Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 57 van de 57

Onderwerp: Eindelijk foto's van de nieuwe A4/S4

  1. #41

    Standaard











    INGOLSTADT - De Audi A4 gaat vanaf eind dit jaar met het nieuwe Audi-front met zogeheten singleframe grille door het leven. Het nieuwe front komt zowel op de Sedan als de Avant en zal uiteindelijk ook op de Cabriolet verschijnen, zij het op een veel later tijdstip. De opgefriste A4 biedt volgens Audi meer dan alleen een nieuwe neus, de fabrikant spreekt zelfs van een volgende generatie en geeft de nieuwe A4 zelfs een nieuwe interne codenaam mee, B7.

    Het nieuwe vooraanzicht is voor de eerste maal getoond op de Nuvolari concept car uit maart 2003. Inmiddels hebben ook de A8 W12, A6 en A3 Sportback het nieuwe familiegezicht en volgt de A3 hatchback omstreeks mei 2005. Typerend is de grote trapeziumvormige grille met dito gespoten centraal bumperdeel waarop de kentekenplaat wordt gemonteerd. Ook voor het design van de achterzijde is teruggegrepen naar de Nuvolari. Zowel de Sedan als de Avant beschikken over diens tweedelige achterlichtunits. Door de bollere bumpers, geknepen lichtunits met helder glas en forse grille is de A4 een viertal centimeters gegroeid.

    De afstand van bumper tot bumper bedraagt nu 4,59 meter. De breedte en hoogte van respectievelijk 1,77 en 1,43 meter zijn gelijk gebleven.

    Op het stuurwiel komt de trapeziumvormige grille terug. Centraal in het nieuwe familiewapen zijn de vier befaamde ringen gepositioneerd. Audi claimt nog altijd plaats voor vijf personen. De bagageruimte is in de sedan-variant toegenomen. Hij biedt voortaan 460 liter tegen 445 voorheen. De bak van de Avant is onveranderd 442 tot 1.188 liter groot.

    Audi S4
    De technici van Audi hebben het onderstel op tal van punten onder handen genomen. De modificaties omvatten een gewijzigde afstelling van de vierpunts voorwielophanging en achterwielophanging met zelfsporende trapeziumvormige draagarmen. Ook de vering en schokdempers zijn verbeterd. Bovendien zijn enkele ophangingspunten en de afmetingen van de schokdempers overgenomen van de A6. De draagarmen en de voorste spoorstang komt van de S4. Audi past verder een verbeterd remsysteem toe en de laatste generatie ESP.

    Op motorengebied komt de vernieuwde A4 met vier nieuwe motoren voor de dag, waarvan één al geruime tijd in het huidige type werd geleverd maar niet in Nederland werd gevoerd. Het betreft de 2.0 TDI met 140 pk en 320 Nm. Met het blok in het vooronder snelt de A4 in 9,7 seconden van stilstand naar 100 km/h en bedraagt de topsnelheid 212 km/h. Eveneens nieuw zijn de 3.2 V6 FSI (uit A6) met 255 pk, 2.0 Turbo FSI (uit A3) met 200 pk en de 3.0 V6 TDI (uit A8/A6) met 204 pk. De overige motoren zijn de 1.6 102 pk, 1.8 Turbo 163 pk, 2.0 130 pk benzine en de diesels 1.9 TDI 115 pk en 2.5 V6 TDI met 163 pk.

    De S4 behoudt zijn 344 pk sterke 4.2 V8-motor. Audi levert de A4 onveranderd met voor- of vierwielaandrijving.

    Audi stelt de nieuwe A4 tijdens de Autosalon van Parijs (25/9 t/m 10/10) voor. De verkoop in Nederland start begin december, waarna de levering vanwege het aflopen van het jaar pas in januari gaat plaatshebben. De prijzen zijn nog niet bekend.

  2. #42

  3. #43

    Standaard

    De sedan is prachtig....echt heel mooi....maar die Avant...... :?
    Lijkt wel een Subaru van achter zo.......

    Marco.
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  4. #44
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.240
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    hmmm... lichtclusters nog erg wennen, eerst even in het echt zien!
    grille super, dashboard godzijdank ongewijzigd!

    nog 56.000km ;-)
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  5. #45
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Ziet er goed uit, vooral de sedan
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000


  6. #46
    Iceman
    Guest

    Standaard

    De A4 avant vind ik in zijn geheel veel weg hebben van een Subaru Legacy touring wagon.
    Bij de Audi S4 zit er een andere achterklep op met extra spoiler rand/knik.

    mvg, Hans.

  7. #47

    Standaard

    De sedan: ben er weg van
    Nu nog even wachten op de prijzen (NL & D) :wink: en dan wordt het heftig rekenen

  8. Ad
  9. #48

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    348
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Ik vindt hem erg mooi, de voorkant heeft nu iets meer smoel gekregen en is wat sportiever.

    Ik zou die van mij er zo voor inruilen als het niet al teveel zou kosten.

  11. #50

    Standaard

    Levende A4 gespot:



    Unpimp ze car...

    Audi A3 '98 1.9TDI
    Audi Cabriolet '92 2.3 V5 20v
    VW Transporter '90 1.9D

  12. #51
    Iceman
    Guest

    Standaard

    Nieuwe A4's in het wild.

    mvg, Hans.

  13. #52

    Standaard

    Het heeft er de schijn van dat de richtingaanwijzer-pitjes toch oranje blijven :? Ik hoop van niet

  14. #53

    Standaard

    een paar kleine modificaties en hij is perfect (18inch velgen+4cm verlagen :wink: )
    mvg,
    Marcel

    Think of the RS6 as Clark kent with all of Superman's powers but without the red pants

  15. #54

    Standaard

    Mooi frontje an sich, maar vond de oude (die eigks ook nog heel nieuw was) ook erg mooi!
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  16. #55

    Standaard

    Ik vind hem niet echt vernieuwend ten opzichte van zijn voorganger...

    Dat front is gaaf. Die koplampen, met die rare knik erin, vind ik niet mooi, maar misschien komt dat nog...
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  17. #56
    Iceman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartType81
    Ik vind hem niet echt vernieuwend ten opzichte van zijn voorganger...

    Dat front is gaaf. Die koplampen, met die rare knik erin, vind ik niet mooi, maar misschien komt dat nog...
    Daar kan ik me helemaal bij aansluiten.
    Ik kan de A4 koplampen ook niet bepaald mooi vinden dan liever de koplampen van de A6 of A3.
    Ook de achterlicht units van de A4 ben ik nog niet erg enthousiast over.
    Verder vind ik de gefacelifte A4 niet zo vooruitstrevend veranderd en is hij naar mijn mening over een jaar of 3 aan vervanging toe.

    mvg, Hans.

  18. #57
    audi a4 avant 2.5 tdi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    68
    Posts
    4.312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    G.M.V.C.

    jack.
    if you beat the rings then you have i car

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •