Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Audi A4 Avant versus Audi A6 Avant - laatste model

  1. #1

    Standaard Audi A4 Avant versus Audi A6 Avant - laatste model

    We overwegen een nieuwe (of recente - laatste model) Audi 2.0 tdi Multitronic Avant te kopen, maar twijfelen sterk tussen de A4 en A6. Het interieurverschil tussen beide is beperkt: A6 5cm breder op achterbank en in koffer, en koffer +- 15cm langer. Kindjes zitten beiden nog in een kinderstoel, waardoor die extra ruimte tussen de zitjes wel handig is voor meerijders. Ook de extra kofferruimte kan wel van pas komen. Maar anderzijds rijden we vooral in stedelijke omgeving (met smalle parkings) en hangt er ook een meerprijs aan vast (weliswaar met extra luxe). Wat zijn jullie ervaringen? Is het verschil in ruimte binnen en buiten significant?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    235
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Audi A4 Avant versus Audi A6 Avant - laatste model

    Meerprijs, ook in de vorm van duurdere verzekering + wegenbelasting.
    Ik zou voor de A6 gaan als ik tussen die 2 moest kiezen en de financiele middelen had. Wat luxer. Echt een mooi ding!
    Kwa grootte in de stad denk ik dat dat echt wel mee valt. Meer voordelen dan nadelen denk ik.

    Daarnaast weet ik niet of je bij die A6 dan ook een 2.0TDI wilt. Maar als je de A6 overweegt zou ik toch een zwaardere motor pakken.
    Eentje met 6 cilinders het liefst. Die rijden wat lekkerder en hoort bij de A6 vind ik.
    En die zijn snel te vinden bij een A6. Maakt de auto natuurlijk ook weer wat zwaarder en dus duurder in wegenbelasting.

  3. #3

    Standaard Re: Audi A4 Avant versus Audi A6 Avant - laatste model

    Je hebt wel een punt ivm die luxe. Is trouwens frappant hoe klein het prijsverschil tussen nieuwe A4 en A6 wordt als je op de A4 dezelde luxe wilt als op de A6 (bvb PDC voor en achter, automatisch openende kofferklep,...).

    Daarenboven lijkt het nog moeilijker om een full option Multitronic A4 Avant te vinden.

  4. #4
    Lubbe176's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    438
    Kudos
    21
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant versus Audi A6 Avant - laatste model

    Khordorkovsky, even offtopic tussendoor, is je achternaam Vulperhorst?
    Audi A4 Avant ('03/B6) 3.0 V6 Quattro Tiptronic S-Line Avus Zilver.
    "Forumnaam"@hotmail.com

  5. #5
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.507
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    Altijd de 6 doen. 4 is stukken kleiner in de bak (achterbak). Zeker in de breedte.

    Ik heb een 4 gehad en nu de derde 6. Nooit een 4 weer.
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI


  6. #6

    Standaard Re: Audi A4 Avant versus Audi A6 Avant - laatste model

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andre A6 Avant Bekijk Berichten
    Altijd de 6 doen. 4 is stukken kleiner in de bak (achterbak). Zeker in de breedte.

    Ik heb een 4 gehad en nu de derde 6. Nooit een 4 weer.
    Idem hier, enkele jaren met een A6 avant gereden, dan terug een A4 avant ( B8 met 2.7V6tdi laatste model dus ) en sinds 6 maanden terug een A6 ( huidig model met de 3 liter V6 tdi ), puur op lengte/breedtecijfers bekeken lijkt de A6 niet zo heel veel groter, in de praktijk is dit toch wel anders, een A6 is toch echt wel een ruime wagen ( is qua rijden ook meer op comfort gericht tov een A4 )
    Ik ga in elk geval niet nog een keer de fout maken om terug naar een A4 te gaan.

  7. #7
    Teejeemmm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    3.784
    Kudos
    375
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant versus Audi A6 Avant - laatste model

    beiden ongetwijfeld een prima keuze. De grootte is voor een normale gezinssituatie sowieso met een a4 ook prima te doen. Al met al gewoon en kwestie van budget. Een a6 is duurder en je krijgt heel wat meer auto. Dus als je bereid bent te betalen ...... (zoals voorgaande reacties al zeggen als je een a6 gewend ben dan is de keuze eenvoudig als je het kan/wilt betalen)
    veel plezier met je afwegingen!
    Audi RS4 B5 2000, Audi RS6 C5 Avant 2003, Audi A3 SB 45 TFSIe 2021

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    35
    Posts
    312
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant versus Audi A6 Avant - laatste model

    Ik rij regelmatig met de a6 van m'n pa. 100% dat ik een a6 zou kopen.

    geweldige wagens.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •