Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 46

Onderwerp: Tweeling op komst, drie zitjes op achterbank?

  1. #1

    Standaard Tweeling op komst, drie zitjes op achterbank?

    hi,

    hier een gelukkige vader van 1 dochter die recent te horen heeft gekregen dat er 2 nieuwe op komst zijn .

    Erg leuk en voor papa reden om eens verder te kijken naar een nieuwe auto... nu in bezit - naar tevredenheid - van een A4 B8 maar waarschijnlijk gaat daar niet 2x maxi cosi en 1 x kinderstoel op de achterbank passen..

    Daarom aan het kijken naar mogelijkheden.... Alleen als je dan google "vraagt", dan zie je voornamelijk viva forums en andersoortige forums met daarin auto's als picasso en smax, Sharan, etc die worden aangeraden en dat klinkt nu niet echt aantrekkelijk, vooral aangezien ik wel van sportief rijden / uiterlijk houdt (op dit moment s-line en s-line exterieur, 20", etc)..

    concreet; zijn er hier forum gebruikers die de C7 A6 gebruiken met 3 kinderen (die nog in zitjes zitten) en hun ervaringen kunnen delen? Dan wel, gaat dit goed genoeg passen, iemand ervaring? Andere opties die ik kan bedenken zijn BMW's (5-serie en X5) of een Q7, maar die laatste is echt too much voor mij.

    Tips welkom!
    Laatst gewijzigd door djedda; 12-01-13 om 19:00.

  2. #2

    Standaard re: Tweeling op komst, drie zitjes op achterbank?

    Oud collega heeft ook drie kids en uiteindelijk ook toch maar voor een Sharan gekozen ter vervanging van de B8 met een budget van 60K. A6 ging m volgens hem echt niet worden rationeel gezien.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.883
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Tweeling op komst, drie zitjes op achterbank?

    Een 5-serie heeft minder ruimte op de achterbank dan een A6.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard Re: Tweeling op komst, drie zitjes op achterbank?

    maar iemand hier die het wel "doet" en zijn ervaring wil delen?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    127
    Kudos
    29
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Tweeling op komst, drie zitjes op achterbank?

    Ik heb zelf 2 kinderen van 6 en 8, en die nemen natuurlijk ook wel eens een vriendje of vriendinnetje mee. Mijn kinderen zitten aan de buiten ziting in een maxi cosi Rodi. Degene in het midden heeft dan net genoeg ruimte om ok te zitten, maar dat was zonder stoeltje.
    Als er nog een stoeltje in moet schuiven de buitenste al meteen uit het midden van de zitting en gaan dan dus scheef hangen.
    Bij komst van 2 kleintjes heb je dus dat de maxi cosi's aan de buitenkant moeten (toegankelijk) en de oudste in het midden.

    Ik vindt het niet ideaal. als ik met 5 personen zou reizen zou ik een 5 persoons auto regelen. dus een achterbank met 3 zitplaatsen, niet 2,5. denk dan aan een landrover discovery of zo, of een RR sport. daar zitten 3 volwaardige zitplaatsen op de achterbank.

    als je per sé audi wilt blijven rijden kan je inderdaad naar een Q7 kijken. die is wel breed, maar heeft niet echt 3 zittingen

    Aan de andere kant, toen ik 15 was gingen we met zijn 5-en in een toyota starlet met surf aanhanger naar Spanje. dus waar zeuren we over..
    Laatst gewijzigd door wimbers; 14-01-13 om 21:27. Reden: ff op de taalfouten letten
    Sinds 12-04-2013: A6 avant 2.8 Quattro s-tronic
    sinds 01-03-2008: A2 1.4 Ebonyschwarz


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Tweeling op komst, drie zitjes op achterbank?

    Hoi,
    Ik heb drie dochters en jaren gereden in een a6 met allen in de kinderstoeltjes. Geen probleem. De A6 heb ik nog steeds en nu ook een A7 met drie gordels achterin, ook geen enkel probleem. De meiden zijn nu 6, 7 en 8 en dus uit de stoeltjes. Ik denk wel dat een q7 fijner is met kleine kinderen omdat je dan minder hoeft te bukken.
    In ieder geval zou ik zeker een station nemen, omdat je met drie jonge kids vaak veel mee moet nemen. ( kinderbedjes, buggy's etc.)
    Succes met je zoektocht.

  7. #7
    mouse's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    375
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Ik heb er nu 1 kinderstoel in voor mijn zoontje van bijna 2, er kan er nog 1 naast maar zeker geen 3 de!

  8. Ad
  9. #8
    S3FTW
    Guest

    Standaard Re: Tweeling op komst, drie zitjes op achterbank?

    Zafira OPC, voor als je een snelle familie auto wilt..... zelf met veel plezier jaren (met het gezin) gereden.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    426
    Kudos
    17
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Tweeling op komst, drie zitjes op achterbank?

    Ik vraag me af of het wettelijk wel is toegestaan om een Maxi-cosi in het midden van de achterbank te plaatsen.
    In het ergste geval (ongeluk) vlieg de maxi-cosi door de auto/voorruit. En die ervaring gun je niemand.

    Ook zoals eerder is aangegeven, een dagje weg is net een halve volksverhuizing. Hou hier wel rekening mee.
    Misschien een VW Transporter een optie ? Dan heb je zeker ruimte genoeg.

  11. #10
    S3FTW
    Guest

    Standaard Re: Tweeling op komst, drie zitjes op achterbank?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dinges1980 Bekijk Berichten
    Ik vraag me af of het wettelijk wel is toegestaan om een Maxi-cosi in het midden van de achterbank te plaatsen.
    In het ergste geval (ongeluk) vlieg de maxi-cosi door de auto/voorruit.
    Op de middelste zitplaats op de achterbank heb je toch ook een autogordel, hiermee moet je de maxi-cosi natuurlijk wel vastzetten!

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    426
    Kudos
    17
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Tweeling op komst, drie zitjes op achterbank?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S3FTW Bekijk Berichten
    Op de middelste zitplaats op de achterbank heb je toch ook een autogordel, hiermee moet je de maxi-cosi natuurlijk wel vastzetten!
    Tja, maar geen optioneel isofix. En het gordelsysteem is bij mijn A3 in het midden toch echt anders dan de andere.
    Bijv, bij de Asix heb je de gordel ook van bovenaf nodig, misschien bij de fase 1 stoeltjes ook. Maar dat weet ik niet zeker omdat ik isofix gebruikte.
    Isofix is zeker aan te raden.

  13. #12
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Tweeling op komst, drie zitjes op achterbank?

    Achterin een A6 C5 moeten 3 zitjes wel lukken. Al hangt het van het merk en type zitje af.
    2 zitjes en een volwassene hebben we al eens achterin gehad.
    Ik heb geen 3 zitjes dus kan het niet even voor je proberen. Kan wel de breedte opmeten (tussen de armleuningen).

    Een A6 C5 Avant heeft trouwens heerlijk veel ruimte om alle baby zooi mee te nemen

  14. #13

    Standaard Re: Tweeling op komst, drie zitjes op achterbank?

    poe hee... hoe langer ik erover nadenk, hoe lastiger het wordt ...

    inmiddels zit ik te twijfelen tussen inruilen van de a4 voor een a6 (maar leaseauto dus lastig, maar wel privelease) of inderdaad een Discovery (achtig iets) kopen prive en zakelijk de a4 blijven rijden... een Q7 valt wel af, vind de auto niet mooi genoeg.

    andere optie: www.multimac.co.uk dat lijkt ook wel een goed alternatief!

    Is iemand zo vriendelijk om even exact de breedte van een c7 A6 op te meten?
    Laatst gewijzigd door djedda; 17-01-13 om 19:43.

  15. #14
    mouse's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    375
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Ongeveer 120cm ruimte, het middenstuk is te klein voor een 3de denk ik..

    image-3823731599.jpg

  16. #15
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Tweeling op komst, drie zitjes op achterbank?

    Ik wil het wel proberen te passen voor je, ik heb een a6 c6 avant met 2 romer duo's gemonteerd en een maxicosi ligt hier nog binnen handbereik. Ik zal dit weekend 's kijken of die maxicosi er tussen past. Foto bewijs volgt.

  17. #16

    Standaard Re: Tweeling op komst, drie zitjes op achterbank?

    @Joris: thx!

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    47
    Posts
    159
    Kudos
    0

    Standaard Re: Tweeling op komst, drie zitjes op achterbank?

    Multimac is ook een optie,maar dan ben je ook verplicht 2 van die 'maxi cosi' achtige stoelen van ze te kopen. Heb er ook aan zitten denken, maar is wel een duur geintje.

    Zolang er niet teveel leeftijdsverschil tussen de kids zit heb je er het langst profijt van. Als er eenmaal eentje niet meer op de multimac past dan kan hij er weer uit.

    Heb ze zelf van 6, 4 en 1,5. Is geen feest in een A4 (B6 in mijn geval). Voor mij zou ik er dus volgens multimac (tot 12 jaar) nog 6 jaar profijt van hebben.

    Wij zijn nog met een cosi, priori en een romer naar zuid-frankrijk gereden. Cosi in het midden. Het past allemaal net. Armen binnenboord en de deur dicht duwen. Zoals wimbers al zegt de stoelen zitten dan scheef en kunnen hierdoor dus ook niet met isofix bevestigd worden.

    Succes met de keuze. Enige station die echt voldoende ruimte in de breedte heeft is een V70 (maar die is natuurlijk niet zo sportief (tenzij V70R (mogelijk op lpg)). Als hier een family pack in gemonteeerd is heb je 2 geintegreerde stoeltjes. Is ook makkelijk. Helaas is het family pack alleen af fabriek leverbaar en zie je het niet vaak. Ook zonder dit pakket is hij breed genoeg. Als je op autoweek zoekt dan kun je bij de specificaties ook de breedte achterin zien. Geeft al meteen een idee of het past.

    Derk
    MY 02 A4 avant 2.0 G3 130pk/195nm
    MY 99 Impreza GTT 375pk/500nm
    MY 09 Citroen C1 ambiance 5d

  19. #18

    Standaard Re: Tweeling op komst, drie zitjes op achterbank?

    thx voor de tip van autoweek, da's handig om te weten! Toch lijkt het op papier niet heel veel uit te maken: een A6 is 1485mm en een V70 1530mm breed achterin... op papier dus een kleine 5 centimeter, in de praktijk vast net het verschil maken tussen wel / niet makkelijk passen.

  20. #19
    Gilles 2.2's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    497
    Kudos
    1
    Land
    Land

    Standaard Re: Tweeling op komst, drie zitjes op achterbank?

    Hier praktijkervaring met een V70. Drie kinderzitjes past maar het is niet eenvoudig om de zitjes in de gordels te plaatsen (je kan immers bijna niet meer bij de gordelhouders komen). Nu hebben we een Isofix-stoel een 2-3 jaar stoel en een maxicosi en het is gewoon te krap om eenvoudig de kinderen in de auto te krijgen.

    Daarom onlangs naast de V70 een SUV aangeschaft. Scheelt enorm en geen gehannes meer. Ik adviseer je dan ook geen A6.
    Audi quattro (1980)
    Audi A2 1.6 FSI S-Line (2005)
    Volvo XC60 T8

  21. #20

    Standaard Re: Tweeling op komst, drie zitjes op achterbank?

    helder! overigens heb ik wel gehoord dat het met een 2x isofix + 1 autostoel makkelijker wordt omdat je dan niet zoveel met autogordels hoeft te prutsen.. ik hoef de knoop nog even niet door te hakken, maar voorlopig neigen we naar een Multimac icm een dakkoffer voor de weekendjes weg en vakanties.. da's een dure optie maar wel praktisch en en nieuwe auto kopen is ook niet echt goedkoop natuurlijk enige nadeel is dat de kofferruimte van de a4 dan wschl wel echt te klein is, dus op termijn dan een A6 of op dat moment misschien toch een SUV of soortgelijk..

    @gilles; wat voor SUV is het geworden?

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •