De nieuwe 10 spaaks wielen schoon gemaakt en de A6 nog even schoon gespoten.
S7 gewassen, gekleid, krasjes aangepakt met compound en daarna in de wax gezet. Wieltjes ook weer schoon, maar die pak ik bij de winterwissel wel echt aan ( niet echt echt nodig).
Even medeforummer geholpen met vagcomdingetjes
Gisteren een nieuwe type A6 gehad voor vagcom,nog weinig van bekend van code.
Maar ook bij uitlezen via vagcom, nog veel blanc.
Straks een nieuwe A3 voor vag.com.
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Onderdelen besteld, vrijdag 17:15h wéér gestrand met een gebroken homokineet op weg naar huis, was het een half jaar geleden de linkse binnenste. nu de rechter buitenste.
Schijnt eigenlijk niet vaak voor te komen..... Ik heb vast een te krachtige motor! Die 1.8s jes trekken alles kapoooo...
Anyway, weer een getob om thuis te komen. slepen/optakelen... en vanmorgen? Wielrenfiets gepakt, het is slechts 17 km naar mijn werk, haha!
@Franx; Da's balen! Maar jij krijgt dat ongetwijfeld weer gefixt. En gelukkig is het nog fietsweer
Ik heb zaterdag een nieuwe accu in de A3 laten plaatsen bij Hartog Tuning, de oude is eerst doorgemeten en kon écht niet meer.
Toch knap, want hij heeft het bijna 10 jaar uitgehouden
Er is overigens geen lekstroom gemeten.
Nu een mooie verse Bosch S4 accu erin (dezelfde heb ik toevallig in de A4 zitten).
Nu maar hopen dat het verleden tijd is qua lege accu's.
Op de sloop een alarmhoorn op de kop getikt voor €10,-
Komend weekend maar even inbouwen.
20151102_161349.jpg
WP_20151102_20_06_33_Pro.jpg
Vandaag geprobeerd om de voorste aandrijfassen van mijn S6 los te schroeven. Links was zo gebeurd maar rechts lukte niet. Uiteindelijk met een pijp van 2 meter op de grote momentsleutel en toen brak het 1/2 " Gedore verlengstuk ! Het gaat om een M16 inbusbout met zeskant 17 mm. Vanmiddag maar even de boormachine er op los gelaten. Toen gaf hij zich gewonnen.
Inderdaad zoals @Bastet aangeeft, de alarmhoorn was defect (bekend probleem bij de B6/B7) doordat de ingebouwde accu's gaan lekken.
En ja, ik heb geen bonnetje gekregen op de sloop, daarom hebben die gasten ook allemaal een ster op de motorkap
Maar geloof mij maar dat ik 10 euries heb betaald .
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
En idd... Ik ben zelf niet zo van het repareren, maar gisteren behoorlijk geassisteerd bij de-montage. We hadden een lange dopsleutel staal ding, dus je kon gemakkelijk bij de binnenste Homok om die te lossen. Het was trouwens de buitenste die kapot sloeg, meteen maar allebei vervangen. Zat er binnen het uur weer op en ik tot aan mijn ellebogen in de zwarte smeer, wat een bende!, maar hij rijdt weer.
Gelukkig, ik had een houten kont van die racefiets met 35 km per dag, en mijn knie begon al te protesteren.... Dinsdag ochtend was is ik te gaar om te fietsen en hield het bijna niet vol (ook na nog eens een avondje sportschool daarvoor. Zag al op tegen terugrit. Toen ik op wilde stappen voor terug gisteren zag ik ook nog eens een klapband vóór!! Aarggh!. GElukkig had de baas nog een binnenband liggen. Binnen 10 minuten er weer op. Ik was zo pist off dat ik binnen 43 min voor de deur stond! Ik heb echt geraced op die fiets zonder ergens last van te hebben... Onderweg zullen de vogels wel gedacht hebben dat ik Gieles de la tourette had, zo heb ik gevloekt op die lekke band!!!
inmiddels weer respect opgebouwd voor iedereen die naar het werk fietst!