wooooooowwwwwwwwwwww wat is ie mooi.
Denk dat wat kennissen van me spontaan in de lach schieten bij het horen. Een W12 inzetten om koelproblemen te voorkomen .
En het wordt elders weer tegen gesproken:
Not content to leave well enough alone, Audi may import this ultrahigh-performance version of the A4 sedan next year. Unlike the potent S4 which uses a larger V8 for power, the RS4 may revert back to twin turbochargers hooked to a 3.0-liter V6. Spy photos of a prototype circling Germany's famous Nurburgring test track show a car with a slightly lowered stance and exaggerated bodywork similar to the midsize RS6. If it does in fact show up on American shores, don't expect it until next spring at the earliest.
De 3.0 V6 maakt meer kans gok ik. Deze motor werd ook voor de SEAT CUPRA GT gebruikt (373 kW@7250 rpm, 600 Nm@5250 rpm).
het hebben van de turbo's vind ik gewoon een must bij de RS :vamp:
de grootste probleemen komen terug op de emissie-eisen van de overheid dit zorgt in samen werking met de aktive veiligheid voor meer gewicht dus minder snelheid :snipersmile:de levens duur van turbo's licht altijd samen met de interesse van de rijder.
Hoewel ik een atmosferische V8 heerlijk vind klinken, zou ik toch voor een V6 biturbo gaan. De filmpjes van de RS4 hebben me tot dat besluit doen komen (vooral dat waar hij afremt).
De sportiviteit moet niet ten kosten gaan van het comfort bij een RS model (persoonlijke mening). Met andere woorden:
De snelste (technisch mogelijke) bak erin hangen a.u.b!
ESP moet uitschakelbaar zijn (of moet ik zeggen inschakelbaar?).
Een RS model mag best wat imposanter uitzien dan de "gewone" A4, maar het moet wel niet té uitbundig worden. Gelukkig weten ze bij Audi hier wel raad mee!
Sedan of Avant maakt mij persoonlijk niets uit, hoewel ik de sedan nu wel mooier vind.
Maar we zullen zien wat de toekomst (en Audi) ons gaat brengen. Gewoon rustig wachten en zorgen voor een speekselbakje als de eerste officiële foto's uitgebracht worden.......... :oops:
Hehehehe, en dan maar hopen dat 1 van de forumleden een nieuwe RS4 gaat kopen......kunnen wij op de meeting effe een kijkje wagen.
Persoonlijk ben ik ook voor de bi-turbo.....hoort nu eenmaal bij een RS4.... 8)
Wim is je RS4 nog niet aan vervanging toe volgend jaar.....
(grapje hoor)
Marco.
Ving nu toch weer een gerucht op dat het toch een W12 zou moeten worden (niet Autovisie). Heb even gezocht en de 513 mm lengte (~ 4.2 V8 40V) van een W12 zou haalbaar moeten zijn. Nu is de koeling bij een VR6 al wat moeilijker dan bij een V of lijn, maar bij een W12 heb je dat dus twee keer en bovendien geen ruimte meer om de motor.
Ben erg benieuwd hoe ze dat gaan koelen...