Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 29 van de 29

Onderwerp: Nieuw op het forum en een coupe / 2.3 5 cil. vraag

  1. #21
    Bart Philippens
    Guest

    Standaard

    Dankjewel :oops:

    Van de ene kant ga ik ook gewoon ontzettende spijt krijgen als ie verkocht is Maar ja, ik ben zo zuinig en gek van die wagen dat ik er bijna niet meer in durf te rijden, dat is natuurlijk ook niet de bedoeling he En als ie buiten komt is het sowieso alleen in de zomermaanden om relaxed te toeren of om meetings te bezoeken. Is echt m'n hobby auto, voor dagelijks vervoer en andere dingen heb ik natuurlijk een andere auto.

    Misschien dat er hier toevallig animo voor is of dat jullie iemand kennen die gewoon een goede / nette zoeken met historie etc erbij? Zo ja, wil ik best alles ergens neerzetten en wat er allemaal aan gebeurd is en de waslijst met preventief onderhoud etc etc. Zeg er maar wel vooraf bij dat dit niet het zoveelste 'marktplaats' gebakje is en de prijs dus ook geen habbekrats is...

  2. #22

    Standaard Autoweek test

    Audi Coupé 2.0 E (1995)
    Nieuwe prijzen - nieuwe ronde?





    +
    • Standaard ABS
    • Standaard bestuurdersairbag
    • Extra



    • Erg hoge tildrempel
    • Krappe instap naar achteren


    Extra's
    • foto-show
    • uitgebreide specificaties

    Audi info
    • nieuws
    • tests
    • myreviews
    • specificaties
    • occasions

    Audi heeft z’n Coupé flink in prijs verlaagd, waardoor hij niet langer stukken duurder is dan de concurrentie. Is de basisversie van de Audi Coupé nu een redelijk alternatief voor andere sportcoupés?


    Audi liep met de prijzen van de Coupés hopeloos uit de pas. Zo was hij in verhouding tot de concurrentie al gauw zo’n 18 mille te duur. Nu zijn Audi’s beslist prima auto’s, maar we kunnen ons voorstellen dat mensen die op zoek waren naar een coupé bij het horen van een dergelijk verschil toch maar eens bij een ander merk gingen buurten. De Audi Coupé vloog dan ook bepaald de showroom niet uit. In de eerste vijf maanden van ’95 werden in ons land niet meer dan 10 van deze wagens op kenteken gezet. In een poging de Coupé betere kansen te geven heeft Audi de prijzen van dit model inmiddels drastisch verlaagd. De ’basisversie’, de 2.0E, wordt nu voor circa f 60.000 aangeboden. Kijk, dat scheelt.
    Zoals de meeste coupés in de middenklasse is ook de Audi Coupé gebaseerd op een meer alledaags model; de inmiddels door de A4 vervangen Audi 80.
    De Audi wordt in de basisversie aangedreven door een viercilinder 2,0-liter motor. Deze heeft heel gewoon één bovenliggende nokkenas en twee kleppen per cilinder. Daarmee is hij goed voor 85 kW/115 pk en 165 Nm bij 3200 tpm.

    Sprintjes
    Volgens Audi haalt de Coupé 2.0E een top van 196 km/h en kan hij in 10,9 seconden vanuit stilstand naar honderd sprinten. Onze eigen metingen gaven wat de sprintcapaciteiten betreft echter een ander beeld. De Audi bleef met 12,5 s duidelijk achter bij de fabrieksopgave. Bij de tussenacceleratie (80-120) deed hij er in ’IV’ 11 seconden over. In ’vijf’ klokten we 13,6 tellen.
    Het prestatieniveau van de Audi Coupé is vergelijkbaar met de concurrentie. Het is een vlotte auto die zich ook in snelle bochten onproblematisch toont. En over de voorwielen naar buiten schuiven is er ook niet bij. Maar de Audi levert zijn prestaties naar onze smaak te ’vanzelfsprekend’ en geeft zijn chauffeur daardoor niet het idee dat hij sportief op pad is. De bekrachtigde besturing doet zijn werk keurig, maar voelt niet ’scherp’ aan. Vering en demping zijn op comfort afgestemd met als gevolg dat de wagen in bochten licht overhelt. Overigens is deze Duitse Coupé toch niet zo comfortabel dat de inzittenden zonder het geringste ongerief over belabberde bestrating worden vervoerd. Schakelen doet de Audi vlot en probleemloos.
    Het interieur is in overeenstemming met zijn karakter. Dashboard en instrumentenpaneel zien er degelijk en vooral gewoon uit. Zo gewoon dat je de olietemperatuurmeter, de oliedrukmeter en de voltmeter onderaan de middenconsole bijna over het hoofd ziet. Aflegruimte rechts op het dashboard is niet voorhanden. Wie in de Audi losse spullen heeft op te bergen kan die kwijt in lange, ruime portiervakken en in een vak onder het stuur. Verder is er nog wat plaats voor klein grut in de middenconsole en naast de handrem. De forse, stevige sportstoelen geven veel zijdelingse steun. De bestuurdersstoel is hoogte verstelbaar, het stuurwiel echter niet.
    Volwassenen die niet te groot van stuk en niet te veeleisend zijn kunnen het best een tijdje op de achterbank uithouden. Omdat ze hun voeten onder de voorstoelen kunnen schuiven is er voor de achterpassagiers een redelijke hoeveelheid beenruimte. De hoofdruimte is echter erg krap bemeten. Wie achterin wil plaatsnemen moet wel enige lenigheid aan de dag leggen.
    De derde deur van de Coupé geeft toegang tot een ruimte met een inhoud van 296 liter. Jammer is dat koffers en dergelijke over een flink hoge drempel moeten worden getild. Middels de in ongelijke delen omklapbare achterbankleuning kan extra bagageruimte worden geschapen.
    Een Audi Coupé is standaard voorzien van zaken als ABS, een bestuurdersairbag, elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels, elektrisch bedienbare ramen voor én niet te vergeten de al eerder genoemde ’sportieve’ meters.
    De Audi schaart zich in het vrij grote gezelschap van coupés die wel vlot zijn, maar hun chauffeur niet dat beetje extra geven waardoor die zich af en toe even coureur kan wanen. Dat is jammer, maar de goede uitrusting en de voortaan veel aantrekkelijker prijs maken veel goed.

  3. #23

    Standaard

    Erg mooi ding, je zou hem nog even in de showroom kunnen gooien, want het is zeker de moeite waard... En inderdaad een 'beetje' familie...

    Gr., dEX
    S6

  4. #24
    Bart Philippens
    Guest

    Standaard

    Thanks

    Maar ik wil jullie forum niet 'bevuilen' met andere auto's dan Audi :oops:

    Weet er toevallig iemand goede site's om zo'n auto's te verkopen? Op marktplaats etc ga ik hem niet zetten, komen ze met een bod van een paar knaken

    Het is lastig, maar voor een liefhebbersauto moet je ook een liefhebber vinden he, die de waarde ervan inziet en niet zegt van : 'Oh, daar staat eentje hetzelfde jaar voor 2000 euro minder' :?

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Nog steeds te koop?

    Ja hij staat nog steeds te koop helaas

    We dachten dat hij zo weg zou zijn :? maar ja we wachten rustig af :roll:
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009


  6. #26
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.887
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart Philippens
    Het is lastig, maar voor een liefhebbersauto moet je ook een liefhebber vinden he, die de waarde ervan inziet en niet zegt van : 'Oh, daar staat eentje hetzelfde jaar voor 2000 euro minder' :?
    Binnen de club? Daar weten ze wat een goede auto is, en er is vast wel iemand die zijn uitgewoonde hok wil inruilen voor een mooi exemplaar.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #27
    Bart Philippens
    Guest

    Standaard

    Dat valt helaas nog vies tegen Tom Omdat de Corrado nu zo goedkoop is, en dus ook toegankelijk voor jongere knapen, denken die gasten dus voor 3000 euro hetzelfde te rijden dan een echte. Als je dan ziet wat ze binnen 2 maanden nog voor een kosten aan het hok hebben, en wat ze moeten doen om hem rijdend te houden.......ik snap de logica niet erin

    De mije is van juni 1994 met pas 130.000 op de klok. Met volledige historie, schadevrij en rokersvrij verleden en ik ben aantoonbaar de 2e eigenaar. Geheel origineel gekocht en alles laten doen, dus zelf niet aan geprutst. De wagen staat altijd binnen in de garage en wordt eigenlijk alleen voor de meetings naar buiten gehaald, of om in de zomermaanden wat mee te toeren. Ik wil er 8250 euro voor hebben. Hoop geld, maar als ik de waslijst post wat eraan gebeurd is zal dat een hoop verklaren. Als je ziet dat ze voor een 89'er G60 met 2 ton op de klok (zonder boekjes), die half ze netjes is en niet zo goed onderhouden is, die meestal schade hebben gehad, wel nog zonder gezeur een 5500 euro neerleggen en die van mij 'TE duur' is......snap ik dat gewoon niet.

    Nog een argument wat je vaak hoort is dat het 'maar een 2.0i 8v' is. Nee, ze kopen wel een G60 of VR6 die ze na 2 maanden weer moeten verkopen omdat ze vaste lasten en onderhoud niet kunnen betalen.

    Maar ja, we zullen zien wat het geeft. Op de clubpagina en op het forum staat ie uiteraard te koop. Ik denk dat zoiets gewoon een hoop geduld vergt en dat een échte fanaat zich vanzelf wel zal melden.

  8. Ad
  9. #28
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.887
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Vooral naar veel meetings gaan en zorgen dat je auto er altijd top uitziet...

    Succes!

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #29
    Bart Philippens
    Guest

    Standaard

    Dat ziet ie zeker......komt alleen stof aan omdat ie zoveel stil staat in de garage

    Ik ga m'n best doen en wie weet kan ik hier snel een leuk berichtje posten :P

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •