Pagina 706 van 1181 EersteEerste ... 206606656696702703704705706707708709710716756806 ... LaatsteLaatste
Resultaten 14.101 tot 14.120 van de 23608

Onderwerp: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

  1. #14101
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kabouterkraantje Bekijk Berichten
    na een verjaardagsfeestje hadden we eigenlijk besloten dat we een "niets moet, we zien wel..." dagje gingen houden en zo reden we via een mmoie route over de dijk terug richting huis.. In de verte kwam er een Nissan micra aan getjokt met achter het stuur een dame op leeftijd (65+)..... je weet wel, stuur netjes met 2 in handschoenen gewikkelde handen heel krampachtig vast houden en dan tussen de handen het stuur ook nog in bedwang houden met de kin!.... Deze dijk is breed genoeg om elkaar te passeren mits ieder elkaar de ruimte gunt.... deze dame maakte totaal geen indruk dat ze deze regel ook kende, laat staan dat ze de indruk wekte dat ze ons gezien had!!...... dus om een evt aanrijding te voorkomen, netjes met de Audi de berm in en na het passeren kalm weer de berm uitsturen, helaas was de bermverharding van dusdanige kwaliteit (afgebroken grasbetonstenen) dat deze precies de binnenkant van mijn rechter banden (voor EN achter!!) heel netjes om de 8 cm aan het perforeren was!.............. ik snel uitgestapt maar mevr. Micra reed onverstoord met een slakkengangetje door als of ze niets van het voorval heeft gemerkt.. daar stonden we dan met 2 lekke banden en maar 1 reservewiel.. met hulp van een aanwonende de auto op een oprit gereden, de servicebus van de zaak gehaald, wielen eraf gehaald en naar de bandenboer 2 nieuwe banden erop (de oude waren net een half jaar oud!!!...snif,snif) en weer naar de auto.... alles is weer klaar maat tot zo ver dus het "niets moet, we zien wel.." dagje!
    Damn, daar kan ik ook echt zooo slecht tegen, verleen je iemand al voorang met zo'n klein karretje.... En dan nog rustig door kachelen ook he. Duur dagje zo !
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  2. #14102
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Hier hebben we een soortgelijke situatie, ik heb in de jaren geleerd de ander als eerst te dwingen aan de kant te gaan.
    Het is zo'n weg waar je net naast elkaar door kunt, je moet echter wel beide helemaal rechts aanhouden. Anders dwing je de ander dwars door de berm.
    Nu blijf ik in het midden rijden tot de ander naar de kant beweegt en dan pas ik mijn positie ook aan.
    Het is triest maar het moet helaas zo!

  3. #14103

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Thumbs up Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Nog niet veel hahaha wil ff een nieuwe navigatie cd in mijn A8 doen , maar weet niet de recorder te vinden ??? zit deze ergens in de kofferbak ??
    Kan iemand mij hier antwoord op geven

    Dank je wel

  4. #14104

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    70
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Eerste weekend dat ik aan de A6 kan knutselen aangezien ik hem afgelopen dinsdag pas in mijn bezit had. Maar even de luchtfilter eruit gehaald en in de behuizing wat blaadjes en troep opgeruimd.


    Wat denken jullie..? Preventief vervangen of wachten op de grote beurt? Zit nu op 149.000 (2.0 TDI)
    Kan even niet uit mn blote kopf herinneren wanneer ik een long-life beurt zou moeten laten uitvoeren trouwens.

    Verder de ruimte v/d reservewiel opgeruimd, veel bladeren zelfs een visitekaartje en opgedroogde post-its.
    Reservewiel gelijk schoonmaakbeurt gegeven;

    Voor


    Na
    Laatst gewijzigd door Suspqt; 24-11-13 om 13:22.

  5. #14105
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johanmulder Bekijk Berichten
    Nog niet veel hahaha wil ff een nieuwe navigatie cd in mijn A8 doen , maar weet niet de recorder te vinden ??? zit deze ergens in de kofferbak ??
    Kan iemand mij hier antwoord op geven

    Dank je wel
    Dvd speler voor navigatie zit links achter (bestuurderskant) in het koffer, handig hé!! Zo'n instructie boekje in je dashboard kastje 😁.
    En nee, kan je geen films mee afspelen 😉.


  6. #14106
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bas82 Bekijk Berichten
    Vandaag eindelijk de nieuw gespoten achterklep op de B5 gemonteerd, ziet er weer netjes uit.
    Nou moet de rest van de wagen wel gepolijst worden maar dat komt nog wel.

    Bijlage 174109

    Zit nou alleen nog te twijfelen of ik het kontje mooi glad hou of dat ik toch de 4 ringen terug plak.
    Deze vraag heb ik toendertijd mezelf ook afgevraagd, ik was er snel uit!! 😁
    ImageUploadedByTapatalk1385298738.139647.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1385298784.354620.jpg

  7. #14107
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    @Franky D, je auto kan het anders heel goed hebben (zonder ringen)

  8. Ad
  9. #14108
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Je bent nu eenmaal getrouwd met Audi dus daar horen ringen bij (en hoge kosten )
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  10. #14109
    kabouterkraantje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    46
    Posts
    17
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    @Pollie81.....het is inderdaad triest dat dat moet......... ik dacht gister nog dat ik dat misschien ook beter had kunnen doen! maar ja, dan was er ook de kans dat ik dat Micra'tje had opgezogen in het luchtfilter! hahahaha..... maar goed, achteraf is alles makkelijk praten! ach en zo ging de zaterdag ook weer snel voorbij! (al weet ik niet of DAT een voordeel was!...)
    Vandaag maar weer een poging gedaan om een "niets moet, we zien wel..." dagje te starten. De winkels waren open dus weer veel te veel geld uitgegeven!.....maar wel een gezellige dag gehad! Dochtertjes weer helemaal in het nieuw gestoken! (de oudste is 9 maar wat een dame wordt dat al!))) dat word wat als die op toer gaat.... tot nu toe kan ik ze, net als de pk's bij de Audi, nog goed de baas!!.............(wilde deze reactie eigenlijk plaatsen met een citaat van @Pollie81, maar is zo ook wel duidelijk!)
    Laatst gewijzigd door kabouterkraantje; 24-11-13 om 14:19.

  11. #14110
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Vandaag had ik de winterwielen willen monteren, maar wil eerst eens een GOEIE garage krik gaan aanschaffen voordat ik er aan begin.
    Heb het tot nu toe met een Aldi krik gedaan, maar met de huidige Audi vindt ik dat niet meer zo vestandig, het wiebelt nogal een beetje 😁.
    Dus welke krik raden jullie me aan? Met name het gewicht wat de krik kan heffen.
    Welke krik gebruiken jullie? Jullie ervaringen?
    Mijn A8 weegt totaal toch zo'n 1800 kilo, is een 1,5 tons krik dan wel genoeg?
    Zit te denk aan het merk Rodac en anders een Facom, alleen is die stukken duurder 😳.
    Het is voor af en toe gebruik, geen garage praktijken 😉.

  12. #14111

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Suspqt Bekijk Berichten


    Wat denken jullie..? Preventief vervangen of wachten op de grote beurt? Zit nu op 149.000
    Hoooooooooognodig.........;-) lijkt de orginele wel pff

  13. #14112
    Bas82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.232
    Kudos
    322
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Vandaag had ik de winterwielen willen monteren, maar wil eerst eens een GOEIE garage krik gaan aanschaffen voordat ik er aan begin.
    Heb het tot nu toe met een Aldi krik gedaan, maar met de huidige Audi vindt ik dat niet meer zo vestandig, het wiebelt nogal een beetje 😁.
    Dus welke krik raden jullie me aan? Met name het gewicht wat de krik kan heffen.
    Welke krik gebruiken jullie? Jullie ervaringen?
    Mijn A8 weegt totaal toch zo'n 1800 kilo, is een 1,5 tons krik dan wel genoeg?
    Zit te denk aan het merk Rodac en anders een Facom, alleen is die stukken duurder 😳.
    Het is voor af en toe gebruik, geen garage praktijken 😉.
    Ik heb voor thuisgebruik een 2tons garagekrikje, lekker klein en voor het af en toe gebruik voldoet ie prima.
    Kostte me maar een paar tientjes
    A4 B6 Avant, work in progress

  14. #14113
    Der Bastler's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    692
    Kudos
    258
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    ImageUploadedByTapatalk1385307461.196681.jpg

    Vandaag ook even de winterslofjes eronder gezet. Laat de winter maar komen.
    VCDS/ VAG CAN PRO / ODIS / ODIS-ONLINE regio Achterhoek. audi.diagnose@hotmail.com

  15. #14114
    A4Maverick's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    636
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Smile Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Hier ook de Winterset binnen nu alleen nog even eronder.

    P1040096.jpgP1040097.jpg

    Net als de zomerset heb ik voor de Rotors gekozen alleen voor de winterset heb ik 18" ipv 19" genomen. Zijn de banden beter betaalbaar.

    P1040098.jpgP1040099.jpg
    A4 1.8Tfsi Avant Ibiswit, ProLine S, MMi Plus, B&O audio, 19" Rotors

  16. #14115

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Vandaag had ik de winterwielen willen monteren, maar wil eerst eens een GOEIE garage krik gaan aanschaffen voordat ik er aan begin.
    Heb het tot nu toe met een Aldi krik gedaan, maar met de huidige Audi vindt ik dat niet meer zo vestandig, het wiebelt nogal een beetje ��.
    Dus welke krik raden jullie me aan? Met name het gewicht wat de krik kan heffen.
    Welke krik gebruiken jullie? Jullie ervaringen?
    Mijn A8 weegt totaal toch zo'n 1800 kilo, is een 1,5 tons krik dan wel genoeg?
    Zit te denk aan het merk Rodac en anders een Facom, alleen is die stukken duurder ��.
    Het is voor af en toe gebruik, geen garage praktijken ��.
    Bij het klussen met Leslie hebben we twee krikjes; zo'n zilver Lidl-geval van 2 ton, en een veul betere van 2,25 ton:
    http://www.rustbuster.nl/Quickshop/i...2-25-ton-50-cm

    De verschillen?

    - De goedkope garagekrik rolt niet soepel als-ie onbelast is, maar rolt relatief makkelijk als-ie half belast is (en niet als-ie vol belast is), waarbij de grote jongen altijd stabiel staat als er gewicht op komt.
    - Snellift: de dure krik gaat in 1 beweging bijna 20cm omhoog als er niks op staat. Je blijft dus niet eindeloos pompen tot je auto omhoog komt...
    - Hefhoogte is 50cm, méér dan voldoende om een assteun er veilig onder te krijgen. De goedkope krikjes komen vaak maar net aan 25-30cm omhoog, wat net aan genoeg om een klein assteuntje in de laagste stand onder de auto te krijgen.
    - Regeling neerwaartse beweging: de krik gaat soepeler en gedoseerd naar beneden, in plaats van dat-ie in 1x al z'n druk kwijt is, en neer ploft.
    - Grote hefboom op de hendel (1 meter lang, ipv 50cm). Makkelijk krikken..!
    - Gevoel: de grote krik voelt véél sterker aan, ondanks de 'maar' 250kg extra liftkracht. Hij is (flink) zwaarder, zwalkt niet, geen speling op het mechanisme, en het rammelt niet. Het enige nadeel is dat het tandwiel voor laten zakken slecht pakt - dat had beter gemoeten. In elk geval is dat tijdens het werken géén bezwaar!

    Mocht ik er binnenkort zelf een nodig hebben (thuis), dan zou ik meteen de €40-krikjes overslaan, en deze kopen. Overigens - getest met de B6 Avants (2.5 TDI FWD, 1585kg; 1.9TDI quatro, 1570kg).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  17. #14116
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    lekker winterbanden poetsen en wisselen bij @poetsertje en daarna de bluetoothmodule werkend gekregen bij @A4FSI . Heerlijk dagje dus.
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  18. #14117
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door water-escape Bekijk Berichten
    lekker winterbanden poetsen en wisselen bij @poetsertje en daarna de bluetoothmodule werkend gekregen bij @A4FSI . Heerlijk dagje dus.
    O ja, @poetsertje, bedankt voor het cadeautje!

  19. #14118
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Vandaag alleen de 5 even gewassen en in de nano beads gezet. Die SPN zorgt wel voor een serieuze glim zeg
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  20. #14119
    Bas82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.232
    Kudos
    322
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Vandaag even een keertje helemaal niets gedaan aan de Audi, behalve dan even de ringen schoongemaakt en van lijmresten ontdaan om ze toch maar weer terug te plakken op het versgespoten kontje.
    En ben maar even goldmember geworden, werd ook wel een keer tijd
    A4 B6 Avant, work in progress

  21. #14120
    DeckedM
    Guest

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kabouterkraantje Bekijk Berichten
    na een verjaardagsfeestje hadden we eigenlijk besloten dat we een "niets moet, we zien wel..." dagje gingen houden en zo reden we via een mmoie route over de dijk terug richting huis.. In de verte kwam er een Nissan micra aan getjokt met achter het stuur een dame op leeftijd (65+)..... je weet wel, stuur netjes met 2 in handschoenen gewikkelde handen heel krampachtig vast houden en dan tussen de handen het stuur ook nog in bedwang houden met de kin!.... Deze dijk is breed genoeg om elkaar te passeren mits ieder elkaar de ruimte gunt.... deze dame maakte totaal geen indruk dat ze deze regel ook kende, laat staan dat ze de indruk wekte dat ze ons gezien had!!...... dus om een evt aanrijding te voorkomen, netjes met de Audi de berm in en na het passeren kalm weer de berm uitsturen, helaas was de bermverharding van dusdanige kwaliteit (afgebroken grasbetonstenen) dat deze precies de binnenkant van mijn rechter banden (voor EN achter!!) heel netjes om de 8 cm aan het perforeren was!.............. ik snel uitgestapt maar mevr. Micra reed onverstoord met een slakkengangetje door als of ze niets van het voorval heeft gemerkt.. daar stonden we dan met 2 lekke banden en maar 1 reservewiel.. met hulp van een aanwonende de auto op een oprit gereden, de servicebus van de zaak gehaald, wielen eraf gehaald en naar de bandenboer 2 nieuwe banden erop (de oude waren net een half jaar oud!!!...snif,snif) en weer naar de auto.... alles is weer klaar maat tot zo ver dus het "niets moet, we zien wel.." dagje!
    Weer wat geleerd dus, volgende keer de Audi gewoon in die Micra prakken dus..

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •