Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 31

Onderwerp: Bezoek Audi fabriek Ingolstadt: de moeite waard!

  1. #1
    Casper_S4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.042
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Bezoek Audi fabriek Ingolstadt: de moeite waard!

    Vorige week in mn vacantie met mn S3 (en mn vrouw) naar Ingolstad gereden en daar eens een rondleiding meegemaakt in de Audi fabriek. Tjonge da's echt de moeite waard. Drieploegendienst, 24 uur per dag, o.a. 260 A3's per 8 uur werden daar gemaakt! 1500 robots, 31.000 man (en vrouw) personeel, 2 miljoen vierkante meter bedrijfsruimte.... poeh...
    Je kunt er eten van de grond, zo proper is daar alles. Engelstalige rondleiding had voor mij de voorkeur, was ook wel een leuke dame bytheway (ze reed nu zelf in een S4). In twee uur tijd krijg je veel te horen en te zien hoe je auto daar gemaakt is (of wordt, zie verder...).

    En een bezoek aan de nabijgelegen hal (ongeveer een half voetbalveld, in de lengte) is zeker de moeite: daar kunnen mensen hun nieuwe Audi persoonlijk afhalen. Relatief veel A6-en, maar ook A3 stonden er klaar. Er werd ook nog even door iemand een zwarte A8 L W12 afgehaald (NL prijs incl BPM 160 K€, o ja, "kale prijs").

    Als je er toch bent: museum mobile ligt ter ook bij, met de hele historie van audi. Veel oud maar perfect opgemaakt spul, van rond 1900 tot nu. In totaal 50 auto's en ca. 30 motoren.

    Informatie over het boeken van hotels gaat ook heel makkelijk via de info site van museum mobile. Veel mensen die er overnachten zie je de dag erna hun nieuwe auto afhalen.

    Vanaf de Nederlandse grens is het ongeveer 6 uur rijden (ik heb er "iets" korter over gedaan). Met de orginele audi navigatie ben ik er - zonder 5 meter omgereden te hebben - naar toe gereden.

    Echt, een aanrader!
    Casper
    Twee keer vier is V8

  2. #2
    Wanderer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Posts
    2.333
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Dat zijn de betere uitstapjes Casper. Ben zelf twee keer in het museum in Ingolstadt geweest, maar nooit in de fabriek zelf.

    Overigens welkom op het forum!
    Audi 100 quattro 11/85
    Audi A3 Ambition Proline Plus 05/14

  3. #3

    Standaard

    Mee eens, zowel fabriek als museum maar ook de stad zijn echt de moeite waard. Btw, heb je naast die grote hal ook dat kraantje gezien, tussen die twee bomen? Het schijnt dat velen daar een soort gewijd water ophalen. Het zorgt ervoor dat je veel schadevrije en veilige kilometers met je Audi kunt rijden.
    Ik heb maar een flesje gevuld, die ligt nu standaard in mijn A2. En inderdaad, nog geen schade.................. :shock:

  4. #4
    klaasa4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    6.240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    is in de toekomst wel de planning om er een kijkje te gaan nemen, ook wolfsburg zal een bezoek moeten worden.

    groeten klaas.
    Audi A4 b6 Tdi 96Kw, met Verhoeven kuur.

  5. #5
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    zou aan je verhaal te lezen ben je erg enthousiast!

    toch nog maar eens een vakantie in duitsland plannen
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust



  6. #6
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Nu ben ik toch wel een beetje jalours op jou, ik moet ook maar de moeite nemen om dat ritje te gaan maken na dat mooie verhaal van je 8)

    Neem ik wel de rugzak mee en ga er ff lekker op die vloer picknicken
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    De fabriek in Ingolstadt is inderdaad gaaf, de volgende keer moet je ook maar eens een bezoekje aan de fabriek in Neckarsulm brengen. Het bouwen van de A2 en A8 is prachtig om te zien maar ik kickte pas echt op het 'huwelijkspunt' van een allroad, waar het hele luchtgeveerde onderstel er inclusief motor in één keer onder werd geschroefd. Prachtig!

    Ook kwijlen: een wandelingetje (met camera) door de Tiefgarage in Ingolstadt, vooraan het fabrieksterrein. En als je helemaal gestoord bent, rijd je ook nog een paar van de parkeerplaatsen van de medewerkers af. Veel zeldzaam oud spul gemengd met dikke nieuwe Audi's.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.601
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Bezoek Audi fabriek Ingolstadt: de moeite waard!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Casper_S3
    Met de orginele audi navigatie ben ik er - zonder 5 meter omgereden te hebben - naar toe gereden.
    Ja, de audi techneuten zullen hun Mekka ff verkeerd in de Navi programmeren zeg
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  10. #9

    Standaard

    Die Hochzeit is natuurlijk altijd een van de hoogtepunten, ook in het leven van een auto :roll:

    Ik snap die recordpogingen om 400 auto's bij elkaar te brengen van een merk dan ook niet helemaal. Neem de gemiddelde werknemersparkeerplaats en je hebt er meer verzamelt...

    Tja, fabrieken bezoeken in je vakantie :roll:


    Navi vindt trouwens nog de weg op het fabrieksterrein
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  11. #10
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.332
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    o.a.... En als je helemaal gestoord bent, rijd je ook nog een paar van de parkeerplaatsen van de medewerkers af. Veel zeldzaam oud spul gemengd met dikke nieuwe Audi's.
    Tom
    [s:632f3d42fb] ben jij zo gek geweest[/s:632f3d42fb] Hoe weet je dat Tom?......:wink:

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Heb het inmiddels twee keer gedaan. Picture this: Audi 200 Avant rijdt de parkeerplaats op. Vier debielen springen eruit, grijpen hun camera's en fotograferen alles wat er maar een beetje leuk uitziet.

    Maar ja, waar zie je ook op één parkeerplaats:
    -een perfecte Urquattro 20v
    -een 200 quattro 20v
    -een 100 quattro Sport
    -een 80 CD 5E

    Even voor de duidelijkheid: alles hierboven is extreem zeldzaam... en ik kan nog wel even doorgaan, er stond echt veel moois. Er zijn overigens behoorlijk wat van die parkeerterreinen, daar.

    En tussen al dat oude spul stonden de nodige S3s, S4s, S6en en zelfs S8en. Een incidentele RS ertussen, maar die vind je vooral in de Tiefgarage. Oh, en dan waren er nog de Audi AG-directievoertuigen: een A8L 6.0 W12 en een zesdeurs(!) A6 Avant.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.332
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    :foto: :wink:
    One liter, driver's licence eater...


  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Dat wordt wel heel erg ver terugzoeken... ik geloof dat Ferry (QuattroNL) een site heeft gewijd aan deze foto's.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #14
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.332
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Zal ik daar eens gaan rondsnuffelen... :P
    One liter, driver's licence eater...


  16. #15
    Casper_S4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.042
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Ja, dat "huwelijk", waar het onderstel aan het plaatwerk bij elkaar komt is wel erg bijzonder. Vooral als je weet dat als je een nieuwe auto koopt, je uit 101 verschillende opties/samenstellingen kunt (uhhh moet) kiezen en de talloze productielijnen exact op elkaar afgestemd moeten zijn. Gelijk vanaf het begin wordt een chip op het onderstel gezet met de unieke gegevens van je nieuwe auto. Elke computer/robot leest deze chip eerst uit, en past daarna aan welk spul hij (of is het een zij?) moet pakken.

    O ja die parkeerplaatsen daar is zeker leuk: zowel in de Tiefgarage, de openbare parkeerplaats als ook de (werknemers-)parkeerplaats (achter de afhaalhal) is zeker leuk spul te zien. Er stond o.a. een S4 uit Zweden, een RS4 uit Denemarken, en op de werknemersparkeerplek een RS6 Avant. Tevens stond er een ingepakte Audi TT (stiekem denken: zou het de nieuwe S versie zijn?).

    O ja, tijdens de rondleiding ook nog even gevraagd wanneer (en niet "of") de nieuwe S3 of RS3 uitkomt. Officieel wist ze van niets, maar kon wel zeggen dat er op de productielijn 5 waren gebouwd, die waren ze nu aan het testen...

    Casper
    Twee keer vier is V8

  17. #16
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Het mooiste vind ik nog dat de body wordt gespoten en dat vervolgens alles eraf gaat en aan het einde van de assemblagelijn er weer bij komt. Logistieke nachtmerrie... maar je ziet nooit een rode driedeurs met een zilveren linkerdeur en een blauwe rechterdeur van een vierdeurs, of met vier verschillende velgen. Terwijl al deze onderdelen ieder een eigen routing door de fabriek hebben.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #17
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    hmm ik krijg steeds meer zin om te gaan kijken

    jammer dat het bijna 850km rijden vanaf hier is.... toch maar eens zo ver zine te krijgen om een vakantie in zuid-duitsland te gaan plannen
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  19. #18
    Maaikel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard

    Hoi caspar, leuk verslag van je bezoek aan de audi fabriek.

    Toen we in maart onderweg naar de wintersport in Oostenrijk waren, moesten we op een gegeven moment van de autobahn af omdat er een viaduct ingestort was.

    Rijdend door het stadje viel me al op dat onder bijna iedere dikke boom een audi geparkeerd stond.
    Even later moesten we bij een stoplicht linksaf en toen zag ik recht voor me, tot mijn grote verbazing, de audi fabriek staan :shock: :shock:.

    Jammer genoeg moesten we toen verder, maar ik wil zeker binnenkort een keer gaan kijken.

    Hoe heb je geregeld dat je mee de fabriek door mocht?

    Zijn er verder nog leuke gadgets te koop daar?

    grtz
    maaikel
    A1 1.2TFSI '10 en Passat 3BG 1.8T '04

  20. #19
    Casper_S4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.042
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Aanmelden bij de fabriek voor een (Engelstalige of Duitstalige) rondleiding kun je regelen via welcome@audi.de. Meer informatie over fabrieksbezoek en museum mobile kun je vinden op www.museummobile.de

    Overnachten kun je in de vele hotels daar. Ik heb overnacht in hotel domizil hummel (80E/nacht, 2 PK), kun je ook vinden (naast vele andere hotels) via www.ingolstadt.de


    Gadgets te koop? Er is een Audi winkel in de "afhaalhal" met allerlei spul (van T-shirts, tot sleutelhangers, pennen, orgineel audi schoonmaakspul, jassen, ik geloof dat er nog net geen onderbroeken zijn).

    Veel succes, ben benieuwd naar je plannen.

    Groet, Casper
    Twee keer vier is V8

  21. #20
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    En er is bij het museum ook nog een mooie shop met historisch spul (boeken, folders, tijdschriften, modellen en gadgets).
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •