Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 65 van de 65

Onderwerp: A3 TDI...Tips, bekende problemen, etc....HELP.

  1. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiDeŠ
    is het een slecht idee om ook eens rond te kijken naar een Seat Leon 1.8 20VT Sport?? (leuke specs namelijk, en lijkt toch wel een heel klein beetje op de A3, toch??) of is een A3 gewoon een echt betere wagen? (tja je begint zo eens verder te kijken als het niet wil lukken he )
    Tsja...overigens is die leon wel weer een benzine...ik dacht dat je een TDI zocht (overigens: 110pk leon's heb je ook).

    Toen wij weer aardig moedeloos werden hebben wij eens gekeken naar een Seat Ibiza TDI 110pk uit 2001. Seats zijn redelijk betaalbaar, en deze had veel opties en weinig gelopen, dus misschien kanshebbertje. Na een testrit vond ik de Seat zwaar tegenvallen. T.o.v. de Audi was de Seat slechter afgewerkt met goedkopere materialen, 'plonk' deurtjes, veel herrie van binnen en erg 'plastiekerig'.

    Nu dacht ik dat een Ibiza een 3 deurs versie van de Leon is, maar dat is toch niet zo. Een leon lijkt toch wel wat meer 'auto' te zijn. Ik denk dat je gewoon eens een proefrit moet maken. Het valt mij op dat er veel ex-lease leon's zijn.

    Was de a3 van ketelapper eigenlijk geen optie?

  2. #62

    Standaard

    jawel die van ketelapper was zeker wel een optie, maar we zitten nu op een punt dat we eigenlijk net wel net niet op het omslagpunt van diesel komen te zitten......en heb me voor laten lichten in de vw/audi garage hier in de buurt dat ik dan beter geen diesel kan kopen omdat die onderhoudskosten gewoon hoger zijn, en dus dat benzine rijden dan toch goedkoper is.

    ook is me verteld door die zelfde man dat ik beter nooit een diesel kan kopen die al meer dan 150/160 duizend op de teller heeft (ongeveer 95% van de ex-lease diesels die je ziet dus) omdat er dan bij ongeveer 180 duizend normaal gezien behoorlijk wat onkosten aankomen mbt distributieriemen, remmen en dergelijke.......
    Live Fast, Die Slow!!!

  3. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiDeŠ
    jawel die van ketelapper was zeker wel een optie, maar we zitten nu op een punt dat we eigenlijk net wel net niet op het omslagpunt van diesel komen te zitten......en heb me voor laten lichten in de vw/audi garage hier in de buurt dat ik dan beter geen diesel kan kopen omdat die onderhoudskosten gewoon hoger zijn, en dus dat benzine rijden dan toch goedkoper is.

    ook is me verteld door die zelfde man dat ik beter nooit een diesel kan kopen die al meer dan 150/160 duizend op de teller heeft (ongeveer 95% van de ex-lease diesels die je ziet dus) omdat er dan bij ongeveer 180 duizend normaal gezien behoorlijk wat onkosten aankomen mbt distributieriemen, remmen en dergelijke.......
    Hummm... je moet eigenlijk nooit op de voorlichting en mening van 1 man afgaan. Ik heb a3 diesels gezien met meer dan 3 ton en zonder noemenswaardige problemen....ook heb ik er eentje gezien met 95.000 kilometer en nu al een kapotte startmotor....

    Wat ik wil zeggen: het is helemaal niet te zeggen dat een auto (en zeker een a3) instort na 1,5 ton. Sterk afhankelijk van merk, gebruik van de auto en onderhoud. Om een idee te geven: zelf rijd ik in een BMW van 17 jaar oud en 406.000 kilometer op de teller...en hij is nog lang niet versleten, elke dag nog braaf 200km op en neer naar het werk. Ik zeg niet dat er nooit wat aan mankeert, maar buiten het gewone onderhoud en af en toe wat aparte dingen door de idioot hoge kilometerstand zijn er geen bijzondere dingen.

    De distributieriem van de Audi dient elke 90k vervangen te worden, dus dat ontwijk je ook niet met een jongere auto. Verder is een a3 zo'n beetje de best in elkaar gezette audi die er is. Reden om hoge kilometerstanden niet uit de weg te gaan.

    Maar in alle eerlijkheid: wij hadden ons ook voorgenomen om geen a3 te nemen met meer dan 150dkm. Dat heeft niets met de kwaliteit te maken, maar de waarde van de auto gaat sneller naar beneden als de teller boven de 2 ton komt te staan. En dat wilde we dus minstens 2 jaar uitstellen (25dkm per jaar).

    Overigens ben ik het niet met je eens dat diesels onderhoudsgevoeliger zijn dan benzine. Bij benzineauto's heb je altijd nog het ontstekingssysteem (bougies/bougiekabels/verdelerkap) wat altijd voor extra storingen kan zorgen, en waar in ieder geval meer onderhoud aan zit.

  4. #64

    Standaard

    nee ik bedoelde ook niet dat een a3 instort na 1,5 ton, zeker niet, de mening van iedereen is ook dat ze makkelijk 3,4 ton en meer mee kunnen.
    ik bedoel alleen dat als je een wagen koopt die dus snel op de 180 duizend km zit dat je dan veel extra kosten krijgt bovenop de aanschafprijs op korte termijn. koop je een wagen die net boven de ton zit dan heb je wel weer even voordat je de 180 aantikt. (ex-lease wagens gaan er niet voor niks allemaal uit als ze de 150 duizend gepasseerd zijn lijkt me).

    plus het feit wat je ook al aanhaalt wat betreft de waarde van de auto...na de 2 ton gaat die hard naar beneden. (vandaar dat ik ook zo weinig terug krijg voor mn huidige wagen met 275.000 op de teller, haha)
    Live Fast, Die Slow!!!

  5. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiDeŠ
    (ex-lease wagens gaan er niet voor niks allemaal uit als ze de 150 duizend gepasseerd zijn lijkt me).
    Nee de meeste laeseautos hebben gewoon een contract voor 3 jaar. Leaseauto's maken nu eenmaal veel kilometers waardoor je in 3 jaar ongeveer wel aan de 150000 km zit.

    Mzzl Wullem


Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •