Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 128

Onderwerp: 50 km/h te hard in bebouwde kom en EMG? (NU CJIB)

  1. #41
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Nouja, het scheelt dat je je rijbewijs nog niet zo lang hebt dus in principe met gemak door die cursus heen moet kunnen rollen. Sommige mensen die al tig jaar hun rijbewijs hebben hebben een dusdanige rijstijl ontwikkeld dat ze denk ik geheid zakken.

    @michel, soms letterlijk wel ja Ik was een beetje aan het koken na dit topic doorgelezen te hebben. Zoals ik zei is het recht soms zo krom...

  2. #42

    Standaard

    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Coupe
    Haast niet voor te stellen dat je een cursus EN een fikse boete krijgt,
    maargoed ze zijn ertoe instaat.
    Een collega van mij heeft dit wel gehad,
    180 rijden waar je 80 mag (danbenjeooknietgoedwijs?)
    Maargoed, rijbewijs 3maand kwijt.
    Verplichte cursus van +- 700 euro,
    en boete CJIB van 1500 euro.
    Gekkenwerk.

    Nou....dat is 100 te hard hé ,ik vind dat toch nog al wat, we zijn geen van allen heilig natuurlijk maar soms is een flinke boete wel op zijn plaats.
    Inderdaad dit was ook te gek voor woorden, en het is ook absoluut mijn mening dat het in dit geval het beste was geweest als deze jongeman zijn rijbewijs nooit meer in handen zou krijgen.
    Het rechtssysteem werkt gewoon met vaste regels, en voor de één zijn ze terecht.. En voor de ander zou er een uitzondering mogelijk moeten zijn, maar zo werkt het nou eenmaal niet, helaas.

  3. #43
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Mij lijkt dat die cursus veel meer een psychologische invalshoek zal hebben. Testen of je wel moreel capabel bent om een voertuig te besturen, of zoiets.

    "Je rijdt 65 km/u binnen de bebouwde kom. Er steekt een hoogbejaarde vrouw over, die moeizaam haar rollator voortduwt. Wat doe je?"

    A. Doorrijden. De muts is toch al bijna dood.
    B. Vlakbij hard remmen en luid toeteren. Een vorm van actieve euthanasie, zeg maar.
    C. Rustig afremmen en met een glimlach de dame in alle rust laten oversteken.
    D. Als C., maar dan op laatste moment...
    E. Een van de bovenstaande, afhankelijk van politietoezicht of stadscamera's
    RS6 C5
    A3 TDIe

  4. #44
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eszes Bekijk Berichten
    Mij lijkt dat die cursus veel meer een psychologische invalshoek zal hebben. Testen of je wel moreel capabel bent om een voertuig te besturen, of zoiets.

    "Je rijdt 65 km/u binnen de bebouwde kom. Er steekt een hoogbejaarde vrouw over, die moeizaam haar rollator voortduwt. Wat doe je?"

    A. Doorrijden. De muts is toch al bijna dood.
    B. Vlakbij hard remmen en luid toeteren. Een vorm van actieve euthanasie, zeg maar.
    C. Rustig afremmen en met een glimlach de dame in alle rust laten oversteken.
    D. Als C., maar dan op laatste moment...
    E. Een van de bovenstaande, afhankelijk van politietoezicht of stadscamera's
    Goede antwoord is E, toch?
    Dus....

  5. #45
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Zeg Jeroen: stop jij je rijbewijs maar in een envelop en stuur maar naar de RDW...
    RS6 C5
    A3 TDIe


  6. #46

    Standaard

    B volgens mij...
    Audi A6 3.0 TDI Automaat
    Audi Coupe 2.3E 10V Automaat

  7. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eszes Bekijk Berichten
    Mij lijkt dat die cursus veel meer een psychologische invalshoek zal hebben. Testen of je wel moreel capabel bent om een voertuig te besturen, of zoiets.

    "Je rijdt 65 km/u binnen de bebouwde kom. Er steekt een hoogbejaarde vrouw over, die moeizaam haar rollator voortduwt. Wat doe je?"

    A. Doorrijden. De muts is toch al bijna dood.
    B. Vlakbij hard remmen en luid toeteren. Een vorm van actieve euthanasie, zeg maar.
    C. Rustig afremmen en met een glimlach de dame in alle rust laten oversteken.
    D. Als C., maar dan op laatste moment...
    E. Een van de bovenstaande, afhankelijk van politietoezicht of stadscamera's
    haha hier kan ik wel om lachen , denk ook wel dat het idd zo'n test zal zijn...
    Audi V8 Fan!

  8. Ad
  9. #48

    Standaard

    Kliko, lees onderstaande link even
    http://www.flitsservice.nl/juridisch...tappenplan.htm

    Misschien heb je er wat aan.
    "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
    -- Mario Andretti --

  10. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Coupe2.3 Bekijk Berichten
    B volgens mij...
    Deze gaat door voor de koelkast...

    Ik zat sterk aan A te denken
    A4 B5 Avant 1.8T Quattro AEB / DJJ K03-0073 | APR 2.5" | Milltek kat | APR hose | HT FMIC | TAR*OX 312 | JD - 176kW 350Nm

  11. #50
    "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
    -- Mario Andretti --

  12. #51
    ErikV6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    109
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Malanca Bekijk Berichten
    Ik zat sterk aan A te denken
    A??? Zo'n rollator is wel van metaal. Krassen en deuken tot gevolg. Tsss

  13. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simons Bekijk Berichten
    Bedankt Simons, het is wel even doorlezen maar wat ik ervan op maak is dat ik in mijn geval een ijkrapport kan vragen van de lasergun... nou moet ik zeggen dat er verder geen verkeer om me heen was, ik was de enige auto op de 2-baansweg (waarom zou ik anders met 106 rijden??, idd omdat ik voor de rest geen bedreiging was voor andere mensen op de weg, maar goed), dus ik weet niet of ik daar wel wat uit kan halen...

    Wat ik voor de rest heb gelezen op de forum is dat je die EMG zowiezo moet doen en er niet onderuit kunt komen...

    Het enige wat ik kan doen is volgens mij wachten op de transactievoorstel, en daarop in beroep gaan, en vragen of ik voor mag komen zodat ik niet dubbel wordt beboet als student zijnde!!! of wel beboet worden maar dan met een verlaging van het boetebedrag...
    Audi V8 Fan!

  14. #53
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eszes Bekijk Berichten
    Zeg Jeroen: stop jij je rijbewijs maar in een envelop en stuur maar naar de RDW...
    Wie zegt dat ik een rijbewijs heb?
    Dus....

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Leeftijd
    56
    Posts
    130
    Kudos
    0

    Standaard

    Kliko, je schrijft o.a.:"Het was een tweebaansweg richting de snelweg. Nooit gedacht dat ze hier zouden controleren voor hard rijden, 1 km van de snelweg af :S:S. Ik dacht dat het hier ging om een 80-weg, maar het was dus nog steeds 50."

    Hoe is de weginrichting ter plaatse? Indien deze overeenkomt met een 70 of 80 km/h weg i.p.v. 50 km/h, kan je proberen bewaar te maken op basis van de naar redelijkheid te verwachten snelheid naar aanleiding van de weginrichting.

    In Utrecht is de Waterlinieweg. Dit is een oude rijksweg, de 222. In het verleden mocht je hier 100, nu 70. Er zijn mensen die hebben met succes bezwaar gemaakt tegen snelheidsovertredingen op basis van de weginrichting.

  16. #55

    Standaard

    Vraag me overigens af indien je volgens het genoemde stappenplan succesvol bezwaar kan aantekenen tegen de boete of je dan die EMG moet doen. Het lijkt mij dat als je beroep aantekend tegen de boete de EMG ook uitgesteld wordt. Tevens wat EricA8 zegt, er zijn genoeg mogelijkheden om tegen de boete in beroep te gaan.
    "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
    -- Mario Andretti --

  17. #56

    Standaard

    Vind het heel vervelend voor je,maar dat de verplichte cursus bestaat lijkt me wel nodig.
    Misschien nu niet voor jou en heb je het niet verdiend maar je zit wel in een leeftijdsgroep waar de meeste doden vallen door overmoedig rijden.

  18. #57

    Standaard

    In mijn bezwaar zal ik de weginrichting zowiezo benoemen. Het is gewoon een tweebaansweg van pak een beet 2 km die uitkomt op de snelweg. De agent zei zelf dat ie mij niet achterna was gekomen als ik geen 50+ te hard reed maar +20- of +30 reed.....

    het probleem is dat ik de boete nog steeds niet heb ontvangen, enkel de EMG die met een aangetekende brief is verstuurd door de CBR. Het is nog altijd afwachten dus...het gebeurde op 13 maart en het is nu al ruim een maand geleden...vraag me af wanneer ik iets ontvang?

    @basvag
    Kan me wel voorstellen dat je iemand die veels te hard rijdt zwaar moet bestraffen, maar dat je dubbel wordt bestraft is gewoon zakkenvullerij van de overheid en niets anders, meer kan ik er echt niet van maken...
    Laatst gewijzigd door tom; 23-04-09 om 17:31.
    Audi V8 Fan!

  19. #58
    Dopfel
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kliko Bekijk Berichten
    het probleem is dat ik de boete nog steeds niet heb ontvangen, enkel de EMG die met een aangetekende brief is verstuurd door de CBR. Het is nog altijd afwachten dus...het gebeurde op 13 maart en het is nu al ruim een maand geleden...vraag me af wanneer ik iets ontvang?
    Nog even dan maar.... ik denk dat je geen transactievoorstel van het CJIB krijgt want anders had je die al gekregen. Ik denk eerder dat je over een maand een dagvaarding krijgt van de OvJ om voor de politierechter te verschijnen. Ik weet het bijna zeker, maar voor jou kan dit gunstig zijn.

    En weer... nee, nee Kliko. Het heeft in eerste aanleg geen zin om ijkrapporten van laserguns op te vragen. Dat kan later in hoger beroep altijd nog mocht je daarover struikelen wat ik betwijfel. Zonde van de moeite. Daar krijg je een rechter niet mee om.

    En weer... nee jongens... de WOB is heel wat anders dan de AWB. De wet openbaarheid van bestuur heeft in dit kader weinig te doen met de Algemene wet bestuursrecht (en daar werkt het CBR mee...). Het CBR gaat af op de blinde melding, dus in feite een constatering van de politie. Daar doen ze wat mee en is genoeg.

    @ Eszes:
    Mij lijkt dat die cursus veel meer een psychologische invalshoek zal hebben. Testen of je wel moreel capabel bent om een voertuig te besturen, of zoiets.

    Precies ! Dat is de hele essentie geweest van Eurlings. Het gaat om een (dure) mentaliteitsverandering, maar of hem dat lukt in deze maatschappij betwijfel ik. Zelfde als met een EMA of een LEMA... doel is iemand bewust te maken van de gevaren van alcoholgebruik in het verkeer. Ik denk alleen dat de meeste mensen dat wel weten. EMG bestaat pas sinds 1 oktober 2008... had TS de overtreding vóór die datum gepleegd dan was er niets aan de hand. Doel van de EMG is om je niet als asfaltplurk te gedragen.

    Zijn er nog meer juridische vragen dan zal ik ze proberen te beantwoorden.
    Laatst gewijzigd door tom; 23-04-09 om 17:32.

  20. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopfel Bekijk Berichten

    Nog even dan maar.... ik denk dat je geen transactievoorstel van het CJIB krijgt want anders had je die al gekregen. Ik denk eerder dat je over een maand een dagvaarding krijgt van de OvJ om voor de politierechter te verschijnen. Ik weet het bijna zeker, maar voor jou kan dit gunstig zijn.
    Oke, dus binnen een maand. Weet je of de CJIB of de OvJ een termijn (van 1-2 maand) heeft waarbinnen ze mij iets moeten vermelden??? Lijkt mij van wel eigenlijk...

    Per 1 juli ga ik op vakantie met de auto, ik wil daar geen gezeik over hebben eigenlijk...dat zal toch geen probleem zijn?? Willen ze daar wel eens rekening mee houden als je voor de rechter moet komen?? Van de EMG weet ik dat je dat binnen 4 weken moet versturen, zodat ze er rekening mee kunnen houden...
    Laatst gewijzigd door Leon; 23-04-09 om 14:15.
    Audi V8 Fan!

  21. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kliko Bekijk Berichten
    In mijn bezwaar zal ik de weginrichting zowiezo benoemen. Het is gewoon een tweebaansweg van pak een beet 2 km die uitkomt op de snelweg. De agent zei zelf dat ie mij niet achterna was gekomen als ik geen 50+ te hard reed maar +20- of +30 reed.....
    Dat klopt ook meestal; laseren is een hele vervelende methode van controleren maar in de regel pakken ze wel alleen de excessen eruit en dus is het ook wel weer te rechtvaardigen.

    Ik reed laatst 135 km/h waar je 100 mag (autoweg, 2 rijbanen in beide richtingen, gescheiden door een middenberm) en reed tegen een lasercontrole aan, maar werd niet aangehouden. Dus 25 echte kilometers te hard was idd geen probleem.

    De boete vind ik dan ook te rechtvaardigen (kwestie van gokken en verliezen) maar dat hele EMG gelul is wel een beetje overdreven. Sterkte in ieder geval!
    Ik heb veel geld uitgegeven aan alcohol, vrouwen en snelle auto’s. De rest heb ik
    gewoon verbrast.

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •