Het was handiger geweest met een poll, zo krijg je een veel beter overzicht...
beide eigendom.. ook niet echt gek met auto's van 16 en 13 jaar oud.
heb lease / eigendom van de zaak overwogen maar ben er nog niet helemaal over uit..
wellicht in de toekomst..
Het was handiger geweest met een poll, zo krijg je een veel beter overzicht...
Dat is een feit. Maar ik heb even zitten bladeren en een ruime meerderheid is eigendom. Waarschijnlijk ook omdat die zelf veel doen aan/met de auto en daarom op het forum veel aanwezig zijn (en op dit item antwoorden )
Mijne is eigendom, de tweede. 2005-12 model, gemiddeld 40-50K km per jaar met een zeer goede vergoeding van de baas, waardoor hij mij privé maar rond de € 150,00 per maand kost (inclusief afschrijving).
Dus zakelijke vergoeding voor privé auto. Dat zou optie 3 in de poll moeten zijn.
In mijn openingspost heb ik aangegeven dat ik het met een poll wilde doen maar ik kreeg nadat ik een vinkje bij POLL had gezet kreeg ik geen plek om de vragen te stellen.
Meeste antwoorden wijzen idd naar eigendom of 2 autos 1 eigendom en 1 lease.
Tevreden audi rijders kennelijk anders heb je niet van hetzelfde merk een tweede auto lijkt mij
Allemaal eigendom op de zaak, waarvan de Q5 privé geleasd wordt.
Ben wel benieuwd hoeveel mensen privé een nieuwe auto hebben gekocht, lijkt mij echt geen slim idee.
Veel te hoge kost en je krijgt er 0 voordelen van.
Een peugotje of renault kan ik nog begrijpen, kost nu geen fortuin. Maar de goedkoopste audi is al meer dan het gros van de bevolking kan betalen.
Dit lijkt me keer betere vraag, want meestal is het onderscheid tussen eigendom en lease, dat leaserts meestal geen zorg dragen voor hun auto.
Terwijl de leaserts die op dit forum zitten, net die uitzonderingen zijn die hun auto wel onderhouden.
Eigendom, twee stuks.. Nooit een lease auto gereden en zie dat de komende tijd niet gebeuren ook..
Qua onderhoud is het zowieso bij een echte lease auto (dus geen private lease) toch echt door de dealer (verplicht).
Maar ik heb 2 redenen om als leasert wel hierop het forum te kijken:
1. Ik vind Audi's gewoon ontzettend mooie auto's. Voor mij is het de mooiste Duitser die er is, ongeacht type.
2. Er staat veel zeer interessante informatie op.
En gezien de ruime 40k die ik rijd per jaar is het niet rendabel om een privé auto te nemen. Ook niet omdat ik hem in het buitenland kan gebruiken met tankpas!
Ben blij dat ik (bijna) mijn eerste Audi mag rijden.
Het gros van de lease rijders is het toch een vervoersmiddel en zullen niet veel verder kijken dan het instructieboekje van de auto. En dus ook niet op een forum zoals dit.
Vlak ook niet de A7 uit... Zal toch ook wel een hoop lease van zijn.
Ikzelf zit niet in die management functie's, jammer genoeg
Maar bij ons bedrijf kun je in principe elke auto leasen die je wilt zolang het geen grijs kenteken auto is en je niet in de allerlaagste salarisschalen zit.
Dus bij ons rijden er een paar A7's rond in de niet management functie's.
@Sander:
Inderdaad, ook bij ons rijden er veel priussen, honda's e.d rond. Vaak zijn dit de collega's die het echt als vervoersmiddel zien en helaas er ook niet echt zuinig mee omgaan. Dit drijft de prijzen voor de overige werknemers ook op qua benzine prijzen.
100% eigendom.
Auto na 1 jaar aangeschaft uit Duitsland als "Jahreswagen" meet 30 k op de teller, praktisch nieuw en zeer. zeer, zeer goede deal gemaakt. Is daarnaast overigens zeer zuinig. 1 op 19 voor een 2.0 ltr TDI(e) Hartog tuned!