volgens mijn kan het makkelijker via de OBD connector.
Hallo allemaal,
ik heb onlangs met iemand kunnen spreken die in het verleden ook auto's stal, hij heeft zijn tijd uitgezeten dus daar ga ik het verder niet over hebben.
net als vele andere hier was ik benieuwd naar hoe ze Volkswagens en Audi's meepakten zonder dat er alarm afgaat, dit kreeg ik te horen:
als eerste word het cilinder slot in de bestuurdersdeur gekraakt door middel van een 'kraaksleutel', dit was een algemene sleutel met 8 hoogteregelingen erin (voor elke hoogteverandering die de sleuf in je sleutel maakt). Door middel van deze sleutel wordt binnen enkele seconden de deur opengemaakt.
wanneer de deur geopend is snijden ze de kabels die naar het portier gaan over (die rubberen kabelgoot tussen de A stijl en de deur), op deze kabels word een soort laptop aangesloten, maar het ging om een bepaalde draad. Wanneer deze actie was gedaan gingen alle 4 de ruiten naar beneden.
volgende stap is het klokwerk eruit halen, met je teller gingen ze ervandoor en die werd "geknipt", wat dit precies inhield weet ik niet, maar het kwam erop neer dat er draden werden doorgeknipt en andere met elkaar verbonden zodat de computer in je teller de sleutelcode niet meer nodig heeft om te starten, dit gedaan rijden ze terug naar de auto waar ze mee bezig waren, sluiten de teller terug aan en kunnen hem via een service sleutel starten en zijn ervandoor.
een simpele manier om dit te voorkomen is de torx schroeven van je teller te vervangen door 2 ongelijke, verschillende schroeven. (Ik weet niet hoe ze heten, maar bijvoorbeeld die torx met een verhoging in het midden zodat de standaard torx niet meer past)
ik bedoel dit alleen informatief, dit is waarschijnlijk maar een van de manieren die ze hebben, maar misschien lost dit ook vragen van jullie op over hoe ze auto's hebben meegepakt zonder dat er ook maar iets van glas oid op de grond ligt.
als iemand misschien nog ideeën heeft om deze manier te voorkomen kan dat misschien hieronder worden gepost
Ik vindt het een behoorlijk vaag verhaal.
Alsof deze "specialisten" niet "de" speciale torx hebben voor de toerenteller terwijl ze wel voorbereid zijn op alles.
Draadjes in de rubberenbalg doorsnijden is ook zeer onrealistisch. Als je gaat onderzoeken zul je zien dat de kabels daarin met van dat irritante tape gebundeld zijn. Balg doorknippen, juiste draadjes uitzoeken, tape en isolatie eraf halen kost minimaal 2 minuten. Een juist ingestelde alarm gaat gelijk bij het openen van je portier af dus dit is niet realistisch..
Laten we wel even in gedachte houden dat deze man er voor is opgepakt en veroordeeld
Zo goed was hij er blijkbaar ook niet in....
Tot en met de sleutel en het openen van de deur kan ik het verhaal nog volgen, maar daarna wordt het niet echt geloofwaardig.
Een teller van een A4 B6 krijg je er nog eenvoudig uit, maar van een A6 4f wordt al een stuk lastiger.
Je kan op ebay voor 100 euro al een OBD II stekker kopen met immo kraak software, die binnen 30 sec. De startblokkering eraf haalt.
Dan ben je naar mijn mening niet slim bezig als je de bovenstaande how-to wil volgen ....
Woensdag ochtend om half 5 waren wij aan de beurt.
Onze rns-e gejat. Helaas niet op de bovenstaande manier,
Maar middels een gat rechts onder de handgreep.
Alarm ging wel af maar was er te laat bij.
Vroeg me af welk gereedschap ze hier voor gebruiken.
Er zit onder het grote gat (ca 2 cm doorsnee) een klein rond gaatje.
Het grote gat lijkt op een kogelgat van binnenuit(rafelt naar buiten).
Collega van me die in de buurt woont was ook aan de beurt, zelfde manier ook een extra klein gaatje er in.
Op de foto niet te zien, maar aangegeven met een rood puntje.
a1.jpg
Ik denk dat ze een soort haakse/gebogen priem hebben en die steken ze eerst in je portier op de plek waar je je kleine gaatje hebt zitten. Vervolgens draaien ze eran tot de priem weer uitkomt. Op de plek waar de priem dus naar buiten komt maken ze een gat met een tang alsof ze een blik sardientjes openen.
Vervolgens gaan ze met een schroevendraaier een centrale vergrendeling cylindertje verdraaien waardoor alle deuren open gaan.
Op dat moment gaat, als het goed is, je alarm af (als je een alarm hebt).
Ga allemaal eens beginnen met die OBD-stekker uit de onderplaat te halen!
Bind hem met een tay-rapje ergens onder het dashbord.
Alleen voor de dag halen bij een beurt in de garage.
Het vertraagt en daar hebben de heren dan weer een hekel aan.
-Freek
Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -
Dan moet ie eerst nog langs het nieuwe alarmsysteem beneden
Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -