Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Voorproefje RS Q3

  1. #1

    Standaard Voorproefje RS Q3

    Via: http://www.autoblog.nl/nieuws/dit-is...116#post-57116

    Nog voor de onthulling in Genève hebben we hier een voorproefje op de snelle Audi.Er is weinig veranderd ten opzichte van de Q3 RS concept van vorig jaar, maar de kleine wielen en opnieuw vormgegeven voor- en achterkant zijn toch opmerkelijk. Gelukkig is de hoogte, of liever gezegd laagte, hetzelfde gebleven.
    De specificaties laten nog even op zich wachten, maar we verwachten dat deze net als het uiterlijk niet wezenlijk zullen verschillen met de concept. Dit betekend een 2,5-liter vijfcilinder turbomotor met 360 pk (265 kW), maar dit aantal kan door het interne onderdelenprogramma van Audi nog teruggeschroefd worden naar 310 pk. Wel wordt-ie aangestuurd door een S Tronic-bak met dubbele koppeling. Uiteraard hoort hier een quattro-systeem bij, die de (concept) auto in 5,2 tellen naar de 100 km/u duwt en de max bij 265 km/u vindt, maar voor de productieversie zal er wel weer een Duitse begrenzing van 250 km/u op komen. Wel mag Audi de Q lekker houden.


    Audi-Q3-RS-04.jpgAudi-Q3-RS-03.jpgAudi-Q3-RS-02.jpgAudi-Q3-RS-01.jpg

    Hij is best te pruimen, al vond ik de concept meer hebben.

  2. #2
    Jerreke76's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    48
    Posts
    321
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorproefje RS Q3

    (Vertaling via google translate)

    Eerste RS model in de Q-Series: Audi Q3 RS

    21.02.2013

    Uitstekende prestaties gecombineerd met een uitstekende dagelijkse bruikbaarheid!


    quattro GmbH baas van Meel, "De compacte Audi Q3 RS is het toevoegen van een nieuwe categorie in het SUV-segment."

    2.5 TFSI met 228 kW (310 pk) en 420 Nm, 0 tot 100 km / u in 5,5 seconden


    Audi gepresenteerd op de Autosalon van Genève, de Audi RS Q3, de eerste RS-model in de succesvolle Q familie. Het combineert een hoge functionaliteit met dynamische rijeigenschappen: De sprint van 0 naar 100 km / u duurt slechts 5,5 seconden, de topsnelheid is 250 kmh De 2,5-liter vijfcilinder turbo maken 228 kW (310 pk) en verbruikt gemiddeld slechts 8,8 liter brandstof per 100 km.

    "De prestaties filosofie van de Audi RS Audi Q3 in het segment van de compacte SUV's draagt, waardoor de opening van een nieuwe reeks", zegt Franciscus van Meel, directeur van quattro GmbH, "In aanvulling op de Audi RS 5 Cabriolet, de Audi RS 6 Avant en de Audi RS 7 Sportback is de Audi RS Q3 vierde RS-model, die we op de markt te brengen in 2013, is de RS familie groeit zo op acht leden - .. meer dan ooit " De Audi RS Q3 combineert de typische kenmerken, zoals RS-hoge prestaties en rijplezier met lifestyle en hoge bruikbaarheid. De Audi Q3 RS is ontwikkeld door quattro GmbH, een 100 procent dochteronderneming van Audi AG.

    Met de 2.5 TFSI werkt een bekroonde high-performance motor onder de motorkap van de Audi RS Q3 - een internationale jury heeft gekozen voor de vijf-cilinder motor sinds 2010, drie keer achter elkaar als de "International Engine of the Year 'in zijn klasse. De turbomotor met directe inspuiting put uit 2.480 cc motor ontwikkelt een maximum vermogen van 228 kW (310 pk) bij 5.200 tot 6700 toeren per minuut, met een maximum koppel van 420 Nm is beschikbaar 1500 tot 5200 1/min. Met twee waarden van de Audi Q3 RS is in zijn omgeving zonder concurrentie. Zelfs in het basisconcept, dit een speciale vijfcilinder motor. Hij is bekend van TT RS en RS 3 Sportback, en quattro GmbH heeft gewijzigd voor gebruik in de Audi RS Q3. De ontstekings volgorde 1-2-4-5-3, ondersteund door de geometrie van de inlaat-en uitlaatsysteem, biedt de sportieve geluid van de motor is de Audi is populair gemaakt in de jaren 1980.

    Meer dan de standaard Audi drive select rijdynamiek-systeem met de modi auto, dynamisch en comfort, kan de bestuurder invloed hebben op de flap controle van het uitlaatsysteem en het gaspedaal respons. De positie is zo dynamisch is, de reactie scherper en de motor geluid intenser.

    In slechts 5,5 seconden van de 2.5 TFSI accelereert de Audi RS Q3 van nul naar 100 km / h - de topwaarde in dit segment. De topsnelheid is elektronisch begrensd 250 kmh In de RS, de Audi Q3 voor het eerst als standaard vijf-cilinder motor werkt samen met een start-stop-systeem. Andere efficiencymaatregelen als gereglementeerde oliepomp die het smeermiddel vraag levert bijdragen aan een lager brandstofverbruik met gemiddeld 8,8 liter brandstof per 100 km bij (206 gram CO2 per km).

