Pagina 3 van 32 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 638

Onderwerp: Auto importeren uit Duitsland valt best mee...

  1. #41

    Standaard

    :oops: niet goed begrepen. sorry.
    Ik meende met 'in gebruik genomen' dat in NL dan betekent op kenteken gezet, dus ook voor invoer.
    Weet ik dat weer 8)

  2. #42

    Standaard

    nog even een aanvullende vraag: ik meen ergens gelezen te hebben dat aanpassingen aan een Duitse auto altijd vermeld worden in papieren? Klopt dat?
    Mijn oog is gevallen op een a4 2.5 tdi MT uit 2003. Het is een s-line uitvoering die later optisch omgebouwd is naar een s4. Motorisch is er niets gedaan. Er is later een dubbele uitlaat geplaatst (4 pijpjes) en er is achteraf een DVDmonitor in het dak gebouw. Verder is de auto uitgerust met xenon, lederen bekleding en een electrisch schuifkanteldak.
    Zou de uitbouw naar s4 en de uitlaat ook meetellen of is dit een fabeltje?

  3. #43

    Standaard

    Waarschijnlijk zijn de bumpers en uitlaat niet "eingetragen" omdat het om origineel audi spul gaat en heb je geen apart Teilegutachten nodig.
    Voor de BPM is het echter een ander verhaal, ik zou er niet over praten en als de ambtenaar het opvalt, zeggen dat het standaard is.
    (de ambtenaar vond dat ik licht metaal onder m'n importa4 had, na een kleine discussie was de man overtuigd dat 15" lichtmetaal geen meerwaarde heeft)
    Audi A3 TDI 125kw ambition

    Mountainbiking is; 50% mountain, 50% biking and the remaining 50% is all about riding !

  4. #44

    Standaard

    [quote="franquore"]Mijn oog is gevallen op een a4 2.5 tdi MT uit 2003. quote]

    Weet je het heeeeeel zeker? Zelf ben ik daar ook naar op zoek geweest en heb op het allerlaatste moment de koop afgeblazen van een A4 2.5 MT

    Google maar eens op nokkenas m-tronic 2.5 TDI. Ik wil je niet ontmoedigen maar lees de ervaringen van anderen maar eens aandachtig door....

  5. #45

    Standaard

    ja, die pagina's heb ik gelezen.
    Nokkenas was na 2001 toch verholpen? En jah, de mt..... kweet het.....
    ken een paar mensen met 2.5 en mt en die hebben nergens last van, MAAR op een forum zie je natuurlijk de meeste ervaringen...
    Zelf rijd ik nu een Alfa 156 en ben ook actief op het alfa156 forum. Daar is ook veel te doen rondom de selespeed...
    Zelfde verhaal: veel verhalen van haperende selespeed en nieuew dure bakken eronder. Maar ook mensen die al jaren probleemloos rondrijden.

    Maargoed ALS de MT werkt, riijdt het wel erg mooi. Ik denk dat ik met m'n gevoel teveel kijk naar de 2.5 icm de MT en dat m'n verstand voor een 1.9 130 PK gaat...... :-?


  6. #46

    Standaard

    tjah.... gevoel, verstand, gevoel, verstand.... :-?




  7. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door franquore
    ja, die pagina's heb ik gelezen.
    Nokkenas was na 2001 toch verholpen? En jah, de mt..... kweet het.....
    ken een paar mensen met 2.5 en mt en die hebben nergens last van, MAAR op een forum zie je natuurlijk de meeste ervaringen...
    Zelf rijd ik nu een Alfa 156 en ben ook actief op het alfa156 forum. Daar is ook veel te doen rondom de selespeed...
    Zelfde verhaal: veel verhalen van haperende selespeed en nieuew dure bakken eronder. Maar ook mensen die al jaren probleemloos rondrijden.

    Maargoed ALS de MT werkt, riijdt het wel erg mooi. Ik denk dat ik met m'n gevoel teveel kijk naar de 2.5 icm de MT en dat m'n verstand voor een 1.9 130 PK gaat...... :-?
    Latere types hebben idd een gewijzigde nokkenas. Het exacte bouwjaar weet ik niet uit m'n hoofd, maar dat is vast wel ergens te vinden.

    Voor de MT is er ook een upgrade gekomen met een extra lamel. Maar je kunt evt. ook kiezen voor een handgeschakelde 6-bak natuurlijk, en er zijn later ook nog 2.7 en 3.0TDI motoren bijgekomen....

    Denk dat het een kwestie is van even goed opletten qua bouwjaren en upgrades, dan hoeft het m.i. geen probleem te zijn. Zou alleen geen vroege 2.5 met MT bak nemen.
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

  8. Ad
  9. #48

    Standaard

    Even over het invoeren verhaal...

    Waarom staat er bij sommige duitse advertenties ''alleen voor export of handelaren''

  10. #49

    Standaard

    Waarom staat er bij sommige duitse advertenties ''alleen voor export of handelaren''
    waarschijnlijk omdat ze met ex BTW prijzen adverteren.

    gr., Jos
    02/13 (2009) Allroad expelled by T-reg

  11. #50

    Standaard

    ok, zoiets dacht ik al.

    Maar als een particulier 'm wil exporteren moet ie wel btw afdragen?
    A4 Avant 3.0tdi quattro

  12. #51

    Standaard

    Een tip voor diegenen die geinteresseerd zijn in het importeren van een auto uit het buitenland, maar zelf geen zin/tijd hebben om alles te regelen;

    Kijk eens op www.power-import.nl. Ik heb mijn cabrio ook via dit bedrijf laten importeren. Ze verzorgen alles voor je, van aankoop tot transport tot invoer. In principe hoef je zelf helemaal niks meer te doen behalve wachten tot de auto op de stoep staat... Bovendien hebben ze in mijn geval nog een flinke korting kunnen regelen waardoor ik uiteindelijk niks extra kwijt was dan wanneer ik het zelf had gedaan...

    Echt een aanrader dus!
    So you can stick your little pins in that voodoo-doll
    I'm very sorry baby, it doesn't look like me at all

  13. #52

    Standaard

    Vandaag een A3 Sportback naar Nederland gehaald. Hier zat wel een CVO (certificaat van Overeenstemming) bij.

    Bij de RDW bleek dat als ik het CVO niet had gehad, dit niet zo'n probleem geweest zou zijn. De keurmeester vertelde dat hij de auto dan opnieuw zou moeten wegen.

    Zowiezo kan een CVO door de verkopende partij altijd opgevraagd worden bij de importeur.

  14. #53
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    42
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Die procedure valt op zich ook wel mee. Dat wegen kost maar ongeveer €25,-.

    Maare, ik kan nu uit eigen ervaring meepraten! :-D
    Importeren uit Duitsland valt echt wel mee!

  15. #54
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Op die website van ALD staat wel een leuk aanbod, maar wat de A4's betreft zijn ze niet zo erg luxe uitgevoerd, heel soms navi of leer, bijna nooit 4x elec. ramen en MF-stuur of parkeersensoren...

    Maar als je daar bent kunje dan rustig de tijd nemen om auto's te bekijken of is het de bedoeling datje hem via inet uitzoekt en daar alleen komt halen? want uit de startpost maak ik op dat je hem daar alleen maar bent gaan halen omdat je hem al uitgezocht had.

    is een proefritje ook mogelijk?
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  16. #55

    Standaard

    Ik heb net een Audi uit Duitsland gehaald. Het was mijn eerste keer, maar het stelde uiteindelijk niet zoveel voor. Het bedrijf waar ik de auto had gekocht had ook exportkentekens op voorraad. Dus nadat ik had betaald kon ik de auto op deze platen zo naar Nederland rijden. Later ben ik naar de RDW gegaan (via de RDW kun je een gratis eendagskenteken krijgen). Daar werd de auto direct APK gekeurd, waarna de BPM bij het douaneloket betaald kon worden. Drie dagen later heb ik de papieren in de bus gekregen. Dus snel platen laten maken (met dikke letter natuurlijk, wat overigens weer een dag langer duurt) maar sinds kort is het dan zo ver: rijden!

  17. #56
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Maar, was je wel verzekerd dan?

  18. #57

    Standaard

    Er zaten wel verzekeringspapieren bij het exportkenteken. Ik weet eigenlijk niet zeker of je dan ook in NL verzekerd bent. Dat is een gokje geweest ;-)

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    60
    Posts
    848
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnico
    Dat is een gokje geweest ;-)
    Onverzekerd rondrijden dat is een behoorlijke gok lijkt me..!
    Audi TT Roadster 2.0Tfsi

  20. #59
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    42
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Met Duitse exportkentekens ben je ook in Nederland WA verzekerd. (te herkennen aan het rode datum vlakje aan de linkerkant van de plaat)

    Heb je de zogenaamde kortetijd-kentekens, dan ben je alleen in Duitsland WA verzekerd en mag je in Nederland niet eens rijden. (te herkennen aan het gele datum vlakje aan de linker kant van de plaat)

    (Niet dat oom agent het verschil ziet.... :roll: )


    In Nederland heb je de eendag-kentekens
    Die mag je zelf met karton en een stift maken. :-D
    En zijn in principe alleen voor weging en keuring, maar als je met een Duits kortetijd-kenteken in Nederland komt (wat niet mag), mag je die dan dus ook vervangen door de Nederlandse eendags-kartonnetjes.
    Bij de kartonnetjes moet je zelf de verzekering regelen. (kwestie van 1 telefoonje van 2 minuten bij mijn verzekeraar)

  21. #60

    Standaard

    Wil misschien in de toekomst ook (ooit) een audi halen uit duitsland.

    En volg die topics natuurlijk goed.

    Nu kun je de prijzen, voor het berekenen van bpm, van de auto wel halen van diverse autosites (Autoweek e.d.), maar hoe zit het met die prijzen van diverse opties.
    Hoe kom je daaraan?
    Audi A4 1.8t Powerrr!!!

Pagina 3 van 32 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •