de 1.8 rijdt ook wat rustiger op hoge snelheden. T gaat niet alleen om snelheid :wink:
Dat niet alleen. De 1.6 heeft geloof ik wat kortere versnellingen waardoor je op snelwegsnelheden wat meer toeren zult maken --> meer lawaai/vermoeiend/minder comfort. Staat wel eea over geschreven in de diverse draadjes.
Dus ook als het je puur en alleen om comfort gaat dan nog is de 1.8 aan te raden.
Oke, ik ga aanstaande vrijdag de 1.6 en de 1.8 die ik had gevonden even testen. Ik zal daar later verslag van doen.
Daarnaast even wat foto's nemen van de onderhoudsboekjes
Is het trouwens niet mogelijk die auto alvorens de koop bij een officiele dealer te laten bekijken? en zo ja wat kost zo'n controle dan?
oke, vandaag een testritje gemaakt met een 1.6 uit 1995 (132000). De draagarmen waren al vervangen door nieuwe en zagen er goed uit. De auto zag er netjes uit alleen de achterbumper linksachter was een stuk overgespoten door krasschade. Daarnaast de gebruikelijke steenslagschade (paar kleine putjes).
Geen storende 'kraak' geluiden wanneer er over een vluchthievel werd gereden (gescheurd). Remmen leverde ook geen problemen op en ging feilloos.
Verder leek de motor erg netjes en geen storende geluiden. De auto wordt voor 4700 afgeleverd met grote beurt, APK en 3 maanden garantie.
Omdat ik voor het eerst in een a4 reed heb ik geen idee over hoe het gaspedaal werkt (behoort te werken). Ik had het idee dat ik het gaspedaal een behoorlijk eind moest induwen voordat er ook echt gasgegeven werd, is dat normaal?
Verder was de koppeling erg soepel en makkelijk te bedienen.
Is het verstandig om nog een totaal keuring te laten doen? En wat vinden jullie van de prijs?
Even een tip hoe je de koppeling kunt controleren:
Zet de auto stevig op de handrem.
Zet hem in de derde versnelling en probeer weg te rijden.
Als de koppeling nog goed is moet de auto afslaan.
Voor jou is het een boel geld wat je maar 1 keer uit kunt geven, zal hem dus zeker laten keuren.
mvg Mike
Hoi,
Ik zie dat je op zoek bent naar een Audi A4 1.6, ik weet iemand die mijn A4 Avant misschien wil kopen. Hij rijdt nu in een A4 1.6 limousine donker blauw metallic.
Draagarmen zijn vervangen , goede banden de komt komt uit 1996.
Als je wil kan ik je met die persoon in kontact brengen.
Groeten Manuela
Als ze die auto met een degelijke onderhoudshistorie en niet asl; te veel km op de teller voor ongeveer hetzelfde bedrag willen verkopen, ben ik zeker geinteresseerd!Oorspronkelijk geplaatst door Audiva
Is het bij audi zo dat je het gaspedaal redelijk ver moet indrukken wil je gas geven? Ik heb bij mistubishi en VW polo andere ervaringen...
bij mijn audi is het niet echt anders dan bij andere auto s!!Oorspronkelijk geplaatst door Auwdie
maar ja het is net wat men gewent is .
kijk daar maar mee uit, ik weet niet hoe het met een 1.6 is maar mijn vorige 1.8 was er directe reactie van het pedaal.Is het bij audi zo dat je het gaspedaal redelijk ver moet indrukken wil je gas geven? Ik heb bij mistubishi en VW polo andere ervaringen...
met de 2.4 is het net zo.
Mwah, ligt aan de situatie. Wanneer je met een 1.6 van 80 naar 120 wilt accelereren in de 5 dan moet je het pedaal tot op de bodem trappen en dan gebeurt er - voor mijn gevoel - nog amper wat...
Hoi Auwdie
Het is inderdaad zo dat het gaspedaal een beetje "lang" aanvoelt.
Van weinig gas naar vol gas is,in beweging van de voet, best een eind.
Is mij ook opgevallen.
Vind ik geen nadeel,daardoor is de accelleratie ook mooi doseerbaar.
Let je ook een beetje op de staat van de achterremmen?
Veel suc6
Opzich een hele mooie auto,
Ik ga alleen wel mee met de mening dat een iets zwaardere motor helemaal geen slecht idee is, aangezien het geen lichte auto's zijn. Een sterkere motor hoeft niet zo hard te werken als een 1.6je en heeft daarom veeeel minder te lijden...
Ik heb voor de aankoop van mn Cabrio een onafhankelijke aankoopkeuring laten doen bij een Audigarage, daarvoor was ik een 50 eurootjes kwijt, maar dan kijken ze em van top tot teen na voor je neus! Dus altijd aanrader, geeft natuurlijk geen garanties, maar wel een rustiger hart...
suc6!