    Zoals krachtoverbrenging standaard geleverd met een zeventraps S tronic serveert. Het is ontworpen in een compacte drie-assige lay-out, haar zevende versnelling heeft een lange neerwaartse consumptie. De bestuurder kan werken laat de dubbele koppeling in de D en S-programma's of zelfs schakelen - met de schakelpaddles aan het stuurwiel of met de keuzehendel, die een speciaal RS-design draagt. De functie Launch Control regelt de acceleratie met optimale tractie uit de staat.

    Het hart van de quattro permanente vierwielaandrijving is de hydraulisch bediend en elektronisch gestuurde lamellenkoppeling. Dit is geplaatst op de achteras. Het stelt de tijdige verdeling van aandrijfkrachten tussen de voor-en achteras.

    Zonder afbreuk te doen aan het comfort van de Audi RS Q3 maakt indruk met zijn dynamische en stabiele handling. De RS sportonderstel verlaagt het lichaam van de compacte high-performance SUV verlaagd met 25 millimeter. Ten gunste van de verdeling van het gewicht, de batterij zit in de bagageruimte. De onafhankelijk opgehangen achterwielen worden geleid door vier armen.

    Zeer efficiënt de elektromechanische tandheugel stuurinrichting, die een strakke, precieze besturing gevoel geeft. De elektromechanische parkeerrem en Hill Start Assist zijn ook standaard.

    De Audi RS Q3 de inwendig geventileerde en geperforeerde remschijven op de voorwielen worden bewaard in de golf ontwerp met golvende contouren, die ongeveer een kilogram van het gewicht bespaart op de vooras. Je hebt 365 millimeter in diameter en zijn van zwart geverfd acht zuiger remklauwen gebruikt met RS logo's in de tang. De Electronic Stability Control (ESC) is voorzien van een Sport-modus en kan ook volledig worden uitgeschakeld.

    Standaard uitrusting van de Audi RS Q3 verhuist naar Duitsland op 19-inch lichtmetalen velgen. Daarnaast, 20-inch wielen zijn beschikbaar in drie versies om uit te kiezen. Een van hen is de exclusieve 5-spaak V design. Na de getoond op de Auto China 2012 Audi RS Q3 concept studie

    In aanvulling op de motor laat de Audi RS Q3 Q3 haar speciale status binnen de familie, met een aantal optische highlights. RS-specifieke details in het design benadrukken de zelfverzekerde uitstraling van de compacte high-performance SUV. Het is het lichaam toepassingen en dakrails in mat aluminium zij-instroom en deur strips. Glanzend zwarte honingraat grille aan de voorkant, een RS voorbumper, en een quattro-logo op de voorkant luchtinlaat Een grote dakspoiler, een achterbumper met prominente diffuser-inzetstuk, een grote elliptische uitlaatpijpen en een RS Q3 letters sieren de achterkant. Met 4410 millimeter, het dynamische topmodel is 25 mm langer dan de Audi Q3. Hij brengt de schalen op 1.730 kg.

    Met de twee optionele optische pakketten - aluminium, of zwart - kunt ook de Audi RS Q3. Om hun periferie zijn de flappen aan de zijkant luchtinlaten, de gesp van de diffuser en vinnen op het dak spoiler. De Audi Q3 RS is verkrijgbaar in acht exterieurkleuren, met inbegrip van de exclusieve geluid Sepang Blue pareleffect.

    Het interieur blijft de sportieve lijnen van het exterieur design: Het instrumentenpaneel dragen grijze wijzerplaten met witte wijzerplaten en rode naalden. Rock Grey contrasterende stiksels sieren de platte bodem driespaaks multifunctioneel stuurwiel en keuzehendel. Het display van de MMI en bestuurdersinformatiesysteem (DIS) te begroeten de bestuurder met de RS-logo. Via de RS-menu in de FIS laat ophalen van de turbodruk, de olietemperatuur en een lap timer.

    In aanvulling op de pedalen ook schijnt de voetsteun in aluminium look, worden de inlays gemaakt als standaard in zwarte pianolak. Als alternatief, quattro GmbH aluminium of carbon race. Zwarte hemelbekleding is standaard, optioneel, is er de hemel in zilveren maan.

    Sportstoelen met reliëf Q3 RS-serie en zijn ook bedekt met zwart alcantara / leder. Daarnaast is er een optionele fijn nappaleder in zwart of zilver maan met contrasterende naden in grijze rots en het ontwerp pakket met gewatteerde opties.

    Bagage capaciteit in de standaard maat van 356 liter door het neerklappen van de deelbare achterbank rug bagageruimte wanneer geladen tot aan het dak groeit tot 1.261 liter. Een praktische omkeerbare laadvloer is standaard. Degenen die meer willen nemen, dan kunt u bestellen in de RS Q3 aangeboden kink in de kabel.

    Voor extra standaarduitrusting van de Audi RS Q3 van de RS-specifieke bestuurdersinformatiesysteem omvat de parking systeem plus, het Audi sound system met tien luidsprekers en de Xenon plus koplampen en de LED achterlichten. Deze worden gekleurd wanneer uit in donker rood.

    Op gebied van infotainment opende een onderdeel modulair een breed scala, onder leiding van de harde schijf navigatiesysteem MMI navigatie plus is. De Bose surround sound systeem controleert 14 luidsprekers met maximaal 465 watt vermogen, de Bluetooth-autotelefoon online met WLAN-hotspot verbindt de compacte high-performance SUV met het internet, waardoor de online diensten van Audi sluit de auto. State of the art rijhulpsystemen completeren het assortiment van opties.

    In Duitsland is de basisprijs is 54.600 euro, zal de levering start in het najaar van 2013.
    Audi A3 SB 8V 2.0TDI 150PK

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •