Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 98

Onderwerp: Sportback 2.0 FSI of een Golf V GTI 2.0 T FSI

  1. #41

    Standaard

    ik zou voor audi gaan wat exclusiever

  2. #42

    Standaard

    ben inmiddels een paar stappen verder, de auto wordt op de zaak van mijn vader gezet en wordt bereden door mij, alleen af en toe wordt er geruild ivm het zat zijn van de bedrijfswagen 5 dagen in de week en dan zou ik daarmee rijden (ook geen straf, een chevrolet 2005 Express Explorer uitvoering V8 )...... het zal toch zoals nu ongeveer 1x in de week een middag zijn dat dit gebeurd dus de keuze ligt meer in mijn handen kwa wagen en uitvoering

    ik wil liever een gewone A3 en zijn bezig geweest met een moroblauwe 2.0 FSI Ambition, het is er 1 zonder de singleframe grille en ik verwachtte ook een flinke korting ivm dat het nu een oud model is

    echter bood hij me 3000 euro minder dan ik in gedachten had en deed hij maar 1000 euro van de nieuwprijs af........ vond ik niet interessant, een single-frame grille laten monteren kost al meer

    voor nu ga ik een paar offertes laten maken voor een A3 3d 2.0 FSI 6 bak, ik kan zoveel willen met een T erbij, maar je moet ergens een grens trekken, ik ben nog erg jong en de kans om een splinternieuwe a3 te rijden wil ik met beide handen aanpakken en heel lang vasthouden

    de stap van een 1.8 20V 125 pk zal erg groot zijn, meer in kwaliteit en rijden dan vermogen maar het zal zeker lekkerder rijden

    ook het leeftijd en vermogen speelt een rol, mn vader vind een V GTI een mooie wagen maar wil mij met mn 20 jaar niet in een 200 PK wagen stoppen,

    nogmaals, de auto die ik nu rijd was en is al erg hoog gegrepen als 1e wagen....... echter wil ik verder, liever wat jonger en minder km, hij wordt straks 6 jaar oud, gaat zn 7e in en de gebreken komen langzamerhand

    de nieuwe a3 is een droom en ik wilde een jaar gaan sparen voor een vroege 1.6........ een nieuwe 2.0 in samen met mn vader vond hij een beter plan en tsja.......... de inruil is waar we nu op vastlopen maar er zijn meerdere dealers, en ik hoop dat het gaat lukken

    wat betreft de mening van verlagen en 20''........ ik rijd nu een ambition met 19 inch a8 en niets eraan gedaan verder.......... stuiterbak zonder enig comfort

    ik denk dat ik hem volledig origineel met 17'' erg ga waarderen na deze ''hobbelige maanden'' iets waar ik nog over wil praten is na een jaar of 2 als de banden op zijn mooie 18 inch nuvolari's met 40 mm eibach veren

    maar dat is erg op de zaken vooruit lopen, voor nu hoop ik dat een A3 werkelijkheid wordt

    het enige wat ik achteraf gelijk zou laten berekenen en monteren is een aftermarket xenon setje van rond de 300/400 euro

    maar als we dan toch aan het dagdromen zijn (inmiddels nachtdromen )

    A3 2.0 FSI
    Ambition pro-line

    dakspoiler origineel audi
    audi-ringen en logo's verwijderd
    (ik vind een gladde a3 kont erg strak :-) )

    18 inch nuvolari
    40 mm eibach

    rondom 50% getinte ramen (dus donker genoeg voor een exclusieve look en licht genoeg dat het boete-vrij is en ik redelijk te zien ben)

    de audi-concert vervangen voor een kenwood dubbeldin dvd unit, echter kost het ombouwen naar dubbeldin geloof ik 475 euro dus een strak alpine klapscherm van de laatste generatie is een betere optie dan

    Hifonics Brutus B1500 monoblok weggewerkt in zijpaneel niet te zien

    icm mooie dubbele Kicker Kist

    het standaard speaker verhaal van de audi zal mooi genoeg zijn, ondersteund door een goeie subwoofer zal het best lekker klinken

    had in mijn huidige wagen na lang sparen een complete kicker installatie zowel woofers als versterker, een pioneer touchscreen klapscherm en alles gedempt, maar deze auto wil ik strak en origineel houden ....... mocht het echter niet aan de verwachtingen voldoen zou ik een Focal K2 of utopia composet voorin monteren icm een Hifonics 4 kanaler en volledig actief gaan met tweets

    zo, nu ben ik uitgedroomd en hoop ik op een gewone A3 ambition pro-line met 17'' origineel en alle logo's en type-aanduidingen aanwezig

    het is een erg lang stuk geworden vol tegenstrijdigheden en dure dromen, maar goed dat maakt de dagen leuk als je aan het werk bent, en tsja ik ben er nogal vol van dat het nu zo dichtbij is

    hoop dat ik binnen enige tijd in de showroom een nieuwe topic kan plaatsen

    lorenzo

  3. #43
    Twijg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    805
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Zo te lezen heb je wat mij betreft echt de goede keuze gemaakt! Persoonlijk zou ik alleen voor de SFG gaan ook niet de concert radio vervangen; het dashboard mooi strak in dezelfde stijl vind ikzelf mooier, maar ja.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lorenzo
    het standaard speaker verhaal van de audi zal mooi genoeg zijn, ondersteund door een goeie subwoofer zal het best lekker klinken
    Hou er rekening mee dat je binnen het pro-line pakket de concert radio hebt met maar liefst 10 speakers, waaronder een subwoofer! Zit een heel mooi geluid in (en ik ben echt kritisch wat dat betreft...). Het geld voor die subwoofer kun je dus volgens mij ook in je zak houden (tenzij je zo'n boom-boom effect wilt...) en gebruiken voor de dakspoiler (haal je die bij de dealer dan kost dat je ruim € 400.

    Ik hoop je snel in de showroom te zien!

    A4 B8 Avant 2.0 Tfsi 211 pk Quattro S-line, MMI, Audi Drive Select met demperregeling
    A3 SB S-line 1.4 Tfsi 125 pk, open sky
    Golf V GTI, JD tuned, 255 pk
    A4 B7 Avant 2.5 Tdi 163 pk MT, S-line int./ext.
    A3 SB S-line 2.0 Fsi 150 pk, S-line

  4. #44

    Standaard

    Vandaag gereden met een mini Cooper S....... rijd geweldig maar is niet te vergelijken als je audi gewend bent, ik vond het redelijk stug en ook al was het vol met leer, navi, clima en een panorama dak, het is gewoon redelijk krapjes binnenin en ik krijg niet het milliondollarfealing als ik in een nieuwe a3 stap

    de enige wagen die me dat nog meer geeft in de prijsklasse die ik zoek is een V GTI en die laat ik nu ook uitrekenen

    zelf zit ik met een V gti op 34.800 euro
    en de A3 2.0 FSI met pro-line en bose + wat klein grut op 36.900

    op dit moment is mn gevoel

    V GTI

    + Looks en exclusiviteit, ziet hem niet erg veel
    + 2.0 T fsi
    + de sportstoelen met het ruitjesmotief, geweldig mooi
    + voor 755 meerprijs super 18 inch detroit velgen
    + kost minder, is sneller en heeft meer opties

    - het blijft een Golf V ook al is hij erg mooi gemaakt
    - dashboard tov een dash A3
    - deurbakken hebben weer geen ruimte voor 16 cm speakers op de plekken waar het hoort


    Audi A3

    + het complete uiterlijk, neus, kont, daklijn alles is mooi
    + interieur, cockpit gevoel en alles ziet er super afgewerkt uit
    + Ambition pakket

    - prijs
    - tov een GTI geen potentie tot ooit iets sneller kunnen en vraag me af of de 2.0 FSI vlot genoeg is met zijn bijna 1200 kilo
    - 17 inch, 18 inch vanaf audi niet te betalen


    ik heb nu een 125 pk en deze is mij niet te traag maar je wil gewoon op een gegeven moment wat sneller, ik vraag me af of de 150 pk fsi gevoelsmatig wel die duw geeft als je hem bij 2500 RPM + intrapt als je een versnelling wil maken op bv de snelweg

    verder twijfel ik over een bose soundsystem en of dit de meerprijs waard is, in vergelijking koop je een topset van focal met een versterker + prof inbouw voor zelfde geld denk ik maar goed, ik vraag me af of de demontage van de deurpanelen nou wel zo super is, bij mij nu kraakt de wagen ook meer als voorheen dus origineel af fabriek heeft de voorkeur

    ben benieuwd of ik eruitkom met een nieuwe A3 om die op kenteken te zetten in jan 2006, maar de wegen liggen nog allemaal open, ben druk bezig met vergelijken en proefrijden dus ik hoop nog wat leuke vorderingen te kunnen melden

    lorenzo

  5. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lorenzo
    ik heb nu een 125 pk en deze is mij niet te traag maar je wil gewoon op een gegeven moment wat sneller, ik vraag me af of de 150 pk fsi gevoelsmatig wel die duw geeft als je hem bij 2500 RPM + intrapt als je een versnelling wil maken op bv de snelweg
    Waarom is snelheid zo'n groot argument ? In dit kleine klote land waar het volstaat met files heb je er toch weinig aan. Ik begrijp dat niet....

    Als je het plusje bij de Golf weglaat die voor snelheid staat.....dan is het verder Audi all the way.

    En de opmerking 'het is en blijft een Golf;.............tja...dat was vroeger eens...maar als je toch bijna 80 duizend gulden moet neerleggen voor een Golf...dan is het echt niet zomaar een Golf.

    En last but not least...denk nog aan de keuze van Jeremy Clarkson....het was zeker geen A3.......maar een Golf GTI....wat hem betreft Auto van het Jaar. En hij heeft er echt verstand van.


  6. #46

    Standaard

    vraag me af of de 2.0 FSI vlot genoeg is met zijn bijna 1200 kilo,
    lijkt me wel mijn bijna 20 jarige oudi met quattro en ook 1200 kilo komt ook goed vooruit met 'maar' 136pk :roll:


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fransvis
    En last but not least...denk nog aan de keuze van Jeremy Clarkson....het was zeker geen A3.......maar een Golf GTI....wat hem betreft Auto van het Jaar. En hij heeft er echt verstand van.
    JC zal best wel verstand van auto's hebben en heeft er al heel veel gereden, maar wat hij de beste auto vindt is en blijft zijn mening, oftewel smaak en daar valt niet over te twisten
    my first quattro was a wilkinson

  7. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle
    vraag me af of de 2.0 FSI vlot genoeg is met zijn bijna 1200 kilo,
    Het gewicht is, wat prestaties betreft, steeds het zwakke punt van audi.

  8. Ad
  9. #48

    Standaard

    De FSI is wel 150Pk he, lijkt me toch best redelijk voor 1200Kg. Een 1.8 20V in een A4 komt toch ook wel redelijik van zn plaats.
    :twisted: A computer beat me at chess once, but it was no match for me at kickboxing :twisted:

  10. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klomp
    De FSI is wel 150Pk he, lijkt me toch best redelijk voor 1200Kg. Een 1.8 20V in een A4 komt toch ook wel redelijik van zn plaats.
    De FSI weegt zonder opties meer dan 1300kg!
    Reken er dan nog het gewicht van de extra opties (b.v. airco, ...) en het gewicht van de chauffeur bij en je komt al vlug in de buurt van anderhalve Ton.

    Passieve veiligheid (w.o. dwarsbalken) en luxe (w.o. motoren voor elektrische ruiten e.d.) eisen hun tol.

  11. #50

    Standaard

    De naam Audi klinkt beter als VW. Ga voor een auto met een status.
    Only individuals have a sense of responsibilities! --Nietzsche

  12. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mystic_Slayer
    De naam Audi klinkt beter als VW. Ga voor een auto met een status.
    Dat zou wel een hele slechte reden zijn om een auto te kopen... :wink:

  13. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mystic_Slayer
    De naam Audi klinkt beter als VW. Ga voor een auto met een status.
    Als je dan toch een auto voor de buren koopt, vraag dan of ze mee willen betalen..................... :wink:
    Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
    TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
    www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

  14. #53

    Standaard

    150pk is toch ook al deftig vergeleken met de 75 die ik heb.
    Ik zou ook voor de audi gaan.
    Ik denk dat een ander antwoord zal krijgen op een golfkes-forum
    Anders laten we er een pol van maken. :P

    Gegroet jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  15. #54

    Standaard

    vandaag stevig onderhandeld

    audi a3 versus Golf GTI

    a3 2.0 FSI

    phantomzwart
    zwart/rood interieur
    ambition
    proline
    lichtpakket
    alu inleg
    bose soundsystem


    leveren januari 2006 en auto direct inleveren nu


    de golf is per direct leverbaar

    radio 500 nogwat met 10 speakers en versterker
    glazen schuifkanteldak
    18 inch velgen
    opbergpakket

    zilver
    met dat heerlijke gti interieur, oldschool GTI ruit

    en natuurlijk die 2.0 T fsi

    die laatste heb ik zo goed als vastgelegd, kan ik binnen 2 weken rijden. maar alles onder voorbehoud nog even

  16. #55

    Standaard

    Verstandige keuze. En nu lid worden van vwforum.nl :twisted:

    2 weken is mooi...kun je hem mooi meenemen de 17e september. :wink:

  17. #56
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fransvis
    2 weken is mooi...kun je hem mooi meenemen de 17e september. :wink:
    Of even doorbijten de laatse maanden en als 1 van de eersten een 2006 kenteken rijden :wink:
    En meteen een prachtige wagen :twisted:



    /me verklaard z'n buurman voor gek dat hij z'n Stilo abarth (full options) had ingeruild op een kale Golf V 1.6 :? )
    One liter, driver's licence eater...


  18. #57

    Standaard

    ben al poosje af en toe op VW-forum actief :wink:

    als alles volgens plan verloopt dan probeer ik wel wat meetings te bezoeken

  19. #58

    Standaard

    Heel goede keuze!
    Rijplezier is veel belangrijker dan status, wat mij betreft.
    En VW is niet te vergeten nog steeds een degelijke, betrouwbare wagen.

    Heb je ook de DSG overwogen of neem je de handgeschakelde versie?

  20. #59

    Standaard

    Ik meen dat je nog niet zou oud was, toch Lorenzo?
    Ik vindt de A3 persoonlijk toch een 30+ auto, vraag me niet waarom..


    Goede Keuze..Veel plezier ermee..
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

  21. #60
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    De GTI is in dit vergelijk de betere keuze imho. Een funcar bij uitstek!
    Hou 'm wel óp 't zwarte spul, tussen de witte lijnen. Met die car kun je nl ook prima grasmaaien...
    RS6 C5
    A3 TDIe

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •