Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Import auto met erg lage BPM waarde volgens rdw site

  1. #1

    Standaard Import auto met erg lage BPM waarde volgens rdw site

    Hallo,
    ik kan een audi A4 kopen van 2005 die volgens de RDW site een BPM waarde heeft van 7800 Euro. De auto is door de huidige eigenaar recentelijk uit Duitsland geimporteerd.
    Als je deze BPM waarde gaat omrekenen kom je uit op een nieuwprijs die nog onder de 29000 Euro ligt.
    Voor deze prijs zijn A4's nooit verkocht. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak hiervan is en of de auto wel eerlijk is?

  2. #2

    Standaard

    wanneer de bpm berekend wordt over de huidige verkoopwaarde komt er een lager bpm bedrag op te staan. als je bpmaangifte doet met afschrijving krijg je de bruto bpm te zien.
    gegen kleine pfimmel und impotenz gibts auch kein mercedes-benz

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audisolutions
    wanneer de bpm berekend wordt over de huidige verkoopwaarde komt er een lager bpm bedrag op te staan. als je bpmaangifte doet met afschrijving krijg je de bruto bpm te zien.
    bedankt voor je antwoord.
    Zegt dit ook iets over de waarde waar hij voor getaxeerd is?

  4. #4
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door e.zegger
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audisolutions
    wanneer de bpm berekend wordt over de huidige verkoopwaarde komt er een lager bpm bedrag op te staan. als je bpmaangifte doet met afschrijving krijg je de bruto bpm te zien.
    bedankt voor je antwoord.
    Zegt dit ook iets over de waarde waar hij voor getaxeerd is?
    Hier een BPM calculator http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php dan kun je zien hoeveel ervan af gaat als een auto ouder word. Scheelt vaak een hoop als ie 1 of 2 maanden ouder is..

    Taxatie heeft niks met BPM te maken,,,, is combinatie van tijd en catuloguswaarde incl optie's,

    Succes..
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gelato
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door e.zegger
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audisolutions
    wanneer de bpm berekend wordt over de huidige verkoopwaarde komt er een lager bpm bedrag op te staan. als je bpmaangifte doet met afschrijving krijg je de bruto bpm te zien.
    bedankt voor je antwoord.
    Zegt dit ook iets over de waarde waar hij voor getaxeerd is?
    Hier een BPM calculator http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php dan kun je zien hoeveel ervan af gaat als een auto ouder word. Scheelt vaak een hoop als ie 1 of 2 maanden ouder is..

    Taxatie heeft niks met BPM te maken,,,, is combinatie van tijd en catuloguswaarde incl optie's,
    Succes..
    Taxatie heeft dus alles met Bpm te maken wanneer je de bpm bereking doet op basis van huidige verkoopwaarde. Je moet dan je voertuig laten taxeren door een erkend bedrijf die dan een raport samenstelt waarop blijkt wat jouw auto op dit moment waard is qua verkoop. Deze zgn BPM Taxatie kun je door bijvoorbeeld door :ced bergweg(duur) of Bol expertise doen (normale prijs). Leeftijdskorting geldt dan zelfs helemaal niet. dit was vroeger wel zo maar is nu veranderd. vroeger kreeg je ook nog eens leeftijdskorting, maar volgens de belastingpet ging er teveel voordeel naar de burger, en dat kan dus niet .

    Maar als je twijfelt kun je ook naar de belastingdienst gaan op internet -> douane download een mpmaangifte formulier, dan zie je dat je op 3 verschillende manieren aangifte kunt doen.

    Een auto met bijv. diefstal schade of slechte lak, schade kan dan zeer lucratief zijn. MITS: je het zo goedkoop mogelijk maakt, of eventueel de adresjes kent of Zelf veel kan. wil je het perfect maken en moet je alles uitbesteden scheelt het niet zoveel.

    tevens: succes.

    PS. de autoweek calculator houdt ook geen rekening met slurptax. dus als je een rs6 uit halverwege 2008 invoert moet je niet verbaasd staan als er voor een kleine auto aan geld bij moet.
    gegen kleine pfimmel und impotenz gibts auch kein mercedes-benz


  6. #6
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Ik dacht dat juist deze taxaties tot fraude leiden,, en ze dus uitgaan van de douane lijsten met opties.. Sorry, maar dan ben ik verkeerd geinformeerd. En ik dacht dat het bij hem om een ander soort taxatie ging..

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  7. #7

    Standaard

    Gelato heeft het verhaal een stuk duidelijker gemaakt. Ik blijf echter nog met 1 vraag zitten: Wat betekent de BPM waarde die op de RDW site staat indien je de auto met een taxatierapport bij de douane aanbiedt (of hoe komt deze BPM waarde tot stand)?
    Bij normaal in Nederland geleverde autos is dit de bruto BPM, dus de BPM die is betaald toen de auto destijds nieuw is gekocht.
    Aan het bedrag te zien is het in ieder geval niet de rest BPM. Het lijkt erop dat dit de bruto BPM minus de bij invoer betaalde BPM is.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Ik heet geen gelato, maar ja dat terzijde.

    de belastingdienst geeft aan de rdw door wat het bpmbedrag is wat op de papieren komt te staan.

    Als ze het goed doen, en dat doen ze vrijwel nooit. Zetten ze naast de bruto bpm ook de rest bpm op de papieren.

    Ik heb laatst een auto op kenteken gezet met schade. Deze auto had ik gekocht omdat deze in nederland gebruikt nog niet te vinden is. Op het kenteken hebben ze alleen de rest bmp gezet. voorbeeld normaal is de brutobpm 10000 euro. Er is bpm berekend over de huidige verkoopprijs

    normaal kost zo'n auto gebruikt 35000 euro nu zit er 20000 euro schade op dus is die auto nu voor verkoop 15000 euro waard hier de bpm over berekend wordt dan 2798 euro bpm terwijl dat er eigenlijk 8000 euro betaald dient te worden.

    Nu zei ik: en wat gebeurd er nu wanneer er schade komt aan de auto en eruitgegaan wordt van de restbpm?

    Let op! de belastingdienst en rdw zeggen: nee wij zetten alleen de restbpm op de papieren, want die auto is minder waard. en Quote "jullie willen toch een voordeeltje halen met die schadeauto, en dan moeten wij ook nog de bruto bpm erop zetten zodat bij schade uitgegaan wordt van een hele auto

    Gebeurd er nu iets met je auto, en heb je geen keuringsrapport van de auto na de reparatie, ben je genaaid. want je verzekering is berekend over het bpmbedrag van je kenteken. dus krijg je bij totalloss of diefstal 15000 euro minus afschrijving

    Maar dit is de grootste kolder en puur nederlands. er wordt vergeten dat de reparatie ook geld kost, wanneer je het zo goedkoop mogelijk doet kom je er soms goed aan uit , maar doe je het netjes moet er geld bij. Maar zo zien ze dat daar niet. Water moet hier in nederland altijd naar de zee.

    Ik raadt iedereen ook af om dit zo te doen wanneer je het perfect wil doen, feit is wel dat er in het begin veel misbruik van is gemaakt. Ik heb zelfs gezien dat een totaal uitgebrande auto aangeboden wordt voor de keuring.
    dus daar zijn nu de eerlijke mensen de dupe van.


    1 x eerder heb ik een auto ingevoerd met schade, maar alleen omdat ik lang op zoek ben geweest voor privegebruik naar zo'n auto. uiteindelijk na lang zoeken heb ik er een in heel europa gevonden en heb die schade op de koop toegenomen. (geen ongeval)

    Maar ik moet toch benadrukken dat wat de bel.dienst en rdw hier doen niet rechtmatig kan zijn. vraag me af wat er gebeurd als je hier iets tegen aanspant.

    en op de onderdelen en uren wordt gewoon nog eens belasting afgedragen, maar dat vergeten ze even voor de makkelijkheid.

    gegroet Audisolutions
    gegen kleine pfimmel und impotenz gibts auch kein mercedes-benz

  10. #9

    Standaard

    Dank je voor deze info,

    gr Eric

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •