Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 57 van de 57

Onderwerp: De nieuwe R10 :)

  1. #41

    Standaard

    Iemand nog interesse in hi-res foto's (300 DPI) van deze bak, motor, etc? De foto's zijn echt haarscherp, mooi om af te drukken bijvoorbeeld. Ik kan ze vanavond even in mijn FTP zetten...

    Als je me PB't regel ik vanavond even een login + pass voor je...
    S6

  2. #42

    Standaard

    Ik zal het even hier neer zetten in plaats van een PB. De file's zijn zeker interessant. Er zit ook een PDF met hele leuke info bij.

    De FTP-server bevindt zich hier: ftp://jejoen.sytes.net

    Login: quattro
    Password: r10r10r10

    Het ZIP-bestand staat in de map 'download'...

    Niet met zijn allen, het is maar 100KB/s up...
    S6

  3. #43

    Standaard

    Ik heb de fotos en PDF even doorbladerd, de moeite waard!
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  4. #44

    Standaard

    Bedankt Jeroen.....erg mooie foto's... :wink:

    Marco.
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  5. #45

    Standaard

    Jeroen,
    Ben het daar helemaal mee eens


  6. #46
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audidriver4ever
    En dat Audi de uitvinder is van de TDI technologie, is ook een graag gehoord sprookje, dat door telkens herhalen, niet meer waarheid krijgt!

    DE Turbodiesel-directinspuiter in een personenauto had als eerste FIAT in de Croma.
    Audi heeft daar helemaal niets uitgevonden, alleen maar populair gemaakt!

    Audi heeft de 'betrouwbare en niet roestende' TDI uitgevonden :wink:
    Audi A3 Sportback 1.6TDI Ultra E-edition

  7. #47

    Standaard

    FTP is dicht, leeching-time is over...
    S6

  8. Ad
  9. #48
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dEX
    FTP is dicht, leeching-time is over...
    hmm ikzie dit topic te laat.... gattie vanavond ook weer ff open?

    filmpje lijkt me ook wel leuk ga ik vanaovnd ff bekijken.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  10. #49

    Standaard

    Ik heb een audio-clipje gevonden: hier
    Echt goed is het niet, maar je kan de motor toch eens horen.

    Greetz Johan

  11. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audidriver4ever
    En dat Audi de uitvinder is van de TDI technologie, is ook een graag gehoord sprookje, dat door telkens herhalen, niet meer waarheid krijgt!
    Dat gaat trouwens ook op voor de common rail diesel. Groot en bekend geworden door Mercedes-Benz en Bosch. Echter heeft Bosch het overgekocht van nog maar eens Fiat.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  12. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dEX
    FTP is dicht, leeching-time is over...

    HIER heb ik hem voor jullie ook geregeld :wink:

  13. #52

    Standaard

    Racedebuut voor diesel-sportwagen Audi R10 (18maart 2006)

    De Audi R10 maakt aanstaande zaterdag, 18 maart, zijn racedebuut tijdens de 12-uursrace van Sebring in de Amerikaanse staat Florida, een belangrijke stap in de voorbereiding op de race in Le Mans. In beide wedstrijden brengt Audi twee bijzonder sterke teams van elk drie coureurs aan de start.
    De eerste auto wordt bemand door de Duitsers Frank Biela en Marco Werner en de Italiaan Emanuele Pirro. De tweede auto is bestemd voor de Italiaan Rinaldo Capello, de Schot Allan McNish en de Deen Tom Kristensen. Deze coureurs hebben allen de 24 Uur van Le Mans minstens eenmaal gewonnen. Tom Kristensen is met zeven overwinningen in de Franse klassieker zelfs recordhouder. Bij elkaar komen de Audi-coureurs op niet minder dan 17 overwinningen in Le Mans. Audi-sportdirecteur Dr. Wolfgang Ullrich verklaart: “Ons doel was om voor beide R10’s twee gelijkwaardige rijdersteams te hebben. We hadden daarbij de keuze uit zes Le Mans-winnaars, die voor Audi al in de meest uiteenlopende combinaties successen hebben geboekt. We hebben gekozen voor de samenstelling die naar onze mening de beste is voor onze beide auto’s.”
    Niet alleen in Le Mans, ook in Sebring kan Audi bogen op een lange en succesvolle historie. Sinds 2000 won Audi de race zesmaal op rij met de sportwagen R8, die daarmee de succesvolste auto in de historie van de Amerikaanse wedstrijd is. Frank Biela en Tom Kristensen hebben elk al drie keer in Sebring gewonnen. Aanstaande zaterdag kan één van hen de eerste rijder worden met vier overwinningen in Sebring.

    Traditioneel geldt de race in Sebring als de belangrijkste wedstrijd in de aanloop naar Le Mans. De wedstrijd vindt plaats op een voormalig vliegveld en is een enorme belasting voor mens en materiaal. De ervaring leert dat techniek die in Sebring goed functioneert, meestal ook werkt tijdens de nog snellere en tweemaal zo lange race in Le Mans. De redenen hiervoor zijn vooral de vele oneffenheden op het Amerikaanse circuit en het meestal erg benauwde en warme weer in Florida, dat extra zwaar is voor de motoren.

    Audi Sport heeft eind januari en begin februari twee keer met de nieuwe R10 op het circuit van Sebring getest en enkele kinderziektes vastgesteld, die inmiddels verholpen zijn. De Audi R10 wordt aangedreven door een circa 650 pk sterke V12 TDI-motor met een maximum koppel van meer dan 1100 Nm. De R10 is de opvolger van de Audi R8, die met 61 overwinningen uit 77 races het succesvolste Le Mans-prototype aller tijden is. De race in Sebring start op zaterdag om 10.43 uur lokale tijd (16.43 uur Nederlandse tijd) en eindigt na twaalf uur in het donker. Om 22.43 uur lokale tijd (04.43 uur in Nederland) is bekend of de R10 zijn eerste praktijktest heeft doorstaan.

    (bron RAI)

  14. #53
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Frank Biela ...... Emanuele Pirro...
    Die hebben natuurlijk ervaring met snelle auto's :wink:




    :mrgreen:
    One liter, driver's licence eater...


  15. #54

    Standaard

    Good start for the Audi R10 TDI at Sebring

    Fastest lap during the first official practice
    Allan McNish sets fastest time at Sebring
    Record crowd of 150,000 spectators expected


    Audi has managed a perfect start in this year’s American Le Mans Series (ALMS). During the first official practice day for the season opener at Sebring, the two 650 hp diesel sportscars set the fastest laps on the 5.954 kilometre circuit. The fastest time of the day was set by Audi driver Allan McNish in the #2 Audi R10 TDI during the morning session.

    The starting grid for the 12-hour race will be decided in qualifying on Thursday. The organisers expect another record crowd of over 150,000 spectators during the weekend at the traditional season opener in the US state of Florida. The long-distance classic is the most important sportscar race in the USA and for Audi, the dress rehearsal for the 24 Hours of Le Mans where Audi bids to become the first manufacturer to claim overall victory with a diesel sportscar.

    Quotes after the first practice day at Sebring

    Dr Wolfgang Ullrich (Head of Audi Motorsport): "Like always it’s very difficult to adapt a new car to a tricky circuit like Sebring. We’ve been here for testing but due to the higher ambient temperatures, we now have completely different circumstances. The team is working towards the race set-up for both cars and is making good progress.”

    Frank Biela (Audi R10 TDI #1): "We sorted out a few things during testing so that we arrived at Sebring with a good car. Now we have to adapt the Audi R10 TDI to the current conditions and have to deal with circumstances like changing wind direction and force for example. Reacting to these elements was of course much easier with our well known Audi R8. But after the experiences so far, I’m quite optimistic that we will ultimately manage the same with the R10 TDI.”

    Emanuele Pirro (Audi R10 TDI #1): "It has been a good start. We have discovered a lot more things about the car and are satisfied with the steps we’ve already made. I’m happy about the positive feedback our diesel project is experiencing in the USA. A lot of enthusiastic fans talked to me and said they couldn’t believe that a diesel can be so fast.”

    Marco Werner (Audi R10 TDI #1): "We are very satisfied because now we know that our car is competitive. The encouraging thing is that we have not suffered the slightest problem with our R10 TDI and so was able to work on our programme without interruption.”

    Dindo Capello (Audi R10 TDI #2): "It’s nice to get back into the cockpit of a race car after such a long time of preparation. With the heavy traffic of the slower ALMS classes on the circuit, I feel at home already. We are still improving our R10 TDI and I’m now looking forward to the qualifying.”

    Tom Kristensen (Audi R10 TDI #2): "I was looking forward very much to driving the new Audi R10 TDI with diesel power for the first time here at Sebring on Monday and it didn’t disappoint me. Our new ‘baby’ has excellent power and extremely good aerodynamics. So the guys in Ingolstadt and Neckarsulm managed once again to put something very special on four wheels.”

    Allan McNish (Audi R10 TDI #2): "Every day we learn more about our car. And now we already know how competitive we are. Our lap times look very good and we are definitely working in the right direction and so will have a well prepared car for the race on Saturday.”

    Ralf Jüttner (Technical Director, Team Audi Sport North America): "We have worked through our programme without any problems so far. But we also learned that the competition will be very hard here at Sebring. Our competitors Porsche and Dyson are very fast so we can expect a very tough race.”
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  16. #55

  17. #56

  18. #57

    Standaard

    Na 6 uur (1/2 race) Audi op 1, Aston Martin DB9 op 2.
    Voorsprong Mc Nish (Audi op 1) verdwenen door filterproblemen

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •