Bekijk Poll Resultaten: Heb jij je Audi getuned?

Stemmers
207. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja (motorinhoud >= 2L)

    75 36,23%
  • Ja (motorinhoud < 2L)

    43 20,77%
  • Nee, atmosferische motor

    9 4,35%
  • Nee (motorinhoud >= 2L)

    19 9,18%
  • Nee (motorinhoud < 2L)

    14 6,76%
  • Ik twijfel nog, misschien later

    47 22,71%
Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 112

Onderwerp: Tuning, heb jij het gedaan? Waarom wel/niet?

  1. #61
    phoenix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Leeftijd
    62
    Posts
    385
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning, heb jij het gedaan? Waarom wel/niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leon Bekijk Berichten
    Als de ECU open gaat, dan komt er helemaal geen andere chip in, de tuning is exact hetzelfde als via de OBD, alleen wordt hij op een andere manier geladen.. Dit omdat veel Ecu's tuningprotectie hebben/hadden.. Ecu's open maken, andere chipjes solderen gebeurt alleen bij de oudere auto's uit de jaren 90..

    En een tuning is altijd te traceren achteraf..
    8

    @Leon: Een tweede ECU module is toch niet te traceren? Ik zou verwachten dat als die weer verwijderd is en de originele weer aangesloten is er niets te ontdekken valt. Right? Dat zou voor mij een overweging zijn om voor een externe ECU te kiezen boven OBD tuning. Bovendien kan die dan ook niet overschreven worden tijdens een servicebeurt.
    A5C 1.8 TFSI H6 S- Edition 2013
    Previous: A4 Advance sedan 1.6 H5 2007, A4. Sedan 1.6 H5 1997, Audi 80 sedan 1.6 H4 1991

  2. #62

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Leeftijd
    43
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Tuning, heb jij het gedaan? Waarom wel/niet?

    Ik heb vorige week maandag mijn A4 1.8T (B7 van eind 2006, 150k op de teller) laten tunen bij Hartog Tuning in Alkmaar.
    Mijn primaire doel was om de motor zo soepel en efficiënt mogelijk te laten lopen en de extra performance is natuurlijk fantastisch.
    Pedro heeft de tuning uitgevoerd met de wetenschap dat ik gewoon euro95 blijf tanken. Bij normaal gebruik van de auto rijdt deze nog vloeiender en comfortabeler. De auto is niet zenuwachtig geworden waarbij het gas aan danwel uit staat, het gaspedaal geeft juist meer gevoel. Als je vervolgens meer gas geeft of wat langer in de toeren blijft blaast de wagen ineens naar voren. Heerlijk gevoel! (Ik stond oprecht versteld van de toename in vermogen.)

    Voor mij perfect wat zo kan mijn vriendin comfortabel blijven cruisen en kan ik soms wat meer spelen.

  3. #63
    Gonadan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    370
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Tuning, heb jij het gedaan? Waarom wel/niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    Duidelijk verhaal.

    Wil ik nog toevoegen dat ik persoonlijk vind dat de auto helemaal technisch op orde moet zijn voor je aan tuning gaat denken.
    Ik wil mijn A4 ooit ook wel tunen, maar nu zeker nog niet, eerst nieuwe remmen, nieuwe uitlaat en wellicht zelfs een nieuwe turbo.
    Het onderstel en de distributie + toebehoren zijn vorig jaar al gedaan, dus we gaan langzaam de goede kant uit.
    Maar is er uiteindelijk niet altijd wel iets wat richting vervanging gaat? Als je geen motorische problemen hebt en je turbo begint nog niet te gillen, waarom zou je dan geen tuning doen? Als het een kwestie van budget is en je moet nieuwe remblokjes afwegen tegen tuning dan snap ik het wel, maar met een dergelijk budget zou ik tuning sowieso als zonde bestempelen. Remmen pak je toch gewoon aan wanneer nodig, met of zonder tuning?

  4. #64
    tim captein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    846
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning, heb jij het gedaan? Waarom wel/niet?

    ik heb zaterdag een afspraak bij ths automotive, mijn a4 wordt daar voorzien van vvt software en zal van 143 pk en 320 nm naar ongeveer 185 pk en 410 nm gaan.
    ik ben zelf wel benieuwd hoe dit gaat rijden. Vind de auto nu niet echt vlot aanvoelen en hoop dat de tuning iets helpt bij tussen acceleraties op koppel.
    Laatst gewijzigd door tim captein; 15-01-15 om 16:40.

  5. #65
    ricardo964's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.619
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Tuning, heb jij het gedaan? Waarom wel/niet?

    Bij mijn huidige auto A4 115pk 1.9 tdi heb ik het niet laten doen. Naar mijn idee kan je hem goed laten tunen maar onderdelen slijten wel sneller.
    Mijn vorige 1.9 tdi had ik laten chippen en de koppeling was 80.000 km later versleten. De 1.9 tdi daarvoor had ik laten chippen en 20.000 km later turbo kapot (was er bij tuning nieuw opgezet)
    Beide keren bij een gerenomeerde tuner laten doen.

    Nu heb ik 300.000 km achter de rug met mijn 1.9 tdi en nog originele koppeling en turbo.


  6. #66

    Standaard Re: Tuning, heb jij het gedaan? Waarom wel/niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonadan Bekijk Berichten
    Maar is er uiteindelijk niet altijd wel iets wat richting vervanging gaat? Als je geen motorische problemen hebt en je turbo begint nog niet te gillen, waarom zou je dan geen tuning doen? Als het een kwestie van budget is en je moet nieuwe remblokjes afwegen tegen tuning dan snap ik het wel, maar met een dergelijk budget zou ik tuning sowieso als zonde bestempelen. Remmen pak je toch gewoon aan wanneer nodig, met of zonder tuning?
    Ik heb het niet over budget, ik heb het over de technische staat van de auto; Ik zou het onverstandig vinden als er mensen zijn die ivm budget de tuning wel doen, maar vervolgens met versleten banden/remmen doorrijden, niet echt verstandig qua prio's zeg maar.

    Voor mijzelf geldt; Ik ben gewoon bezig om langzaam de auto weer netjes te maken,tuning zal daar ook gerust een keer bij gaan horen, maar nu nog niet.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  7. #67
    Gonadan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    370
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Tuning, heb jij het gedaan? Waarom wel/niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    Ik heb het niet over budget, ik heb het over de technische staat van de auto; Ik zou het onverstandig vinden als er mensen zijn die ivm budget de tuning wel doen, maar vervolgens met versleten banden/remmen doorrijden, niet echt verstandig qua prio's zeg maar.
    Nee precies, als je moet kiezen tussen het één of het ander is het gewoonweg stom om voor tuning te gaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    Voor mijzelf geldt; Ik ben gewoon bezig om langzaam de auto weer netjes te maken,tuning zal daar ook gerust een keer bij gaan horen, maar nu nog niet.
    Een kwestie van volgorde en prioriteit neem ik dan aan. Omdat je ook weer niet alles tegelijk wilt doen. Lijkt me logisch.

    Vaak lees ik dat mensen eerst zo'n beetje de halve auto willen vervangen, ook al is dat nog niet nodig, voordat ze aan tuning willen. Dat snap ik dan niet echt, als remmen voor 90% op zijn ok, maar ze zijn altijd wel in meer of mindere mate versleten. Dan ben je net klaar met alle remmen en schijven doen en komen je bougies alweer in de buurt.

  8. Ad
  9. #68
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Tuning, heb jij het gedaan? Waarom wel/niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ricardo964 Bekijk Berichten
    Bij mijn huidige auto A4 115pk 1.9 tdi heb ik het niet laten doen. Naar mijn idee kan je hem goed laten tunen maar onderdelen slijten wel sneller.
    Mijn vorige 1.9 tdi had ik laten chippen en de koppeling was 80.000 km later versleten. De 1.9 tdi daarvoor had ik laten chippen en 20.000 km later turbo kapot (was er bij tuning nieuw opgezet)
    Beide keren bij een gerenomeerde tuner laten doen.

    Nu heb ik 300.000 km achter de rug met mijn 1.9 tdi en nog originele koppeling en turbo.
    je nieuwe turbo na 20k kapot trappen? is denk ik wel een uitzondering hoor... of de tuning is te heftig uitgevoerd, of je hebt de turbo misbruikt... kortom kan vanalles zijn.

  10. #69
    ricardo964's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.619
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Tuning, heb jij het gedaan? Waarom wel/niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    je nieuwe turbo na 20k kapot trappen? is denk ik wel een uitzondering hoor... of de tuning is te heftig uitgevoerd, of je hebt de turbo misbruikt... kortom kan vanalles zijn.
    Dat had de nieuwe eigenaar gedaan, net na de nieuwe turbo heb ik hem verkocht... Zal wel aan hem gelegen hebben idd... Hij belde me een week later op dat de turbo kapot was en of we de kosten konden delen. Hij was er nog wel een best stuk mee door gereden!

  11. #70

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    56
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Tuning, heb jij het gedaan? Waarom wel/niet?

    Na lang te hebben getwijfeld toch mijn A3 1.9tdi laten tunen. Ben bij carlife in Vlissingen geweest , omdat ik deze mensen ken en zij ook mijn vorige auto gedaan hadden.
    Heb er nu in een week zo'n 800 km mee gereden en merk dat hij veel soepeler rijd. Zeker bij tussenacceleratie van 80 naar 130 merk je veel verbetering!
    Volgens de boordcomputer is hij ook wel zuiniger geworden, het scheelt nu nog niet zo veel maar dat ligt ook aan mezelf. Een nieuw speeltje moet tenslotte worden uitgeprobeerd !

    Hou jullie op de hoogte over het wel en wee van de auto.

  12. #71
    elrobbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    56
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning, heb jij het gedaan? Waarom wel/niet?

    Ik rij al een tijdje heel tevreden in mijn A3 3.2 Sportback. Deze heeft een stage111 compressorkit van TVS Engineering. Rijdt heerlijk en soepel en geen noemenswaardige slijtage gehad. Wel 98 tanken bij BP en onderhoud niet overslaan.
    Toevallig gisteren de DSG bak in Varsseveld een onderhoudsbeurt laten geven. Deze mannen weten wat ze doen. Ik denk dat dit ook het meest belangrijke is bij tuning. Alleen door mensen laten uitvoeren die weten wat ze doen. Wat dat betreft kan ik deze tuner van harte aanbevelen.

  13. #72
    Chickenlal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    37
    Posts
    272
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning, heb jij het gedaan? Waarom wel/niet?

    Mijn 1.4 Tfsi is ook gechipt. Niet om sprintjes te trekken, gewoon omdat die motor wel wat kracht mist in 4de/5de/6de wat deze nu wel een beetje heeft. Kan vlot voorbijsteken op de autosnelweg nog.

    Als ik gewoon rustig rijd in het stad komt die motor amper boven de 2200 RPM dus veel impact zal het niet hebben.

  14. #73
    VosS4
    Guest

    Standaard Re: Tuning, heb jij het gedaan? Waarom wel/niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ricardo964 Bekijk Berichten
    Bij mijn huidige auto A4 115pk 1.9 tdi heb ik het niet laten doen. Naar mijn idee kan je hem goed laten tunen maar onderdelen slijten wel sneller.
    Mijn vorige 1.9 tdi had ik laten chippen en de koppeling was 80.000 km later versleten. De 1.9 tdi daarvoor had ik laten chippen en 20.000 km later turbo kapot (was er bij tuning nieuw opgezet)
    Beide keren bij een gerenomeerde tuner laten doen.

    Nu heb ik 300.000 km achter de rug met mijn 1.9 tdi en nog originele koppeling en turbo.


    Vrij uitzonderlijk denk ik...
    Ik heb mijn S4 B5 destijds laten chippen bij JD (er is geen betere!) echter probleemloos 180.000 km gereden in 5 jaar toen...eerste turbo's, 1'e koppeling nog zelfs...nooit iets gehad met deze auto behoudens de ABS computer welke los staat van de tuning

  15. #74

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Leeftijd
    62
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning, heb jij het gedaan? Waarom wel/niet?

    Ik heb mijn A1 1.6 TDI 90 pk van 2011 wel laten tunen. 90 pk is echt te weinig. Nu 144 pk 320 Nm. Nu kan je tenminste fatsoenlijk inhalen.

    Richard.

  16. #75

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Tuning, heb jij het gedaan? Waarom wel/niet?

    6 jaar geleden mijn eerste Audi A4 1.9 TDI , 130 pk, B6, uit 2002 aangeschaft met 160.000 km. Bij 180.000 km heb ik de auto laten tunen bij een kennis van mij. Ik wilde geen maximale tuning met wel wat meer pit. Na de tuning had ik ongeveer 150/155 pk en de auto voelde een stuk beter aan. Afgelopen week de auto verkocht met 325.000 km op de klok en ik kan zeggen, ik heb geen schokkende dingen ervaren verder dan het reguliere onderhoud.

    Nu heb ik een Audi A4 2.0 met 143 pk (B8) uit 2010 en wilde hem ook laten tunen. Bleek dat het tunen niet lukte via de obd omdat de ecu niet ontgrendeld kon worden en een oplossing zou zijn om de ecu te openen om zo bij de software te kunnen. Hier ben ik nog niet helemaal over uit of dit wel zo handig is. Zijn hier misschien mensen bekend mee?

    M
    Laatst gewijzigd door Master_Mpb; 16-04-15 om 20:38.

  17. #76
    tim captein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    846
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning, heb jij het gedaan? Waarom wel/niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Master_Mpb Bekijk Berichten
    6 jaar geleden mijn eerste Audi A4 1.9 TDI , 130 pk, B6, uit 2002 aangeschaft met 160.000 km. Bij 180.000 km heb ik de auto laten tunen bij een kennis van mij. Ik wilde geen maximale tuning met wel wat meer pit. Na de tuning had ik ongeveer 150/155 pk en de auto voelde een stuk beter aan. Afgelopen week de auto verkocht met 325.000 km op de klok en ik kan zeggen, ik heb geen schokkende dingen ervaren verder dan het reguliere onderhoud.

    Nu heb ik een Audi A4 2.0 met 143 pk (B8) uit 2010 en wilde hem ook laten tunen. Bleek dat het tunen niet lukte via de obd omdat de ecu niet ontgrendeld kon worden en een oplossing zou zijn om de ecu te openen om zo bij de software te kunnen. Hier ben ik nog niet helemaal over uit of dit wel zo handig is. Zijn hier misschien mensen bekend mee?

    M
    heb mijn mijn a4 b8 met 143 pk laten chippen en dit ging wel gewoon via de obd. heeft nu ca 175-180 pk en 400-410 nm. zit nu vvt software ingeladen.

  18. #77

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Tuning, heb jij het gedaan? Waarom wel/niet?

    Schijnt zo te zijn dat de ene ecu van een B8 wel via de obd kan en de andere ecu is net anders en kan niet via de obd en zal de ecu moeten worden uitgebouwd.

    Binnenkort maar uit laten bouwen want ik wil hem wel laten tunen.

  19. #78

    Standaard Re: Tuning, heb jij het gedaan? Waarom wel/niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansderk Bekijk Berichten
    Ik heb het niet gedaan. Overwoog abt tuning via de dealer maar begreep dat het toch garantiegeschillen kan geven. Als bv een aandrijfassen kapot gaat, wie betaalt dan... Abt zegt dat ze daar niets gemodificeerd hebben en Audi zegt natuurlijk dat er meer krachten op zijn losgelaten. Heb het wel overwogen met mijn 1.2 tfsi die ik hiervoor had en ik vind m'n 2.7 onderin niet heel erg krachtig hoewel toch 400 nm. Lang overwogen, toch maar niet! Hoewel ik nu geen garantie meer heb reken je wel op coulance.
    Best vaak is een het begrip 'Coulance' een grote misvatting.
    Coulance heb je namelijk geen recht op..dat is een gift van de dealer.
    Ook al zou je trouw in onderhoud zijn geweest bij de dealer, dan nog mag de dealer bepalen of ze jou
    coulance zouden geven of niet.

  20. #79
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    478
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Tuning, heb jij het gedaan? Waarom wel/niet?

    Ja maar als je origineel hebt gehouden zal kans op coulance toch groter zijn??
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi Q4 E-Tron 35, Kiezelgrijs
    Mercedes EQA 250, Grau metallic, AMG line

  21. #80

    Standaard Re: Tuning, heb jij het gedaan? Waarom wel/niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trekhaak656 Bekijk Berichten
    Best vaak is een het begrip 'Coulance' een grote misvatting.
    Coulance heb je namelijk geen recht op..dat is een gift van de dealer.
    Ook al zou je trouw in onderhoud zijn geweest bij de dealer, dan nog mag de dealer bepalen of ze jou
    coulance zouden geven of niet.
    Coulance is zeker geen gift. Het is niet een kwestie van of ze je aardig vinden of niet, althans dat hoort het niet te zijn. Je hebt bij wet recht op een deugdelijk product. Zodoende heb je na je garantietermijn ook recht op enige vorm van ondersteuning en/of tegemoetkoming, mits billijk. Hoe lang en hoeveel tegemoetkoming je hoort te krijgen ligt natuurlijk aan het product, prijs, kwaliteit, gebruik en verwachte levensduur.

Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •