Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 65

Onderwerp: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

  1. #41
    Olala
    Guest

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Een half jaar geleden reed ik op een landweg 90 waar 60 was toegestaan en zag in de verte een diender achter een boom verschuilen met een lasergun.
    Naast hem stond een vrouwelijk exemplaar met een kladblok iets op te schrijven.
    Ze hebben mij niet staande gehouden en heb op internet verschillende verhalen gelezen, de ene zegt dat als ze je niet staande houden je ook geen bekeuring krijgt en de ander zegt dat je hem ook krijgt zonder staande te worden gehouden.

    Ik heb hem tot op heden niet gekregen en het enige wat jij kan hopen is dat je hem ook niet krijgt....voorlopig zou ik maar weinig uitgeven.
    Laatst gewijzigd door Olala; 22-05-11 om 11:30.

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    437
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Ik ga voor 590 Euro's voor de snelheid. Blijf het alleen raar vinden dat men je rijbewijs niet heeft ingevorderd. Kan natuurlijk zijn dat de officier dit wel bemerkt en daarvoor er nog wat Euro's bovenop gooit.... Kost je wel wat meer maar je hebt dan wel je rijbewijs mogen behouden
    Laatst gewijzigd door Chicco68; 22-05-11 om 12:41.

  3. #43
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Beginnende bestuurder die harder dan 50 heeft gereden is zijn rijbewijs standaard toch 3 maanden kwijt?

  4. #44
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuattroNL Bekijk Berichten
    Idd, we hebben het hier over de bebouwde kom. Da's gewoon stom! 60 of 70, kan gebeuren, maar 100? Come on.

    Rij je op een zondagochtend om 06:00 op de snelweg 200 dan heb ik daar veel minder moeite mee.

    Nee, boetes mogen van mij best omhoog.....maar schaf dan wel de onzinboetes (4km te hard) af. Al snap ik dat je grenzen moet trekken. Maarja, andere discussie
    Ik ben gepakt (langer geleden) met 87km/u ongecorrigeerd (dus 90km/u op de teller oid) in een 50-zone. Die weg rijdt iedereen zo hard af - het is heuvelaf, na een 2e versnellingbocht. Iedereen met meer dan 14pk geeft daar een beetje gas en rolt zo op de 60km/u af. Ik reed in de A6, waarvan de 2e tot aan 125km/u gaat, en gaf een dot gas tot 4500rpm.. door naar de drie, om daarna weer rustig af te zakken.. Door het kleine beetje extra vaart in de heuvel rolde de auto nog wat harder door. Zelfs m'n moeder met 'r Astra F uit 1996, met 71pk presteerde het om daar ongemerkt 75km/u te rijden..

    Hoe hard je ergens mag zegt niets over hoe hard er gereden word, of wat er gereden *kan* worden. Dit was geen woonwijk, maar naast een bedrijvenpand (100 meter hekwerk aan beide zijdes), dus geen risico op kinderen/overstekers/wild/whatever, alleen toevallig binnen een industrieterrein.

    Bebouwde kom does NOT equal woonwijk jongens, vergis je daar niet in. Woonwijken zijn doorgaans, niet altijd, 30km/u, en bij een woonerf geldt zelfs stapvoets (te herkennen aan het blauwe bord met een voetballend kind), dus <10km/u.
    Laatst gewijzigd door muizenissen; 22-05-11 om 17:21.

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Kleine aanpassing; in een woonerf geldt <15km/u, niet 10. Verder kan ik niets anders dan het met je eens zijn, zo had ik het nog niet bekeken.


  6. #46

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    ach, er zijn stukken waar ik al met 100+ overheen ben gekomen binnen een 50km zone. Laatste stoplicht na de mcdonalds in emmen: 4 baans, niet in een woonwijk, toch wel een km over anderhalf lang. Ideaal om een keer een stoplichtsprintje aan te gaan, het mag niet maar is het gevaarlijk daar? Nee, echt niet.

  7. #47
    gratje83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Posts
    1.504
    Kudos
    38
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    TS, Laat je ons de uitkomst nog even weten?
    Audi a4 3.0 v6 avant quattro
    Ross-tech hex+can VCDS
    vcdscodering@gmail.com

  8. Ad
  9. #48

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Die weg rijdt iedereen zo hard af - het is heuvelaf, na een 2e versnellingbocht..
    Er zijn overigens richtlijnen voor het flitsen, men mag niet flitsen op of na een aflopende weg. Als je dit kan aantonen (helemaal als je moet voorkomen) wordt het een andere zaak. Er zijn gevallen waarbij boetes werden kwijtgescholden vanwege het niet volgen van de juiste richtlijnen.

    Woonerf moet je gewoon niet hard rijden. Op de foto kan ik mij indenken dat je een keertje gas geeft aangezien het een redelijk open overzichtelijke ruimte is. Heb je een dikke motor dan zit je zo op de 100, daarbij is het aantikken van de 100 en gelijk op de rem een wezenlijk verschil dan die hele weg 100 rijden. Maargoed 100 daar is daar ook erg hard!

    Heb je een Opel Astra 1.2i dan zit je na 18 seconden nog niet op de 100;-), levensgevaarlijk die Opels;-)!
    A3 SB Ambition BE 1.8Tfsi 2009

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    2.458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woppa Bekijk Berichten
    ach, er zijn stukken waar ik al met 100+ overheen ben gekomen binnen een 50km zone. Laatste stoplicht na de mcdonalds in emmen: 4 baans, niet in een woonwijk, toch wel een km over anderhalf lang. Ideaal om een keer een stoplichtsprintje aan te gaan, het mag niet maar is het gevaarlijk daar? Nee, echt niet.
    Daar is mijn top voordat de rotondes er waren 200+ hahaha [toen zat er nog zo'n leuke hobbel in de brug daar over de rondweg ]
    Laatst gewijzigd door saso; 24-05-11 om 12:48.

  11. #50
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gratje83 Bekijk Berichten
    TS, Laat je ons de uitkomst nog even weten?
    ik denk dat ie z'n PC heeft moeten verkopen, om de bekeuring te kunnen betalen

  12. #51

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    2.458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Of hij is aan het overwerken

  13. #52
    JanA6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2005
    Leeftijd
    61
    Posts
    177
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mickeyvandongen Bekijk Berichten
    ik ben gelaserd gister binnen de bebouwde kom en ik reed 50 km te hard.
    Ik weet dat het echt k..... Stom is en dat ik het niet had moeten doen.

    hopelijk kom je ooit tot je volle verstand.
    Zal nog wel een paar bekeuringen duren denk ik zo.

  14. #53

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    437
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fean Bekijk Berichten
    Er zijn overigens richtlijnen voor het flitsen, men mag niet flitsen op of na een aflopende weg.
    Heb je hier misschien een link van hoeveel % de weg wel/niet mag aflopen? Zover ik heb kunnen vinden zijn er o.a. alleen richtlijnen mbt het plaatsen van de apparatuur na snelheidswijzigingen (dus van 80 km/h weg naar 50 km/h weg mag de apparatuur niet binnen een x-aantal meters na het bord 50 staan etc.) en de juiste opstelling van de apparatuur.

  15. #54
    JanAudiA4Avant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    284
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanA6 Bekijk Berichten
    hopelijk kom je ooit tot je volle verstand.
    Zal nog wel een paar bekeuringen duren denk ik zo.
    Beetje kinderachtige reactie dit.
    Audi A4 Avant 1.8T S-line 2003 120KW 225Nm
    gekieteld door Coen Donkers (Hartog Tuning)

  16. #55
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chicco68 Bekijk Berichten
    Heb je hier misschien een link van hoeveel % de weg wel/niet mag aflopen? Zover ik heb kunnen vinden zijn er o.a. alleen richtlijnen mbt het plaatsen van de apparatuur na snelheidswijzigingen (dus van 80 km/h weg naar 50 km/h weg mag de apparatuur niet binnen een x-aantal meters na het bord 50 staan etc.) en de juiste opstelling van de apparatuur.
    Eigenlijk raar dat er niet geflitst mag worden net na een bord of op een aflopende weg. De snelheidslimiet geldt toch vanaf de plaats waar het bord staat en ook op aflopende wegen? Als je in de verte een bord 50 ziet, moet je je gas loslaten zodat je 50 rijdt op het moment dat je het bord passeert en ook bij een aflopende weg moet je je snelheid onder controle kunnen houden.
    Mogen ze wel flitsen als je de wind in de rug hebt?
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  17. #56

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    heb er gisteren een binnen gekregen van 140km/h gemeten, gecorrigeerd naar 135km/h waar 100 is toegestaan, van de A2 bij Maarsen voor de prijs van 275 euri.
    Was even naar een 80 quattro van '83 gaan kijken in Friesland, zo word ie wel duur....
    AUDI 100 2,3 CS QUATTRO 1986
    GMC SIERRA SLE 3500 Pickup Dually
    Chevrolet Silverado 3500 Dually

  18. #57
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Je wou toch niet zeggen dat je op de A2 niet merkt wanneer je bijna de helft te hard rijdt?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #58
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Een van mijn monteurs reed tijdens een proefrit 64km/u te hard waar je 80km/u mag. Dit kostte € 570,=. Dit is dus geen bebouwde kom, wel geflitst, ander kon hij ongeveer 10 dagen naar zijn rijbewijs fluiten denk ik. Helaas was dit op de terugweg, de heenweg kostte € 90,=. Hij had de flitser "even" niet gezien.......

    Jos.

  20. #59

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    5
    Kudos
    0

    Standaard Re: Bekeuring 50 te hard binnen de bebouwde kom

    Ik ben op dit moment druk aan het leren om toegelaten te worden op de HRO voor autotechniek. maar van sommige reacties krijg ik wel een glimlach dat verlicht de pijn een beetje haha maar ik laat het zeker weten als hij binnen is.

    btw iemand uit mijn straat is ook gelaserd en staande gehouden met 47 te hard deze jongen man is ook 21 jaar oud en kreeg 450 euro en hoefde niet voor te komen ik hoop dat de officieren ook zo mee levend zijn om mij ook rond de 450 euro te geven. het is een hoop geld maar heb dan al 66.6% van het bedrag haha

    Met vriendelijke groet,
    Mickey

    en jullie horen het oordeel van de heren uit het paleis van justitie
    Laatst gewijzigd door Mickeyvandongen; 28-05-11 om 22:52.

  21. #60
    jeroenbreuer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.151
    Kudos
    27
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Ja sorry, Mickey wat had je anders verwacht? Dat je als een held werd binnengelaten?!

    Het is gewoon ongelovenlijk stom en iets wat ik nooit als binnenkomer van een forum zou kiezen! Ik ben zelf ook niet heilig maar je zult hopelijk zelf op de blaren moeten zitten. Dat dit topic nog open is!
    Audi 100 2.0i 85kw basis '86
    "Vorsprung durch technik"

    Saab 9-3 LPT S CombiCoupe
    " Born from Jets"

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •