Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 88

Onderwerp: Deze Coupé aanhouden of toch een jongere zoeken?

  1. #21
    Bart Philippens
    Guest

    Standaard

    Leuk om te horen dat jullie de huidige Coupé ook al schitterend vinden. Eerlijk gezegd is ie dat ook wel hoor. Op de foto ziet hij er natuurlijk spik en spam uit, in werkelijkheid heeft ie toch ook wel hier en daar een plekje hoor. Maar ja, aangezien dat ie 14 jaar is en de originele laklaag bezit lijkt me dat niet zo heel vreemd. Twee dingen storen mij persoonlijk héél erg en dat vind ik ontzettend zonde aan de auto, namelijk:

    Aan de onderkant van de portieren(onder de sierstrip) hebben ooit de bekende ringen gezeten. Deze zijn verwijderd met als resultaat dat op de rechterdeur hier en daar de lak wat beschadigd is Aan de linkerkant is een beetje te goed gepoetst geweest (waarschijnlijk en te agressieve commandant ofzo), waardoor je als je goed kijkt ietsie kleur verschil ziet. Dit is vrij klein en aangezien de leeftijd moet ik me hier eigenlijk niet zo druk over maken.

    Het tweede vind ik gewoon rampzalig en dat is dat hij 2 roestplekjes heeft :? Er is ooit een nieuw voorraam ingekomen en ik denk dat ze met de snijdraad of de lak iets hebben geraakt, of dat er geen goede kit is gebruikt om het af te werken. Resulteert nu dat je op de aansluiting A stijl links en dak ongeveer een 2 cm lang enkele blaasjes onder de lak ziet. Ditzelfde aan de linkerkant van het schuifdak. Je ziet dus geen bruine vlekken of échte roestplekken, dat niet, maar je ziet dus wel heel minimaal wat borreltjes onder de lak.Ik weet ook wel dat dit niet betekent dat ie onder je kont weg kan rotten en dat ie er zeker oud mee kan worden, maar persoonlijk irriteert me dit zwaar. Telkens als ik naar de auto kijk zie ik het eerst deze twee plekjes :?

    Dit en het feit dat ik dus die B4 eigenlijk 10x mooier vind én ik toch wel wat bouwjaartjes / km's wil winnen maakt de keuze gewoon super lastig. Hieronder twee foto's waarop het verschil qua uiterlijk gewoon goed te zien is:


    De mijne




    De super versie:


  2. #22
    Bart Philippens
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manus
    anders zo zo'n spoilerdinges zoals ik op de coupe heb een idee zijn ?
    Persoonlijk zou ik deze niet zo gauw monteren op m'n eigen auto. Neemt natuurlijk niet weg dat ie bij de jouw niet mooi staat :wink:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jaap
    Een prachtwagen Bart,nooit wegdoen indien mogelijk! Is het geen idee om deze erbij te houden ? En dat je dan spaart voor de jongere coupe ?
    Voorheen ben ik wel altijd zo gek geweest om zoiets te doen ja. Had ik altijd twee auto's. Eentje voor alledaags vervoer en ééntje waaraan zoiets alles aan gebeurd was en ik op het laatste geen meter meer in reed omdat ik dat zonde vond :oops: Dat gaat me niet nog eens gebeuren 8)

  3. #23

    Standaard

    Als je de neuspartij van de B4 mooier vind kun je altijd nog deze voorbumper kopen voor je coupe type B3.

    mvg Mike
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  4. #24

    Standaard

    alles is te verbouwen,je kan toch gewoon een andere motorkap kopen en hier en daar wat aanpassen,dan ben je er ook,mijn eerste coupe kwam uit 88,(was de eerste) en was ook omgebouwd,in het begin was je best onzeker toen je hem wilde kopen,qua kilometerdstand enzo,hij rijdt goed zeg je,waarom dan veranderen,verander hem dan optisch,je weet wat je heb,je kleine geld wegleggen en na een jaar of 2 je auto opnieuw laten spuiten voor 1000 euro,ben je van al die onzekerheid af,ik zit nu op 765 euro los

    p.s. een paar witte knipperlichten zal ook niet verkeerd staan,zeker omdat het ook je kleur is
    All women are the same, they just look different so you know which ones yours

  5. #25
    audi a4 avant 2.5 tdi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    68
    Posts
    4.312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarcelW
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door type81
    :shock: Je hebt een prachtige wagen. niet weg doen
    idd niet wegdoen :cry:
    jack.
    if you beat the rings then you have i car


  6. #26
    klaasa4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    6.240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    om het heel eerlijk te zeggen vind ik de b3 mooier dan de b4, al is het verschil wel klein.
    Audi A4 b6 Tdi 96Kw, met Verhoeven kuur.

  7. #27

    Standaard

    Juist omdattie zo mooi is en met kleine dingen het gewenste resultaat al te bereiken is zou ik `m houden. Zoals gezegt: de B4-look is heel makkelijk te realizeren.

    Maar ja, als je toch van plan was eoa auto over te spuiten...

    Waarom deze dan niet (nadat je uiteraard je felbegeerde B4 kap, elipsoids en slotdrager hebt gescoord)?
    Die spullen zijn makkelijk 2e hands te krijgen voor weinig, laten we zeggen dat je voor €2000 klaar bent.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Die B4-look komt nog veel bij kijken hoor, heb ik me laten vertellen.... Andere motorkap, andere bumper, andere koplampen, strips onder de lampen, andere spatschermen en het ergste is dat dan je wielen niet eens in het midden van die spatschermen staan! Komt toch wel wat bij kijken hoor

    En ook het verschil van de schermen voor en achter dan maakt het er niet mooier op....
    Greetzz,
    Roland

    "Any activity becomes creative when the doer cares about doing it right, or doing it better"

  10. #29

    Standaard

    Dat geldt alleen voor de sedan, de spatschermen van een B3- of een B4coupé zijn hetzelfde.

    Misschien dat ik volgend jaar ook wel gek doe...:wink:
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  11. #30
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik ben ook meer te spreken over de type 89-neus. De grill van de B4 heb ik er altijd een beetje aangeplakt gevonden, de neus is er wat lomper door geworden. Niet echt lelijk, maar de oudere neus is strakker.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #31

    Standaard

    Wat is er toch mis met de goeie oude B3 look?
    Ik heb ook een Coupe B3, en geen haar op mijn hoofd die erover piekert om de boel om te bouwen naar de B4 look...
    Het enige wat aan mijn Coupe veranderd is, zijn witte knippers erin.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  13. #32

    Standaard

    Tom, over die aangeplakte neus, ben ik het niet helemaal met je eens. Ik heb zelf ook een B3 gehad en vind de B4 ook gewoon een stukje mooier (mooier dan een A4 B5 zelfs, maar da's gewoon een kwestie van smaak natuurlijk) Waar dat beeld van die aangeplakte neus wel heel erg terug komt is bij de nieuwste A4 vind ik....

    ennuh TenS3, van die spatschermen wist ik niet? Grappig
    Greetzz,
    Roland

    "Any activity becomes creative when the doer cares about doing it right, or doing it better"

  14. #33

    Standaard

    Ik zie de B4 liever dan de 89. Ieder zijn keus. en witte pinkers kunnen heel mooi staan. Het zijn de details die het hem doen.
    Veel succes met de keuze.
    Groeten JM

  15. #34

    Standaard

    de ombouw viel allemaal wel mee,wacht maar als je straks die nieuwe voorkant heb,staat veel strakker (persoonlijk),dan die DE koplampen erin,en dan ben je klaar,schermen hoefde niks aan te gebeuren,als je een beetje handig bent,kan je hier en daar zelf wat fabriceren
    All women are the same, they just look different so you know which ones yours

  16. #35
    Bart Philippens
    Guest

    Standaard

    De voorkant van een B3 vind ik zéker niet lelijk, maar m'n persoonlijke smaak zegt toch dat ik het B4 model móóier vind

    Maar ja, als je toch van plan was eoa auto over te spuiten...

    Waarom deze dan niet (nadat je uiteraard je felbegeerde B4 kap, elipsoids en slotdrager hebt gescoord)?

    Die spullen zijn makkelijk 2e hands te krijgen voor weinig, laten we zeggen dat je voor €2000 klaar bent.
    Eerlijk gezegd ben ik ze 2e hands nog niet vaak tegengekomen. Kan natuurlijk ook zijn dat ik op de verkeerde plaats zoek (marktplaats / kapaza). Wat valt er trouwens precies allemaal onder je schatting van die 2000 euro?
    Stel dat je zo'n ombouw gaat doen, dan denk ik (want dan wil ik ook de complete auto laten spuiten) dat je wel met flink met de portemonnee klaar kunt staan.

    Hier op onderstaande link is te zien wat erbij komt kijken, en zover ik zo snel zie moet je dus ook de koplampen en alles omzetten:

    http://www.4ringe.de/b4umbauu.htm


    p.s. een paar witte knipperlichten zal ook niet verkeerd staan,zeker omdat het ook je kleur is
    Inderdaad, deze zullen vele malen mooier staan dan die gedateerde oranje exemplaren. Enig idee wat zo'n compleet setje kost ?

  17. #36
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MadRacer
    Tom, over die aangeplakte neus, ben ik het niet helemaal met je eens. Ik heb zelf ook een B3 gehad en vind de B4 ook gewoon een stukje mooier (mooier dan een A4 B5 zelfs, maar da's gewoon een kwestie van smaak natuurlijk) Waar dat beeld van die aangeplakte neus wel heel erg terug komt is bij de nieuwste A4 vind ik....
    Dat ben ik met je eens. En die opmerking van de aangeplakte neus van de B4 heb ik eens in een Italiaans autodesign-tijdschrift herhaald gezien, een aantal vooraanstaande designers waren niet zo te spreken over de facelift van de type 89 naar de B4.

    Ik vind de B4 geen lelijke auto (zeker niet als-ie zijn kleur mee heeft en er mooie velgen onder zitten) maar hij is wat lomper dan de type 89. Het dak is wat te breed, de achterkant is iets te dik en ik ben niet zo gecharmeerd van de grill. De bumpers van de B4 vind ik daarintegen mooier dan die van de type 89.

    Maar goed, de gustibus non est disputandum...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #37

    Standaard

    trek hier je conclusie
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    All women are the same, they just look different so you know which ones yours

  19. #38

    Standaard

    of deze,ik weet het wel
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    All women are the same, they just look different so you know which ones yours

  20. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart Philippens
    De voorkant van een B3 vind ik zéker niet lelijk, maar m'n persoonlijke smaak zegt toch dat ik het B4 model móóier vind

    Maar ja, als je toch van plan was eoa auto over te spuiten...

    Waarom deze dan niet (nadat je uiteraard je felbegeerde B4 kap, elipsoids en slotdrager hebt gescoord)?

    Die spullen zijn makkelijk 2e hands te krijgen voor weinig, laten we zeggen dat je voor €2000 klaar bent.
    Eerlijk gezegd ben ik ze 2e hands nog niet vaak tegengekomen. Kan natuurlijk ook zijn dat ik op de verkeerde plaats zoek (marktplaats / kapaza). Wat valt er trouwens precies allemaal onder je schatting van die 2000 euro?
    Stel dat je zo'n ombouw gaat doen, dan denk ik (want dan wil ik ook de complete auto laten spuiten) dat je wel met flink met de portemonnee klaar kunt staan.

    Hier op onderstaande link is te zien wat erbij komt kijken, en zover ik zo snel zie moet je dus ook de koplampen en alles omzetten:

    http://www.4ringe.de/b4umbauu.htm


    p.s. een paar witte knipperlichten zal ook niet verkeerd staan,zeker omdat het ook je kleur is
    Inderdaad, deze zullen vele malen mooier staan dan die gedateerde oranje exemplaren. Enig idee wat zo'n compleet setje kost ?
    De elipsoids zijn idd moeilijk gebruikt te vinden maar een kap (keb ze nieuw en in de primer voor €140 gezien) en bijbehorende delen moeten toch wel voor een prikkie te vinden zijn. Je kan uiteraard ook de gewone 80koplampen monteren, die zijn wel goed gebruikt te vinden. Ik denk dat je met die €2000 dat alles incl een nieuwe laklaag erop hebt zitten.

    Die knippers hebben mij bij Coen Donkers €21,10 ex BTW gekost.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  21. #40

    Standaard

    die witte knippers heb ik bij www.hartsant.nl laten bestellen door de plaatstelijke sloper, had ze voor 28 euro de 2
    Greetzz,
    Roland

    "Any activity becomes creative when the doer cares about doing it right, or doing it better"

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •