Dit viel mij op: Immerhin: 2008 schiebt Audi einen 3.0 TDI nach, der als "sauberster Diesel der Welt" mit Harnstoff-Beigabe schon die künftige EU-6-Norm erfüllen soll."
Voor zover nog niet bekend, AUDI Prijslijst Duitsland
Prijsjes NL
A4 1.8 TFSI, 88 kw/120 pk B-label € 33.150
A4 1.8 TFSI, 118 kw/160 pk B-label € 36.650
A4 3.2 FSI, 195 kw/265 pk D-label € 52.665 (A5 € 57.200,-)
A4 2.0 TDI, 105 kw/143 pk B-label € 39.000
A4 2.7 TDI, 140 kw/190 pk D-label € 48.635
A4 3.0 TDI, 176 kw/240 pk D-label € 53.100 (A5 € 59.065,-)
Zo te zien dus rond de 5-6 mille prijsverschil met de A5. 't Is afwachten of de A4 standaard lampen van de Xenos krijgt (in DLD niet) en of de optielijst bij de A5 iets gunstiger geprijsd is waarmee het uiteindelijke verschil misschien iets gunstiger zal uitvallen.
Gr. Apolo2
Ik ben geen fan van weinig vermogen in een auto als de A4 en zou me zoiets ook niet kopen maar me lijkt die 1.8 TFSI met 120pk toch echt wel al een topmotor voor de A4. De 1.4TSI 125 pk levert al 200 Nm dus deze motor zal wel een fractie meer leveren. Gokje... 210/220Nm bij 1500-4000 t/pm (als het al niet meer is omdat de 160 versie al is afgeknepen op 250Nm vanwege de koppeling met nieuwe 7-gang S-tronic bak) . Daarmee zal hij tot 4000 t/pm maar verwaarloosbaar minder vermogen leveren als de huidige 1.8 T met 163 pk (225Nm 1950-4700 t/pm).
Voor de gemiddelde rijder die de toerenteller amper boven de 4000 t/pm laat komen zal het verschil in prestaties dus niet echt merkbaar zijn (tussensprints niet, 0-100 wel).
Gr. Apolo2
In zo'n auto wil je rust in de tent en niet een 120pk blokje wat hoge toeren ligt te janken op de snelweg.Oorspronkelijk geplaatst door apolo2
2.7 TDI of liever nog de 3.0 TDI all the way :mrgreen:
Benzine is zoooo 1970 8)
Nee, ga lekker in zo`n oliestoker rijden met krap 20K per jaar... :-?
Diesel is zo HELEMAAL NIKS... :mrgreen:
Mooie auto die A4, doe mij maar een BMW 3 serie...
Waarop baseer je dat :roll:Oorspronkelijk geplaatst door Steven
Als je kijkt naar de A3 en je vergelijkt de volgende motoren 1.8 TFSI/2.0TFSI (200-265pk)/3.2 zul je zien dat de 1.8TFSI juist de langste overbrenging heeft. Kortom wil je rust in de tent bij de A3 kies je de 1.8 TFSI. Daar waar de 2.0TFSI/3.2 rond de 2900-3000 t/pm maken bij 120 is dit voor de 1.8TFSI +/- 2600 t/pm. Ter vergelijk de 2.0TDI maakt er dan 2200 t/pm. Geen wereld van verschil als je de geluidsproductie van de TDI er tegenover zet.
Gr. Apolo2