What about een A2? 1.4 benzine rijdt 1:16/17 of een 1.4 TDI, nog gieriger........
Wegenbelasting is ook el cheapo
Ik heb er onlangs nog wat onderhoud aan gedaan, de hele onderkant is nagekeken en heb er 4 nieuwe schokdempers (600km geleden) ondergestoken.
Ik heb het gehad met de A3. Hij heeft me 2,5 jaar lang prima dienst gedaan, maar de benzine wordt me nu toch echt te gek. Ik sta de laatste maanden zo'n 2x bij de pomp, per week, omdat ik nogal veel rijdt. Het is een sublieme motor, nooit grote problemen gehad en lekker snel. Het interieur heb ik me altijd over verbaast dat dit gewoon nog zo super eruit ziet t.o.v. andere auto's.. maarja dat is Audi.
Ik heb nog een tijd zitten kijken naar een audi coupé (erg vette wagen vind ik) maar dan kom je weer op een 2,0, 2,3 of 2,8 liter motor uit wat dus ook helemaal niet opschiet tegenover de A3 die ik nu heb.
Nu wil ik dus een LUPO gaan kopen. Nu zit ik te kijken en wil ik toch wel erg graag een 3L kopen.
Qua wegenbelasting zal ik niet meer betalen dan dat ik nu doe (40 euro per maand ongeveer)
Een 1,0 vind ik dan weer te zwak en 1,4 te onzuinig.
Nou heb ik een aantal opties.
Mijn eigen auto verkopen en een Lupo 3L in duitsland halen (schelen echt enorm veel in prijs t.o.v. hier)
Mijn auto inruilen bij een garage tegen een 3L (met denk ik bij betaling van mijn kant)
Auto verkopen en hier een 3L halen.
Iemand ervaring met dit auto'tje wat zijn normale km-standen voor deze auto en wat kan het allemaal hebben? Ik neem aan dat je geen 200,000 km met een 1,0 motor wilt hebben.
Ik heb 3 jaar een Lupo TDI (rode DI) gehad. Was erg leuk karretje, veel power met weinig gewicht. Reed er op en neer mee naar Saarbruecken bijna elk weekend. Ook geen onkosten aangehad, op 2 nieuwe schokbrekers na in 3 jaar.
Ik kreeg 3 jaar later op 1250E na hetzelfde bedrag terug voor wat ik ervoor betaald had
Zuinig..ligt aan je rechtervoet, als ik netjes 100 reed dan reed ik 1 op 16-17. Als je 130-140 reed dan 1-13/14
Prima karretje, maar wel echt een teruggang vanuit een A3. Het zit toch echt stukken minder en je hebt niet echt het idee dat je een auto om je heen hebt zitten. Maar het is zeker geen slechte koop. Als je kleiner wilt gaan en zuiniger is dat zeker een goede keus. Suziki swift geen optie, ziet er stukken leuker uit moet ik zeggen
Hou met een ding rekening, de 3L is een apart model en heel veel parts zijn 3L specifiek en niet uitwisselbaar met een normale Lupo..
Ik zou een A2 gaan zoeken, veel meer auto dan de Lupo..
Jeetje dat ik daar zelf niet eens aan gedacht heb! Dat is inderdaad ook een optie natuurlijk. Ik zal vandaag eens even wat rondneuzen wat betreft de prijzen.
De swift vind ik te duur voor wat hij bied, dan rijd ik veel liever een A2.
Die van mij weegt 685Kg, heeft energielabel A en ik rij er 1:14,5 mee, gemiddelde snelheid 130Km/h..
Optrekken net niet tot redline, dus trap er aardig mee door.. Ik heb er 28K mee gereden en een keer een halve liter olie er bij gedaan, kleine beurt kost 68,50 bij de dealer en hij rijdt op 95.. (longlife beurten doe ik niet, dus om de 15K een beurt)
Nou, niet echt... kan soms wel wat schelen, maar goedkope kleine wagens zijn in elk land gewild..
Belgie is de laatste tijd voordeliger dan Duitsland..
Hmm ik heb tijd rond gezocht en hier en daar wat gereden. Ik heb zelfs in de tussen tijd een splinter nieuwe Ford Focus gereden omdat ik een klein ongelukje heb gehad waardoor mijn auto bij de spuiterd stond. Die Ford reed wel lekker maar je merkt pas hoe goed je eigen auto rijd nadat je er weer in zit en dat voor een auto met meer dan 2 ton op de teller en uit 97.
Ik weet het niet... ik vond die andere wagens eigenlijk allemaal maar niks... het plan gaat dus nog even de vrieskast in en blijf lekker rond tuffen in de A3. Misschien dat ik maar een kleine car erbij koop want ik vind het eigenlijk maar idioot om geld bij te gaan leggen aan een auto waarin ik minder fijn rijd.