Idd, mijn verzekering doet "nog" niks met Bearlock, maar ze vertelde me dat ze wel serieus naar het systeem aan het kijken zijn..
Alleen jammer dat je (denk ik) voor 9 van de 10 verzekeringen alsnog een klasse 4/5 alarmsysteem met certificaat moet hebben, of je nou een bearlock hebt of niet. Bezoekje aan de alarm firma is dan ook zeer zeker te begrijpen. Een bearlock voorkomt ook niet dat ze 'm gewoon op een trailer trekken.
Idd, mijn verzekering doet "nog" niks met Bearlock, maar ze vertelde me dat ze wel serieus naar het systeem aan het kijken zijn..
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Voor mijn diefstal verzekering heb ik gek genoeg geen alarm nodig, dit was schijnbaar alleen een vereiste bij een auto met een nieuwwaarde van 100K en hoger.
Ik heb het toen gezien met het uitbranden van mijn A6. Ondanks dat de bak in Neutraal stond, stond de bak vast. Vervolgens moest de auto op de afsleper getrokken worden. Dit ging inderdaad wel maar niet met gemak. Hij moest (ondanks dat de auto er recht voor stond) de haak een aantal keren opnieuw vastzetten. Het van de wagen afkrijgen ging nog moeilijker dat is uiteindelijk met een heftruck gedaan..
Ik zeg dus ook niet dat het niet te doen is maar als je een auto wilt stelen wil je de auto zo snel mogelijk mee hebben. Want elke minuut dat het langer duurt is er één te veel. Oke als je zo'n takelwagen gebruikt zoals men in de hoofdstad wel doet dan til je hem met vier wielen in één keer weg. Maar nadeel is weer dit is een vrachtwagen, moet uitgestempeld worden, daarna de hijsbanden om de auto heen, in laden, stempels weg en verder gaan. Kost weer veel tijd en dus kans op ontdekking.
Tja als we zo gaan beginnen, lukt het hier ook mee !!
mm.jpg
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Mee eens dat maakt het wel een stuk makkelijker, echter je moet ze dan wel bij je hebben, is dus iets meer voorbereiding en daar gaan we op het moment dat jou auto net iets moeilijker is mee te nemen en daarna rijdbaar te maken als een ander exemplaar dan laten ze die van jou wel staan.
Zo, hele discussie hier
Wat mij betreft komt het er op neer dat het alarm alleen verzekering-technisch nodig is. Mijn verzekering eist simpelweg klasse 3.
Maar zelfs met 2 alarmen er op, is nog steeds de auto zonder veel problemen weggehaald.
Dus echt helpen doet het niet.
Vandaar dat er ook een bearlock gaat komen. En waarschijnlijk nog wat aanpassingen (ga natuurlijk niet alles hier neer zetten).
Daarmee is de kans groter dat de auto gewoon bij mij blijft staan.
De verzekeringsman die de waarde kwam bepalen gaf ook aan dat Bearlock gewoon slim is om te doen.
Maar de verzekering doet er (nog) niks mee kwa premie of zo.
Verder is de auto bijna klaar.
Alleen bij de laatste test vandaag was er nog wat aan het knipperlicht (dat knipperlicht hadden ze er ook uit gesloopt bij de diefstal, geen idee waarom).
Het is nog niet helemaal helder waarom, maar blijkbaar doet het knipperlichtrelais het ineens niet meer. Bromt en blijft hangen.
Vrijdag komt de alarm en electronica specialist ervoor langs.
Dan hoor ik het wel.
Eric