Dit zijn dan wel weer leuke busjes(993 Biturbo-blok): http://www.youtube.com/watch?v=4SW8C...eature=related
Ik ga me deze ronde niet druk maken over busjes of het soort mensen wat erin rond rijdt. Dit gaat ten koste van mijn bloedruk! Ik vraag me vaak af hoe het mogelijk is dat ze de geestelijke capaciteit hebben om sowieso in te kunnen stappen... I rest my case!
Gegroet Gelato
Dit zijn dan wel weer leuke busjes(993 Biturbo-blok): http://www.youtube.com/watch?v=4SW8C...eature=related
Het meest gevaarlijke is nog wel het structurele bumperkleven. Ik heb al zo vaak meegemaakt dat ze helemaal niet sneller willen als ik (rij dan 120 a 130) maar simpelweg aan het kleven zijn. Het doel is dan niet mij inhalen maar "gewoon achter me aan rijden zonder andere bedoelingen".
Ze vinden bumperkleven ook helemaal niet gevaarlijk. Ik heb wel eens een "gesprek" gehad bij een tankstation maar die randdebiel zag totaal niet in waarom kleven uberhaupt risicovol is. He just didn't have a friggin clue.
En dat hersenloze gedrag is het meest gevaarlijke. Ik heb nog liever iemand met hersens op m'n bumper dan iemand met alleen een paar verdwaalde hersencellen, nét voldoende om z'n lichaamsfuncties in stand te houden, op 20m achter me...
De stucadoor die bij m'n buurman bezig is reed vandaag ook weer eens weg op een manier waar de honden geen brood van lusten. Wat een paardezwengel zeg, niet normaal meer. En hij snapt niet waarom ik dat niet normaal vind...
IQ test verplicht stellen. En als het alleen maar klanken als "neuckuh, wijvuh, voetballuh, plankuhhh, muil houwuh en kickuhhh" kan uitkramen meteen z'n rijbewijs invorderen...
Ik ben het wel eens met het eventueel begrenzen van busjes. Bij mijn oude baas reed ik een Sprinter, begrensd op
130. Bij mijn nieuwe baas rijden we VW Crafter! Dat gaat helemaal nergens over; zijn verlengd en verhoogd.
120 kW, 6bak. Loopt onbeschoft hard en is met een beetje zijwind niet te houden.
En de zwaarste VW transporter (176 pk meen ik !!?)... kennis heeft er zoeen, gekitteld; ongeveer 200 Pk en een koppel van 500 Nm!!
Slaat nergens op, levengevaarlijk.
PK's voor die busjes vind ik niet zo erg, kunnen ze wel vlot met het verkeer mee.
Het gaat dus hier om de categorie > 3,5 t waar de bestuurden aan een rijbewijs B voldoende heeft.
Bestelvoertuigen tussen 3500kg en 7499kg, moet je wel een vrachtautorijbewijs hebben, maar geen chauffeursdiploma.
Deze zijn wel voorzien van een tachograaf en begrenzer.
En de busjes begrenzen tot 130 km/u, met aanpassing bij volle belading niet harder dan 100 km/u.
Dat geld ook voor de grotere bestelwagens/vrachtauto's, maar die zijn wel begrenst tot 89 km/u.
Maar onverantwoord op een voorganger hangen, of capriolen uithalen is ongehoord.
Ik ben geen voorstander van nog meer opleidingen of id, maar een rijvaardigheidsproef voor bestelauto's zal wel op zijn plaats zijn.
Ook voor groeps/personenvervoer, dat worden steeds grotere kamikazepiloten, je kind zal er maar bij in zitten.
Wij moeten namelijk ook de juiste papieren hebben om een vrachtauto te mogen besturen, heb je het rose papiertje behaald met een stempel C en misschien ook wel E, mag je nog geen meter rijden met een vrachtauto, omdat je geen CCVB certificaat hebt.
Ha,Ha! Daar zit je dan in je Porsche met je race-handschoentjes.
Over die busjes:
Rechtuit wil het allemaal wel, maar bochten nemen en remmen ho maar! Toch zijn er ook een heleboel bestuurders van personenauto's die alleen maar hard rechtuit kunnen rijden en bumperkleven.
Het is meer een kwestie van opvoeden.
Het probleem is wat voor types achter het stuur terecht komen. Dat zijn nou niet bepaald Nederlands bovenste beste burgers (geen discriminatie bedoeld). De ondernemer wil liever niet te veel betalen voor hersenloos werk, dus dat wordt ingehuurd.
Dat is een gegeven waarmee we moeten rekenen. Praten over opvoeden is dan net zoiets als een kat leren blaffen...
Nou ja zeg...
ik snap het probleem niet.
in elk type auto/bus heb je er hersenloze figuren bijzitten.
erg genoeg snapt dat volk niet dat je beter een half uur eerder aan kan rijden zodat je tijd over hebt.
mensen wisselen al van baan als er een paar meter te winnen valt.
ik zie het dagelijks op de snelweg hoe ze zich naar rechts frotten om toch nog de afslag te halen.
het lijkt wel of het de mentaliteit is van nederland.
sommige remmen vaker op de snelweg naar zijn werk toe, als ik doe in een rit naar frankrijk.
Hahaha, ja precies. Nu ben ik onlangs in Frankrijk geweest, maar daar hebben ze er ook wel een handje van hoor. Ik vind het altijd mooi om te zien hoe mensen zich -zodra een file weer enigszins begint te rijden- meteen naar de linkerbaan jagen, alsof dat per definitie de 'snelle' baan is. Ironische is dat de rechterbaan waar de vrachtwagens rijden altijd het beste doorstroomt, juist omdat die niet continue op die rem lopen te hakken.
ik rij voor me werk ook op een crafter, 2.5 TDI maar dat ding komt echt niet boven de 130 uit hoor
vind het helemaal niet erg ook, ding blijft netjes steken op 3500 rpm, 6 bak dus lekker rustig
ook bij het stoplicht als je vol gas geeft, toeren begrenst op 3000
rijd overigens wel heerlijk die crafter
Die "busjes" lopen idd behoorlijk hard maar, ik denk dat je wel onderscheid moet maken tussen bijv. een Sprinter/LT = hoog/lang en een VW Caravelle 150pk (deze had ik vroeger). Hij had 182pk en een mooi koppel maar had ook dikke remmen, breed rubber en was vanaf de fabriek verlaagd. Deze auto had een super wegligging, was echt niks mis mee en ja, ze lopen idd hard (zie foto, was nog niet zijn top).
Toch blijf ik erbij dat het een kwestie van opvoeden is. Hoewel er altijd mensen blijven bestaan die tegen zichzelf in bescherming genomen dienen te worden. Vandaar dat de wet- en regelgeving nodig is.
Ik vind niet dat je de boel moet begrenzen. Het indivudu moet zelf kunnen beslissen. Wat wel de oplossing is weet ik niet maar Ome Koos wel; meer surveilleren en strenger (lees duurder) straffen.
Ik weet niet wat de grootste ergenis is,, dat die dingenin colonne gaan rijden of tergend langzaam met 1 km verschil een ander busje gaan inhalen... Of gesneden worden, geen richtingaangeven, bumperkleven,,
Het vervelendste busje bestuurder is die wel van een couriersdienst, ook al omdat die denkt dat ie net als taxi chauffeurs de hele dag op de weg zit dat ie dan kan rijden..
Gegroet Gelato
Ik vind taxi- en koeriers nog lieverdjes vergeleken met bouwvakkers. Dat is echt vaak tuig. S'morgens om zeven uur kom je ze an-masse op je achterbumper tegen op weg naar de klus en s'middags intimideren ze zich een weg huiswaarts. En zo gaat het elke werkdag grrrrrr.