Ut zijn de kleine dingen die het m doen hé 😉.
Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk o
@Franky D: Ziet er gaaf uit hoor.
Gister audi opgehaald bij Coen, Airco poulie en olie vervangen. Airco doet het prima, echter vanmorgen bij mijn standaard rit naar mijn werk 44 km waarvan een goede 38 snelweg kwam ik tot de ontdekking dat de temperatuur de hele tijd tussen de 80 en 88 zat i.p.v. strak op de 90 verwacht defecte thermostaat. Daarnaast was het gemiddelde verbruik ook iets hoger 5.8 i.pv. +/- 5.6 (110 - 120 cc) wat ik normaal altijd heb op het ritje.
Het achterklep slot van mijn A6 ging regelmatig niet goed dicht. Klep viel niet goed in het slot, pas na met open klep de CV dicht en open te doen wilde de klep weer dicht. Terug van vakantie op onderzoek gegaan. Ik ging er vanuit dat de vergrendeling defect was (was ik al meer tegen gekomen op internet). Toen ik de vergrendel stangetjes had losgekoppeld kwam ik achter dat het stelmotortje (wat werkt bij de middelste knop van de sleutel) het alleen goed deed als ik het bevestigingsschroefje een klein beetje los maakte. Even een tekeningetje opgezocht op VAGCAT, toen bleek dat er een bevestigingsplaatje onder hoorde te zitten, dit had de vorige eigenaar dus niet helemaal netjes laten repareren, er was ook een nieuw gaatje geboord om het motortje mee vast te maken, waarom ?? geen idee.
Dus ik dacht, gewapend met het onderdeel nummer van dit plaatje, "op naar de dealer" en deed de klep dicht...........Toen kreeg de dag een hele nieuwe wending.
Omdat ik de vergrendel stangetjes nog niet had vastgemaakt was de klep nu niet meer te openen met de CV of met de sleutel. Altijd leuk natuurlijk als je geen neerklapbare achterbank hebt bij je sedan en ook geen skiluik hebt.
Naar hier een tijdje, verbijsterd, naar te hebben gekeken maar begonnen met het verwijderen van de achterbank. De zitting was er binnen 3 tellen uit. Voor de leuning moesten eerst de "pluggen" van de hoofdsteunen er uit. Die kwamen er met geen mogelijkheid heel uit, dus dat moest met gepast geweld :-) Toen de leuning er eenmaal uit was heb ik de kunststof bevestigingen van de kofferbak bekleding er uit gedrukt zodat ik de bekleding naar binnen kon drukken.
Toen een bezemsteel gepakt en daar een grote schroef op gemaakt. Deze door één van gaten gestoken (gelukkig zaten die daar) en het slot open geklikt, gelukkig, in één keer raak.
Inmiddels het bevestiging plaatje en nieuwe "pluggen" voor de hoofdsteunen besteld.
Al met al het dagje wel.....eind goed, al goed :-)
Vandaag mijn ATE Ceramic remblokken ontvangen :-)
Dat gaat straks weer wat poetswerk schelen als het goed is ;-)
Eerst maar eens zien dat iemand ze eronder gaat zetten.
In ieder geval Voor want die geeft al sinds bijna 2000km geleden de Brake Pads melding
Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic
Vandaag even langs de dealer gereden voor beginnend roestbubbeltje op de achterklep. Foto's gemaakt en nou wordt beoordeeld of het onder de garantie valt. Hoor woensdag meer..
@Bastet: Audi weggebracht?? Hij moest voor APK toch?
Van de week mijn VCDS kabel (originele) binnen gekregen.
Op de laptop geïnstalleerd en op de A3 aangesloten, gelijk een scan gemaakt.
Geen problemen en het werkt goed.
Wacht nog op uitleg van Audi drivertje, en maar lezen en kijken.
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
@sham27: indien de schade/roest niet van buitenaf komt en je een goede relatie met je dealer hebt, zal dit gewoon onder de carrosseriegarantie vallen. In ieder geval succes.......
newlamp.jpg
Gisterenavond eindelijk de mistlampen veranderd.
Lekker met electronica geknutseld. Ik heb een origineel Audi knoppenpaneeltje voor de navigatie (die ene naast de handrem, voor wagens met navigatie maar zonder RNS-D of -E). Ben bezig deze te koppelen aan mijn Android head-unit, zodat ik wat fysieke knoppen krijg. Vooral het gebrek aan een fysieke volume knop vond ik nog wat vervelend (naast niet veilig om dat steeds met kleine knopjes op het touchscreen te moeten doen).
Dus met een klein Arduino bordje bezig de knopjes aan te sluiten zodat deze zich als USB-keyboard kan presenteren aan Android
/nerdtalk
IMG_3034.jpg
edit: videotje toegevoegd
Vandaag bij de fiat 500 en de A8 een OBD slot gemonteerd.
Deze had ik een tijd geleden in de US besteld, maar nog geen tijd gehad om te monteren.
Bij de fiat paste het zo zonder problemen,
ImageUploadedByTapatalk1376078693.067877.jpg
ImageUploadedByTapatalk1376078706.594400.jpg
Bij de A8 moest ik wat dremelen 😉.
ImageUploadedByTapatalk1376078740.767987.jpg
ImageUploadedByTapatalk1376078752.292256.jpg
Moet wel zeggen dat het wat gammel is, daar het van plastic is, bij de fiat zou je met geweld het er vanaf kunnen trekken.
Bij de A8 is het voordeel dat deze verzonken is waardoor er zo goed als geen grip is om vast te pakken.
Ga kijken of ik iemand kan vinden die dit van alu kan en wil maken, nu is het van plastic en dus wat gevoeliger voor geweld, maar het idee is geweldig en doeltreffend.
Heb al met de bedenker gemaild om een verdeler voor europa te worden, en daar was ie wel voor te vinden, moeten allen nog kijken hoe dat te gaan doen ivm div rechten
Hier een paar foto's van het slot.
ImageUploadedByTapatalk1376078994.982266.jpg
ImageUploadedByTapatalk1376079009.977958.jpg
Het is bedoeld als diefstal vertragend, als ze m willen hebben nemen ze m toch wel mee.
De OBD poort verplaatsen en dit als misleiding te zetten is ook zéér vertragend 😁.
Denk dat ze na het zien van dit slot, ze het wel voorzien houden ivm de 15 sec tussen openen van de deur en het alarm.
Niet iedereen heeft de "theft delay" op 0 sec staan 😳.
Een alu versie lijkt mij dus wel degelijker, en ga dus kijken welk cnc bedrijf dit kan doen, wel in overleg met de bedenker.
Dit alles is in een stroom versnelling gekomen, na aanleiding van het verdwijnen van een vriend zijn BMW X5 afgelopen weekend in panheel Fun Beach.
ImageUploadedByTapatalk1376081291.961406.jpg
Kenteken van deze X5 is, STU 869, het gaat hier dus om een Belgische BMW, dus mocht je wat zien of horen.......horen we t graag.
Er staat 5000€ voor de gouden tip.
Nog ff ter info, Auto beschikt over het Schnitzer pakket, dus een zeldzamere uitvoering.
Kleine Seb is vandaag erg verwend en we gaan binnenkort samen een stukkie toeren! Mijn ouders, zussie en zwager zijn top! Binnenkort een foto van de 12 ringen oprit
ImageUploadedByTapatalk1376083044.539594.jpg
Wouw, deze staat ook op het lijstje van kleine Sonny, de voorganger heeft hij al
Sent from my iPad using Diesel
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Chips ... Vandaag poging gedaan mijn mooie nieuwe ATE Ceramic remblokken te laten monteren.
Nu bleek echter dat ik de blokken voor zowel voor als achter heb besteld voor de meer standaard maat schijven (VOOR 314x25 en ACHTER 302x12) terwijl ik er nu achter kom dat ik zelf (VOOR 347x30 en ACHTER 330x22) heb.
Dus ik mag ze nu zien retour te doen of ze te verkopen en voor de juiste te zorgen en zullen mijn wielen voor nu nog even weer snel smerig worden van de remstof
Misschien dat ik ze zo nog in te koop aangeboden zet voor een mooi bedrag, anders gaan ze retour .