Bekijk Poll Resultaten: De RS-serie van audi :

Stemmers
31. Je mag niet op deze poll stemmen
  • moet voorzien zijn van 2 turbo's

    24 77,42%
  • moet atmosferisch zijn

    1 3,23%
  • maakt me helemaal niets uit

    6 19,35%
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 30 van de 30

Onderwerp: De audi RS4

  1. #21

    Standaard

    Denk dat wat kennissen van me spontaan in de lach schieten bij het horen. Een W12 inzetten om koelproblemen te voorkomen .

    En het wordt elders weer tegen gesproken:
    Not content to leave well enough alone, Audi may import this ultrahigh-performance version of the A4 sedan next year. Unlike the potent S4 which uses a larger V8 for power, the RS4 may revert back to twin turbochargers hooked to a 3.0-liter V6. Spy photos of a prototype circling Germany's famous Nurburgring test track show a car with a slightly lowered stance and exaggerated bodywork similar to the midsize RS6. If it does in fact show up on American shores, don't expect it until next spring at the earliest.

    De 3.0 V6 maakt meer kans gok ik. Deze motor werd ook voor de SEAT CUPRA GT gebruikt (373 kW@7250 rpm, 600 Nm@5250 rpm).
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  2. #22
    audi a4 avant 2.5 tdi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    68
    Posts
    4.312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    wooooooowwwwwwwwwwww wat is ie mooi.
    if you beat the rings then you have i car

  3. #23

    Standaard

    turbo´s zijn kwetsbaar, maar zorgen ook voor een lekkere acceleratie na een bepaalde toer dus houden die turbo´s, overigens ook lekker om te kunne tunen
    Audi V8 Fan!

  4. #24
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    het hebben van de turbo's vind ik gewoon een must bij de RS :vamp:
    de grootste probleemen komen terug op de emissie-eisen van de overheid dit zorgt in samen werking met de aktive veiligheid voor meer gewicht dus minder snelheid :snipersmile:de levens duur van turbo's licht altijd samen met de interesse van de rijder.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  5. #25
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Hoewel ik een atmosferische V8 heerlijk vind klinken, zou ik toch voor een V6 biturbo gaan. De filmpjes van de RS4 hebben me tot dat besluit doen komen (vooral dat waar hij afremt).
    De sportiviteit moet niet ten kosten gaan van het comfort bij een RS model (persoonlijke mening). Met andere woorden:
    De snelste (technisch mogelijke) bak erin hangen a.u.b!
    ESP moet uitschakelbaar zijn (of moet ik zeggen inschakelbaar?).
    Een RS model mag best wat imposanter uitzien dan de "gewone" A4, maar het moet wel niet té uitbundig worden. Gelukkig weten ze bij Audi hier wel raad mee!
    Sedan of Avant maakt mij persoonlijk niets uit, hoewel ik de sedan nu wel mooier vind.
    Maar we zullen zien wat de toekomst (en Audi) ons gaat brengen. Gewoon rustig wachten en zorgen voor een speekselbakje als de eerste officiële foto's uitgebracht worden.......... :oops:
    Koekje erbij?


  6. #26

    Standaard

    Hehehehe, en dan maar hopen dat 1 van de forumleden een nieuwe RS4 gaat kopen......kunnen wij op de meeting effe een kijkje wagen.
    Persoonlijk ben ik ook voor de bi-turbo.....hoort nu eenmaal bij een RS4.... 8)

    Wim is je RS4 nog niet aan vervanging toe volgend jaar.....
    (grapje hoor)

    Marco.
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACOQ
    Hoewel ik een atmosferische V8 heerlijk vind klinken, zou ik toch voor een V6 biturbo gaan. De filmpjes van de RS4 hebben me tot dat besluit doen komen (vooral dat waar hij afremt).
    De sportiviteit moet niet ten kosten gaan van het comfort bij een RS model (persoonlijke mening). Met andere woorden:
    De snelste (technisch mogelijke) bak erin hangen a.u.b!
    ESP moet uitschakelbaar zijn (of moet ik zeggen inschakelbaar?).
    Een RS model mag best wat imposanter uitzien dan de "gewone" A4, maar het moet wel niet té uitbundig worden. Gelukkig weten ze bij Audi hier wel raad mee!
    Sedan of Avant maakt mij persoonlijk niets uit, hoewel ik de sedan nu wel mooier vind.
    Maar we zullen zien wat de toekomst (en Audi) ons gaat brengen. Gewoon rustig wachten en zorgen voor een speekselbakje als de eerste officiële foto's uitgebracht worden.......... :oops:
    Helemaal mee eens ACOQ, trouwens de moderne motor met een turbo hebben niet echt een turbo gat meer. Audi is trouwens echt een TURBO merk.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Heeft de nieuwe bmw m5 ook al niet een groter motorblok met 500 pk?
    Heb er wel vertrouwen in dat audi dat ook wel gaat doen, met of zonder turbo's. Dus ik denk dat het wel goed zal komen.
    De rs4 is toch ook een geslaagd concept?

  10. #29

    Standaard

    Ving nu toch weer een gerucht op dat het toch een W12 zou moeten worden (niet Autovisie). Heb even gezocht en de 513 mm lengte (~ 4.2 V8 40V) van een W12 zou haalbaar moeten zijn. Nu is de koeling bij een VR6 al wat moeilijker dan bij een V of lijn, maar bij een W12 heb je dat dus twee keer en bovendien geen ruimte meer om de motor.
    Ben erg benieuwd hoe ze dat gaan koelen...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  11. #30

    Standaard

    340@7000 wrote:
    Ben erg benieuwd hoe ze dat gaan koelen...
    airco erop? :wink:
    Audi A4 Avant 1.9TDI 8E (2003) 100pk/250Nm @ 136pk/310Nm

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •