Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 40 van de 40

Onderwerp: "Spyshots" Audi S6 V8 FSI. ?????

  1. #21

    Standaard

    Het is eigenlijk wel logisch, aangezien de BMW M5 zonder turbo al +-500 pk levert probeert Audi uiteraad om BMW zonder turbo's voor te blijven of op zijn minst te volgen.

    Het is echter toch wel jammer dat ze in dat geval teveel mee gaan met de concurent......
    mvg,
    Marcel

    Think of the RS6 as Clark kent with all of Superman's powers but without the red pants

  2. #22
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard

    Als het IDD waar is dat Audi stopt met het gebruik van de turbo dan zullen ze een hele schare aan enthousiastelingen kwijt raken......

    Wedde?

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  3. #23
    Iceman
    Guest

    Standaard

    Een nieuwe foto vanaf de ring.

    mvg, Hans.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
    Ik hoop echter dat het niet klopt want ik ben een Turbo motor fan.
    Vanwaar deze ommezwaai als ik vragen mag?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
    Verder ben ik een voorstander om af te stappen van turbo motoren een atmo motor is pure van opzet zonder kunstmatige beademing.
    uit dit topic

    Nu heb ik de lessen ironie, cynisme en sarcasme van Arlo doorgenomen, maar enig aanknopingspunt heb ik hier niet in kunnen vinden.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  5. #25
    Iceman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
    Ik hoop echter dat het niet klopt want ik ben een Turbo motor fan.
    Vanwaar deze ommezwaai als ik vragen mag?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
    Verder ben ik een voorstander om af te stappen van turbo motoren een atmo motor is pure van opzet zonder kunstmatige beademing.
    uit dit topic

    Nu heb ik de lessen ironie, cynisme en sarcasme van Arlo doorgenomen, maar enig aanknopingspunt heb ik hier niet in kunnen vinden.
    Ik heb de RS4 safety car live gehoord bij de DTM op Hockenheim. :P :P

    mvg, Hans.


  6. #26

    Standaard

    Sorry, maar die redenering volg ik niet:

    Je hoort de nieuwe RS4 (atmosferisch) op Hockenheim en daarom zeg je 16 Okt 2004 dat je fan bent van atmosferische motoren en op 14 Apr 2005 zeg je fan te zijn van turbomotoren.

    Chronologisch klopt er dan volgens mij iets niet :?
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  7. #27
    Iceman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Sorry, maar die redenering volg ik niet:

    Je hoort de nieuwe RS4 (atmosferisch) op Hockenheim en daarom zeg je 16 Okt 2004 dat je fan bent van atmosferische motoren en op 14 Apr 2005 zeg je fan te zijn van turbomotoren.

    Chronologisch klopt er dan volgens mij iets niet :?
    Chronologisch klopt het wel alleen mijn opmerking dat ik een fan van turbo motoren ben is incompleet.
    Toen ik hem geplaatst had zag ik dat ik een stukje text was vergeten en aangezien er geen "Edit" funktie meer is kon ik het niet meer aanpassen.
    Want er had nog achter gemoeten "met betrekking tot de tuning mogelijkheden".

    mvg, Hans.

  8. Ad
  9. #28
    Iceman
    Guest

    Standaard

    Hier 5 nieuwe spyshots van de nieuwe S6 4.2 FSI.

    mvg, Hans.

  10. #29

    Standaard

    zo speciaal is die s6 nou niet, met uitzondering van de 4 uitlaten...........voor de rest een normale a6.
    Audi V8 Fan!

  11. #30
    Iceman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kliko
    zo speciaal is die s6 nou niet, met uitzondering van de 4 uitlaten...........voor de rest een normale a6.
    Er zit ook een andere bumper (Geen S-line versie) en gril op.
    En verder zijn S versie's nooit erg opvallend geweest.

    mvg, Hans.

  12. #31

    Standaard

    denk wel dat audi nu een v10 pakt hoor..! want hoelang hebben ze al een 4,2 V8??? word wel tijd voor iets nieuws dacht ik zo...
    If you want to be somewhere fast, take an Audi RS6

  13. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
    Er zit ook een andere bumper (Geen S-line versie) en gril op.
    En verder zijn S versie's nooit erg opvallend geweest.

    mvg, Hans.
    Zijn idd nooit erg opvallend. Bij de A4 B5 kan ik echter wel in één oog opslag zien dat het een S4 is. Met name door die dikke voorbumper (als men die tenminste niet op een normale A4 zet :wink: )
    mvg,
    Marcel

    Think of the RS6 as Clark kent with all of Superman's powers but without the red pants

  14. #33

    Standaard

    Hou er ook rekening mee dat dit geen definitief model is. Hij kan er nog altijd anders uitzien als hij echt uitkomt. Kijk naar de rs4 spyfoto's. Zouden ze nu al dikke bumpers, sideskirts,... eronder zetten zou het gemakkelijker zijn om te spotten. Ik was eerst ook een beetje teleurgestled (zelfs de s-line ziet er sportiever uit), maar ik ben zeker dat er nog het een en ander zal veranderen aan het uiterlijk.

    Offtopic:
    kvond wel dat de rs4 de achterlichten van de spyfoto's mocht krijgen


    Greetz Johan

  15. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freerider
    Hou er ook rekening mee dat dit geen definitief model is. Hij kan er nog altijd anders uitzien als hij echt uitkomt. Kijk naar de rs4 spyfoto's. Zouden ze nu al dikke bumpers, sideskirts,... eronder zetten zou het gemakkelijker zijn om te spotten. Ik was eerst ook een beetje teleurgestled (zelfs de s-line ziet er sportiever uit), maar ik ben zeker dat er nog het een en ander zal veranderen aan het uiterlijk.

    Offtopic:
    kvond wel dat de rs4 de achterlichten van de spyfoto's mocht krijgen


    Greetz Johan
    Denk ook dat hij er nog wel een beetje anders uit gaat zien. Misschien dat ze zelfs een "gelegenheids bumper" hebben gemaakt voor deze gelegenheid (weet niet of ze dat vaak doen btw, maar zou kunnen)

    Ik vind de achterlichten van de nieuwe A4 wel mooi. Zoals ze stonden afgebeeld op de spyshots betreffende de RS4 waren ze wat te klein en bovendien ook wel héél erg B6. Toen de B7 net uit was en vele maanden daarna vond ik zijn voorganger overigens stukken mooier, maar wat dat betreft heb ik mijn mening 180 graden bijgesteld. Vind ze inmiddels zelfs veel mooier dan de B6 (veel sjieker, de B6 komt me nu een beetje lomp over als ik eerlijk ben vooral de voorkant, achterkant in mindere mate overigens ook)
    mvg,
    Marcel

    Think of the RS6 as Clark kent with all of Superman's powers but without the red pants

  16. #35

    Standaard

    OK, blijkt nu dat deze spyfoto's eigenlijk van de rs6 zijn.

    all i can say is that this is a pretty strong statement....

    "Expected to wear the RS6 tag "

    we may have to change the topic title.

    Article - click me

    "This is Audi’s long-rumoured V10-engined A6, according to our spies in Germany. Expected to wear the RS6 tag and caught testing at the Nürburgring circuit, this new model will offer a raft of new technology aimed at making it one of the best-handling Audis yet produced.

    Audi has long been hampered by its transmission layout, with the engine mounted ahead of the front axle. In order to minimise the nose-heavy characteristics inherent in this layout (something amplified by the lengthy V10 engine) Audi engineers have developed two new ideas for the car.

    First, the quattro four-wheel-drive system will send more torque to the back wheels. Also under development are ‘Magna-Ride’ dampers which are filled with a fluid that instantly changes its properties when under an electric charge."
    Bron: natuurlijk weer van rs6.com/forum

    Greetz Johan

  17. #36

    Standaard

    sorry maar dit komt mij niet geloofwaardig over
    Audi V8 Fan!

  18. #37

    Standaard

    Die sorry is niet nodig. Ik post maar wat ik zelf lees he. Ik weet het zelf niet. Ik was ook wat sceptisch, omdat het raar is dat de RS6 eerst zou getest worden. Maar langs de andere kant zou het wel verklaren waarom het geluid van de motor als een V10 klinkt (wordt beweerd door diegene van wie de eerste foto's zijn en deze ook gespot heeft).

    Greetz Johan

  19. #38
    Iceman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freerider
    OK, blijkt nu dat deze spyfoto's eigenlijk van de rs6 zijn.
    Bron: natuurlijk weer van rs6.com/forum Greetz Johan
    Het probleem is dat RS6.com het heeft van "Autocar" site en dat is nou net niet het meest geloofwaardige autoblad/site.
    En als je niet eerder een V8 met meer 8200 toeren gehoord heb is deze makelijk te verwarren met een V10 voor de leek qua geluid.
    Het verhaal dat de RS6 de zelfde 4.2 V8 FSI motor krijgt maar dan met 2 turbo's steekt ook weer de kop.

    mvg, Hans.

    P.S. Het V10 verhaal is nog nooit door Audi bevestigd.
    Dat er V10 motoren in de "Nuvolari" en "LeMans Quattro" zaten zegt
    verder helemaal niets, dat waren "Prototyp showcars" daar kunnen ze
    van alles in hangen.

  20. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freerider
    OK, blijkt nu dat deze spyfoto's eigenlijk van de rs6 zijn.
    Bron: natuurlijk weer van rs6.com/forum Greetz Johan
    Het probleem is dat RS6.com het heeft van "Autocar" site en dat is nou net niet het meest geloofwaardige autoblad/site.
    En als je niet eerder een V8 met meer 8200 toeren gehoord heb is deze makelijk te verwarren met een V10 voor de leek qua geluid.
    Het verhaal dat de RS6 de zelfde 4.2 V8 FSI motor krijgt maar dan met 2 turbo's steekt ook weer de kop.

    mvg, Hans.

    P.S. Het V10 verhaal is nog nooit door Audi bevestigd.
    Dat er V10 motoren in de "Nuvolari" en "LeMans Quattro" zaten zegt
    verder helemaal niets, dat waren "Prototyp showcars" daar kunnen ze
    van alles in hangen.
    Ja, ik volg de discussie ook en ik lees ook wat je schrijft, maar ik doe niet meer als posten wat ik daar vind. Deze forumleden hebben daar ook recht op. Voorlopig hou ik me erbuiten, ik weet het gewoonweg niet. Ik heb ook geen inside info. Ik heb wel een voorkeur, maar die probeer ik hier buiten discussie te houden, zo neutraal mogelijk blijven.

    Greetz Johan

  21. #40

    Standaard

    Is het niet logisch dat Audi met een V10 komt?
    BMW heeft er 1 in z'n M5 zitten. Audi wil nu ook laten zien dat zij erg goed zijn in motoren techniek, dus zullen ze wel met iets vergelijkbaars komen.

    Zo'n hoog atmosferische motor klinkt wel mooi op papier. Ook leuk als je even flink wil doortrekken, maar in de praktijk denk ik dat je er erg weinig gebruik van gaat maken. Een leuke gimmick, maar niet meer. Een motor met een hoog koppel rijd veel lekkerder en soepeler. Geef mij maar een V8 turbo.

    Persoonlijk heb ik liever een V8 turbo, vanwege het veel hogere koppel en lagere verbruik.

    De logische stap is dan natuurlijk ook een V8 in de nieuwe S6.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •