Beste iedereen,
nieuw hier, Nederlander woon in Belgie.
Sta op het punt een 3.0 TDI Quattro/Avant te kopen met 159.000 km van 9/2006. Schakelbak.
Onderhoudsboekje volledig ingevuld door officiële dealer.
Ik durf het dus wel aan.
Wat zijn volgens jullie kenners de mogelijke zwakke plekken van deze auto ?
Bij voorbaat dank
vriendelijke groet
Phil
Beste Wim,
bedankt voor je link, ik had al gezocht maar vond er niks over vandaar mijn nieuwe topic.
Ik lees in dat topic dat het probleem wel duidelijk veel meer voorkomt bij de 3.2fsi dan bij de 3.0 TDI, klopt die conclusie ?
Hoe kun je bij aankoop en bij 159.000 km constateren hoe de distributie ketting erbij staat ?
vriendelijke groet
Phil
OK ook bedankt, heb de koudstart gedaan, was behoorlijk geruisloos.
Heb hem inmiddels ook aanbetaald, krijg 'm volgende week, ga trouwens ook een verzekering afsluiten als garantie, zodoende ben ik de 1e 12 maanden toch geruster,
vriendelijke groet
Phil
injectoren blijven een probleem tot modeljaar 2007. Is te herkennen aan zwart roken en o.a. wanneer je de auto met warme motor start dat de spanning even weg lijkt te vallen. (nalekkende injectoren) Uitlezen via VCDS geeft al snel een helder beeld over de status van de injectoren.. (groep 1, MWB 72 t/m 77)
verder zijn de zogenaamde Saugrohrklappen een probleem bij dit type motor. Dit zijn de stelmotoren die de vlinderkleppen bedienen. Verbinding tussen stelmotor en vlinderklep is van plastic gemaakt. Dit plastic stangetje kan afbreken en er kan speling op de aansluitpunten komen (uitlubberen)
Verder inderdaad de kettingspanners. Wanneer de auto 1 tot 2 seconden ratelt met koude start, houdt dit vaak in dat de Kettingspanner van galerij C defect is. Het volstaat dus om alleen deze te vervangen. (bijrijderskant, bovenin) Hiervoor hoeft de motor NIET gedemonteerd worden.
Groet,
Arno
Mag aannemen dat al deze problemen niet per definitie gaan plaatsvinden, maar het relatief te vaak voorkomt voor een auto van deze klasse. Ik las ook het topic over het updaten van de MMI. Lijkt me dus het beste (aangezien ik niet zo'n handyman ben) dat ik dat gewoon bij de dealer laat doen ? Of heeft iemand in Zuid Nederland nog een ander alternatief voor me (tegen betaling uiteraard) ?
ff naar Audiwereld rijden ( na afspraak ) kan je gelijk mogelijk nog wat andere aanpassingen laten doen ( alarm akoustisch maken / achterlichten branden bij DRL ).
Oeps; zie net dat je in Belgie woont, volgens mij is er ook een member woonachtig in Tilburg die hiermee kan helpen.
Toch LEON ????