Pagina 29 van 39 EersteEerste ... 19252627282930313233 ... LaatsteLaatste
Resultaten 561 tot 580 van de 772

Onderwerp: Alles Ist Vorbei... MRB vrijstelling over!

  1. #561

    Standaard Re: Audi 90 TD alpinweiss, detailed

    van de week de twee brieven ontvangen van de struikrovers!

    Mag voor twee auto's overgangsregeling aangaan, maar begrijp twee dingen niet zo goed (wellicht nog niet goed gelezen). Men spreekt van niet rijden in februari, januari, december? Zijn dat meteen deze jan/feb 2014? of begint dat in dec 2014 pas? (laatste denk ik)... en dan nog wat.
    Ik weet dat ik door moet rijden met mijn daily die voorheen belastingvrij was, dus als ik je de komende overgangsrekening niet betaald ga je gewoon vol tarief betalen...
    "je kan er bij wijze van spreke" toch ook pas november achterkomen dat je geen stalling geregeld krijgt dus feitelijk moet gaan doorrijden met je 'oldi'? Ofwel
    Je betaald de overgangsrekening en zegt in november dat je het idee van de regering niet geregeld krijgt (andere auto om te rijden/stalling).

    Ik bedoel zij zorgen voor dit probleem, je hebt er niet om gevraagd... Dan heb je toch twee volledige termijnen niet hoeven te betalen of zou je daar een terugwerkende nota van krijgen.... Raar, en dat wil ik wel graag weten vooraf.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  2. #562
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 90 TD alpinweiss, detailed

    In die brief wordt melding gemaakt van de nw wet.
    Omdat jij in de overgangs regeling past mag je daar gebruik van maken en is de eerste afspraak dat je december 2014 niet mag rijden.
    Wil je geen overgangs regeling
    Dan betaal je volledig en heb je geen recht op enige terug betaling vam de mrb/houderschaps belasting....
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #563

    Standaard Re: Audi 90 TD alpinweiss, detailed

    Dat snap ik: Wat ik bedoel is dit scenario:

    Je komt rond december 2014 achter dat je je overgangsgeregelde oldtimer niet gestald kan krijgen en/of het lukt je niet er een auto bij te kopen.... Je bent dan voor jezelf verplicht door te rijden met je oldi in die december en jan/feb en de rest van 2015. Moet je dan met terugwerkende kracht de NIET overgangsregelingsmaanden alsnog terugbetalen uit 2014?

    Er zullen zat mensen zijn die er nu vanuit gaan de auto in de overgangsregeling te hebben waarbij later blijkt dat dit practisch niet haalbaar wordt.... Wat dan?
    In mijn geval ga ik dat 'zogenaamd' proberen en schaamteloos dat half jaar ofwel 200 euro in mijn zak te houden... zal wel niet kunnen.

    Voor de rest heb ik besloten alles op de weg te houden en niets te schorsen, bij schorsing van óók de verzekering ben je mooi de lul als je garage in de fik vliegt of de auto gestolen word. Alleen het w.a. gedeelte schorsen levert slecht 60 euro per jaar op (bij volledig casco/taxatie) bij half jaar schorsen voor één auto... da's verwaarloosbaar. afgezien van de doorlopende dure belasting... Ofwel ik ga gewoon voor de volle mep aan kosten in 2014, kijk wel waar de vloot strand financieel... en hoop toch echt wel op een baan in 2014.
    Anders ga ik onder de brug liggen of spring er vanaf, da's misschien nog beter voor 'overbodig' geworden mensen uit de maatschappij.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  4. #564

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 90 TD alpinweiss, detailed

    @Franx nou ben eens realistisch met hoeveel auto kan je rijden?
    Ik kan het maar met eentje op zijn tijd, zit er geen caravan stalling in de buurt bij je?
    Vaak kun je daar voor een klein bedrag ook een auto stallen, en dan zoek je je die waar je het liefste mee rijd eruit en die houd je op de weg.

    Als je er weg gaat zetten doe ik je de voorslag om zeil mee te nemen, voor onder de auto te leggen tegen optrekkend vocht, naar mijn idee slechter als regen wat erop valt !
    Laatst gewijzigd door johnny666; 26-12-13 om 17:57.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  5. #565
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 90 TD alpinweiss, detailed

    de wetgeving gaat uit dat je meegaat in de overgangs- regeling.
    dus jij betaald dus de belasting en mag je voertuig op de openbare weg STAAN in de december maand, je mag er alleen niet mee rijden.
    je moet dus wel een geldige APK en verzekering hebben, maar je mag er dus niet mee rijden.
    wordt er wel gezien dat er mee gereden wordt dan is er een behoorlijke boete in het verschiet.
    die regeling van niet op de openbareweg aanwezig zijn of zichtbaar zijn is al eens door de rechtbank onderuit gehaald, een APK is verplicht om op de weg te rijden.
    dus als je niet _kan_ mag rijden ben je wel verplicht om de belasting en verzekering te betalen, maar een apk hoeft dan eigenlijk niet.....todat je dus wel gaat rijden....
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm


  6. #566

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 90 TD alpinweiss, detailed

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    de wetgeving gaat uit dat je meegaat in de overgangs- regeling.
    dus jij betaald dus de belasting en mag je voertuig op de openbare weg STAAN in de december maand, je mag er alleen niet mee rijden.
    je moet dus wel een geldige APK en verzekering hebben, maar je mag er dus niet mee rijden.
    wordt er wel gezien dat er mee gereden wordt dan is er een behoorlijke boete in het verschiet.
    die regeling van niet op de openbareweg aanwezig zijn of zichtbaar zijn is al eens door de rechtbank onderuit gehaald, een APK is verplicht om op de weg te rijden.
    dus als je niet _kan_ mag rijden ben je wel verplicht om de belasting en verzekering te betalen, maar een apk hoeft dan eigenlijk niet.....todat je dus wel gaat rijden....
    Wat als mijn voertuig spontaan in brand vliegt en ik heb geen apk heb ik toch ook geen dekking wa of zit ik nou fout.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  7. #567
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 90 TD alpinweiss, detailed

    nee, dat werdt wordt beweerd maar is eigenlijk alleen van toepassing als je zelf rijd.
    als jij je voertuig moet repareren en kan daarom geen apk krijgen ben je gewoon verzekerd, maar als je moedwillig gaat rijden zonder apk dan voldoe je dus niet aan de wet..../
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  8. Ad
  9. #568

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 90 TD alpinweiss, detailed

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    nee, dat werdt wordt beweerd maar is eigenlijk alleen van toepassing als je zelf rijd.
    als jij je voertuig moet repareren en kan daarom geen apk krijgen ben je gewoon verzekerd, maar als je moedwillig gaat rijden zonder apk dan voldoe je dus niet aan de wet..../
    Lijjkt me moeilijk om dat klaar te spelen er zal maar een spiknieuwe ernaast geparkeerd staan, en mijn verzekering zou moeilijk gaan doen als zoiets zou gebeuren?
    Volgens mij mag je gewoon in die maanden naar een apk keurings station rijden, of anders met de groene platen van datzelfde station, om helemaal save te staan.

    Dit al gelezen?

    http://www.telegraaf.nl/autovisie/au...ng_aan___.html
    Laatst gewijzigd door johnny666; 26-12-13 om 18:41.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  10. #569

    Standaard Re: Audi 90 TD alpinweiss, detailed

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    @Franx nou ben eens realistisch met hoeveel auto kan je rijden?
    Ik kan het maar met eentje op zijn tijd, zit er geen caravan stalling in de buurt bij je?
    Ik ben zeer realistisch, daarom heb ik het ook allemaal uitgezet in een schema, waarbij ik er achter kwam, dat als ik mijn APK's niet per jaar wilde laten verlopen, mijn verzekering zo minimaal (MAAR WEL REEEL GEDEKT VOOR RISICO'S) ik er geen zak mee opschiet qua schorsen. Ik bouw geen auto's op om ze vervolgens weer jaren stil te zetten. Ik rijdt zo nu en dan in ze om ze gangbaar te houden en voor mijn plezier.

    Stalling heb ik ook helemaal niet nodig want alles staat al keurig binnen. Ook zo iets, da's het eerste waar ik mee begin bij een hobbie-auto! Hij moet van de straat af kunnen, anders kan je geen hobbie-auto rijden naar mijn mening, dan rijdt je gewoon oude auto en ben je overgeleverd aan alle risico's, verval en schades waar je volgens mij geen hobbie-auto voor wilt rijden...

    Evenzogoed denken veel mensen hier anders over, wat volgens mij ook reden nr.1 is waarom deze hele discussie is begonnen.
    Kort gezegd, persoonlijk heb ik dus niks aan schorsen (Je box/stalling zal maar de hens in gaan en je bent niet verzekerd??). Allemaal nood oplossingen wat niet de doelstelling was van mij hobby i.i.g..

    Ieder mag zijn eigen conclusiies en oplossingen nemen, ik draai gewoon door met alles alleen tegen hoge extra kosten, that's all.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  11. #570
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 90 TD alpinweiss, detailed

    als ik eens rondkijk wat een beetje stalling kost, ben je met een max van 120 euri per jaar (en verzekering)
    beter af dan een kale stalling met schorsen ed.
    welke prijs je betaald voor een verzekering hangt heel erg sterk af van jouw regio en bijkomende bonus-malus ed.
    ikzelf ben met mijn 2 motoren waarschijnlijk voordeliger af met de belasting en verzekering dan een evt mooie stalling.
    helaas ben ik fysiek nog steeds niet in staat tot enig zelf rijgenot, maar betalen gaat gewoon verder.
    gelukkig heb jijzelf een mooie stallings- plek voor je wagen park, ik heb daar gewoon geen kans voor, bij mij zou die gewoon dagelijks moeten rijden (betaal ook gewoon belasting is van 1989)en men ziet mijn trots idd als een oude auto, so be it.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  12. #571

    Standaard Re: Audi 90 TD alpinweiss, detailed

    Ja, ieder zijn situatie is ook gewoon anders, da's moeilijk oordelen als dat al uberhaubt nodig is. De staat dwingt je er nu gewoon toe om allerlei gedachten de revu te laten passeren. Evenzogoed is er nog weinig aan te doen.

    Zit er over te denken om mee te doen met de actie om met een advocaat naar de rechter te gaan (Oldtimerbelangen), maar dat kost ook weer geld en als ik zie dat er van alle acties en enquettes 0 resultaat is behaald schieten we er niks mee op. Betalen en maar weer afwachten wat er vervolgens weer boven je hoofd hangt.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  13. #572

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 90 TD alpinweiss, detailed

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Zit er over te denken om mee te doen met de actie om met een advocaat naar de rechter te gaan (Oldtimerbelangen), maar dat kost ook weer geld en als ik zie dat er van alle acties en enquettes 0 resultaat is behaald schieten we er niks mee op. Betalen en maar weer afwachten wat er vervolgens weer boven je hoofd hangt.
    Ik had dat ook twijfelen en twijfelen maar zou ik of zou ik niet eraan meedoen, naar het lezen van dat artikel in de telegraaf waren die voor het meeste weg.
    Ergens in mijn achterhoofd speelt het nog wel maar die 50 euro kan ik ook overheen komen heb al zoveel geinvesteeerd in mijn auto s dan kan dat ook nog erbij.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  14. #573

    Standaard Re: Audi 90 TD alpinweiss, detailed

    Staat wordt aangeklaagd. Ben blij dat er genoeg mensen zijn die hier een donatie aan gegeven hebben. Opzouten met die Weekers! Opzouten met dat zielige gegraai daar in Den Haag!
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  15. #574
    audi in red
    Guest

    Standaard Re: Audi 90 TD alpinweiss, detailed

    Vrijstelling oldtimer

    Beste A.Maass,

    Zoals beloofd komen we vandaag met het nieuws naar buiten omtrent de rechtszaak. Natuurlijk is het geen toeval dat juist Auto Motor Klassiek, waarvan wij reeds een jaar de volledige steun krijgen, gisteravond met het nieuws naar buiten kwam dat de rechtszaak definitief doorgaat: http://www.amklassiek.nl/definitief-...an/2014/01/19/. Langs deze weg spreken wij onze waardering uit voor Auto Motor Klassiek en Maarten Wilbers in het bijzonder, voor hun steun en adviezen.

    Wij danken u allen hartelijk voor uw vertrouwen! Binnenkort valt de dagvaarding van onze advocaat bij de landsadvocaat door de bus. Natuurlijk hoort u van ons en onze advocaat op korte termijn meer over de zaak.

    Met vriendelijke groet,


    Wouter van Embden,
    Namens Team VrijstellingOldtimer

  16. #575
    j03p's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.030
    Kudos
    11
    Auto
    Audi 90

    Standaard Re: Audi 90 TD alpinweiss, detailed

    Heeft iemand al een afschrijving gehad voor de MRB van de oldies?????!

    Ik wel van de A4... maar niet de ouwetjes..
    Daily: Citroen C6 2.7 HDiF 2007 modded | Winter: Audi A4 Avant TDI Quattro 1997 stock | Zomer: Audi 90 TD 1986 AFN mTDI 12mm/pp764/T3
    Extra: Audi 80 1.6 Weber DCOE | RIP: Audi A4 Avant TDI 1996 + 15 others since 2003

  17. #576

    Standaard Re: Audi 90 TD alpinweiss, detailed

    Die verantwoording ligt bij jezelf...
    turn in turn out turn on

  18. #577

    Standaard Re: Audi 90 TD alpinweiss, detailed

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montestoni Bekijk Berichten
    Die verantwoording ligt bij jezelf...
    Je krijgt eerst nog een andere brief, dan heb je tot 1 maart om je keuze te maken. Bron.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  19. #578

    Standaard Re: Audi 90 TD alpinweiss, detailed

    Die brief voor die keuze heb ik nog niet gehad. En... je mag dus nog steeds rondrijden in je pre '86er deze maand en in februari.
    Heel veel stress hoef je er dus niet over te hebben.

    @jo3p: Een A4 is nevernooit pre '86. Dus die aanslag is terecht.

    En al zou je het hele jaar rijden, wat is dan het bezwaar om de volle mep te betalen? Je maakt dan toch evenzogoed gebruik van onze infrastructuur als elke andere automobilist.(die ook net zo goed een autoliefhebber kan zijn...)

    Het neveneffect van de acute waardevermindering vind ik kwalijker. (Het Terstra-prijsniveau zal volledig verdwijnen...) Maar zolang je hem niet verkoopt is er niets aan de hand.
    Als het echt iets speciaals betreft is de waardevermindering verwaarloosbaar...
    turn in turn out turn on

  20. #579
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi 90 TD alpinweiss, detailed

    Ik dacht dat in een brief van de BD stond dat je automatisch een acceptgiro zal ontvangen om de 120euro te voldoen. Als je dit niet doet dan val je niet in de 120euro regeling, en moet je dus de volle mep betalen.
    Sindsdien is het stil...

  21. #580

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 90 TD alpinweiss, detailed

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door al_bundy Bekijk Berichten
    Ik dacht dat in een brief van de BD stond dat je automatisch een acceptgiro zal ontvangen om de 120euro te voldoen. Als je dit niet doet dan val je niet in de 120euro regeling, en moet je dus de volle mep betalen.
    Sindsdien is het stil...
    Dat is dus niet juiist het maximum is 120 euro als je auto lichter is betaal je een driemaanden bedrag wat voor die gewichtklasse geld, in mijn geval tot nog toe 98 euro.
    En niet vergeten bezwaar in te dienen zouden ze bij vrijstelling oldtimer het proces winnen heb je alleen recht op terug gave als je bezwaar gemaakt hebt, heb ik vernomen.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

Pagina 29 van 39 EersteEerste ... 19252627282930313233 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •