Pagina 575 van 1181 EersteEerste ... 754755255655715725735745755765775785795856256751075 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11.481 tot 11.500 van de 23608

Onderwerp: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

  1. #11481
    A4ringen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Posts
    1.576
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Nee, die codering had ik voor de installatie van me spiegel al aangepast voor CH/lh.
    Audi A4 (B6) 1.8T 2XXpk - Hartog Tuned.
    2,75'' Milltek Hi-flow Sport Cat/2,5'' Milltek Sport Exhaust System/Forge FMDVSPLTR/Bosch 450cc/Pipercross/RS4 Airbox/KW Coilover Kit Var. 1/312-255mm Brakes/19'' Sportec Mono 10

  2. #11482
    ziener's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Posts
    91
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Ik twijfel nog een beetje of het een scheur of een gietrandje is, maar als het een scheur is, zou ik niet verder zoeken naar de trilling tot dit is opgelost. Ik zat bij dat trillen eerst aan je hydrolagers te denken, maar ik zie net dat je die net vervangen hebt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Vanavond de zoektocht naar de trilling in mijn A8 voortgezet, wordt nu echt iritant 😡.
    Heb de auto op diverse beruchte plekken goed bekeken met een zaklamp.
    Aandrijfassen en hoezen, cardanas incl het lager in het midden, de ophanging en als laatste de motorsteunen.
    Bij dit laatste kwam ik iets tegen waar ik van denk en hoop dat het probleem zou kunnen zijn.
    Dus ik vraag dan ook hier specifiek aan de heren technici wat jullie meningen zijn.
    De linker motorsteun ( bestuurderskant ) zit op het subframe gemonteerd, das duidelijk 😉.
    Boven op die motorsteun zit een soort van alu driehoek gemonteerd die weer vervolgens op het blok gemonteerd is met 2 a3 bouten.
    Nu heb ik dus gezien dat een bevestigingspunt aan het motorblok gescheurd is, nee!! niet het motorblok zelf gelukkig, maar in die alu driehoek.
    Nu is dan ook mijn vraag, is dit normaal, is dit een bekend probleem en mag/kan dat zomaar? Is de Hartog kuur dan toch te bruut 😳
    En kunnen hier evt de trillingen van ontstaan wat ik voel met terugschakelen van 4e versnelling naar de 3e. ( tiptronic)
    Met op schakelen twijfel ik een beetje of ie nu ook trilt, dus dat ff tussen haakjes.
    Voor de mensen met E..A 😉, dit is het onderdeel nummer, 4E0 199 307 BH , steun links.
    Ik heb ook nog een paar foto's toegevoegd van het euvel, zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel.
    Ik hoor graag jullie meningen.

    Bijlage 158424
    Bijlage 158425
    Bijlage 158426
    Bijlage 158427
    - Audi A4 Avant 2.0 TDI ???pk quattro (B8, MJ 2011)
    - Lancia Delta HF Integrale Evoluzione 16v (1992)
    - Citroen Mehari (1974)

  3. #11483
    Franky D
    Guest

    Standaard Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ziener Bekijk Berichten
    Ik twijfel nog een beetje of het een scheur of een gietrandje is, maar als het een scheur is, zou ik niet verder zoeken naar de trilling tot dit is opgelost. Ik zat bij dat trillen eerst aan je hydrolagers te denken, maar ik zie net dat je die net vervangen hebt.
    Heb hydrolagers nog niet vervangen, VAGCOM geeft geen storingen aan en lekken doen ze op het blote oog ook niet.
    Ga morgen de steun bestellen en gewoon vervangen, baat het niet, schaad het niet, zeg ik maar.
    Zover ik kan beoordelen is hij echt gescheurd 😳.


    Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 😁
    Laatst gewijzigd door Franky D; 16-05-13 om 16:42.

  4. #11484

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    @Franky D, mooi balen zeg.... huidige prijs zou 94 ex moeten zijn, ziet er in mijn inziens ook gescheurd uit. kon je er niet met een schroevendraaier bij te kijken of er speling op zat?
    Laatst gewijzigd door tauremight; 16-05-13 om 18:33.
    Alfa Romeo 159 2.4 JDTm.

  5. #11485
    Franky D
    Guest

    Standaard Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tauremight Bekijk Berichten
    @Franky D, mooi balen zeg.... huidige prijs zou 94 ex moeten zijn, ziet er in mijn inziens ook gescheurd uit. kon je er niet met een schroevendraaier bij te kijken of er speling op zat?
    Moet ik idd nog ff proberen, alleen je komt er godver moeilijk bij.
    Foto's maken met de iphone was al een uitdaging 😁.
    Morgen eens kijken met het wiel er af om eens goed te kijken hoe ernst de situatie is, maar vrees t ergste, kan het alleen nog maar meevallen 😳.
    Tja, A8 kopen is 1, maar dan komt de rest 😂.
    Ach ja, hebben we weer wat te doen komend weekend 😉.


  6. #11486
    audi89coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    43
    Posts
    287
    Kudos
    29
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Succes gewenst alvast Franky!

  7. #11487
    Franky D
    Guest

    Standaard Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi89coupe Bekijk Berichten
    Succes gewenst alvast Franky!
    Dank je, houd jullie op de hoogte 😉.

  8. Ad
  9. #11488

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    daarnet @Burgwada zijn A4 B8 wat vagcom aanpassingen gedaan, vrijwel alles gelukt, erg geslaagd en een fantastisch mooie kleur auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JDTm.

  10. #11489

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    @ Tauremight.

    Bedankt voor de snelle service! Helemaal top!

    Krijg alleen de olietempetatuur niet in beeld, alleen de laptimer. Dank dat het ook niet mogelijk is met MMI Basic maar dat moet ik nog even uitzoeken.

    Nogmaals bedankt!

  11. #11490
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.619
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Burgwada Bekijk Berichten
    @ Tauremight.

    Bedankt voor de snelle service! Helemaal top!

    Krijg alleen de olietempetatuur niet in beeld, alleen de laptimer. Dank dat het ook niet mogelijk is met MMI Basic maar dat moet ik nog even uitzoeken.

    Nogmaals bedankt!
    Kan ook niet in een B8 van 2008, daar is alleen de laptimer op beschikbaar
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  12. #11491
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Het is toch alleen bij Audi's waarbij olieniveau niet meer met oliepijlstok wordt gecheckt maar via MMI ?

  13. #11492
    audi89coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    43
    Posts
    287
    Kudos
    29
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Zojuist de auto in de Sealant en Sonax Netshield gezet .....man wat een verschil in glans!

  14. #11493
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Ik heb de B6 verwend vandaag. Ik heb hem gewassen en interieur schoongemaakt. De stoelen heb ik met textielreiniger schoongemaakt. Toen ben ik onder de motorkap aan de slag gegaan. Toen iets vervelends ontdekt. De koelvloeistoftank heeft een scheur aan de buitenkant. Hij lekt gelukkig niet. Ik wil het erge voorkomen dus heb een nieuwe besteld vandaag, € 25 in de btw. Dat valt mee gelukkig.
    Ik wilde eigenlijk een grijze tank kopen maar daar kon ik het artikelnummer niet van vinden. Woensdag kan ik hem erin zetten.

  15. #11494
    A4ringen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Posts
    1.576
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Ik wilde eigenlijk een grijze tank kopen maar daar kon ik het artikelnummer niet van vinden. Woensdag kan ik hem erin zetten.
    Grijze tank zijn nieuw niet te bestellen, dus even op ebay checcen, partnummers zijn hetzelfde.
    Audi A4 (B6) 1.8T 2XXpk - Hartog Tuned.
    2,75'' Milltek Hi-flow Sport Cat/2,5'' Milltek Sport Exhaust System/Forge FMDVSPLTR/Bosch 450cc/Pipercross/RS4 Airbox/KW Coilover Kit Var. 1/312-255mm Brakes/19'' Sportec Mono 10

  16. #11495
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Thanks, ik heb je bericht ook gezien. Ik was er inmiddels al achter dat de grijze ooit tijdelijk geleverd was. Ik heb al een nieuwe moeten bestellen dus de grijze kan een ander keertje.

  17. #11496
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Nieuwe interieur blower in de A2 gesleuteld..........volgende keer eerst een cursus slangemens volgen.
    Nu wel van dat irritante gepiep verlost.
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  18. #11497
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Aan mijn B6 niets gedaan maar met vagcom bij een VW Golf VI LED achterlichten gecodeerd. De foutmeldingen zijn weg. Tevens rainclose geactiveerd.

    Verder stond ik met mijn mond vol tanden te kijken een tijdje. Mijn vrouw is naar België voor een zakenreis en ze belt me net voor de grens op met de mededeling dat de verwarming het niet doet en dat er een melding "koelvloeistof" is op de display. Ik dus :eek: :what: Op afstand kan je niets doen en je voelt je echt machteloos door de kennis die een gemiddelde vrouw van autotechniek heeft. Ik heb haar geadviseerd om de auto aan de kant te zetten, liefst bij een tankstation en de koelvloeistof te controleren. Vraagt ze of dat dezelfde is als ze laatst heeft bijgevuld (ruitenvloeistof) :banghead:

    Ik had de hoop opgegeven en ging bijna haar achterna. Ik wil namelijk niet denken aan de gevolgschade brrrr. Belt ze me 5 minuten later op dat iemand van het tankstation koelvloeistof heeft bijgevuld. Die was leeg. De beste man heeft ook gekeken of er ergens een lekkage is. Dat was volgens hem niet het geval maar ik wist wel beter. Koelvloeistof loopt niet zomaar leeg. Ik weet ook waar die Astra H's last van hebben (slangetjes zijn niet de sterkste namelijk). Mijn advies was om nog 5 L extra te kopen en regelmatig te checken. Volgens haar was dat niet eens nodig :screwy::o

    Vanavond belde ze me op dat ze een garage vond in Genk en een en ander heeft na laten kijken. Er was idd een scheur in een van de slangetjes en er zit een nieuwe op. Ze zegt dan heel koelbloedig dat ze het heeft laten maken. Nou daar keek ik dus echt van op. Kudos voor haar!

    Als ze terug is, ga ik haar een dikke zoen geven en van de H alle slangetjes preventief vervangen.

  19. #11498

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    @A4FSI Astra eruit en Audi erin

  20. #11499

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Aan mijn Audi vandaag ook niks, alleen ff een stukje wezen rijden.

  21. #11500
    Bas82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.232
    Kudos
    322
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Aan mijn B6 niets gedaan maar met vagcom bij een VW Golf VI LED achterlichten gecodeerd. De foutmeldingen zijn weg. Tevens rainclose geactiveerd.

    Verder stond ik met mijn mond vol tanden te kijken een tijdje. Mijn vrouw is naar België voor een zakenreis en ze belt me net voor de grens op met de mededeling dat de verwarming het niet doet en dat er een melding "koelvloeistof" is op de display. Ik dus :eek: :what: Op afstand kan je niets doen en je voelt je echt machteloos door de kennis die een gemiddelde vrouw van autotechniek heeft. Ik heb haar geadviseerd om de auto aan de kant te zetten, liefst bij een tankstation en de koelvloeistof te controleren. Vraagt ze of dat dezelfde is als ze laatst heeft bijgevuld (ruitenvloeistof) :banghead:

    Ik had de hoop opgegeven en ging bijna haar achterna. Ik wil namelijk niet denken aan de gevolgschade brrrr. Belt ze me 5 minuten later op dat iemand van het tankstation koelvloeistof heeft bijgevuld. Die was leeg. De beste man heeft ook gekeken of er ergens een lekkage is. Dat was volgens hem niet het geval maar ik wist wel beter. Koelvloeistof loopt niet zomaar leeg. Ik weet ook waar die Astra H's last van hebben (slangetjes zijn niet de sterkste namelijk). Mijn advies was om nog 5 L extra te kopen en regelmatig te checken. Volgens haar was dat niet eens nodig :screwy::o

    Vanavond belde ze me op dat ze een garage vond in Genk en een en ander heeft na laten kijken. Er was idd een scheur in een van de slangetjes en er zit een nieuwe op. Ze zegt dan heel koelbloedig dat ze het heeft laten maken. Nou daar keek ik dus echt van op. Kudos voor haar!

    Als ze terug is, ga ik haar een dikke zoen geven en van de H alle slangetjes preventief vervangen.
    Niet meer sleutelen en gewoon een echte auto voor het meisje kopen
    A4 B6 Avant, work in progress

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •