Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21

Onderwerp: Ook ik wil Audi rijden.....

  1. #1

    Standaard Ook ik wil Audi rijden.....

    Hallo mede-Audigekken,

    ik ga van de zomer verhuizen, naar jawel Duitsland! Net over de grens overigens. Ik ben nu 16 en in april wordt ik 17. Dan kan je in Duitsland al je rijbewijs halen, je mag dan alleen onder begeleiding rijden.
    Naja... neem ik gezellig opa mee ofzo....

    Maar wat is nou betaalbaar, degelijk, snel maar niet té snel, betrouwbaar enz. Al met al, iets wat een jongen van 17 leuk vind :roll:

    Ik ben helemaal verliefd op een 100 S4, maar dat is misschien een beetje té!

    Ik hoor graag van jullie!

    Gr. Robert
    Liever een ster in m'n voorruit, dan op m'n grill!

  2. #2
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    ik denk dat dat zeker een beetje te is, zeker om rij ervaring op te doen.Ik kan niet in je knip kijken maar ik denk dat een A4 1.8 20v best leuk is om te beginnen of een dikke coupe :-D
    Audi A2 1.4 aua

  3. #3

    Standaard

    Ja ik zat te denken aan een coupe 2.0 of een 2.3. Het liefst natuurlijk de 5 cil. maja... moet ik nog effe kijken.. ik heb nu een rode coupe op het oog: 2.0. ik zou hem binnenkort wel effe posten.
    Echt mooi vuurrood! Maar de link komt snel. Een a4 1.8 is ook perfect natuurlijk!
    Liever een ster in m'n voorruit, dan op m'n grill!

  4. #4

    Standaard

    Neem er een met een v6 blok; carosserie, kleur en uitvoering boeit niet. Een v6 geeft minder snel de neiging tot racen (scheelt je punten op je rijbewijs) maar heeft wel genoeg power voor de autobahn.

    Have fun.
    A4 B5 2.6 V6, FL2 TD4 , P5B 3.5 V8

  5. #5
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    V6 vind de verzekering waarsch. al niet leuk, zelf de 2.3 is al bijna vragen om problemen.

    Ga gewoon voor de 2.0, met 115 pk echt rap zat.
    In duitsland moet je vooral kijken of hij al omgebouwd is naar euro2, scheelt erg in de belasting.

    Een A4 is wellicht een nog wat betere keuze, is toch een wat modernere auto, en worden ook al voor leuke bedragen aangeboden.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.


  6. #6

    Standaard

    Haal eerst effe je rijbewijs! Lijkt me handiger... Of wil je ook al meteen trouwen en 6 kinderen.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theeuwke
    V6 vind de verzekering waarsch. al niet leuk, zelf de 2.3 is al bijna vragen om problemen.

    Ga gewoon voor de 2.0, met 115 pk echt rap zat.
    In duitsland moet je vooral kijken of hij al omgebouwd is naar euro2, scheelt erg in de belasting.

    Een A4 is wellicht een nog wat betere keuze, is toch een wat modernere auto, en worden ook al voor leuke bedragen aangeboden.
    Ik kon mijn V6 gewoon verzekeren bij Centraal Beheer Achmea. Maar ik zou geen V6 kopen als je hem niet zelf kan onderhouden en de onderdelen voor een leuke prijs kan krijgen. Ik zou een 80 1.8S of als het een B4 is een 2.0E.
    Audi 80 2.8E Quattro '92 / Audi A8 2.8 Quattro '99 / Audi S2 Avant 709pk '94

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Een 80 lijkt me ook erg mooi, dan ga ik als ik heel eerlijk ben liever voor een typ '89. En dan indd een 1.8S of nóg liever een 2.0 16V (evt. quattro).
    Maar ik heb deze coupé op het oog: 2,0:

    Audi Coupé 2.0

    Gr. Robert
    Liever een ster in m'n voorruit, dan op m'n grill!

  10. #9
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    die zier er netjes uit en alles erop en eraan.
    Audi A2 1.4 aua

  11. #10
    herrB4fahrer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    39
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    welkom!

    als je zot bent van de S4, dan zou ik voor een 100 2.3 gaan.
    dan heb je je 5cilinders en een wagen die voor 90% erop lijkt.
    "You've got to have the Vorsprung in order to be in front"

    2012 Audi A4 Avant 2.0tdi 136pk

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi Freak
    Een 80 lijkt me ook erg mooi, dan ga ik als ik heel eerlijk ben liever voor een typ '89. En dan indd een 1.8S of nóg liever een 2.0 16V (evt. quattro).
    Maar ik heb deze coupé op het oog: 2,0:

    Audi Coupé 2.0

    Gr. Robert
    Ziet er netjes uit, maar ik vraag me dan wel weer af waarom het stuur óf de naafkap scheef zit... Waarom is dat eraf geweest?

    En een mooie 100 is idd ook niet verkeerd...

    8)
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

  13. #12

    Standaard

    Ja indd, o sven die jij stuurde is wel ERRUG mooi! 8)
    Maar een 100 is wel erg groot voor een jongen van 17 :roll: Maar erg mooi! Ik houd het voorlopig nog maar even op een coupe en het liefst een 2.3
    Maar ik kijk wel waar ik tegenaan loop, maar ik hoop wel dat jullie nog een aantal dingen posten wat belangrijk kan zijn!

    Gr. Robert
    Liever een ster in m'n voorruit, dan op m'n grill!

  14. #13
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Te mooi, deze 'dromen' had ik ook toen ik 18 was. Ben uiteindelijk begonnen in een truttenschudder (volvo 340 variomaat) :mrgreen:

  15. #14

    Standaard

    Kan toch geen kwaad? Misschien begin ik ook wel met een golfje ofzo, die krijg je in Duitsland egt gratis bij een pakje boter!
    Een golf mk2 gti g60: prachtig!
    Liever een ster in m'n voorruit, dan op m'n grill!

  16. #15

    Standaard

    Nee hoor, beetje dromen kan ook geen kwaad.

    In D. zijn de auto's sowieso een stuk goedkoper, dus dat scheelt weer. Gewoon lekker rondkijken wat je leuk vindt en wat evt. haalbaar is. Hoe beter je je verdiept in de materie hoe meer je weet als het zover is.

    Golfje GTI is ook zeker leuk...
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Gewoon alvast lekker sparen en zorgen dat je alvast een lekkere zak geld hebt. Als je dan je rijbewijs gehaald hebt kun je direct iets leuks kopen (wellicht een leuke A3, A4 of A6 of misschien zelfs wel stiekem een A8?)
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  18. #17

    Standaard

    JA! Ik denk dat ik het meeste plezier heb met een a4 of a6 denk ik. Een A8 is het machtigste wat er is, maar ik weet het niet, allereerst onbetaalbaar en beetje groot voor een jongen van 17
    Maar ik wil wel Audi rijden, dat staat vast!
    Een vriend van mij woont sinds kort al in duitsland en is nu bezig met z'n rijbewijs en heeft een saab 900 aero. Nou, Audi trekt me natuurlijk meer!
    Liever een ster in m'n voorruit, dan op m'n grill!

  19. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi Freak
    beetje groot voor een jongen van 17
    Ach, da's relatief.

    Mijn eerste auto mét rijbewijs was een Oldsmobile Cutlass Brougham Coupé (zoiets dus). Had een dikke V8 met Holley carb en manual 'four on the floor' speedshifter. (Zelf gespaard trouwens met allerlei baantjes).

    Daarvoor tijdje 'undercover' met een Fiat 124 Special T van hfl. 200,- (eigenaar dacht verbrande kleppen te hebben, was binnen 20 minuten verholpen met contactpunten en bougies) :-D


    Dus het is maar wat je groot noemt....
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Ik had m'n A8 ook al toen ik nog maar net 18 was. Zo een grote auto is juist erg fijn en het rijdt erg makkelijk, en zo een V6 is prima om mee te beginnen en goed betaalbaar.

    Het fileparkeren kan weleens lastig zijn, ik zoek altijd gewoon normale parkeervakken op. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? 8)
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  21. #20
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    En wat als je nu iedere dag veel kilometers moet maken?
    Is dat dan wel handig voor iemand van 18?

    Ik kan het me niet permiteren in ieder geval.
    De lichtste bezine motor in een A8 is toch een 2.8 en die slurpt aardig.

    Als ik al kijk naar de 2.0 die in de 80 ligt vind ik zelfs die al niet zuinig. :roll:
    En in mijn ogen is een 2L geen lichte motor. (Correct me if I'm wrong)

    Dat is in ieder geval mijn visie erover. :-D

    Als je dus over deze dingen hebt nagedacht en je kunt het je wel permiteren en blijven rijden moet je het zeker niet laten, zou ik ook niet doen.
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •