zijn er niet zo veel van die plusjes
http://www.youtube.com/watch?v=17ntHYcTx-U
Die 36 pk zijn natuurlijk het belangrijkste verschil, en standaard 6-bak (zo maken ze de S'en niet meer helaas). Verder zijn er wat kleine optische verschillen en wat technische verschillen tov de reguliere S6 V8.
De limo zijn maar 97 van gemaakt, dat is redelijk zeldzaam te noemen idd
audi 80 competition van eerste eigenaar, zie je niet vaak.
http://link.marktplaats.nl/409602329
Van de S6 PLUS Avant zijn er 855 gemaakt. Nog altijd veel exlusiever dan een RS2. Ik heb drie jaar lang heel veel plezier aan mijn S6 PLUS beleefd, vond het een weergaloos mooie auto, met fantastisch zitcomfort en geweldige motorkracht, en met een héél grote feelgood-factor. Ik had er duizenden euro's meer voor over dan voor een gewone S6, betaalde in 2005 21.500 euro (inclusief BPM en grote beurt van een kleine 2.000 euro) voor mijn zelf uit Duitsland geïmporteerde S6 PLUS Avant met 106.000km (van de eerste eigenaar, en een van de allerlaatsten (EZ: september 1997)).
Zoals ik eerder voor Wikipedia schreef :
In 1996 verscheen er nog een sterkere S6 Plus die de 4,2-liter V8 van de Audi S8 D2 heeft. Deze motor had in de S8 een vermogen een vermogen van 340 pk en in de S6 Plus een vermogen van 326 pk. Het verschil wordt veroorzaakt door andere in- en uitlaatsystemen. Ook wordt gezegd dat Audi niet wilde dat het S8 vlaggenschip qua vermogen zou worden geëvenaard door de S6 Plus. Met de V8 sprintte de sedan in 5,6 seconden naar de 100 km/h, de Avant deed 5,7 seconden over deze sprint. De S6 Plus was het eerste model dat gebouwd werd door de sportafdeling van Audi, te weten quattro GmbH. Het besluit om de auto door quattro GmbH te laten bouwen werd in de herfst van 1995 door Audi AG genomen. De eerste voorserie-auto's werden gebouwd in maart en april 1996. Deze werden ingezet als persauto's. Later werden enkele (of alle) van deze voorserie-auto's aan particulieren verkocht. De echte productie begon in Juni 1996 en eindigde in juli 1997. De S6 Plus is op kenteken een "QUATTRO" en geen "AUDI". Hetzelfde geldt voor Audi's RS-modellen de RS4, RS6 en R8 sportwagen. De S6 PLUS werd uitsluitend met handgeschakelde 6-bak geleverd. Een onderscheidend punt ten opzichte van de reguliere S6 zijn verder de bredere velgen en banden (255/40ZR17). Verder zijn vrijwel alle delen de bij de S6 van chroom zijn, bij de Plus zwart gelakt. De remmen van de Plus zijn groter (323mm) dan van een gewone S6. Verder zijn er veel meer bijzonderheden aan een S6 Plus te ontdekken. Zo is het uitlaatsysteem een eigen ontwerp van quattro GmbH. De vierde, vijfde en zesde versnelling zijn korter afgestemd dan bij de S6. In de eerste vijf versnellingen ligt de toerenbegrenzer bij 7.250 tpm, in de zesde versnelling lag de toerenbegrenzer standaard bij 6.800 tpm. Op topsnelheid loopt de Plus in de zesde versnelling standaard tegen de toerenbegrenzer aan en de teller wijst dan 275 km/h aan, de werkelijke snelheid (via gps gemeten) ligt dan op 265 km/h. Sommige eigenaren lieten de toerenbegrenzer in de zesde versnelling verwijderen bij de nieuw-aflevering van de auto, zodat ook in de zesde versnelling de toerenbegrenzer erin kwam bij 7.250 tpm (net als in de eerste vijf versnellingen). Door deze ingreep lopen deze onbegrensde Plus-modellen op topsnelheid in de zesde versnelling in de toerenbegrenzer bij 7.250 tpm. De teller geeft dan ruim 290 km/h aan, wat overeenstemt met een werkelijke snelheid van 277km/h. Van de S6 Plus zijn er in totaal 952 modellen geproduceerd, waarvan 855 Avants en 97 sedans. Hiermee is de in Nederland relatief onbekende Plus nog veel exclusiever dan bijvoorbeeld de RS2 Avant.
Best een redelijke 80 comp. Redelijk origineel ook volgens mij.
Maar dat "deukje" linksachter noem ik geen "deukje" meer. Das gewoon een dikke deuk.
Wel grappig: Koop je een Audi S6Plus, heeft hij op kenteken als merk "Quattro".
Koop je een gewone Audi, staat er vaak "Auto Union".
Maakt dat "Audi" eigenlijk nog wel auto's ??
Ik weet niet of deze al langskwam hier op het AF maar ik wil het toch even plaatsen.
De advertentie is niet professioneel om zo'n dure auto van de hand te doen. Het gaat om een Audi A8 4.2 FSI Quattro Automaat van 2007. Als ik deze auto te koop zou aanbieden, zou ik hem eerst goed schoonmaken en als tweede mooiere, heldere foto's maken. Foto's die niet onderste bovenstaan. Dat kan gewoon niet! De auto geeft een afgeragde indruk. En een volledige optielijst vind ik uit den boze. Plaats alleen wat hij extra heeft en niet de standaarddingetjes. Vaak lezen mensen dat niet. Kan een afknapper zijn.
Hier de link naar de adv.
edit: link: http://auto.marktplaats.nl/audi/4093...-automaat.html
Een afgeragde indruk geeft deze A8 mij niet. De foto's verdienen inderdaad geen schoonheidsprijs, maar wat ik opvallend vind is de foto van het onderhoudsboekje; de laatste beurt dateert kennelijk van februari 2009, terwijl de huidige eigenaar er sinds november 2009 in rijdt. Auto heeft dus in 2 jaar geen beurt gehad. Geen ramp, maar het geeft een beetje te denken bij een auto die te koop wordt aangeboden, door een eigenaar die er zelf net een jaartje in rijdt. Overigens is de prijs voor een particuliere verkoop te hoog.