Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 36 van de 36

Onderwerp: AUDI A4 1.6 74KW

  1. #21

    Standaard

    Oke, een 1.8 is sneller maar opzich hoef ik niet meteen een racemonster...

    Heb wel nog even gescanned en de volgende 1.8 aanbieding gevonden: Speurder

    Deze is eveneens uit 1997 en wellicht meer de moeite waard dan die uit 1995? (wel 158000 op de teller)

  2. #22

    Standaard

    de 1.8 rijdt ook wat rustiger op hoge snelheden. T gaat niet alleen om snelheid :wink:
    :twisted: A computer beat me at chess once, but it was no match for me at kickboxing :twisted:

  3. #23

    Standaard

    Bij een 1.8 heb je altijd wat over. Bij een 1.6 gebruik je sneller al het beschikbare vermogen.

  4. #24

    Standaard

    Dat niet alleen. De 1.6 heeft geloof ik wat kortere versnellingen waardoor je op snelwegsnelheden wat meer toeren zult maken --> meer lawaai/vermoeiend/minder comfort. Staat wel eea over geschreven in de diverse draadjes.

    Dus ook als het je puur en alleen om comfort gaat dan nog is de 1.8 aan te raden.
    :twisted: A computer beat me at chess once, but it was no match for me at kickboxing :twisted:

  5. #25

    Standaard

    Oke, ik ga aanstaande vrijdag de 1.6 en de 1.8 die ik had gevonden even testen. Ik zal daar later verslag van doen.

    Daarnaast even wat foto's nemen van de onderhoudsboekjes


    Is het trouwens niet mogelijk die auto alvorens de koop bij een officiele dealer te laten bekijken? en zo ja wat kost zo'n controle dan?


  6. #26

    Standaard

    NEt gebeld voor afspraak testritten en de eerste tegenvaller alweer... de 1.8 is niet zoals in de advertentie vermeld stond 158000km maar ver over de 200k :S. Er is dus met de kilometerstand geklooid. Gelukkig was de garage zo eerlijk om dit meteen door te geven.

  7. #27

    Standaard

    oke, vandaag een testritje gemaakt met een 1.6 uit 1995 (132000). De draagarmen waren al vervangen door nieuwe en zagen er goed uit. De auto zag er netjes uit alleen de achterbumper linksachter was een stuk overgespoten door krasschade. Daarnaast de gebruikelijke steenslagschade (paar kleine putjes).

    Geen storende 'kraak' geluiden wanneer er over een vluchthievel werd gereden (gescheurd). Remmen leverde ook geen problemen op en ging feilloos.

    Verder leek de motor erg netjes en geen storende geluiden. De auto wordt voor 4700 afgeleverd met grote beurt, APK en 3 maanden garantie.

    Omdat ik voor het eerst in een a4 reed heb ik geen idee over hoe het gaspedaal werkt (behoort te werken). Ik had het idee dat ik het gaspedaal een behoorlijk eind moest induwen voordat er ook echt gasgegeven werd, is dat normaal?

    Verder was de koppeling erg soepel en makkelijk te bedienen.

    Is het verstandig om nog een totaal keuring te laten doen? En wat vinden jullie van de prijs?

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Even een tip hoe je de koppeling kunt controleren:

    Zet de auto stevig op de handrem.
    Zet hem in de derde versnelling en probeer weg te rijden.
    Als de koppeling nog goed is moet de auto afslaan.

    Voor jou is het een boel geld wat je maar 1 keer uit kunt geven, zal hem dus zeker laten keuren.

    mvg Mike

  10. #29

    Standaard

    Hoi,

    Ik zie dat je op zoek bent naar een Audi A4 1.6, ik weet iemand die mijn A4 Avant misschien wil kopen. Hij rijdt nu in een A4 1.6 limousine donker blauw metallic.
    Draagarmen zijn vervangen , goede banden de komt komt uit 1996.

    Als je wil kan ik je met die persoon in kontact brengen.


    Groeten Manuela
    Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro 1999

  11. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audiva
    Ik zie dat je op zoek bent naar een Audi A4 1.6, ik weet iemand die mijn A4 Avant misschien wil kopen. Hij rijdt nu in een A4 1.6 limousine donker blauw metallic.
    Draagarmen zijn vervangen , goede banden de komt komt uit 1996.

    Als je wil kan ik je met die persoon in kontact brengen.
    Als ze die auto met een degelijke onderhoudshistorie en niet asl; te veel km op de teller voor ongeveer hetzelfde bedrag willen verkopen, ben ik zeker geinteresseerd!

    Is het bij audi zo dat je het gaspedaal redelijk ver moet indrukken wil je gas geven? Ik heb bij mistubishi en VW polo andere ervaringen...

  12. #31
    A4ringen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Posts
    1.576
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Auwdie
    Is het bij audi zo dat je het gaspedaal redelijk ver moet indrukken wil je gas geven?
    bij mijn audi is het niet echt anders dan bij andere auto s!!
    maar ja het is net wat men gewent is .
    Audi A4 (B6) 1.8T 2XXpk - Hartog Tuned.
    2,75'' Milltek Hi-flow Sport Cat/2,5'' Milltek Sport Exhaust System/Forge FMDVSPLTR/Bosch 450cc/Pipercross/RS4 Airbox/KW Coilover Kit Var. 1/312-255mm Brakes/19'' Sportec Mono 10

  13. #32
    klaasa4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    6.240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Is het bij audi zo dat je het gaspedaal redelijk ver moet indrukken wil je gas geven? Ik heb bij mistubishi en VW polo andere ervaringen...
    kijk daar maar mee uit, ik weet niet hoe het met een 1.6 is maar mijn vorige 1.8 was er directe reactie van het pedaal.
    met de 2.4 is het net zo.
    Audi A4 b6 Tdi 96Kw, met Verhoeven kuur.

  14. #33

    Standaard

    Mwah, ligt aan de situatie. Wanneer je met een 1.6 van 80 naar 120 wilt accelereren in de 5 dan moet je het pedaal tot op de bodem trappen en dan gebeurt er - voor mijn gevoel - nog amper wat...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  15. #34

    Standaard

    Hoi Auwdie

    Het is inderdaad zo dat het gaspedaal een beetje "lang" aanvoelt.

    Van weinig gas naar vol gas is,in beweging van de voet, best een eind.

    Is mij ook opgevallen.

    Vind ik geen nadeel,daardoor is de accelleratie ook mooi doseerbaar.

    Let je ook een beetje op de staat van de achterremmen?

    Veel suc6

  16. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Auwdie
    Als ze die auto met een degelijke onderhoudshistorie en niet asl; te veel km op de teller voor ongeveer hetzelfde bedrag willen verkopen, ben ik zeker geinteresseerd!
    Hoi laat het je morgen even weten heb zo even niet zijn telefoonnummer, kun je me anders even een pbtje sturen dan laat ik je morgen mijn collega terug bellen.
    Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro 1999

  17. #36

    Standaard

    Opzich een hele mooie auto,


    Ik ga alleen wel mee met de mening dat een iets zwaardere motor helemaal geen slecht idee is, aangezien het geen lichte auto's zijn. Een sterkere motor hoeft niet zo hard te werken als een 1.6je en heeft daarom veeeel minder te lijden...

    Ik heb voor de aankoop van mn Cabrio een onafhankelijke aankoopkeuring laten doen bij een Audigarage, daarvoor was ik een 50 eurootjes kwijt, maar dan kijken ze em van top tot teen na voor je neus! Dus altijd aanrader, geeft natuurlijk geen garanties, maar wel een rustiger hart...

    suc6!
    broem broem!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •