Pagina 2 van 17 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 335

Onderwerp: Tarief kilometerprijs en kilometerheffing

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuattroNL Bekijk Berichten
    Bij deze variant gaan ze echter uit van een afname van de files met 45% Yeah right!
    Dat geloof ik wel, dat de files op de autosnelwegen goed gaan afnemen, was in Duitsland ook zo na invoering van de vrachtwagentol. Je moet je echter afvragen, waar al dat andere verkeer blijft? Ik geloof niet dat mensen minder of op andere tijden gaan werken, dus ....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eszes Bekijk Berichten
    Bovendien is de opzet budget neutraal!
    Ik ga ook veel minder betalen, als ik tenminste een nieuwe auto zonder BPM aanschaf. Zolang ik met de huidige auto, waarover BPM is betaald, blijf rijden, is het dus per definitie niet budget neutraal. Tenzij ik gecompenseerd wordt??

  2. #22
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Donny Bekijk Berichten
    Maar hoe moet ik het allemaal zien:

    Je betaalt geen wegenbelasting meer.
    Ik rij bijna niks, kom niet in de spits ed.

    Kom zelfs bijna niet op de snelweg haha.

    Dus je krijgt een sticker met een chip ofzo of een kastje.
    Dan moeten er meetpunten komen die de km-stand aflezen elke maand of iets?
    En dan krijg je maandelijks een bedrag wat je moet betalen voor de hoeveelheid km's die je hebt gemaakt?
    Iedereen betaalt voor elke km; ook al rij je op 'n zandpad. Alleen de tarieven variëren...
    Op dit moment loopt de aanbesteding voor het uitleessysteem. Vermoedelijk gaat dat via GSM-signalen lopen. Er komen dus geen portalen waar je onderdoor rijdt. De bedoeling is tot een maandelijkse facturatie komen, maar dat kan nog even duren.
    Uiteindelijk wordt het vrijgegeven en krijg je een systeem zoals bij telecom. Diverse aanbieders die 'bundels' en dat soort onzin gaan aanbieden, maar dat is langere termijn...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  3. #23
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wjn Bekijk Berichten
    Ik ga ook veel minder betalen, als ik tenminste een nieuwe auto zonder BPM aanschaf. Zolang ik met de huidige auto, waarover BPM is betaald, blijf rijden, is het dus per definitie niet budget neutraal. Tenzij ik gecompenseerd wordt??
    Niet jouw budget, maar dat van de overheid.
    Dat BPM-verhaal staat daar los van...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  4. #24
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo Bekijk Berichten
    Ga je emigreren .... of motorrijden?
    of oldtimer rijden

    als de plannen echt die richting opgaan, ga ik toch echt daily een oldtimer rijden, op gas ofzow....
    ik rij met de daily een 55000-60000km per jaar.........

    als ik dan eens 5cent per km aanhoud...... wordt dat 3000 euro per jaar !!!!
    houdt dus in, 250 euro per maand....... tegen 100 euro wegebbelasting nu......
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

  5. #25

    Standaard

    Oke eszes, duidelijk.
    Gaat er ook nog een verschil komen mbt particulier / bedrijfswagens?
    De een word er beter van en de ander ( alweer ) de dupe.

    We moeten er maar mee leven, ze verzinnen immers hierna nog tig varianten om het milieu (lees schatkist) te vullen.

    Mensen die nu vertrekken en in de spits zitten zullen dat straks ook nog doen. Je kunt slecht verkopen tegen de baas dat je wat later begint en eindigt. Als dat veel mensen op deze manier doen dan worden de spitstijden van het spitstarief ook weer aangepast lijkt me.

    Ik had gezegd: lekker zo laten het systeem en goedkoper maken die wegenbelasting. Het is hier echt alleen maar belasting belasting en nog eens belasting.
    ex - A4 Avant 1.8 Turbo S-Line


  6. #26

    Standaard

    Mensen, het gaat nog wel effe duren. Pas rond 2014/2015 wordt een en ander voor vrachtwagens in werking gesteld, als ze dat al halen en niet worden ingehaald door europese regelgeving. Autos komen daarna pas.

    En wie weet gaat een andere coalitie dit weer terugdraaien. Goed opletten met stemmen de volgende keer bij de 2e kamerverkiezingen.

    Ofwel nog lekker 7/8 jaar lang bezinezuipen en scheuren. Geniet ervan zolang het nog kan!
    Laatst gewijzigd door boekhour; 06-09-09 om 17:26.

  7. #27
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Ik baal echt als een stekker dat de wegenbelasting eruit gaat sinds voor wagens '87. Val ik dus niet niet meer in met een wagen uit 87. Helaas is de 90 B3 pas vanaf dat jaar geleverd, anders had ik een 86er uit dld gehaald. Ik hoop dat het niet al te gestoord wordt, maar meestal rijd ik privé buiten spitstijden dus dat scheelt. Speculeren werkt nu gewoon niet, het lijkt me onwaarschijnlijk dat je 450 euro voor een paar km met een RS6 mag aftikken. Gewoon afwachten tot er iets officieels uitkomt.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Ik heb nog een Golf I staan, wordt dat dus mijn "daily driver"

  10. #29

    Standaard

    De wegenbelasting gaat er dan toch helemaal vanaf? En overgaan op km heffing?
    De oldtimers hoeven dit dan weer niet.

    Of begrijp ik het verkeerd?

    En tegen de tijd zijn wagens van 1987 ook al belastingvrij = oldtimer = km heffingsvrij?
    ex - A4 Avant 1.8 Turbo S-Line

  11. #30
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    De term 'old timer' gaat verdwijnen uit het stelsel. Er komt een vaste grens op datum van invoer van de km-heffing. Vanaf die datum 25 jaar terug is belastingvrij. Maar die datum schuift niet mee, dus er komen geen nieuwe 'old timers' meer bij. Dat wat bestaat wordt vanzelf een 'very old timer'...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  12. #31
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boekhour Bekijk Berichten
    Mensen, het gaat nog wel effe duren. Pas rond 2014/2015 wordt een en ander voor vrachtwagens in werking gesteld, als ze dat al halen en niet worden ingehaald door europese regelgeving. Autos komen daarna pas.

    En wie weet gaat een andere coalitie dit weer terugdraaien. Goed opletten met stemmen de volgende keer bij de 2e kamerverkiezingen.

    Ofwel nog lekker 7/8 jaar lang bezinezuipen en scheuren. Geniet ervan zolang het nog kan!
    Na een mislukte poging tot paniek zaaien met ongeïnformeerde bullshit, schakel je naadloos over op stemming maken. Lekkere jongen!
    Blij dat je mijn boekhoer niet bent...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  13. #32

    Standaard

    Hoe gaan ze de buitenlandse kilometers doen? Betaal ik ook tot aan mij vakantie bestemming in italie de km's? Of als ik de grens overga, dan stopt de registratie?
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  14. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Donny Bekijk Berichten
    Ik had gezegd: lekker zo laten het systeem en goedkoper maken die wegenbelasting. Het is hier echt alleen maar belasting belasting en nog eens belasting.
    Klopt, en daarom hebben we het hier ook zo goed, goed en goed. Ik zie wel hoe het gaat lopen, budgetneutraal daar geloof ik niet in, het zal ongetwijfeld meer gaan kosten dan wat het nu kost wanneer je geen consessies gaat doen (zoals ik nu met een a8 dagelijks heen en weer reed, zal dan onbetaalbaar worden). We zien het wel, er iets aan veranderen , dat gaat je niet lukken, we hebben hier zelf voor gekozen door onze overheid zelf uit te zoeken (lang leve de democratie )
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  15. #34
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Als het via het GSM-netwerk loopt, zou het best kunnen dat ze het gewoon zien als je het buitenland inrijdt. Maar ik betwijfel of dat dan tot op de meter nauwkeurig is...

  16. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maarten Bekijk Berichten
    Hoe gaan ze de buitenlandse kilometers doen? Betaal ik ook tot aan mij vakantie bestemming in italie de km's? Of als ik de grens overga, dan stopt de registratie?
    Buitenland is kostenvrij en betalen dus geen kilometerprijs heb ik in het voorstel gelezen. Dit geldt ook voor klassiekers, bouwjaar 1986 of eerder. In het buitenland gelden de regels aldaar (tolwegen, vignet etc).

  17. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Y0®iZz Bekijk Berichten
    Als het via het GSM-netwerk loopt, zou het best kunnen dat ze het gewoon zien als je het buitenland inrijdt. Maar ik betwijfel of dat dan tot op de meter nauwkeurig is...
    Naar wat ik heb begrepen gaat het via satelliet/gps.
    Laatst gewijzigd door boekhour; 07-09-09 om 12:06.

  18. #37
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eszes Bekijk Berichten
    Iedereen betaalt voor elke km; ook al rij je op 'n zandpad. Alleen de tarieven variëren...
    Op dit moment loopt de aanbesteding voor het uitleessysteem. Vermoedelijk gaat dat via GSM-signalen lopen. Er komen dus geen portalen waar je onderdoor rijdt. De bedoeling is tot een maandelijkse facturatie komen, maar dat kan nog even duren.
    Uiteindelijk wordt het vrijgegeven en krijg je een systeem zoals bij telecom. Diverse aanbieders die 'bundels' en dat soort onzin gaan aanbieden, maar dat is langere termijn...
    maat van mij zit in het project, het worden kastjes die communiceren met gsm en km registratie doen via gps, of galileo. Voor de overheid hopelijk dat laatste, want met gps kan het plan al snel falen. (de faalkans van dit project is alsnog 50%).
    En idd, met verschillende telecom aanbieders.
    Op zich is het een eerlijk systeem, vervuilers en mensen die veel km's maken betalen. Ik snap eigelijk niet zo goed dat de oldtimers buiten schot blijven, want zo'n kastje heeft straks alleen 12v nodig volgens mij.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  19. #38
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theeuwke Bekijk Berichten
    Ik snap eigelijk niet zo goed dat de oldtimers buiten schot blijven, want zo'n kastje heeft straks alleen 12v nodig volgens mij.
    En als een very-oldtimer nou maar 6V heeft?

    Maar ik vrees de dag dat ze zo'n vaag kastje in mijn 100% originele oerquattro gaan zitten schroeven en draden gaan lopen aftappen Daarom ga ik nog beter m'n best doen om dat tegen te houden (m'n auto is per slot van rekening gebouwd in 1985, alleen kenteken deel 1 is 1987 )

  20. #39

    Standaard

    en waar haal je dat vandaan, in een .. pakweg de oldtimer van mijn vader: Daf 44 combi uit 1969 ?
    apparaat heeft 6V boord electronica

    daarbij, moet je gaten gaan boren in een houten Jaguar dashboard uit 1955??? voor een of ander elektrisch prul wat over een paar jaar vervangen kan worden door een draadloze oplossing? liever niet.


    Aan de andere kant begrijp (en steun) ik de logica van je argument. Oldtimers worden momenteel vrijgesteld, omdat ze:
    1 - al hun hele levensduur belastingplichtig geweest zijn en er onderhand meer dan de nieuwprijs belasting over betaald is.
    2 - gemiddeld zeer weinig rijden (zie FEHAC onderzoek 2008) dus met een belasting per jaar een extreem hoge prijs per gereden kilometer zouden betalen.


    Met het systeem van kilometerheffing zou het best kunnen om netjes per daadwerkelijk gereden afstand te betalen; statistisch rij je weinig, dus betaal je ook weinig. prima oplossing. maar dan moet het systeem wel onder de volgende voorwaarden kunnen werken:

    - 1 apparaat per kentekenhouder, te gebruiken in meerdere (alle op zijn naam staande) auto's. Eventueel koppeling kastje-auto's bijhouden in een registratie systeem via DigID / RDW (vooraf zonder rompslomp kunnen aangeven voor welke kentekens je kastje gebruikt gaat worden). Dit is van essentieel belang voor collectors met een uitgebreid wagenpark. (en de hoofdreden om oldtimers ook in het nieuwe systeem vrij te stellen, ze willen het liever simpel houden en 1 kastje = 1 auto aanhouden)

    - geen aanpassing aan de auto. ideaal zou zijn accuvoeding die het minimaal een maand volhoudt en automatisch aan/uit schakelt adhv beweging van het voertuig (vergelijkbaar met bewegingssensor auto-alarm).

    - geen heffing voor gereden kilometers buiten de openbare weg (trackdays, ritten buitenland in grensgebied etc)



    Daarnaast zijn er nog genoeg 'algemene' dus niet oldtimer specifieke bezwaren aan het kastjes systeem. o.a. de privacy, in de zin van inzichtelijkheid en bewaartermijn van kilometer/locatie gegevens.

    Dat het systeem voor iemand die minder dan 18.000 per jaar rijdt goedkoper zou worden dan de huidige situatie lijkt me een goede zaak, maar ik zie het er niet van komen. Belasting verlagen is een oneindig veel moeilijkere stap voor de overheid dan belasting verhogen.
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  21. #40
    Bjorn-A3
    Guest

    Standaard

    Ik zie het al helemaal voor me ...
    van zwarte suzuki swiftjes tot hummers allemaal met een Pools kenteken op de Nederlandse snelwegen, natuurlijk niet met een Pool op de bestuurdersstoel maar een perfect Nederlands sprekend persoon, met Nederlands paspoort, ID-Kaart en rijbewijs.

    Zal dus niet doorgaan waarschijnlijk, tenminste als de overheid de kleppen voor hun ogen even wegdoet.

    België is niet echt de beste keuze voor je auto, betaalt namelijk per pk, dus Belgische R8 = nie slim

Pagina 2 van 17 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •