Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: audi 19 tdi Avant bj 96

  1. #1

    Standaard audi 19 tdi Avant bj 96

    Hoi ik heb een auto op marktplaats gezien en heb hier een vraag over.

    De eigenaar heeft het over dat de auto bokt tijdens optrekken, weet iemand wat dit eventueel kan zijn?
    Hieronder volgt de advertentie:



    Donker blauwe Audi A4 1.9 TDI Avant 90 PK 1996

    Merk: Audi
    Model: A4
    Bouwjaar: 12 Oktober 1996
    Carroserie: Combi 5-deurs
    Brandstof: Diesel
    Gewicht: 1260 kg
    Kleur: Blauw Metallic


    Airco met klimaatregeling(CLIMATRONIC)

    Cruise control

    Electrische ramen voor

    Electrische spiegels

    Metallic lak

    Middenarmsteun voor en achter

    Afneembare trekhaak

    Radio/CD-speler

    Lichtmetalenvelgen

    Centrale vergrendeling met afstandsbediening en Alarm


    De auto heeft 236000km gereden en is nog apk gekeurd tot 12 juni 2006. Heeft recent nog een onderhoudsbeurt gehad waarbij olie en filter vernieuwd zijn.

    20-09-2005 nwe voorruit gemonteerd.

    Onderhoudspapieren zijn aanwezig, voor meer informatie of foto's graag even contact opnemen.

    Auto bokt iets bij optrekken, oorzaak niet verder bekend, maar is nog prima mee te rijden. Motor loopt goed en schakelen gaat ook prima.

    Let op! Deze auto gaat alleen voor € 4500,- weg en niet minder: VASTE PRIJS!

    Heb wel interesse in deze auto maar als het geintje van het bokken mij teveel gaat kosten, laat ik het voorbij gaan.

    Weet iemand raad?
    Groente

  2. #2

    Standaard

    Dat 'bokken' bij het optrekken kan erg onhandig zijn bij het filerijden. Dan is het bij een diesel namelijk erg lekker om 'm op de koppeling te laten rijden, behalve als het ding gaat 'bokken'.

    Het zogenaamde bokken kan te maken hebben met een hoop omstandigheden: een cilinder die stuk is of een versleten koppeling of iets met de ontsteking (versleten bougies ofzo) of versleten pakkingen of iets mis met de injectie (kan zelfs softwarematig). Met een auto die 236.000km gereden heeft kan wel eens wat mis zijn met de pakkingen.

    Zou 'm zeker niet kopen voor ik wist wat er juist aan scheelt. Het zou namelijk een dure grap kunnen zijn. De eigenaar doet 'm natuurlijk niet zomaar weg.

  3. #3
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Tis een diesel toch?
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  4. #4
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    idd wat VRM zegt... kan zoveel zijn datje de gok beter niet kunt nemen. T'is ook een beetje vaag om de auto zo te verkopen natuurlijk, als hij dat ding graag kwijt wil dan heeftie allang door een garage laten kijken waar het aanligt... zou het wat simpels zijn dan zou hij het wel laten repareren waardoor de auto veeel gemakkelijker te verkopen is!

    kans is groot dat het een vrij serieus probleem is en de eigenaar het daarom niet heeft laten repareren en zo probeerd de auto te verkopen

    4500 is ook een redelijk lage prijs voor een tdi van dat jaar met die km stand en opties... ik vind het wat verdacht.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  5. #5

    Standaard

    Ok dan laat ik hem schieten.

    Bedankt.

    Laat nog wel weten wat het dan wordt want ik ga namelijk vandaag rondkijken.
    Groente


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •