Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 28

Onderwerp: Audi A8?

  1. #1

    Standaard Audi A8?

    Tijd voor een nieuwe auto. Met dat idee loop ik al een tijdje rond. Toch ben ik er nog steeds niet over uit welke auto ik nou eigenlijk wil hebben. Momenteel rijden mijn vriendin en ik in een Audi 80 1.8s ('92) en een Honda Civic 1.5i 16v ('90). We willen de civic wegdoen, omdat deze auto de laatste tijd meer kost aan onderhoud dan Beatrix kan opbrengen.....

    We zijn allebei zeer tevreden over onze audi, nauwelijks problemen, goede rij-eigenschappen, logisch dus om het merk trouw te blijven, en te kiezen voor een audi erbij. We willen ongeveer 10.000 euro besteden aan deze nieuwe auto, daarom viel eigenlijk vrij snel de voorkeur voor een A4. Na lang rondkijken bij garage's en zoeken op internet kwamen we tot de conclusie dat we voor 10.000eu een mooie A4 kunnen kopen, gemiddeld van bouwjaar '97, '98, leuke opties, velgjes en noem maar op.

    Toch zocht ik 'voor de grap' even op internet naar een audi A8, een geweldige auto die vaak in mijn dromen voorbij rijdt. Tot mijn verbazing zag ik dat deze auto's al te koop zijn vanaf zo'n 13.000 euro (bj. '95-'97). Zal dit wel een verstandige aankoop zijn? Ik ben compleet verliefd op de A8, maar vraag me wel af of dit te betalen is, kijkend naar onderhoud, benzineverbruik en andere kosten. De civic levert bij inruil ongeveer 1500 op, dus is de aankoop wel te financieren. Kunnen jullie mij wat meer informeren over deze auto, en vooral de bijkomende kosten, of andere aspecten waar ik goed op moet letten. Alvast bedankt!

    Voorbeeld van een gevonden A8: Klik hier!

  2. #2

    Standaard

    hoi Flappie, dit valt meer onder aankoopadviezen. So if you don`t mind...
    Ik heb `m alvast hier voor je neer gezet :wink:
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3

    Standaard

    hehe ik was 'em al kwijt Maar evengoed bedankt, ik had hem niet goed geplaatst.... Laat de reakties nu maar komen 8)

  4. #4

    Standaard

    Heb vernommen dat je de eerste bouwjharen (94-95) better kunt laten staan,dit ivbm de kinderziekten die er toen nog aan het model zaten. Vergis je eigen niet in de kosten van een reparatie aan een a8,kan je zomaar een maandsalarris kosten.... Ook moet je rekening houden met een flink bedrag aan wegen belasting en brandstof. Daarnaast als ik naar je leefdtijd kijk ben je nu 20,je kan dus max.2 jaar je rijbewijs hebben,dat betekent dat je bij de verzekeringen in de hoogste schaallen valt.....m.a.w: Je levert het meeste voor hun op!


    Ook mijn droom is het om een a8 te rijden,en ooit zal dat ook gaan gebeuren! Maar je moet natuurlijk wel realistisch blijven,kan je het makellijk betalen,nu gelijk doen!! 8) Is het anders,wees dan verstandig.Maar better laat je de eerste 2 bouwjaren staan.

    Als ik jou was zou ik dan idd voor een mooie a4 gaan,koop er dan een die minimaal 1.8 voorin heeft liggen. Laat hem hoedan ook anwb keuren (150 euri)

    Succes met je zoektocht!! 8)

  5. #5

    Standaard

    Audi V8/A8
    Audi is in de Oberklasse overtuigend vertegenwoordigd door de A8. Chique uiterlijk, veel luxe en helemaal van aluminium. Exclusief ook, net als zijn voorganger de V8, dus zeer beperkt voorradig als occasion. Op het gebied van comfort en kwaliteit deelt de A8 nog veel met de al goede V8. De aluminium carrosserie blijkt ook na enkele jaren gebruik in goede staat, en deuren en kleppen sluiten dan nog voorbeeldig. De enige kritiek op de A8 in de beginfase betrof zijn limousinekwaliteiten. Het (sch)rijden (afrolkomfort en lagesnelheidscomfort)ging de A8 niet soepel genoeg af, veel eigenaren vonden hem een tikje te straf geveerd. In 1998 paste Audi dat bij een face-lift aan. Zoals bij veel gewichtige klassegenoten pleegt ook de A8/V8 een behoorlijk aanslag op de remmen waardoor zowel de schijven als remblokken versleten kunnen zijn. Ook de stuurkogels vragen evenals de aandrijftrein van de Quattro controle bij aankoop. Vooral de zeldzame V8 is een koopje als hij vergeleken word met een even oude BMW 7-serie of Mercedes S-klasse. Het gebrek aan een duidelijk eigen gezicht, zowel ten opzichte van de concurrentie als de Audi 100, is daar in belangrijke mate debet aan geweest. Wie daar geen boodschap aan heeft koopt voor een bedrag dat beduidend lager ligt dan dat van een even oude gebruikte BMW 7-serie of Mercedes S-klasse een zeer royaal uitgeruste auto, waarvan de airconditioning soms onvoldoende werkt. Een auto met, gezien zijn afmetingen, een niet overdreven grote binnenruimte, een volledig verzinkt koetswerk en bijzonder goede rij-eigenschappen. Een belangrijke bijdrage daaraan levert de V8, waarvan de versie met een cilinderinhoud van 4,2-liter is te verkiezen boven het exemplaar met 3,6-liter inhoud. Deze laatste ontbreekt het enigszins aan elasticiteit. De 4.2 beschikt daarentegen over machtig veel trekkracht die de motor goed kwijt kan dankzij de permanente vierwielaandrijving. Nadeel van dit integrale aandrijfsysteem is het extra gewicht dat het in de schaal legt en hoge brandstofconsumptie die het tot gevolg heeft. Daarentegen zorgt de vierwielaandrijving in combinatie met het stug afgeveerde onderstel bij de V8 wel voor een zeer goed weggedrag. Naast de conditie van de vertragingsinstallatie dient bovendien bij aankoop van de weinig courante Audi V8 op de volgende zaken gelet te worden: eventuele lekkage van het achterste differentieel en overmatige speling op de voorwiellagers.
    Typische gebreken
    Olielekkage achterste differentieel
    Versleten remmen
    Niet goed werkende airconditioning
    Overmatige speling voorste wiellagers
    modeljaar 1995 serie defecte brandstofpompen
    ruitenwissermotor
    accu´s
    versleten remschijven/blokken
    versleten stuurkogels

    Aanbevolen types
    Audi V8 4.2 aut.
    A8 4.2, 3.7 of V6 TDI

    Sterke punten
    Verzinkte carrosserie
    Goed weggedrag
    Zeer rijke uitrusting
    aluminium carrosserie
    chique vormgeving
    hoge afwerkingsniveau

    Zwakke punten
    Hoog brandstofverbruik
    Duur in onderhoud
    Straffe vering
    geen limousine veercomfort


  6. #6

    Standaard

    Waar heb je die kennis opgedaan avus123 ?? Petje af hoor,zo leer ik nog eens wat !! 8)

  7. #7

    Standaard

    Om heel eerlijk te zijn??

    autotelegraaf.nl 8)

    Je kan ook bij autoweek.nl bij de myreviews kijken, zijn nml. errug leerzaam!

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door avus123
    Om heel eerlijk te zijn??

    autotelegraaf.nl 8)

    Je kan ook bij autoweek.nl bij de myreviews kijken, zijn nml. errug leerzaam!
    Thanxx 8) Ik dacht al:" die typt snel en zonder spelfouten"hahaha :wink: :lol!:

  10. #9

    Standaard

    Ctrl C

    Ctrl v

    HIE~HAAAAAAAAAAA :twisted:

  11. #10

    Standaard

    Hmm ja dat word dus wel rekening houden met wat meer kosten.... Gelukkig betaal ik nauwelijks aan verzekering, maar de wegenbelasting zal wel wat prijziger worden.......

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flappy
    Hmm ja dat word dus wel rekening houden met wat meer kosten.... Gelukkig betaal ik nauwelijks aan verzekering, maar de wegenbelasting zal wel wat prijziger worden.......
    Verklaar je nader flappy,waarom betaal je nauwelijks aan de verzekering ? Ik neem aan dat je nog niet 70-80% no-claim hebt als je 20 bent.
    Ben erg benieuwd!

  13. #12

    Standaard

    Ja, dat wil ik ook graag weten

    Heet je pa soms, C. Beheer??

    hahahaha

  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door avus123
    Ja, dat wil ik ook graag weten

    Heet je pa soms, C. Beheer??

    hahahaha
    Cor???? :P :P :P

  15. #14

  16. #15
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.332
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door avus123
    Ja, dat wil ik ook graag weten
    Heet je pa soms, C. Beheer??
    hahahaha
    Hahaha
    Kan er zelf niet echt om lachen...(en ja..ik heb gevoel voor humor :wink: )

    Een vriendin van mij kan echt NIET rijden...rijbewijs na 7x....kan niet inparkeren en is een gevaar op de weg.
    Koopt als 1e "auto" een nagelnieuwe Sceitiento (?) en rijdt in het 1e jaar nog geen 4000 km...dan gooit ze de lease Xara van d'r vriend achterop een file en komt tot de ontdekking dat zo'n Fiat toch echt niet veilig is :roll:
    Dus ze ruilt 'm in voor een compleet nieuwe Arosa.... (consumenten gids gelezen...)
    Deze wordt na ~8 maanden en ~1500km op de teller en met dikke schade al weer ingeruild.
    Ik vraag waarom?...te duur zegt ze....ik zeg verzekering?....nee brandstof....m'n pa werkt bij een verzekeraar en ik heb sowieso 75% no-claim :shock: ...

    Dan zakt m'n broek toch echt wel even af.....ik weet meteen waarom ik een lekkere premie betaal zal ik maar zeggen
    (wie appelen vaart, die appelen eet.....maar niet over mijn rug a.u.b. :x )

    Grtz. Arlo

  17. #16

    Standaard

    Dat zijn nou echt vieze streken ja Arlo..
    A6 C5 2.4 v6 30v 121kW chiptuned @ 130kW
    A3 8L 1.9TDI 74kW soon chiptuned @ ?

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door avus123
    Ja, dat wil ik ook graag weten
    Heet je pa soms, C. Beheer??
    hahahaha
    Hahaha :?: :mad:
    Kan er zelf niet echt om lachen...(en ja..ik heb gevoel voor humor :wink: )
    Arlo, ik betaal zelluf ook de volle mep, maar jij weet net zoals ik dat er altijd mensen zijn die het op verschillende of alle fronten altijd beter hebben, om dan zo af te geven noemen we hier "kift"

  19. #18
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.332
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    @ Avus123.

    Ik weet wat de kift is...(en da's dit niet)

    Het gaat me er ook niet om of ik het de ander gun (is een erg leuke meid en ze weet mijn mening over dit onderwerp en geeft me deels gelijk btw) of niet maar meer dat er toch "misbruik" gemaakt word van een "publiek" iets.

    Als je bij een electronica zaak werkt en een tv tegen inkoopsprijs of met werknemerskorting kan kopen....Helemaal OK (zo werkt het overal, vandaar het gezegde Wie appelen vaart...)

    Zo zit er aan bijna elke baan wel een bepaald voordeel.

    Maar waar het mij omgaat is het feit dat het niet zo moet zijn dat de vrouw van de dokter voorrang krijgt bij een operatie of een familielid van een agent geen boete's krijgt.

    M.a.w. er zit een verschil tussen voordeel hebben van de werkzaamheden van jezelf of mensen in je omgeving en het omzeilen van bepaalde regels die voor ieder ander gelden.

    Ik ben met m'n Audi ingestapt bij een maatschappij die een "Actie" had... iedereen die zich binnen ~2 maanden aanmelde kreeg 75% no-claim.
    Ik mag zelf dus niet klagen

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  20. #19
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.332
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Maar om weer oven #on-topic te gaan :oops:

    Ik kan heel goed begrijpen dat je gek bent van een A8, ik zou er zelf ook ooit wel een willen rijden.

    Als de verzekering en wegenbelasting geen probleem is en je kan in de maand genoeg overhouden voor eventuele reparatie's (zie zullen idd niet goedkoop zijn!) dan zou ik het persoonlijk gewoon doen!
    Ik kan natuurlijk niet in je portemonaie kijken maar als je wagen je grootste hobby is...

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  21. #20

    Standaard

    De oom van m'n vriendin heeft een of andere hoge functie bij AMEV verzekeringen, we betalen alleen een zeer lage 'nodige' premie, momenteel is dat rond de 50 euro per maand, voor een audi 80, een honda civic (bijde WA+) en onze inboedel van het huis. Een vriend van me betaalt alleen voor zijn audi 80 al 70 euro, dus we zijn echt stukken voordeliger uit (en nee, dat is niet de enige reden dat ik bij m'n vriendin ben :roll: )

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •