Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: tfsi 1.4 of 1.8 voor een A3

  1. #1

    Standaard tfsi 1.4 of 1.8 voor een A3

    Onlangs reed ik in een A1 met 1.4 tfsi en dat leek me sterk genoeg. Maar omdat de audi a3 zwaarder weegt vraag ik me af of de 1.4 122pk motor in de audi a3 ook krachtig genoeg zal zijn of merk je geen verschil?

  2. #2
    rGz
    Guest

    Standaard Re: tfsi 1.4 of 1.8 voor een A3

    Ik kan nog niet echt uit ervaring spreken, maar ik heb verleden donderdag ook een audi A3 1.4 besteld, maar heb deze door ABT laten chippen. Ik durf nog niet te zeggen hoe het verschil is. Zelf vond ik de 1.2 A3 die ik heb proefgereden binnendoor erg lekker rijden, echter op de snelweg miste deze net dat beetje extra.

    Succes met de keuze in ieder geval!

  3. #3
    shordy86's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    573
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: tfsi 1.4 of 1.8 voor een A3

    Helemaal niks mis mee!!
    2008-2011 Mauritius blauwe A3 Sportback Ambiente Pro Line 2.0 TDI 140pk
    2011-2014 Ibiswitte A3 Sportback Ambition S-Line 1.4 TFSI 125pk
    2014-2014 Nimbus grijs mocassin leder (Baseball) TT Roadster Quattro 1.8 T 225pk

  4. #4
    Tampie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    19
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Ik rijd in een A3 Sportback met 1.8 TFSI en moet zeggen dat ie lekker krachtig rijdt. Ik rijd er relatief rustig mee en merk dat ik altijd nog heel veel power over heb terwijl ik die in 99% van de gevallen totaal niet nodig heb. Heb er wel een trekhaak bij zitten en ik rijdt frequent in Duitsland dus dan is het wel praktisch om dan in een 1.8 te rijden. Maar als je een rustige rijder bent met niet al te veel kilometers dan zou je ook met mindere motor comfortabel kunnen rijden zonder dat je echt wat mist.

    Mijn moeder rijdt de 1.4 en daar merk ik wel dat ie wat minder power heeft. Vooral stadsverkeer met drempels dan merk je dat ie in de 2de versnelling even wat moeite heeft om weer op gang te komen. Verder heb ik het idee dat de 1.4 wat meer peut verstookt als ik 130 rijdt. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat de toeren bij de 1.4 hoger liggen omdat dat een 5bak is terwijl ik in mijn 1.8 een 6bak heb liggen..

  5. #5
    shordy86's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    573
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: tfsi 1.4 of 1.8 voor een A3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tampie Bekijk Berichten

    Mijn moeder rijdt de 1.4 en daar merk ik wel dat ie wat minder power heeft. Vooral stadsverkeer met drempels dan merk je dat ie in de 2de versnelling even wat moeite heeft om weer op gang te komen. Verder heb ik het idee dat de 1.4 wat meer peut verstookt als ik 130 rijdt. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat de toeren bij de 1.4 hoger liggen omdat dat een 5bak is terwijl ik in mijn 1.8 een 6bak heb liggen..
    Een 1.4 met 5 bak? Die van mij trekt direct al goed onderin vanuit de 2e versnelling.
    Had hiervoor een 170pk 2.0 TDI. Vergeleken doet de 1.4 TFSI helemaal niet veel onder tot aan de 120 km/h.
    De 1.4 TFSI is een stuk lichter dan de 2.0 TDI. Boven de 120 km/h trok de 2.0 TDI natuurlijk aan een stuk door richting 220 km/h.
    Die 1.4 TFSI heeft hier natuurlijk wat meer moeite mee.
    Zelf heb ik bewust gekozen voor de 1.4 TFSI. Hij is snel, motor is soepel, gunstig verbruik. Wil je veel boven de 160 km/h gaan rijden, veel stoplichtsprintjes trekken ga dan voor de 1.8 TFSI.
    2008-2011 Mauritius blauwe A3 Sportback Ambiente Pro Line 2.0 TDI 140pk
    2011-2014 Ibiswitte A3 Sportback Ambition S-Line 1.4 TFSI 125pk
    2014-2014 Nimbus grijs mocassin leder (Baseball) TT Roadster Quattro 1.8 T 225pk


  6. #6

    Standaard Re: tfsi 1.4 of 1.8 voor een A3

    In hoeverre zijn de 1.4 en 1.8 benzinemotoren in de vernieuwde a3 te vergelijken met deze uit de vorige a3 of a1?

    Is het beter vanuit het oogpunt op betrouwbaarheid om te kiezen voor een manuele bak in plaats van een stronic. Mijn gedacht is dat een stronic meer onderdelen heeft en daarom meer kans heeft om iets voor te krijgen of is die vrees ongegrond?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •