Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 42

Onderwerp: Aankoop advies A6 Avant Quattro 4.2

  1. #1

    Standaard Aankoop advies A6 Avant Quattro 4.2

    Hallo,

    Ik rijd al enkele jaren zeer tevreden met mijn A6 Avant Quattro 2.5TDI '98. Aangezien ik toch niet zoveel kilometers rij (20K), zit aan deze auto te denken. http://217.114.99.235/klant/autopagi...iek=1131717592

    Of deze: http://217.114.99.235/klant/autopagi...iek=1130594176

    Ik heb alleen geen enkele ervaring met zo'n dikke V8. En ben een beetje benauwed voor het onderhoud. Hoe staat 't met de onderhoudskosten en reparatie gevoeligheid van zo'n V8?

    Jan-Peter

  2. #2

    Standaard

    de tweede vind ik zelf veel mooier, met name het interieur
    Wat onderhoud betreft zal Eszes(S6) hier misschien wat plaatsen. Hij heeft namelijk ook 8 jongens onder de motorkap!
    Audi V8 Fan!

  3. #3
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.332
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Ik had ze ook even goed bekeken en moet bekennen dat ik de 2e toch het mooiste vind.

    Is wel 4000,- duurder, 6 maanden jonger en heeft ~11000 meer gelopen.

    Onderhoud en reparaties zullen allicht duurder zijn dan een 2.5tdi.
    Maar volgens mij is die 4.2 V8 geen "probleem motor".

    Succes met je keuze.
    One liter, driver's licence eater...


  4. #4

    Standaard

    Ik zou ook voor de 2e gaan.
    Die is de mooiste.
    Je zit tegenwoordig vaster in het verkeer dan in de gevangenis.

  5. #5
    benjamin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2005
    Leeftijd
    58
    Posts
    640
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Probeer met beide een proefrit te maken.! 2de heeft inderdaad een mooier interieur

    Suc6 met je keuze ! 8)
    Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten!


  6. #6

    Standaard

    Ik vind ze beide nogal fors aan de prijs.als je bijna 30.000 euro over heb voor zo'n Audi mag je mijn S4 ook kopen voor dat geld

  7. #7

    Standaard

    De Audi 4.2 V8 is geen probleemmotor, sommige willen wel wat olie drinken :shock: Maar dat is meestal niet alarmerend. Een prijs voor rond de 20-25K voor bouwjaar 2000 vind ik prima! Het zijn ijzersterke auto's met nog een lang leven te gaan. Hoewel de kilometerstanden bij deze 2 enigszins aan de hoge kant zijn, maar dat is meer psychologisch eigenlijk

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Bedankt voor de reacties!

    Tja ik vind de prijs eigenlijk ook nog wat pittig. Ik heb twee jaar geleden mijn A6 Quattro 2.5TDI '98 (standaard 163PK gechiptuned naar 180PK) daar gekocht voor 20K, en nu krijg ik er maar een 10K voor terug . :?

    Heb nog niet echt onderhandeld, maar 't geeft al wel de richting aan waar het naar toe gaat. Dus met mijn huidige A6, schrijf ik dus zo'n 5K per jaar af?

    De Audi's rijden bijzonder fijn, 't mag ook wel wat kosten, maar 5K per jaar afschrijven lijkt me wat veel.

    Ben bang dat ik met de 4.2 nog meer ga afschrijven, of gaat dat nog meevallen?

    Gaarne nog een reactie van iemand die met dezelfde motor rijdt!

    Voor de hoge KM stand ben ik niet zo bang, die moderne motoren moeten toch heel wat KM kunnen draaien.

    Jan-Peter

  10. #9

  11. #10

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan-Peter
    De Audi's rijden bijzonder fijn, 't mag ook wel wat kosten, maar 5K per jaar afschrijven lijkt me wat veel.
    De afschrijvingspost wordt natuurlijk wat hoger als je maar 2 jaar met een auto doet (zoals jij nu kennelijk wil doen). Maar wanneer kocht je de TDI, ergens halverwege 2003? Bedenk dan dat we over een week alweer in 2006 zitten en dus 3 bouwjaren verder zijn. Een afschrijving van 50% (van 20k aankoopprijs naar 10k inruilprijs) is dan m.i. niet heel erg ongebruikelijk. Belangrijker is dat je besef hebt van de marktprijzen van zowel jouw auto als van een A6 4.2 Quattro. Ik schat in dat een A6 4.2 van 6 jaar oud een stuk incouranter is dan een A6 2.5 TDI van 8 jaar oud. Mits je weet wat de prijzen zijn waartegen deze auto's daadwerkelijk verkocht worden (is wat anders dan vraagprijzen), kun je met deze wetenschap je voordeel doen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan-Peter
    Ben bang dat ik met de 4.2 nog meer ga afschrijven, of gaat dat nog meevallen?

    Gaarne nog een reactie van iemand die met dezelfde motor rijdt!
    Natuurlijk schrijf je meer af (hoeft niet in een concreet geval, maar het ligt voor de hand dat een 4.2 V8 gemiddeld meer afschrijft dan een 2.5 TDI). Maar de hogere afschrijving is te compenseren door er een jaar langer in te rijden

    Ik rijd met dezelfde motor (S6 uit 1997, 326pk) en over de afschrijving maak ik me niet zo druk. Ik wil 'm namelijk 10 jaar houden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan-Peter
    Voor de hoge KM stand ben ik niet zo bang, die moderne motoren moeten toch heel wat KM kunnen draaien.
    Voor wat betreft de V8 motor: [img][http://www.porschefoto.nl/Smileys/agree.gif]http://www.porschefoto.nl/Smileys/agree.gif[/img]

    Maar er zijn ook nog andere slijtagedelen. Met een keuring kun je inventariseren hoe de technische staat van de auto is.

    Succes,
    groet,
    EasyRider

  13. #12

    Standaard

    Ik denk met de huidige gang van zaken qua benzineprijs wordt een V8 in aanschaf alleen maar goedkoper maar in rijden duurder.als de benzine straks 1,50 a 1,60 de liter is kopen alleen gefortuneerde mensen een V8.toch?

  14. #13

    Standaard

    Bedankt voor de reactie, hier heb ik wat aan!

    Het is zeker waar dat ik wat langer in mijn Audi moet rijden om de afschrijving per jaar wat lager te krijgen. En het is zeker waar dat de 4.2 waarschijnlijk in de toekomst zal dalen qua prijs. Zag ook nog een S6 staan, uit 11-1999 model 2000 voor een 28K.

    Ik heb er ook wel eens aan laten rekenen om zo'n 4.2 als zakelijk auto te houden, nou daar wordt je door de bijtelling helemaal niet vrolijk van. Dan kan je toch nog steeds beter privé alles zelf blijven betalen en die armzalige EUR 0,18 incasseren.

    Dus de onderhoud kosten zal in grote lijn niet echt veel meer zijn dan de TDI?

    Jan-Peter

  15. #14
    GKJPS's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    580
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Economie en gevoel.

    Als ik het zo hoor ben je je huidige nog lang niet zat.
    Rij er toch nog een jaar in, volgend jaar vang je er altijd nog wel 8K voor.
    Dus maar 2k minder dan nu.

    Wil je volgend jaar inruilen op de 4,2 dan zullen de prijzen min. 6K voordeliger zijn.

    Dan rij je toch voor 4000 euri's minder. En hiervan kun je gerust een paar jaar extra benzine kosten van betalen.

    Trouwens iets in het vooruitzicht hebben is ook niet verkeerd.

    Gerard

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan-Peter
    Dus de onderhoud kosten zal in grote lijn niet echt veel meer zijn dan de TDI?
    Ik *denk* dat je je daar op verkijkt. De V6 TDI zal niet goedkoop zijn qua onderhoud. Maar áls er wat mee is, heeft een V6 altijd nog meer ruimte onder de kap om te sleutelen. En de onderdelen voor een V8 zullen ook wel niet goedkoop zijn.
    :twisted: A computer beat me at chess once, but it was no match for me at kickboxing :twisted:

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klomp
    Maar áls er wat mee is, heeft een V6 altijd nog meer ruimte onder de kap om te sleutelen.
    Waarom dan? De A6 met V8 is haast een model op zich ten opzichte van de 'normale' A6, probeer maar eens een voorscherm of motorkap uit te wisselen. In beide gevallen denk ik overigens dat je ***** af bent. Wanneer je ruimte wilt om te sleutelen, moet je voor een type89 met 1.8 gaan o.i.d.

    Voordeel: A6 4.2 heeft geen turbo's en wat je niet hebt, kan ook niet stuk gaan.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  18. #17

    Standaard

    hmm, ik was idd ff twee turbo's vergeten :oops: Tsja, met twee overleden turbo's ben je ook mooi klaar natuurlijk.
    :twisted: A computer beat me at chess once, but it was no match for me at kickboxing :twisted:

  19. #18

    Standaard

    Zou onderhoudskosten aan de V8 niet onderschatten. Mindere productie van deze modellen zorgen eveneens voor duurdere onderdeelprijzen. hetvolgende weet ik niet zeker, maar vermoed wel dat een onderhoud aan de V8 ook wat meer werkuren kost dan bijvoorbeeld een V6 TDI.

    Maar daarvoor krijg je natuurlijk het dikke vermogen van de V8 in de plaats. Het is soms niet makkelijk kiezen.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  20. #19
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Onderhoud aan het blok is minimaal, wat veel mensen vergeten is wel dat er 8 cilinders onderhouden moeten worden, dus 8 bougies, 9 liter olie in het blok en ga zo maar door. Hij is dus zeker duurder dan een v6tdi. De onderhoudsintervallen zullen ook kleiner zijn.
    Mijn eigen V8 heeft motorisch gezien weinig onderhoud gehad. Het is echter wel zo dat er voor de rest weinig ruimte is. Zo was het vervangen van de distributieriem bij die van mij een ramp.
    Ik zou het gewoon doen! Doe die traktor weg en koop een echte wagen!
    '01 rs4 641 ps

  21. #20

    Standaard

    Joris anti-diesel gevoel komt even bovendrijven. :wink:
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •