Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 28

Onderwerp: Audi 80 v6 2.8i waar moet ik opletten en wat mag hij kosten

  1. #1

    Standaard Audi 80 v6 2.8i waar moet ik opletten en wat mag hij kosten

    Waar moet ik opletten bij het aanschaffen van een audi 80 2.8 V6 ?

    Ik wil een audi 80 v6 2.8i 1992 aanschaffen wat mag deze auto kosten in goede staat met +- 200.000 op de teller ? verder voorzien van standaard opties en een open dakje.

    Wat ik ook nog leuk vind om te weten wat is de km-stand van jou audi 80 2.8 V6?

    En het verbruik in praktijk

  2. #2

    Standaard

    Aankoopadviezen sticky al gelezen..?(typ89/B4)

    IIRC heeft de V6 olielekkage problemen, daar moet je zo ie zo op letten en de rest zal een ander hier je wel kunnen vertellen..
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

  3. #3

    Standaard

    Inderdaad de olielekkage (klepseals). Heb een aantal van deze motoren gereden, speling op de cardan en/of de subframe rubbers komt ook veel voor (merkbaar bij snel optrekken/ruw koppeling laten opkomen)

  4. #4

    Standaard

    Het verbruik is (uiteraard) afhankelijk van je rijstel. Denk aan 1-11 tijdens snelweg kilometers, 1-9 bij stadsverkeer. Maar het kan veel gekker hoor, bij echt stevig doorrijden..

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Posts
    399
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RT90
    Het verbruik is (uiteraard) afhankelijk van je rijstel. Denk aan 1-11 tijdens snelweg kilometers, 1-9 bij stadsverkeer. Maar het kan veel gekker hoor, bij echt stevig doorrijden..
    Is een 2.8 dan zuiniger dan een 2.6?
    Zo niet, lijkt mij gemiddeld 1 op 8 realistischer.


  6. #6

    Standaard Re: Audi 80 v6 2.8i waar moet ik opletten en wat mag hij kos

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi 80 V6
    Waar moet ik opletten bij het aanschaffen van een audi 80 2.8 V6 ?

    Ik wil een audi 80 v6 2.8i 1992 aanschaffen wat mag deze auto kosten in goede staat met +- 200.000 op de teller ? verder voorzien van standaard opties en een open dakje.

    Wat ik ook nog leuk vind om te weten wat is de km-stand van jou audi 80 2.8 V6?

    En het verbruik in praktijk
    Hoi, ik heb er een en kan je er van alles over vertellen. Leon heeft een goede tip. Lees de Sticky over de B4.

    Verbruik is afhankelijk van of het een FWD of Quattro is. Ik heb een FWD en haal gem. 1 op 9. Dat is een combi van stad, en snelweg met lekker doorrijden. Die van mij heeft ook 200dkm gelopen nu. Ik gebruik hem dagelijks. Oja, ALTIJD 98 octaan tanken. Ik rij exclusief op BP Ultimate. Kost een beetje maar dan heb je ook wat.

    Een goeie is moeilijk te vinden, maar denk aan 2500. Heel vaak zijn ze verlaagd en hebben ze een "aangepaste" uitlaat. Vragen ze minder dan 2300 dan moet je vragen wat er mee is. Een 80Q kost meer natuurlijk. wolfie030 heeft er een.
    Ik ben per maand € 400 kwijt aan benzine, belasting en verzekering.

    En dan het onderhoud...

    Ik heb dit jaar veel uitgegeven aan onderdelen en werk. Als je wil weten wat en hoeveel, gebruik de zoekfunctie bij motor en aandrijving en zoek op schokken en inhouden 2.8 V6.
    Dat met die olie lekkage valt bij mij reuze mee. Meestal is het alleen "zweten". Maar je moet 10W40 HALF syntheet erin doen. NOOIT volsyntheet.

    Last but not least: Als die goed is, rijd het heerlijk :-D
    Veel success en stuurt een PBtje als je meer wil weten.
    1995 Audi 80 2.0E; Weitec 40mm. Project auto
    1996 Audi S6 2.2 20vT Limo PRJ chip set.

  7. #7

    Standaard

    Bedankt mensen voor de bruikbare tips!

    Morgen ga ik naar Limburg om de auto te bezichtigen, en zal daar zeker op olie lekkage letten. (200 km rijden vanuit enschede) 1 voordeel ga terug over duitsland waar ik hem eventjes kan los trekken

    De auto is idd fabrieks matig verlaagd en heeft een sportuitlaat.
    Volgens de eigenaar mankeert er niks aan de auto.

    Prijs zit ook goed.. maar volgens de eigenaar is het verstandig om de distributie riem te vervangen. (wat kost dit ?)

    Als ik zie dat je er +- 2500 voor moet rekenen voor de auto heb ik aardig wat speling voor eventuele reparaties.

    Nog een vraagje zit er standaard een boordcomputer in deze auto of gewoon helemaal niet ?

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Oja dit is er laatst volgens de eigenaar nog aan vervangen:

    homokineet en draagarmrubbers.

    Kan dit duiden op andere slijtages of onderhouds werkzaamheden die moeten gebeuren ?

  10. #9

    Standaard

    Genoemde dingen zijn vrij normale slijtage punten voor de leeftijd. Wel fijn dat ze alvast zijn vervangen...
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi 80 V6
    Oja dit is er laatst volgens de eigenaar nog aan vervangen:

    homokineet en draagarmrubbers.

    Kan dit duiden op andere slijtages of onderhouds werkzaamheden die moeten gebeuren ?
    Plaats even een linkje naar de advertentie van de wagen die je gaat kijken.
    Zoals Franx zegt, normale ondehoud. Distri-riem vervangen zit makkelijk op 500 heb ik gelezen.
    1995 Audi 80 2.0E; Weitec 40mm. Project auto
    1996 Audi S6 2.2 20vT Limo PRJ chip set.

  12. #11
    1995 Audi 80 2.0E; Weitec 40mm. Project auto
    1996 Audi S6 2.2 20vT Limo PRJ chip set.

  13. #12

    Standaard

    Nee ik heb de auto via ebay gekocht.

    Ik heb afgelopen weekend de auto opgehaald en de rij eigenschappen bevallen mij heel goed, verbruik iets minder maar dat wist ik van te voren.

    Uiteraard heb de auto op de terug rit van Venlo naar Enschede (over Duitsland) even getest 230kmh op teller heb ik gehaald.

    Ik heb de hele weg zo rond de 200khm gereden en heb toch 1:6 weten te halen niet slecht eigenlijk met die snelheden

    En wat ik ervoor betaald heb 850 euro zitten ook nog paar dikke 16” velgen onder.
    Electrische ramen voor en achter, cd-wisselaar en een open dakje en nog 7 maanden apk.

    Was de enigste bieder op ebay misschien was dat mijn geluk, hij had de minimum prijs op €850
    euro

  14. #13

    Standaard

    Zozo. En dan nu de fotos...
    1995 Audi 80 2.0E; Weitec 40mm. Project auto
    1996 Audi S6 2.2 20vT Limo PRJ chip set.

  15. #14

    Standaard

    Ja zal vanavond even wat foto's uploaden

  16. #15

    Standaard

    Zozo leuke auto graag wat foto's! Maar hoeveel toeren maakt hij nou bij 200 en 230?
    Audi 80 2.8E Quattro '92 / Audi A8 2.8 Quattro '99 / Audi S2 Avant 709pk '94

  17. #16

    Standaard

    Als 'ie zo hard gaat en je bent er probleemloos mee naar huis gereden dan heb je voor zo'n bedrag al geen slechte koop gedaan lijkt me. Ik ben benieuwd naar de foto's.

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roy
    Zozo leuke auto graag wat foto's! Maar hoeveel toeren maakt hij nou bij 200 en 230?
    De mijne bij 200: 5600-5700.
    1995 Audi 80 2.0E; Weitec 40mm. Project auto
    1996 Audi S6 2.2 20vT Limo PRJ chip set.

  19. #18

    Standaard

    Bij 200 rijdt hij rond de 5000 toeren bij 230 zat hij rond de 5500 toeren

    Zie onderstaande foto bij 220 nog effe foto'tje weten te maken lastig haha :P

    2de foto mijn aanwinst!

    Foto 1:


    Foto 2

  20. #19

    Standaard

    Ziet er niet onaardig uit voor dat geld! Leuke velgen met mooie diepe rand ook.

  21. #20

    Standaard

    En geïmporteerd.
    1995 Audi 80 2.0E; Weitec 40mm. Project auto
    1996 Audi S6 2.2 20vT Limo PRJ chip set.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •