lekker bezig geweest, je bent best een handige harry zo te horen
Vanavond alles vanaf de smoorklep schoongemaakt, dit ivm storingscode 19591- inlaatspruitstuk voor luchtstroomsturing - onderste aanslag niet bereikt - geregeld, ook motor lampje brande op het klokkenspel.
Man!!! Wat een zooitje is het daar zeg, dit alles door de EGR 😡.
Heb helaas geen foto's kunnen maken omdat mijn handen zo zwart waren om mijn iphone uit mijn zak te halen.
Er zat in de aanzuigbuis naar de wervelkleppen links en rechts, een laagje "teer" en op de kleppen zelf ook.
Eerst was ik bang dat hier iets gebroken zou zijn, veel voorkomend probleem, maar dat was gelukkig niet zo.
Ook de tandwielen van de smoorklep maar ff bekeken, aangezien dit ook een bekend zwak punt is van de 3.0 TDI, maar dit zag er goed uit, geen slijtage.
De smoorklep zelf was ook behoorlijk zwart van binnen, maar ik moet zeggen dat ik foto's op het net heb gezien waar het toch aardig dicht gekoekt was, bij mij dus beduidend minder.
Al met al een leuke en leerzame avond gehad, en het resultaat mag er zijn, ZWARTE HANDEN!! 😂
De motor loopt minder rauw, loopt met rijden rustiger/stiller en schakelen loopt ook anders, veel soepeler, minder slip lijkt t wel, vibratie van 4e versneling naar 3e versnelling ook niet meer gevoeld 😳.
Fout codes gewist, stuk gereden, normaal, half last, volledige last, in D en in S, geen storing meer te bekennen.
Vraag me alleen af of dit nu tussen de oren zit, of kan het echt zo zijn dat de motor met bak zich beter gedraagd na zo'n schoonmaak actie.
Mss dat iemand van de techneuten alhier mij daar een antwoord op kan geven.
Heb ook ff in de vacuum slan van de EGR geblazen en hoorde een duidelijke plop, en nee, niet die van studio 100 😁.
Daarna een beetje blazen en zuigen ( nee niet dat ene 😉 aan dat slangetje en hoorde nu het membraam op en neer gaan.
Kan een EGR klep vast blijven hangen? Waardoor er teveel uitlaatgassen retour gaan naar de verbrandings kamers?
Deze week ff belen met Hartog om de EGR klep maar dicht te gaan zetten/dicht te schrijven, om zo de motor alleen nog maar van frisse lucht te voorzien.
Dacht alleen dat het bij chippen het automatisch gedaan werd, maar het schijnt dat je er specifiek om moet vragen.
Zo, nu douchen en naar bed, kheb t gehad voor vandaag 😉.
Zeg maar handige Franky 😁.
Maar idd, ik draai nergens mijn handen voor om.
Begin gewoon en zie wel waar het schip strand, gelukkig strand ie zelden.
Heb wel enige technische kennis van div zaken, is wel nodig als je A8 rijd 😉.
Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk o
Vandaag via de digitale snelweg kunnen zien hoe de verlaging van de A6 uit is gevallen (zie hier voor de voor-foto):
IMG-20130829-00429.jpg
Ben in ieder geval blij met het optische resultaat. Zaterdag ophalen, kijken hoe het nu rijdt.
Helaas kwam de garage nog wel dit tegen:
IMG_3118.jpg
Nu ik erover na dacht, heb ik enige tijd geleden inderdaad wel een gat in de snelweg niet kunnen ontwijken... Die moet dus maar weer gefixt worden...
En daar is de foutmelding van de klep weer!! 😡
Wat is er godver toch aan de hand?
Iemand sugesties?
Vandaag wel een sportstuur (3spaaks) met flippers in de A8 gezet.
Ziet er stukken beter uit, alleen nog ff omcoderen.
En dit was het oude stuur.
Schandalig hoe sommige wegen (en putten) erbij liggen, vroeg of laat heb je dan zoiets voor... De kosten zijn natuurlijk voor jezelf, of kan je het in Nederland op de een of andere manier herstellen zonder in eigen zak te graven? Ik weet eigenlijk niet hoe dat zit in België, maar dat we slechte wegen met bijhorende putten hebben is wel bekend denk ik... Het belastinggeld verdwijnt, helaas niet in het herstellen van wegen of putten, althans toch niet op een goede manier, kennen jullie deze nog? http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...l-op-e313.aspx
Schande is het! Veel succes met de herstelling!
Vanmorgen eerst even naar de tandarts gereden, mocht kiezen tussen een wortelkanaalbehandeling of die kies eruit. Keuze was snel gemaakt, eruit dat ding.
Bij thuiskomst maar even de wagen op de oprijbokken gereden en olie en filter vervangen, de audi staat er weer tevreden bij.
Nou ik nog, de verdoving begint langzaam uit te werken.....
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Dank allemaal.
Wiskey doet het bij mij niet zo goed, ga ik rare dingen van doen, bij de buurman in de tuin slapen en z'n koikarpers met de handen proberen te vangen etc
Zelfs de tandarts was blij blij dat ik em eruit liet trekken, bleek nog een extra wortel aan te zitten die ze op de foto niet gezien hadden, was volgens haar een heel lastig karweitje geworden.
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com