Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Een S8 uit '98 voor zo vreselijk weinig geld? HOE KAN DAT?

  1. #1
    meysstro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Posts
    167
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Een S8 uit '98 voor zo vreselijk weinig geld? HOE KAN DAT?

    Het bloed kruipt weer eens waar het niet gaan kan....

    Zoveel auto voor zo weinig geld, hoe kan dat nou?
    kijk hier een S8:

    het bedrijf waar deze te koop staat, daar ben ik vorige maand een keer geweest, daar ren je het liefst direct weer naar buiten, maar toch.....

    Het valt me op dat zozieso een tweedehands A8 in verhouding een koopje is, zijn het zulke dure auto's in onderhoud? Wegenbelasting en brandstof, ja dat kost wel wat, dat begrijp ik. Maar de aanschaf is werkelijk een lachterjte in verhouding met de nieuwwaarde. (Over afschrijving gesproken....) :roll: Of zou niemand er eentje willen ivm met het achteruit inparkeren? :shock:

    Maar ik zou er haast over gaan denken om zo'n apparaat als boodschappen auto aan te schaffen, want daar gaan wat een kratjes in

    hebben jullie een verklaring voor die extreem lage aanschafwaarde?
    Greetz from meysstro a.k.a. Audi fanaat

  2. #2

    Standaard

    als je goed kijkt zie je dat er geen kentekenplaten op zitten, op de site van het bedrijf zie je overal platen op zitten behalve deze s8, dus het zal wel ex.bpm zijn, maar dan nog is ie niet makkelijk te verkopen, het is natuurlijk niet echt een gewilde auto die weinig in onderhoud en verzekering/belasting kost...

  3. #3

    Standaard

    Volgens mij heb je alle redenen al gehad. In Duitsland doen die dingen ook vrij weinig.

    Is het onderhoudsboekje naast aanwezig, ook altijd door een dealer afgestempeld. Schades?
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb geen idee waarom die prijs zo laag is. Toevalligerwijs heb ik net vanochtend ook zitten kijken naar dezelfde S8.

    Wegenbelasting, onderhoud en verbruik zijn waarschijnlijk dusdanig hoog dat dit een hoge prijs niet rechtvaardigt.

    Of wellicht de hoge kilometerstand?

    Maar de verhouding tussen een S3 en een S8 is inderdaad ver te zoeken.
    Audi A4 Avant 1.9TDI 8E (2003) 100pk/250Nm @ 136pk/310Nm

  5. #5
    80B4ever
    Guest

    Standaard

    Ik zou het niet weten, maar ik werk in Badhoevedorp en ben dan ook wel eens wezen kijken bij dat bedrijf.
    Het is het type bedrijf waar ze voor de deur de zojuist ingekochte auto's op staan te knappen (zitten er daar nog een paar van in Badhoevedorp...). Toen ik daar een keer was viel mij bij een auto opeens op dat het uitlaatpijpje netjes zilverkleurig was gespoten (jaja, ik weet het; waar sommige mensen al niet op letten..... :wink: ) , terwijl dat pijpje aan de onderkant al gedeeltelijk weggeroest was. Verder kijkend bleek dat ze dat bij alle auto's die ze hadden staan hadden gedaan :shock: ! Allemaal keurig nette zilverkleurige uitlaatpijpjes!!
    Al met al gaf dit bedrijf nou niet bepaald een betrouwbare indruk, en ik kan me dus voorstellen dat die lage prijs toch wel ergens door veroorzaakt word....


  6. #6
    velg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    55
    Posts
    648
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Ik woon in Amstelveen, en ben daar vroeger ook regelmatig geweest.
    De prijzen zijn gewoon een stuk lager. Ik heb er zelfs een keer een auto gekocht (schaam) Maar ik zat nog op school, weinig geld, en wilde toch een Ford Granada rijden(don't ask!)
    Alle voorgaande verhalen komen me dan ook heel bekend voor, van de uitlaatpijpjes die gespoten zijn, En ook lichmetalen wielen die ineens onder een andere auto zitten....en meer van dat soort dingen. Wil nog niet zeggen dat de auto per definitie slecht is! Als hij je aanstaat, laat hem dan ANWB keuren. En laat die keuring zelf doen! Niet door het bedrijf.
    2013 Audi A5 Cabriolet1.8 TFSI S-Edition Gletsjerwit & 2016 Audi A3 1.4 TFSI Sportback Gletsjerwit

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Voor je een A8 of S8 koopt is het een goed idee om eens bij de (gecertificeerde A8-)dealer langs te lopen en wat prijzen van gewone onderhoudsbeurten op te vragen. Als je dan nog ademt, kun je nog even vragen naar prijzen van slijtdelen.

    En vergeet de onderhoudsbeurt bij een universele garage maar...

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Onderhoud doe je gewoon toch zelf .
    En anders ken ik nog wel een "mannetje"
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  10. #9

    Standaard

    Bij een Audi dealer mag een S8 van dit bouwjaar en deze kilometerstand nog EUR 25,000 kosten. Welbesteed geld in vergelijking met deze auto bij ACC... Maar er zullen altijd mensen zijn die erin trappen

  11. #10

    Standaard

    Als BMW rijder moet ik toch even zeggen dat ik diep teleurgesteld ben. Op het plaatje staat dat het een 360pk S8 is. Terwijl hij van voor de facelift is, dus dat is 340pk (toch???)

  12. #11
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    klopt en die velgen zijn ook echt geen 19''
    '01 rs4 641 ps

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •