Heb je VCDS? Volgens mij moet er dan nog wel gecodeerd worden, heb je geen handleiding gekregen?
Probeer in "56 radio" hem te coderen op "tv tuner" en de Aux moet je wegcoderen. (als die gecodeerd is)
Heb je VCDS? Volgens mij moet er dan nog wel gecodeerd worden, heb je geen handleiding gekregen?
Probeer in "56 radio" hem te coderen op "tv tuner" en de Aux moet je wegcoderen. (als die gecodeerd is)
Afhankelijk van de definitie van een slag. Ik versta er onder 180 graden zoals een zuiger van onderste punt tot bovenste punt of een roeibeweging van achter naar voor. Niet de terugweg.
Ik denk niet dat de bouten zoveel losser zijn gaan zitten maar dat ze in eerste instantie minder vast zaten dan nu. Bij montage vorige week vrijdag had ik nog geen momentsleutel. In de loop van volgende week nog een keertje controleren is wel verstandig.
Nog geen VCDS in mijn bezit. Heb beide digitale handleidingen (IMA+ en achteruitrijcamera) doorgespit en er is volgens mij alleen maar VCDS nodig voor het instellen van het automatisch inschakelen bij achteruitrijden ("Change channel 4 on address 37 from 0 to 1").
Ik zie echter bij bronnen alleen maar MP3 en CD. Hier zou volgens mij nog TV bij moeten komen waarna het logisch zou zijn dat setup voor de TV bron gestart zou moeten kunnen worden.
Wat heb ik al gedaan:
Voedingsspanning gecontroleerd op IMA+ connector OK.
Canbus high/low spanning gecontroleerd op IMA+ connector OK (5 volt).
Geen verschil met/zonder camera aangesloten op IMA+ connector.
4 seconden RNS-E 'Setup' indrukken contact aan en/of motor aan ook geen verschil.
Je ziet de bron "tv tuner" niet, omdat de RNS-E (en waarschijnlijk ook de CAN gateway) niet gecodeerd is op TV tuner.. Heb je de RNS al een keer gereset? (45 seconden kleine draaiknop indrukken en vasthouden)
Bedankt voor de hulp leon. Staat nergens in beide handleidingen vermeld die ik heb gekregen. Leverancier heeft bij afhalen wel wat met VCDS zitten programmeren maar wat hij gedaan heeft weet ik niet. Misschien toch maar een reset uitvoeren dan...
Als ik nu een reset uitvoer zijn dan de SDS en VIM hacks weg ?
Nee, volgens mij niet.. Wie is de leverancier als ik vragen mag? En als je niet te ver van Utrecht woont, dan kan ik je misschien met coderen wel helpen.
Reset uitgevoerd. Hoorde na 30 seconden een plop in de speakers. Na 50 seconden contact weer uit/aan gezet. Nog steeds alleen maar CD & MP3 als bron. Denk dat codering inderdaad gewoon niet gedaan is.
Bij deze: De SDS hack zit er nog steeds in. Laatst gebruikte navigatiepunten zitten er trouwens ook nog steeds in.
Die "plop"is goed, dan gaat ie echt resetten.
kom net uit de wasbox om 'm `basic`klaar te krijgen voor morgen velgen zijn weer helder
ik heb setje Xenon (H4 4300K) voor mijn 100 gekocht en er gister in gezet.
er zullen vast wel mensen "boos" op me worden, maar ik kan gewoon weinig zien als het donker is.
ik heb ze wel goed afgesteld en zelfs meer naar onderen gericht..
ik heb er gister avond nog mee gereden, wat een verschil zeg!
geen geknipper van andere mensen, als dat zo blijft, blijven ze er in
tja, dit kan ook.
maar het probleem is te wijten aan een slechte 12v verbinding tussen de lichtschakelaar en de verlichting zelf.
eenvoudig op te lossen door er een relay set tussen te plaatsen.
nu loopt de 12v dus via de Xenon aansturing en geeft dit ook een verlichting van de lichtschakelaar, maar is dit alleen de dim licht of tevens ook de groot licht Xenon?
Ik sta versteld van dit vooral na het lezen van dit
http://www.audiforum.nl/forum/algeme...erlichten.html