Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 86

Onderwerp: Bestelbusjes met 160 km/u...

  1. #21
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Ik ga me deze ronde niet druk maken over busjes of het soort mensen wat erin rond rijdt. Dit gaat ten koste van mijn bloedruk! Ik vraag me vaak af hoe het mogelijk is dat ze de geestelijke capaciteit hebben om sowieso in te kunnen stappen... I rest my case!

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  2. #22

  3. #23
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.594
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Het meest gevaarlijke is nog wel het structurele bumperkleven. Ik heb al zo vaak meegemaakt dat ze helemaal niet sneller willen als ik (rij dan 120 a 130) maar simpelweg aan het kleven zijn. Het doel is dan niet mij inhalen maar "gewoon achter me aan rijden zonder andere bedoelingen".

    Ze vinden bumperkleven ook helemaal niet gevaarlijk. Ik heb wel eens een "gesprek" gehad bij een tankstation maar die randdebiel zag totaal niet in waarom kleven uberhaupt risicovol is. He just didn't have a friggin clue.

    En dat hersenloze gedrag is het meest gevaarlijke. Ik heb nog liever iemand met hersens op m'n bumper dan iemand met alleen een paar verdwaalde hersencellen, nét voldoende om z'n lichaamsfuncties in stand te houden, op 20m achter me...

    De stucadoor die bij m'n buurman bezig is reed vandaag ook weer eens weg op een manier waar de honden geen brood van lusten. Wat een paardezwengel zeg, niet normaal meer. En hij snapt niet waarom ik dat niet normaal vind...

    IQ test verplicht stellen. En als het alleen maar klanken als "neuckuh, wijvuh, voetballuh, plankuhhh, muil houwuh en kickuhhh" kan uitkramen meteen z'n rijbewijs invorderen...
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gelato Bekijk Berichten
    Ik ga me deze ronde niet druk maken over busjes of het soort mensen wat erin rond rijdt. Dit gaat ten koste van mijn bloedruk! Ik vraag me vaak af hoe het mogelijk is dat ze de geestelijke capaciteit hebben om sowieso in te kunnen stappen... I rest my case!

    Gegroet Gelato

    Typisch....... alle mensen die in zo een busje rijden over een kam scheren.
    Zegt meer over jou dan over mij die wel in zo een busje rijd.
    Audi, a style of living

  5. #25

    Standaard

    Ik ben het wel eens met het eventueel begrenzen van busjes. Bij mijn oude baas reed ik een Sprinter, begrensd op
    130. Bij mijn nieuwe baas rijden we VW Crafter! Dat gaat helemaal nergens over; zijn verlengd en verhoogd.
    120 kW, 6bak. Loopt onbeschoft hard en is met een beetje zijwind niet te houden.

    En de zwaarste VW transporter (176 pk meen ik !!?)... kennis heeft er zoeen, gekitteld; ongeveer 200 Pk en een koppel van 500 Nm!!
    Slaat nergens op, levengevaarlijk.
    [A4 Avant 1.8T; chipped by Hartog]


  6. #26
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    Ben ik net trots dat we een 257pk bus(je) afgeleverd hebben.........

    Jos.

  7. #27
    klaasa4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    6.240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    PK's voor die busjes vind ik niet zo erg, kunnen ze wel vlot met het verkeer mee.
    Het gaat dus hier om de categorie > 3,5 t waar de bestuurden aan een rijbewijs B voldoende heeft.
    Bestelvoertuigen tussen 3500kg en 7499kg, moet je wel een vrachtautorijbewijs hebben, maar geen chauffeursdiploma.
    Deze zijn wel voorzien van een tachograaf en begrenzer.
    En de busjes begrenzen tot 130 km/u, met aanpassing bij volle belading niet harder dan 100 km/u.
    Dat geld ook voor de grotere bestelwagens/vrachtauto's, maar die zijn wel begrenst tot 89 km/u.

    Maar onverantwoord op een voorganger hangen, of capriolen uithalen is ongehoord.
    Ik ben geen voorstander van nog meer opleidingen of id, maar een rijvaardigheidsproef voor bestelauto's zal wel op zijn plaats zijn.
    Ook voor groeps/personenvervoer, dat worden steeds grotere kamikazepiloten, je kind zal er maar bij in zitten.

    Wij moeten namelijk ook de juiste papieren hebben om een vrachtauto te mogen besturen, heb je het rose papiertje behaald met een stempel C en misschien ook wel E, mag je nog geen meter rijden met een vrachtauto, omdat je geen CCVB certificaat hebt.

  8. Ad
  9. #28
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascal RS Bekijk Berichten
    Dit zijn dan wel weer leuke busjes(993 Biturbo-blok): http://www.youtube.com/watch?v=4SW8C...eature=related

    Ha,Ha! Daar zit je dan in je Porsche met je race-handschoentjes.

    Over die busjes:
    Rechtuit wil het allemaal wel, maar bochten nemen en remmen ho maar! Toch zijn er ook een heleboel bestuurders van personenauto's die alleen maar hard rechtuit kunnen rijden en bumperkleven.
    Het is meer een kwestie van opvoeden.
    Dus....

  10. #29
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Het probleem is wat voor types achter het stuur terecht komen. Dat zijn nou niet bepaald Nederlands bovenste beste burgers (geen discriminatie bedoeld). De ondernemer wil liever niet te veel betalen voor hersenloos werk, dus dat wordt ingehuurd.
    Dat is een gegeven waarmee we moeten rekenen. Praten over opvoeden is dan net zoiets als een kat leren blaffen...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  11. #30

  12. #31

    Standaard

    ik snap het probleem niet.
    in elk type auto/bus heb je er hersenloze figuren bijzitten.
    erg genoeg snapt dat volk niet dat je beter een half uur eerder aan kan rijden zodat je tijd over hebt.
    mensen wisselen al van baan als er een paar meter te winnen valt.
    ik zie het dagelijks op de snelweg hoe ze zich naar rechts frotten om toch nog de afslag te halen.
    het lijkt wel of het de mentaliteit is van nederland.
    sommige remmen vaker op de snelweg naar zijn werk toe, als ik doe in een rit naar frankrijk.
    Trying is the first step towards failure.
    http://www.typ8185-forum.nl

  13. #32
    miTchel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.185
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    het gaat inderdaad om de figuren die achter het stuur zitten.
    Dan kun je net zo goed de bejaarden van de autosnelweg halen .

  14. #33
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.281
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door januzzzz Bekijk Berichten
    sommige remmen vaker op de snelweg naar zijn werk toe, als ik doe in een rit naar frankrijk.

    Hahaha, ja precies. Nu ben ik onlangs in Frankrijk geweest, maar daar hebben ze er ook wel een handje van hoor. Ik vind het altijd mooi om te zien hoe mensen zich -zodra een file weer enigszins begint te rijden- meteen naar de linkerbaan jagen, alsof dat per definitie de 'snelle' baan is. Ironische is dat de rechterbaan waar de vrachtwagens rijden altijd het beste doorstroomt, juist omdat die niet continue op die rem lopen te hakken.

  15. #34
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bullseye Bekijk Berichten
    Typisch....... alle mensen die in zo een busje rijden over een kam scheren.
    Zegt meer over jou dan over mij die wel in zo een busje rijd.
    Ohh, sorry dat wist ik niet! Kun jij verder ook niets aan doen.

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  16. #35
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    De nieuwe VW Crafter is door de fabriek begrensd op 160 km/u. Niet omdat het niet harder mocht gaan, maar omdat er geen betaalbare remmen waren die dat weer tot stilstand konden krijgen zonder te verbranden.
    ik rij voor me werk ook op een crafter, 2.5 TDI maar dat ding komt echt niet boven de 130 uit hoor

    vind het helemaal niet erg ook, ding blijft netjes steken op 3500 rpm, 6 bak dus lekker rustig

    ook bij het stoplicht als je vol gas geeft, toeren begrenst op 3000

    rijd overigens wel heerlijk die crafter
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."

  17. #36
    Bertveld's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    61
    Posts
    684
    Kudos
    7
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard

    Die "busjes" lopen idd behoorlijk hard maar, ik denk dat je wel onderscheid moet maken tussen bijv. een Sprinter/LT = hoog/lang en een VW Caravelle 150pk (deze had ik vroeger). Hij had 182pk en een mooi koppel maar had ook dikke remmen, breed rubber en was vanaf de fabriek verlaagd. Deze auto had een super wegligging, was echt niks mis mee en ja, ze lopen idd hard (zie foto, was nog niet zijn top).
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  18. #37
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eszes Bekijk Berichten
    Het probleem is wat voor types achter het stuur terecht komen. Dat zijn nou niet bepaald Nederlands bovenste beste burgers (geen discriminatie bedoeld). De ondernemer wil liever niet te veel betalen voor hersenloos werk, dus dat wordt ingehuurd.
    Dat is een gegeven waarmee we moeten rekenen. Praten over opvoeden is dan net zoiets als een kat leren blaffen...
    Toch blijf ik erbij dat het een kwestie van opvoeden is. Hoewel er altijd mensen blijven bestaan die tegen zichzelf in bescherming genomen dienen te worden. Vandaar dat de wet- en regelgeving nodig is.

    Ik vind niet dat je de boel moet begrenzen. Het indivudu moet zelf kunnen beslissen. Wat wel de oplossing is weet ik niet maar Ome Koos wel; meer surveilleren en strenger (lees duurder) straffen.
    Dus....

  19. #38
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    Ik weet wel dat sinds de vrachwagen begrenst is er niet minder ongelukken gebeuren, sterker nog, het is een complete ergenis geworden. Zou bij bestelbusjes niet anders zijn.

    Jos.

  20. #39
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Ik weet niet wat de grootste ergenis is,, dat die dingenin colonne gaan rijden of tergend langzaam met 1 km verschil een ander busje gaan inhalen... Of gesneden worden, geen richtingaangeven, bumperkleven,,

    Het vervelendste busje bestuurder is die wel van een couriersdienst, ook al omdat die denkt dat ie net als taxi chauffeurs de hele dag op de weg zit dat ie dan kan rijden..

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  21. #40
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.594
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Ik vind taxi- en koeriers nog lieverdjes vergeleken met bouwvakkers. Dat is echt vaak tuig. S'morgens om zeven uur kom je ze an-masse op je achterbumper tegen op weg naar de klus en s'middags intimideren ze zich een weg huiswaarts. En zo gaat het elke werkdag grrrrrr.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •