Dat dacht ik al ja Maar mijn wagen heeft zoveel kleine krasjes dat ik zelfs voor 13.500 het niet heb kunnen verkopen. (Meneer was akkoord met de prijs, eenmaal aangekomen heeft hij weer afgehaakt.)
Hij moet dus sowieso worden gespoten tenzij ik het voor 8000 EUR weggeef.
Mwaa, er is wel een groot verschil tussen een paar krasjes, en honderden krasjes maar komt goed hoop ik
Ja hé volgensmij had jouw auto ook helemaal geen gebruikerssporen maar ach jij bent weer een poets fanaat
Maar het kán, ik maak ze gewoon wijs tijdens verkoop dat ik een ultieme poets fanaat ben, laat ik ze mijn dap900 zien.
Ik wou net zeggen, waarom kan een krasvrije auto van 7 jaar oud niet? Mijn TT is toch al bijna 13 jaar en is toch echt krasvrij. Wat steenslag en 3 kleine deukjes ontkom ik niet aan maar krassen zitten er echt niet op...
Van het weekend de auto nog nagelopen met de DAP500 en opnieuw in de sealant/glaze/wax gezet, en nu bezig om mijn leren stoelen bij te werken met leerverf. Dan is hij van binnen ook weer als nieuw:
Feit is wel dat 95% van de auto's niet zo goed behandeld is/wordt, en er dus na 5-10 jaar gewoonweg (veel) krassen op zullen zitten. Een auto die er met ~200.000km en 7 jaar nog als nieuw (echt nieuw) uit ziet, kan argwaan wekken. Ik zeg niet dat het zál gebeuren, een goede/nette auto trekt ook sneller meer aandacht, in die zin dus positief, maar voor de kritische kijker wellicht wat vreemd. Jouw steenslag en 3 putjes doen juist weer bevestigen dat het een originele auto is die goed is behandeld.
Een compleet overgespoten auto, zonder smetje/deukje/dingetje, doet mij ook wat raar kijken, zoekend naar de reden. En los van de reden, als er veel is losgehaald, is er misschien ook eea niet goed teruggezet..
In 2010 de Citroen C5 verkocht met 2 ton op de klok en 8 jaar ervaring. De wagen was in perfecte conditie optisch als technisch.
Was via marktplaats binnen een uur de eerste koper en binnen 3 uur verkocht.
Heeft toch ook zo zijn voordelen
Toen we de B6 hadden helaas na paar weken al pech gehad. Parkeerdeukje op t werk van m'n vriendin. Vorige week kwam dat nog eens ter sprake op t werk bij m'n vriendin, resultaat: ze mag het laten maken!! Lelijk deukje op de vouw, dus ben er blij mee!
Volgende week dinsdag wordt de deur netjes gemaakt en gespoten. Wel twee vragen:
- hij wordt dinsdag gerepareerd en is ook dezelfde dag klaar. Is dat niet vreemd na spuitwerk?
- ga je kleurverschil zien van overspuiten van de deur? De lak van de B6 staat toch alweer 10 jaar bloot aan neerslag en zon..
Binnenkort maar eens iemand vinden om samen dagje (machinaal) te poetsen
Vandaag niets gedaan maar gisteravond nog even het bekende startonderbreker probleem aangepakt, de wagen begon last te krijgen van het bekende knipperende sleuteltje dus maar even op onderzoek uitgegaan.
Stuur eraf, kappen eraf en toen het stekkertje maar even bekeken en ja hoor, stekker geoxideerd. Stekkertje uit elkaar gehaald, er even met een naald doorheen gekrast, iets bij elkaar gebogen en toen het hele spulletje weer in elkaar, et voila, een perfect startende b5 zonder zeurende startonderbreker