Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 65

Onderwerp: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

  1. #21
    ricardo964's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.619
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Ik denk dat het je 500 euro gaat kosten. Ik heb vorig jaar een bekeuring gehad van 58 te hard en die was 560 euro (wel op de snelweg)

    Ken trouwens genoeg 4-baans wegen met gescheiden rijbanen waar je maar 50 mag... Het hoeft geen woonerf geweest te zijn waar hij door gereden heeft met 100km/u
    Laatst gewijzigd door ricardo964; 13-05-11 om 20:16.

  2. #22
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    bebouwde kom en wegwerkzaamheden worden mega zwaar bestraft.

    een tijdje geleden hadden we hier iemand met 102 in de bebouwde kom en die kreeg
    door de meer dan 100% overschrijding binnen de bebouwde kom iets van 600-800 euro bekeuring en
    een EMG cursus a bijna 800 euro
    Laten we hopen dat je 1 kilometertje onder de grens zit.

    http://www.audiforum.nl/forum/algeme...g-nu-cjib.html
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  3. #23
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.545
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroenbreuer Bekijk Berichten
    Overigens, petje af dat dit á public vertelt! Ook niet slim maar toch.
    (En ook je petje af doen in de rechtzaal!)
    En net zoals je je netjes voorstelt bij de rechter, is het ook hier net zo netjes om je eerst even voor te stellen.

    Voor de rest reageer ik maar niet op dit topic. Anders zou het iets worden als "eigen schuld..."
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  4. #24
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Ga voorlopig maar even fietsen en wat overuren maken, misschien nog een krantenwijkje erbij. Wel uitkijken dat je niet door rood fietst.

    Overigens apart om je daarvoor hier aan te melden. Ik was naar flitsservice gegaan.
    Laatst gewijzigd door tom; 13-05-11 om 22:11.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    437
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mickeyvandongen Bekijk Berichten
    nu ben ik dus gelaserd met 50 te hard waar je 50 mag.

    gelukkig reed ik niet 1 km harder dan was mijn rijbewijs ingenomen.
    Dan heb je echt heeeeeeeel veel geluk gehad dat de diender zijn werk niet goed heeft gedaan! De wet zegt namelijk dat de invordering bij 50 km/h overschrijding of meer is, dus ook bij 50 ! Dus zwart/wit had hij gewoon gelijk je rijbewijs moeten invorderen.

    Artikel 164 WVW 1994:
    lid 1:
    Op de eerste vordering van de in art. 159, onderdelen a en b, bedoelde personen is de bestuurder van een motorrijtuig, tegen wie door een van die personen proces-verbaal wordt opgemaakt ter zake van overtreding van een bij of krachtens deze wet vastgesteld voorschrift, verplicht tot overgifte van het hem afgegeven rijbewijs dan wel het hem door het daartoe bevoegde gezag buiten Nederland afgegeven rijbewijs en, indien hem daar een internationaal rijbewijs is afgegeven, dat bewijs.
    lid 2:
    De in het eerste lid bedoelde vordering wordt gedaan in geval van overtreding van:
    lid 2 onder d:
    overschrijding van een krachtens deze wet vastgestelde maximumsnelheid met vijftig kilometer of meer door een bestuurder van een motorrijtuig anders dan een bromfiets, in geval van staandehouding van de bestuurder.
    Laatst gewijzigd door Chicco68; 13-05-11 om 22:29.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    5
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dalmeijer Bekijk Berichten
    Ik heb het ook absoluut niet over een woonerf waar sommigen als idioten overheen rijden. Hier in de omgeving zijn er genoeg proviciale wegen waar je maar 50 mag en waar geen huizen in de buurt zijn en waar je makkelijk 100 km/h kan rijden (en 's avonds nog wel harder). Dus begrijp me niet verkeerd: de mensen die jij bedoelt mogen van mij keihard gestraft worden (al heeft zo'n cursus m.i. weinig zin bij snelheidsovertredingen maar goed) maar er zijn in NL genoeg wegen waar je slechts 50km/h mag zonder woonhuizen in de wijde omgeving, kan me voorstellen dat je daar wel eens je gas te diep intrapt.

    Geen idee in welke omgeving de TS dit overigens heeft gedaan dus over die actie verder geen oordeel

    Het was ook geen woonwijk het was op een weg zonder huizen er omheen en super overzichelijk. en natuurlijk is het fout.

    Ik ben nog wel zo slim dat ik niet zo hard ga rijden in een woonwijk want indd daar kunnen kids van alle kanten tergelijktijd de weg op kunnen komen. maar de weg waar ik op reed lijkt op een 80km weg en staan geen huizen of speel plaatsen in de nabije omgeving ook is er geen over steek etc.



    Dit is de weg alleen dan zonder sneeuw haha

    Maar bedankt voor de snelle reactie boys
    Laatst gewijzigd door tom; 14-05-11 om 10:20.

  7. #27
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mickeyvandongen Bekijk Berichten
    Ik ben nog wel zo slim dat ik niet zo hard ga rijden in een woonwijk want indd daar kunnen kids van alle kanten tergelijktijd de weg op kunnen komen. maar de weg waar ik op reed lijkt op een 80km weg en staan geen huizen of speel plaatsen in de nabije omgeving ook is er geen over steek etc.



    Dit is de weg alleen dan zonder sneeuw haha

    Maar bedankt voor de snelle reactie boys
    lijkt een beetje op de weg door ommoord.
    dit is dus gewoon een kassa lokatie om te gaan laseren....

  8. Ad
  9. #28
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.274
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mickeyvandongen Bekijk Berichten
    Het was ook geen woonwijk het was op een weg zonder huizen er omheen ... en staan geen huizen of speel plaatsen in de nabije omgeving...etc.



    Dit is de weg alleen dan zonder sneeuw haha
    Hoe noem jij die opgestapelde bakstenen aan de linker kant van de foto? Dat zijn toch huizen?
    Maar ik geef je wel gelijk dat deze weg uitnodigt om harder dan 50 te rijden.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    54
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Ik kreeg 248 euro voor 30 km/h te hard in een 60 zone, zonder enige eerdere bekeuring. Kan wel een duur grapje worden.

    Anders dan de anderen hier kan ik hartstikke goed begrijpen dat je zo hard reed, maar "ze" zullen wel vergeten zijn dat ze ook ooit jong zijn geweest

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Dit is nou precies zo een reactie waar het beeld "alle jongeren rijden te hard en asociaal" vandaan komt..
    Waarom zou je daar hard moeten rijden als je jong bent? Als je al hard wil rijden doe het dan gewoon op een redelijk lege snelweg. Je zal me niet horen zeggen dat ik nooit te hard rij in de bebouwde kom, maar 50 km/u te hard is gewoon té.

  12. #31
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kil Bekijk Berichten
    Dit is nou precies zo een reactie waar het beeld "alle jongeren rijden te hard en asociaal" vandaan komt..
    Waarom zou je daar hard moeten rijden als je jong bent? Als je al hard wil rijden doe het dan gewoon op een redelijk lege snelweg. Je zal me niet horen zeggen dat ik nooit te hard rij in de bebouwde kom, maar 50 km/u te hard is gewoon té.
    +1 en je riskeert mensenleven.

  13. #32
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Niet iedereen over een kam scheren, er zijn genoeg jongeren die wel normaal rijden.

    Blijft overigens mijn vraag waarom je je op dit forum aanmeldt voor dit bericht en niets anders.
    Laatst gewijzigd door tom; 18-05-11 om 07:56.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #33
    CCIE's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    280
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Talking Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Blijft overigens mijn vraag waarom je je op dit forum aanmeldt voor dit bericht en niets anders.
    zou die malle verkeersofficier zichzelf tegenwoordig op autofora aanmelden en dan een verhaal zetten over te hard rijden om de reacties te polsen?

    Nou, lijkt me eigenlijk wel ver gezocht.
    Laatst gewijzigd door CCIE; 18-05-11 om 13:05.

  15. #34
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Niet iedereen over een kam scheren, er zijn genoeg jongeren die wel normaal rijden.

    Blijft overigens mijn vraag waarom je je op dit forum aanmeldt voor dit bericht en niets anders.
    Ja dat snap ik ook nooit, eerst veel te hard rijden en dan gaan sommige hier een soort van slachtoffer rol aannemen, of in sommige gevallen een anti-overheid propaganda houden.

    En als je wil weten wat het kost, zou ik ook eerder gaan zoeken op flitsservice, boetes.nl, en verhip waarom niet bij het OM http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer...lheid/bereken/
    of
    http://www.cjib.nl/
    Laatst gewijzigd door theeuwke; 18-05-11 om 16:30.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Gewoon afwachten wat het gaat kosten.. lijkt met de beste optie.

  17. #36
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.245
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Het kost in iedergeval 6,- administratie kosten
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    5
    Kudos
    0

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Nou ik weet dat op dit forum snel en veel gereageerd wordt daarom heb ik mijn vraag hier gesteld.

    en ik zelf ben gek op de oude Audi's zoals de S1 S2 RS2 en de oude audi 100 quattro..

    Maar ik wil jullie allen graag bedanken voor de snelle reacties.

    p.s.
    Ik reed in de foto richtting de fotograaf zegmaar. en de stapel bakstenen zijn indd woon gelegenheden en dat stuk waar ik hem door trok kunnen de mensen niet de weg op komen.

    Ik heb er wel van geleerd want ik heb nog nooit zo netjes gereden en als iemand mij ergens wordt inhaald ( binnen de bebouwde kom of op een 60 weg ) denk waarom zo hard. en ik heb zelfs de krant gehaald :S AD regio Rotterdam
    Laatst gewijzigd door Mickeyvandongen; 19-05-11 om 10:57.

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    54
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mickeyvandongen Bekijk Berichten
    Nou ik weet dat op dit forum snel en veel gereageerd wordt daarom heb ik mijn vraag hier gesteld.

    en ik zelf ben gek op de oude Audi's zoals de S1 S2 RS2 en de oude audi 100 quattro..

    Maar ik wil jullie allen graag bedanken voor de snelle reacties.

    p.s.
    Ik reed in de foto richtting de fotograaf zegmaar. en de stapel bakstenen zijn indd woon gelegenheden en dat stuk waar ik hem door trok kunnen de mensen niet de weg op komen.

    Ik heb er wel van geleerd want ik heb nog nooit zo netjes gereden en als iemand mij ergens wordt inhaald ( binnen de bebouwde kom of op een 60 weg ) denk waarom zo hard. en ik heb zelfs de krant gehaald :S AD regio Rotterdam
    Dat is toch stoer?

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Het kost in iedergeval 6,- administratie kosten
    Nu weet hij in ieder geval waar hij aan toe is!

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Tja, zoals we allen weten wordt de remweg factoren meer bij een dergelijke snelheid. En hoewel de weg op de foto wellicht wel overzichtelijk is: tussen 50km/h en 70km/h zit al een verschil tussen leven en dood, laat staan bij 50km/h en 100km/h...
    In der Heimat des Audis

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •