Pagina 3 van 56 EersteEerste 12345671353 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 1119

Onderwerp: Levertijd A3 8PA ( facelift )

  1. #41
    Fonias's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Posts
    309
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Ik ben bezig met de aanschaf van een A3 SB.
    Als ik deze nu bestel zou de leverdatum halverwege november zijn, 2.0 TDI.
    Dan wacht ik liever een paar werken zodat het kenteken op 2009 staat.
    Te koop: A3 Sportback Ambition 2.0 TDI (01-2009)
    Zie marktplaats op dit forum.

  2. #42

    Standaard

    Dat het lang ging duren wist ik wel, maar van Audi had ik dit nooit verwacht, eerlijk gezegd. Dat Nissan 9 maanden erover doet om een qashquai te leveren kan ik me enigzins voorstellen, maar Audi heeft toch een reputatie hoog te houden.
    Zelfs Nissan zag in dat 9 maanden te lang is en heeft de productie opgeschroefd naar 24 uur per dag, 7 dagen per week.

    Vandaag nog met de dealer gebeld. ING had mij al een bevestiging gestuurd dat de Audi besteld was en dat de dealer de bestelling reeds bevestigd had. Na mijn telefoongesprek kwam ik erachter dat de bestelling vandaag per fax bij hen was binnengekomen. De verkoper zou de bestelling direct in het systeem voeren. Goed dat ik gebeld had, want de dealer wist niet welke dakrails (alu) ze nu moesten bestellen, terwijl ik dit reeds 3 keer aan ING had doorgegeven.

    Hij gaf nogmaals aan dat ik moest rekenen op januari, maar dat hij over 4-5 weken een voorlopige productieweek kon aangeven. PON was trouwens nog met de fabriek aan het onderhandelen om de productiedata van alle bestellingen naar voren te krijgen door de productiecapacitiet op te schroeven... Ik ben benieuwd.
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  3. #43

    Standaard

    zojuist contact gehad met mijn dealer, en de productieweek zoals ik deze eerder al had gemeld in dit topic is nu definitief:

    A3 SB 1.8tfsi
    Besteld in week 27.
    definitieve productieweek 34.
    Verwachte leverweek 36.

    gezien de verhalen hier heeft me dit positief verrast!

  4. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obokobok
    zojuist contact gehad met mijn dealer, en de productieweek zoals ik deze eerder al had gemeld in dit topic is nu definitief:

    A3 SB 1.8tfsi
    Besteld in week 27.
    definitieve productieweek 34.
    Verwachte leverweek 36.

    gezien de verhalen hier heeft me dit positief verrast!
    Na hoeveel weken werd bij jou de productieweek bekend?
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  5. #45
    Mike1975
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obokobok
    zojuist contact gehad met mijn dealer, en de productieweek zoals ik deze eerder al had gemeld in dit topic is nu definitief:

    A3 SB 1.8tfsi
    Besteld in week 27.
    definitieve productieweek 34.
    Verwachte leverweek 36.

    gezien de verhalen hier heeft me dit positief verrast!
    Zou dat mijn hoop ook bevestigen? Ik hem mijn 1.8TFSI SB besteld week 29...dus naar ratio van d ejouwe zou ie week 38 geleverd worden. Echter kreeg ik te horen dat ie eerst week 39 geleverd werd, toen week 40, later week 43 en uiteindelijk werd het al 46.

    Kreeg een brief van de dealer gisteren stond voorlopige produktieweek 40, maar wanneer kan je ongeveer de definitieve week verwachten?


  6. #46

    Standaard

    nouja, ik heb 'm zoals gezegd in week 27 besteld, en nu 5 weken later is de datum definitief. Vorige week wilde ik nog een wijziging doorvoeren en toen kon dat al niet meer, de week dáárvoor nog wel. Vandaag belde ik dus, en toen was de datum definitief. Na 5 weken dus.

    Week 28 heb ik ook een A5 besteld (voor een collega), daarvan was de verwachte productieweek 39, en dat is inmiddels 40 geworden, maar dit is nog niet definitief. Ok, dit zegt natuurlijk niks over de A3, maar misschien wel wat over de werkwijze van Audi...?

  7. #47

    Standaard

    Dus je kreeg al snel een voorlopige productiedatum?

    Ik reken maar op januari 2009, dan kan het alleen nog maar meevallen.
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  8. Ad
  9. #48

    Standaard

    Ja, de voorlopige productiedatum had ik eigenlijk al vóór dat ik ging bestellen. Ik had bij wijze van spreken ook kunnen vragen, "wat zou de leverdatum van een R8 zijn als ik 'm nu zou bestellen?" Volgens mij kunnen ze dat gewoon in het systeem zien.

  10. #49

    Standaard

    Ik heb er ook om gevraagd, maar mij zeggen ze "januari". Dat vind ik nogal een breed begrip... Ik verwacht ook niet dat ze deze datum uit het systeem hebben gekregen. Ze zijn zich puur aan het indekken voor het geval dat het daadwerkelijk januari gaat worden. Ze hebben namelijk nogal wat problemen gehad met collega's van mij die de A3 reeds in April besteld hadden en nu nog steeds niet hebben...
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  11. #50
    von F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard

    Ze kunnen idd direct zien wat de verwachte productieweek zal zijn, dat die vervolgens nog verschoven wordt is een tweede.

    Zojuist mijn bestelling omgezet van een 1.9 naar een 2.0. De bestelling is gedaan medio mei (week 20), de oorspronkelijke productieweek 40 werd verschoven naar minimaal 50.

    Het is nu even afwachten wat de productieweek gaat worden, nu een 2.0 bestellen is productie in week 46, aangezien het een oude bestelling betreft is de kans reeel dat de productieweek nog naar voren komt. Ook bij mij een grens van 1/11, dus nog even duimen draaien dat dat gehaald wordt.

    De dealer heeft nog wat meegedacht met het prijsverschil tussen de 1.9 en 2.0 dus ik kan stellen dat ik erg tevreden ben Het lange wachten hou ik nog wel even vol...

  12. #51

    Standaard

    Mijn dealer gaf vandaag aan dat de levering van de 1.9 diesel echt hopeloos is. De 1.4 TFSI is moeilijk te leveren, maar de 1.9 heeft pas écht problemen volgens hem.

    Ook gaf hij aan dat wel of geen s-tronic totaal geen invloed had op de levertijd. Het probleem lag namelijk bij het grote succes van de motor en niet bij de versnellingsbak.
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  13. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twcoolen
    Mijn dealer gaf vandaag aan dat de levering van de 1.9 diesel echt hopeloos is. De 1.4 TFSI is moeilijk te leveren, maar de 1.9 heeft pas écht problemen volgens hem.

    Ook gaf hij aan dat wel of geen s-tronic totaal geen invloed had op de levertijd. Het probleem lag namelijk bij het grote succes van de motor en niet bij de versnellingsbak.
    Dat vind ik gek, mijn dealer heeft dus wel gezegd dat de s-tronic eerder te leveren is..puur omdat de gewone handbak meer besteld wordt dan de s-tronic. Ik wilde eerst een handbak bestellen en die werd dan in jan/feb 2009 geleverd, nu heb ik een s-tronic besteld en die wordt eind okt 2008 geleverd. Het gaat hier om een 1.4 TFSI. Ik krijg over twee weken definitieve datum..ben benieuwd.
    A3 1.4 TFSI S-tronic" |
    Lavagrijs | 18" S5 velgen | Sportonderstel

  14. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lve
    Dat vind ik gek, mijn dealer heeft dus wel gezegd dat de s-tronic eerder te leveren is..puur omdat de gewone handbak meer besteld wordt dan de s-tronic. Ik wilde eerst een handbak bestellen en die werd dan in jan/feb 2009 geleverd, nu heb ik een s-tronic besteld en die wordt eind okt 2008 geleverd. Het gaat hier om een 1.4 TFSI. Ik krijg over twee weken definitieve datum..ben benieuwd.
    Dan ben ik toch echt heel benieuwd naar jouw productiedatum straks. Wat zou nu waarheid zijn...

    Ik heb met name de s-tronic besteld aangezien ik nog steeds hoop dat de 20% belastingklasse (voor lease) per 1 januari van kracht gaat.
    Mocht dit nu niet doorgaan, dan heb ik alsnog een gigantisch fijne automaat voor 10 euro per maand meer...
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  15. #54

    Standaard

    Ik ben ook benieuwd wat de waarheid is. Ik ben een aantal weken geleden ook nog bij een andere dealer geweest om offertes te vergelijken en daar was de s-tronic ook veel eerder leverbaar dan de handbak. Toen was de levertijd week 38 + twee weken. Toen ik eenmaal bestelde bij mijn eigen dealer was het week 39 geworden, en nu is het inmiddels opgeschoven naar week 40.

    En het is inderdaad een superfijne automaat, ben heel erg blij dat ik daar voor gekozen heb.
    A3 1.4 TFSI S-tronic" |
    Lavagrijs | 18" S5 velgen | Sportonderstel

  16. #55

    Standaard

    A3 SB 1.4 TFSI besteld eerste week van april. Levering zou zijn eind juni, begin juli. Eind juni telefoontje van de dealer gehad vanwege nieuw type ( had ons daar niet eens op gewezen toen we 'm bestelde :-? ). Tot op heden: Niets! Laatste keer dat we navraag deden bij de dealer kregen we te horen dat ze het niet weten. Volgende week nog maar 's langsgaan dan. Als je eenmaal besteld hebt, dan is de service (in ons geval) ineens een stuk slechter. En dat terwijl wij erop gerekend hadden om met de nieuwe auto op vakantie te gaan, begin september.

  17. #56
    Fonias's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Posts
    309
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Gisteren mijn nieuwe A3 Sportback 2.0 TDI besteld en deze laat ik afleveren in januari.
    Heb van de dealer een levertijden infobulletin meegekregen waar op levertijden staan van alle Audi's.
    Deze is geldig van 7 aug t/m 13 aug.
    Zal ze ff overnemen van de A3:

    Audi A3 (A2) MJ 2009 (facelift)
    • Productieweek: 42
      Gem. Transporttijd: 8 werkdagen

    Restricties
    • 1.4 FSI 92kW 6-bak + 15 weken
      1.4 FSI 92kW S-tronic + 10 weken
      1.9 TDI-E 77kW + 25 weken
      2.0 TDI 103kW quattro + 5 weken
      2.0 TDI 125kW alle + 10 weken


    Audi A3 Sportback (A2) MJ 2009 (facelift)
    • Productieweek: 46
      Gem. Transporttijd: 8 werkdagen

    Restricties
    • 1.4 FSI 92kW 6-bak + 20 weken
      1.4 FSI 92kW S-tronic + 10 weken
      1.9 TDI-E 77kW + 30 weken
      2.0 TDI 103kW S-Tronic + 10 weken
      2.0 TDI 125kW 6-bak en S-tronic + 10 weken


    Dat houd voor mij in dat deze zowiezo pas in december geleverd zou kunnen worden.
    Dan laat ik de auto toch liever in 2009 op kenteken zetten.

  18. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obokobok
    Ja, de voorlopige productiedatum had ik eigenlijk al vóór dat ik ging bestellen. Ik had bij wijze van spreken ook kunnen vragen, "wat zou de leverdatum van een R8 zijn als ik 'm nu zou bestellen?" Volgens mij kunnen ze dat gewoon in het systeem zien.
    Een week voordat ik m'n A3 ging bestellen in februari stond bij de verkoper de levertermijn op mei. Toen ik dus een weekje later uiteindelijk ging bestellen stond de levertermijn op augustus (3maand later). Wat ik denk dat de oorzaak daarvan was/is? Volgens mij hebben ze toen die week bij audi ingezien dat ze niet meer zoveel oude A3 konden produceren... Nou goed, nog enkele maandjes later krijg ik dan definitief te horen dat ik een facelift zou krijgen en dat ik nog eens moet langskomen om het een en ander op de bestelbon te wijzigen, we zijn ondertussen mei.
    Aangekomen bij de dealer zegt ie me dat ik de interieur kleuren zal moeten wijzigen want op de facelift leveren ze niet meer antraciet-zwart vienna-leder. Goed dan wordt het het helemaal een zwart interieur, en als we de bestelbon dan toch moeten aanpassen, nemen we er ineens de adaptive xenon+ bij, de zwarte dakhemel, en de alu inlegplaatjes...
    Zo gezegd zo gedaan, bestelbon aangepast, ondertussen in het systeem kunnen zien dat de auto pas voor november zal worden. Niet getreurd, want ik krijg een facelift! :roll:

    Vandaag zijn we augustus en ik heb eindelijk een voorlopige productie week te horen gekregen, en dat zou zijn week 50 2008.

    Ik word er gelijk stil van..
    Groetjes

  19. #58

    Standaard

    Ik heb vorige week nog contact gehad met mijn dealer en toen was mijn voorlopige productiedatum nog steeds week 40. Ik heb mijn auto twee weken geleden besteld. Ik zal maandag weer contact opnemen om te vragen of er iets gewijzigd is..
    A3 1.4 TFSI S-tronic" |
    Lavagrijs | 18" S5 velgen | Sportonderstel

  20. #59

    Standaard

    Zo he - als ik die lijst van Fonias lees ben ik er precies tussendoor geglipt met mijn 2.0 tdi Limo.. Gelukkig geen quattro besteld, dus.

    Ongelooflijk dat hier mensen al voor mei dit jaar besteld hebben en nog steeds weinig nieuws hebben..

  21. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jrcornelisse
    Zo he - als ik die lijst van Fonias lees ben ik er precies tussendoor geglipt met mijn 2.0 tdi Limo.. Gelukkig geen quattro besteld, dus.
    Wat voor productieweek heb jij dan? Want de 2.0 TDI staat toch juist + 10 weken op die lijst?

    Ik denk dat ik er zelf ook tussendoor geglipt ben met mijn 1.4 TFSI S-tronic..waarschijnlijk had mijn dealer al een aantal productieplaatsen ingekocht. Mijne wordt naar alle waarschijnlijkheid in week 40 geproduceerd.
    A3 1.4 TFSI S-tronic" |
    Lavagrijs | 18" S5 velgen | Sportonderstel

Pagina 3 van 56 EersteEerste 12345671353 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •