Hulp bij aanschaf Audi A8 4.2 Quattro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
sham27
Op een A8 hoort toch gewoon volleder? Is half leder uberhaupt leverbaar geweest?
Yep, alcantara/leder.
http://img.tapatalk.com/d/13/05/11/rejurara.jpg
http://img.tapatalk.com/d/13/05/11/7yje6yby.jpghttp://img.tapatalk.com/d/13/05/11/zynyza7a.jpg
Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 😁
Re: Hulp bij aanschaf Audi A8 4.2 Quattro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
dobbelsteen
De E65 BMW nooit mooi gevonden, maar ik ben er wel eens mee op skivakantie geweest en het interieur is echt wel luxe.
Bij de préFL zijn er wel blijkbaar heel wat meer probleempjes te verwachten dan de FL.
Zowat een complete lijst van mogelijke problemen bij een E65 diesel (dus paar dingen zijn niet van toepassing op een benzine):
Maar laat je hier ook wel niet te hard door afschrikken, een BMW 5 E60, Audi A6, Audi A8, ... die hebben allemaal hun eigen problemen.
Mooie resumé. Inderdaad, prachtig interieur. Maar daarvoor koop je geen auto. Body blijft een verschrikking. Ik hoop dat ik rond dezelfde tijd volgend jaar een mooie 15k bij elkaar heb en er een mooi exemplaar bij ons op de oprit staat. Ik houd jullie op de hoogte.
Re: Hulp bij aanschaf Audi A8 4.2 Quattro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Franky D
Yep, alcantara/leder.
Dat ziet er helemaal niet verkeerd uit!!
Re: Hulp bij aanschaf Audi A8 4.2 Quattro
Wat vinden jullie van deze A8 (uitvoering met ketting):
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/a...reviousPage=lr
Re: Hulp bij aanschaf Audi A8 4.2 Quattro
Ziet er goed uit! Vooral ook omdat de hele historie erbij lijkt te zitten..
Zou hem eens gaan bekijken!
Re: Hulp bij aanschaf Audi A8 4.2 Quattro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
sham27
Ziet er goed uit! Vooral ook omdat de hele historie erbij lijkt te zitten..
Zou hem eens gaan bekijken!
Shit man, ben nu alweer "in love". Heb er eerst een mail uitgedaan met een bod en een inruilvoorstel. Als we elkaar kunnen vinden gaan we zeker even kijken.
1 - Wie kan mij de verschillen tussen de 2003 en 2004 modellen aangeven? Want binnen mijn budget biedt de markt het meeste 2003 en 4 aan.
2 - Waarom besliste Audi om in 2004 met distributieriem te gaan werken? Klaarblijkelijk kleven er ook nadelen aan een ketting? [edit, na het lezen van onder andere dit topic: http://www.audiforum.nl/forum/c6-200...-4-2005-a.html en nog een paar is het voordeel van de ketting dus dat deze in principe onderhoudsvrij is maar dat de eventuele vervanging hiervan significant duurder is dan een riem. Tevens is het gevaar wanneer deze kapot gaat dat men de gehele motor moet vervangen. :o Een riem zou wat stiller lopen en daarnaast ook wat meer opleveren voor de automonteur. Vind het moeilijk om een keuze tussen beide te maken.]
Re: Hulp bij aanschaf Audi A8 4.2 Quattro
Zie alleen zojuist dat deze geen open dak heeft met solar...... hmmm... en volgens mij ook geen bi-Xenon...ook geen luchtvering [edit, zojuist gelezen dat dit standaard is op elke A8 :)]
....
Nu is de vraag voor mij nog of bi-Xenon ook standaard is op elke A8 uitt 2003?
1 Bijlage(n)
Re: Hulp bij aanschaf Audi A8 4.2 Quattro
In de bijlage de kentekencheck van deze A8. Leuke functionaliteit van Autoweek.
Re: Hulp bij aanschaf Audi A8 4.2 Quattro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Sven84
Zie alleen zojuist dat deze geen open dak heeft met solar...... hmmm... en volgens mij ook geen bi-Xenon...ook geen luchtvering [edit, zojuist gelezen dat dit standaard is op elke A8 :)]
....
Nu is de vraag voor mij nog of bi-Xenon ook standaard is op elke A8 uitt 2003?
Is bi-xenon een must dan tov gewoon xenon?
Hulp bij aanschaf Audi A8 4.2 Quattro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Sven84
Zie alleen zojuist dat deze geen open dak heeft met solar...... hmmm... en volgens mij ook geen bi-Xenon...ook geen luchtvering [edit, zojuist gelezen dat dit standaard is op elke A8 :)]
....
Nu is de vraag voor mij nog of bi-Xenon ook standaard is op elke A8 uitt 2003?
A8 D3 heeft idd altijd luchtvering.
Te krijgen in standaard of sport uitvoering.
Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 😁
Re: Hulp bij aanschaf Audi A8 4.2 Quattro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
sham27
Is bi-xenon een must dan tov gewoon xenon?
Eigenlijk wel...
Re: Hulp bij aanschaf Audi A8 4.2 Quattro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Franky D
A8 D3 heeft idd altijd luchtvering.
Te krijgen in standaard of sport uitvoering.
Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 😁
Bedankt Franky. Weet jij welke van deze twee van toepassing is op de wagen in kwestie? Ik ga het namelijk zuur vinden als de auto op de oprit staat en ik achteraf toch de verkeerde beslissing heb gemaakt. Het is geen pondje kaas namelijk.... :)
Re: Hulp bij aanschaf Audi A8 4.2 Quattro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Sven84
Eigenlijk wel...
Want?
Of gewoon voor de 'heb'?
Ik denk dat je voor jezelf een lijstje moet maken met welke opties je wilt en de prioriteit daarvan. De perfecte A8 vinden kan dan best eens wat tijd gaan kosten, zoveel worden er nou ook weer niet aangeboden.
Hulp bij aanschaf Audi A8 4.2 Quattro
Dan moet de auto opzich het sportpakket hebben, wat dat precies inhoud weet ik zo niet 1 2 3, maar hij ligt zoiezo 3 cm lager als normaal. (Soort of S-line idee)
Dat verlagen kan ook achteraf met VAGCOM, of verstelbare sensor stangetjes, is niet zo spannend om te doen.
Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 😁
Re: Hulp bij aanschaf Audi A8 4.2 Quattro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Sven84
Ketting? Deze heeft de BFM motor, heeft toch echt een riem.... en geen comfort stoelen, krijg je spijt van als je lange bovenbenen hebt :-)
Re: Hulp bij aanschaf Audi A8 4.2 Quattro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
sham27
Want?
Of gewoon voor de 'heb'?
Ik denk dat je voor jezelf een lijstje moet maken met welke opties je wilt en de prioriteit daarvan. De perfecte A8 vinden kan dan best eens wat tijd gaan kosten, zoveel worden er nou ook weer niet aangeboden.
Inderdaad wil ik graag een dergelijk lijstje maken maar heb helaas nog geen optielijst kunnen vinden.... net al wel gevraagd in een ander topic. Iemand hier?
Ik neem de tijd voor "perfectie". Intussen lekker doorsparen ;)
Re: Hulp bij aanschaf Audi A8 4.2 Quattro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Franky D
Dan moet de auto opzich het sportpakket hebben, wat dat precies inhoud weet ik zo niet 1 2 3, maar hij ligt zoiezo 3 cm lager als normaal. (Soort of S-line idee)
Dat verlagen kan ook achteraf met VAGCOM, of verstelbare sensor stangetjes, is niet zo spannend om te doen.
Kun je zien door in de MMI naar Car te gaan, dan staat er bovenin air suspension sport. Ligt dan standaard 2 cm lager, en is wat stugger.
Verlagen via vagcom kan geloof ik maar 1 cm, ik heb de sensor stangetjes, en kun je veilig tot centimeter of 5 gaan. Vult net wat mooier de wielkasten met 20 inch:-)
Solardak en bi-xenon is wel erg lekker hoor, in de zomer blijft het koeler. Groot licht is dan ook echt groot licht!
Re: Hulp bij aanschaf Audi A8 4.2 Quattro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
draadloos
Ketting? Deze heeft de BFM motor, heeft toch echt een riem.... en geen comfort stoelen, krijg je spijt van als je lange bovenbenen hebt :-)
Och, ik zie dat ik je post op de eerste pagina verkeerd heb gelezen :$. Was continu in de beleving dat BFM een ketting was. Ik denk dat ik sowieso nog maar even de tijd neem om het aanwezige novice-gehalte wat op te krikken.
Re: Hulp bij aanschaf Audi A8 4.2 Quattro
Ik zou altijd voor deze motor kiezen, lekker een riem die "makkelijk" te vervangen is, en geen FSI die zijn eigen injectors dichtkoekt zoals in de latere modellen ;-)
Re: Hulp bij aanschaf Audi A8 4.2 Quattro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
draadloos
Ik zou altijd voor deze motor kiezen, lekker een riem die "makkelijk" te vervangen is, en geen FSI die zijn eigen injectors dichtkoekt zoals in de latere modellen ;-)
OK! Er bestaat dus niet zoiets als een onderhoudsvrije distr. ketting? Klinkt wel vrij ideaal.
Hoe dan ook, jij hebt er een beter beeld bij dan ik; ik houd BFM type aan. Bedankt.