Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: is deze kilometerstand nog verantwoord?

  1. #1

    Standaard is deze kilometerstand nog verantwoord?

    Ik zag onderstaande advertentie en heb gebeld......de auto is aantoonbaar dealeronderhouden en rijdt perfect zegt de verkoper. Ik vraag me af of 337.000 km niet erg veel is voor een 2.6 uit '93. zijn deze motoren zo goed dat ik deze auto in principe zonder me te veel zorgen te maken kan aanschaffen of adviseren jullie me om deze te laten staan?
    De verkoper vraagt er 2250 euro voor.....

    audi 100 (a6)avant 110kw 2.6E
    bouwjaar: 93
    kleur: groen metalic
    km.st. 337.000


    - centrale portiervergrendeling met alarm.
    - elect. ramen voor en achter.
    - cruisecontrole.
    - a.b.s.
    - trekhaak.
    - interieur met houtinleg.
    - binnenverlichtingvertrager.
    - armsteun, voor en achter.
    - in delen neerklapbare achterbank.
    - afdekhoes kofferbak.
    - radio cd speler met speakers (8x).
    - electrische biedienbare buitenspiegels


    auto historie is bekend d.m.v nationale autopas.
    De auto is dealer onderhouden (bonnen ter inzage)

  2. #2

    Standaard

    Hij zal waarschijnlijk niet teruggedraaid zijn :wink:

    FF zonder gekheid: tis idd wel heel veel maar daar zullen wss een hoop snelweg km`s bij zitten. Ik kan de wagen verder niet beoordelen.

    My €0,02: in geval van twijfel, laten staan.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3

    Standaard

    Dealer onderhouden en een motor die het goed hebben kan.
    Toch zou ik verder kijken eerlijk gezegd..

  4. #4

    Standaard

    Idd. wat Tens3

    Ze kunnen veel hebben, als ie op tijd zijn onderhoud heeft gehad dan is het geen dramatische stand. Maar goed houdt er rekening mee dat bepaalde onderdelen wel een keer aan vervanging toe zijn. Ik heb een 80 TD gehad met nog ietsje meer km-ers. Geen piepjes rammeltjes of kraakjes, en nergens ellende. Volledig ingevuld onderhoudsboekje en er waren al wat dingen vervangen zoals de koppeling e.d.

    Ik heb in de tijd dat ik m had wel een contactslot moeten vervangen en een wiellager en zo zijn er nog wel een paar dingetjes geweest, dat soort dingen kun je rekening mee houden.

    Tjah je kan m laten keuren, doen ze een compressie testje enzo. Dan weet je weer wat meer. Geen auto is hetzelfde, als ie slecht is behandeld zit je zo op meer kosten....

    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  5. #5

    Standaard

    Hmmm... klinkt niet verkeerd hoor... Ik moet eerlijk zeggen, ik heb nu een auto gekocht op 303000km en ik heb er nu zo'n 13 a 14000 km in gereden, en het is tot nu toe de auto waar ik de minste problemen mee heb gehad. Vorige auto's hadden allemaal minder dan 2ton gelopen, en zijn stuk voor stuk naar de sloop gegaan, of verkocht met gebreken
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000


  6. #6

    Standaard

    ja het is altijd geluk hebben met zoiets,

    helaas zegt die km stand meestal niet alleen iets over de motor....
    broem broem!

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Zijn het veel snelweg kilometers is het geen probleem... De bak heeft dan weinig te lijden en dat is misschien het belangrijkste waar je naar moet kijken.

    Is de motor goed onderhouden dan zit het motorisch vaak wel goed...

    Met veel stadsritjes haal je dit soort kilometer standen niet zonder de bak vervangen te hebben denk ik...

    Mijn 2.8 heeft nu 421.000 gelopen, waarvan misschien 320.000 snelweg kilometers zijn.

    Het is inderdaad een kwestie van geluk hebben... even goed inspecteren dus en goed vragen aan de verkoper.

    En natuurlijk nagaan of de verkoper betrouwbaar over komt...

    Veel succes ermee!!
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maarten
    Hmmm... klinkt niet verkeerd hoor... Ik moet eerlijk zeggen, ik heb nu een auto gekocht op 303000km en ik heb er nu zo'n 13 a 14000 km in gereden, en het is tot nu toe de auto waar ik de minste problemen mee heb gehad. Vorige auto's hadden allemaal minder dan 2ton gelopen, en zijn stuk voor stuk naar de sloop gegaan, of verkocht met gebreken
    Ik heb met mijn goed onderhouden 80 met dik 350 dkm ook minder ellende gehad dan met de andere auto's. Tis idd. ff goed uitkijken bij zo'n auto maar als er goed opgepast is kan ie wel beter zijn dan een exemplaar met de helft van dat aantal km-ers. Je ziet ook wel aan het exterieur en interieur of de vorige eigenaren een beetje netjes op de auto waren.


    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •