwaar leven gehad. Ik zou even door zoeken naar een netter exemplaar.
    Thx. Maar een snelheidswonder moet het echt niet zijn: 't Gaat om mijn eerste auto. 'k Ben pas afgestudeerd en om mijn kansen op de arbeidsmarkt te verhogen wil ik me nu een auto aanschaffen. 't Belangrijkste is voor mij daarbij: betrouwbaar (dus niet te veel onvoorziene kosten), niet te duur (in aankoop en in rijbelasting), diesel en avant.

  4. #4

    Standaard

    Als ik het zo hoor kan ie wel een setje nieuwe schokbrekers gebruiken, en na zo'n zwaar leven weet je nooit wat er voor ellende aan zit te komen...
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  5. #5
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.583
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Aannemers zijn meestal rouwdouwers. Hoppa pleur kledder boem.
    Waarom denk je dat al die deuken en kapotte lichten er zitten. Het interesseert zo'n man geen hol allemaal. Als ie maar rijden kan.

    De auto is als werkpaard gebruikt en er zal niet zachtzinnig mee omgegaan zijn.

    Nu zal de beste man wel een betrouwbare auto gehad willen hebben want op weg naar de klus wil je geen gezeik met je wagen dus dat hij motorisch netjes onderhouden is geweest wil ik best geloven.

    Er gaat minstens nog een duizendje aankomen om em weer in orde te krijgen.
    Ik zou zeggen: Laten staan want je weet niet wat er nog meer loos is.
    Er staan er genoeg te koop. Kijk maar op de vele auto-handel websites, marktplaats.nl , speurders.nl
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties


  6. #6

    Standaard

    Een personwagen gebruikt als aannemers auto lijkt mij geen goede optie....een pallet stenen op een aanhanger + 10 zakken zand en cement is geen fijne verbetering voor de levensduur van de Audi.....ik zo hem lekker laten staan!

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.885
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Lijkt me geen goede aanschaf, inderdaad. Tenzij je zin hebt om de schokbrekers, veren en alle rubber uit je onderstel te vervangen... en de koppeling, waarschijnlijk.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Bedankt! Ik neem aan dat mijn zoektocht naar een audi 80 avant td hier dan ook stopt. Mijn budget van +- 2000 euro lijkt me iets te weinig om een abs + airbag audi te kopen met om en beide 200.000 km. Misschien moet ik het km-criterium wat versoepelen, maar ik probeer te voorkomen dat de auto de fase heeft bereikt waarbij er steeds meer extra kosten opduiken. (Kan de reden zijn waarom men de auto verkoopt.)

    Ivm advertentiekanalen: ik heb wel de indruk dat de prijzen op ebay soms lager liggen dan die op de traditionele zoekertjes-sites. (De 'aannemer'-audi waarover ik sprak vind je terug op ebay.be. Hij staat momenteel 2120 euro.)

  10. #9

    Standaard

    km niet versoepelen, maar bouwjaar versoepelen. De B3 is ook een prima auto om mee te starten.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  11. #10

    Standaard

    Je hebt al een leuke B3 voor minder dan 1000 euro, en gooi je er wat meer tegenaan, kun je een goede op de kop tikken. Een B4 voor dat geld moet ook lukken.

    Dit zijn mits goed onderhouden probleemloze auto's, en als je eens wat hebt zijn de kosten ook te overzien.

    Wat je hier beschrijft is een auto die dik twee ton lang afgeragd is, anders zag hij er niet zo uit.


    Gewoon ff doorzoeken, je vindt geheid wat...
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  12. #11
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    hoeweten jullie toch dat die auto afgeragd is???
    Alleen omdat het van een aannemer is? Ook aannemers kunnen zuinig zijn op hun spullen!
    Ik zou er 's een rondje in rijden en op een brug inspecteren van onder. Als het daar mooi schoon is en geen pek en modderbende is kan het best meevallen..
    '01 rs4 641 ps

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.885
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Veel deuken en gebroken achterlichtglazen zijn over het algemeen geen teken van zorgvuldig gebruik (hoewel ik zorgvuldig omga met mijn woon-werkauto en de schade niet mijn schuld is).

    Maar een auto va eBay is wat lastig te inspecteren helaas...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13

    Standaard

    ehm ik ben zelf aannemer met personeel en weet dus wel hoe er met je spullen wordt omgegaan......we rijden niet voor niets...nieuw!

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak)
    hoeweten jullie toch dat die auto afgeragd is???
    Alleen omdat het van een aannemer is? Ook aannemers kunnen zuinig zijn op hun spullen!

    Nou, dan ga jij maar een auto inspecteren die rondom deuken heeft, en waarvan de achterlichten stuk zijn met alle vochtinwerking van dien...


    Ik denk dat uiteindelijk je conclusie hetzelfde zal zijn als de mijne op afstand...

    Als je om zulke dingen niet geeft, zie je een auto als werkpaard, en zul je 'm dientengevolge behandelen....



    No offence hoor Joris, maar ik denk dat je in je enthousiasme niet het hele verhaal gelezen hebt?



    Voor ik weer te horen krijg dat ik een lompe boer ben... ;-)
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Appie Dakleer
    Voor ik weer te horen krijg dat ik een lompe boer ben... ;-)
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  17. #16
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    lompe boer! ;-)
    Van alle auto's die ik gekocht heb weet ik niet eens van wie ze geweest zijn en wat er mee gedaan is. Ik wil alleen maar zeggen dat je daar niet al te veel conclusies aan kan verbinden. 'Al' die deuken en schade kunnen ook veroorzaakt zijn door bijv. de mrs. van de aannemer die bij de supermarkt iets te enthousiast met de winkelwagen aan kwam rennen zo nu en dan.
    '01 rs4 641 ps

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak)
    lompe boer! ;-)
    Thanks!!! :roll:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak)
    Van alle auto's die ik gekocht heb weet ik niet eens van wie ze geweest zijn en wat er mee gedaan is. Ik wil alleen maar zeggen dat je daar niet al te veel conclusies aan kan verbinden. 'Al' die deuken en schade kunnen ook veroorzaakt zijn door bijv. de mrs. van de aannemer die bij de supermarkt iets te enthousiast met de winkelwagen aan kwam rennen zo nu en dan.
    Ik bedoel dus ook niet zozeer de schade an sich, maar het feit dat het niet gerepareerd is... Da's meestal slecht nieuws.

    Ook snap ik jouw punt wel, het is zeker niet per definitie zo dat een aannemer of bouwvakker niet zuinig op z'n auto kan zijn. Dus enkel het feit dat 'ie van een aannemer is geweest zou voor mij ook geen punt zijn, mits er niet altijd een zware aanhanger achter heeft gehangen. Dit vraagt nuu eenmaal veel...

    Ik kende vroeger een dakdekker, een beetje een eikel van 'n vent, maar z'n auto zag er altijd als nieuw uit, ook als 'ie met 4 man van de bouw afkwam... Die lui moesten hun werkschoenen uitdoen voor ze instapten, en dan klompen aan of zo... Dus het kan wel degelijk!
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  19. #18

    Standaard

    Wij hebben een B4 gehad die van een aannemer geweest is. Die wagen heeft ook flink moeten werken, en dat kon je aan alles merken. Een vreselijke slappe bak.

    Erger nog: Hij had schade gehad. Hij spoorde niet lekker. Hij heeft het bij ons nog geen jaar volgehouden. Ingeruild op een B4 2.3
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  20. #19

    Standaard

    2500 euro vindt ik veel geld voor een TD.
    Ze zijn niet de snelste maar je kan ze sneller maken dan een TDI :twisted:

    Als ik jou was zou ik kijken voor een audi 80 TDI van 93. Is een stuk zuiniger ook. Mijn TD heeft een verbruik van 7.5l/100km. (zal wel door de rechtervoet komen ook) :roll:

    Oja nog iets, je kan beter een goed(iets duurder) exemplaar kopen dan een mishandeld exemplaar.

    De B3 zijn ook goeie wagens.

    gegroet Jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  21. #20

    Standaard

    Wat ik nog mis is dat de 200000 km waarschijnlijk ook veel korte stukken zijn en de auto dus nog iets meer te lijden heeft gehad dan alleen maar het gebruik door iemand die een kapot licht / deukje niet zo erg vindt (aannemer of geen aannemer). Extra reden om hem niet te kopen denk ik....

    Groet

    Marcel

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •