Pagina 17 van 20 EersteEerste ... 71314151617181920 LaatsteLaatste
Resultaten 321 tot 340 van de 397

Onderwerp: Meeting: poetsers zin in een Demo-dagje? zat 7 april Vlijmen

  1. #321

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elfje
    Eneeehhh TenS3: Ik heb geen flauw idee wat voor charmante foto jij nog van mij hebt?! En denk dat ik hem inderdaad niet graag hier geplaatst zie, maar stuur hem toch maar even in een PB of zo :-D
    Ik zal `m vanavond wel eens opzoeken
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  2. #322

    Standaard

    Leuke Topic en zo te lezen iedereen heel tevreden :-D , ik zelf was die dag op de auto Rai :-D .

    Maar bij het bekijken van de foto's viel mij op dat het uitpoetsen machinaal gebeurde 8) . Kan dit zomaar ? en wat voor machine wordt daar dan voor gebruikt.

    Ik sta zelf normaal altijd alles met de hand uit te poetsen en aan het einde van de dag heb ik twee lamme armen dus vandaar de vraag wat voor machine dit is en is zoiets te koop....

    En de volgende poetsmeeting zal ik zeker aanwerizg zijn sta altijd open voor tips en een glimmende Audi

    gr. John
    Il Bisontie Della Strada.......

  3. #323

    Standaard

    Dat was een Flex, variabel toerental! zijn te koop, maar niet voor weinig (ik geloof 250 euro)

    Eigenlijk was die Flex-actie dubbel. Het was een lichte polijst job en tevens poets je dan het spul uit! Het is niet zo dat dit alleen bedoeld is voor het uitpoetsen. Nalopen moet je het toch met een doekkie.
    Als ik het goed wil doen. Doe ik eerst wassen/afspoelen, dan machinaal polijsten en daarna nog een keer volledig in en uitpoetsen met hand voor het netste resultaat. En soms nog wel een keer.
    Met de machine kom je namelijk ook niet overal en moet je toch nalopen.

    Overigens is het werken met een machine ook niet zonder gevaar om de lak te verbranden/ hoekjes te raken met delen van de pet/machine die daar niet voor bedoeld zijn.

    Met de hand poetsen is niks mis mee, met de machine krijg je iets strakker resultaat (maar vooral sneller)

    Als ik het maximale uit de lak van een auto wilde halen was ik 3 uur met een komplete buitenkant bezig vroeger.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  4. #324
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Giovanni_Rosso
    Leuke Topic en zo te lezen iedereen heel tevreden :-D , ik zelf was die dag op de auto Rai :-D .

    Maar bij het bekijken van de foto's viel mij op dat het uitpoetsen machinaal gebeurde 8) . Kan dit zomaar ? en wat voor machine wordt daar dan voor gebruikt.

    Ik sta zelf normaal altijd alles met de hand uit te poetsen en aan het einde van de dag heb ik twee lamme armen dus vandaar de vraag wat voor machine dit is en is zoiets te koop....

    En de volgende poetsmeeting zal ik zeker aanwerizg zijn sta altijd open voor tips en een glimmende Audi

    gr. John
    In de showroom link:
    http://audiforum.nl/phpBB2/viewtopic...32693&start=30
    staat mijn Audi op pagina 3 behandeld door Frank en de dag daarna nog eens afgespoeld en nagepoetst met de hand. De foto's zijn wat overbelicht helaas en de zon werkte niet mee maar het is een metamorfose voor de lak geweest .
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

  5. #325

    Standaard

    Die ziet er zeker netjes uit glimt mooi :-D

    En zo'n apparaat is zeker niet goedkoop had al even op marktplaats gekeken Pieuwhhhhh sloeg achterover toen ik die prijzen zag.

    Maar Franx hoeveel keer moet een auto dan gepolijst worden 1x per jaar ? toch, en dan gewoon bijhouden met wax.

    gr. John
    Il Bisontie Della Strada.......


  6. #326

    Standaard

    Ligt helemaal aan het gebruik/ of beter nog misbruik van de lak!

    Als je een nieuwe auto koopt en je wast 'm met de hand met allemaal nette niet schurende producten en goeie sponsen hoef je een auto nooit te polijsten.

    Vaak wordt er bij een auto het vuil niet goed afgepoeld bij het wassen of door een slechte wasstraat getrokken zodat er krassen ontstaan.

    Het is geen regel dat een auto hoevaak dan ook gepolijst moet worden (machinaal/of handmatig), het ligt puur aan hoe de lak er nog uitziet na een periode van 'gebruik'. er zijn auto's die er na 3 maanden al niet meet uitzien.

    Als je éénmaal je auto hebt laten polijsten en je houdt de verzorgende was/beschermlaag netjes bij na de gebruikelijke wasbeurtjes is er niks meer aan de hand. De afwerklaag kun je zelf bijhouden of kiezen voor een langdurigere bescherming van 1, 2 of meer jaar.
    Maar ook dat ligt weer aan hoe je ermee omgaat.

    Gebeurt ook wel dat er schade ontstaat door bumpertikkies/fietsen of whatever. Dan kan een machine vaak ook nog wel uitkomst bieden om de laklaag te egaliseren zonder dat er overgespoten hoeft te worden.

    Maar iedere auto en zijn berijder is te verschillend om dat standaard aan te geven!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  7. #327

    Standaard

    Ook de mate van vervuiling in de lak kan een reden zijn om te polijsten.
    Lak verweerd in de zon, de bekende plak/harsboom, of een auto die dagelijks langs een spoorlijn ijzervijzel op z'n huidje krijgt.

    Je voelt dat het makkelijkst door het grof worden van de laklaag.

    Je hebt loszittend vuil (wekelijkse wasbeurt) gewoon wassen/poetsen
    Je hebt vastzittend vuil (rotzooi die in je lak hecht) wassen/polijsten( cleanen)/poetsen (ook voor krasjes e.d)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  8. Ad
  9. #328

    Standaard

    Nou echt vuil worden die kans zal hij niet krijgen, sta het tweemaal per week handmatig te wassen :oops: ... ben net binnen van zijn wasbeurt.

    En ik gebruik de totale set van Meq......

    Maar ik zal er zeker zijn de volgende cleaning meeting, er zullen ongetwijfeld personnen rondlopen of bezig zijn die mij kunnen vertellen of hij een keer gepolijst moet worden :-D

    gr John
    Il Bisontie Della Strada.......

  10. #329

    Standaard

    Belangrijkste is dat je dat zelf ziet/vind of het nodig is ja of nee.
    Ofwel of je tevreden bent met je lak qua krasjes/grofheid.
    Zo te horen is het geen onderkomen mobiel! :-D

    Poetsen en je auto bijhouden is voor 80% goed kijken en voor 20% doen!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  11. #330
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    He Goeroe Frank, moet je toch nog een beetje aanvullen vind ik.

    Ik vind dat er duidelijk een stap wordt overgeslagen.
    Namelijk het poetsen met een exentrische machine.
    Fool-proof en vele malen krachtiger dan met de hand poetsen.
    De roterende machine is voor pro's zoals ik. :roll:

    Ook vind ik dat als je machinaal gaat poetsen je niet met het zelfde middel aan de slag moet als met de hand.

    Als je alleen met de roterende machine aan de slag gaat zul je in 99 % van de gevallen altijd hologrammen houden, dat hoort nou eenmaal bij die poetswijze. De volgende stap is niet met de hand poetsen, maar met een exentrische machine anders krijg je nooit je poetskrassen weg.
    Vaak ben je ze alleen maar aan het camoufleren en zijn ze binnen de kortste keren weer terug.

    Verder spreek je over polijsten als je lak vies of vervuild is..... :-?
    Zeer beslist niet de juiste werkwijze.
    Je dient op een zo schoon en zo'n glad mogelijke lak te gaan poetsen.

    De juiste stappen zouden moeten zijn:
    Eerst lekker soppen, vervuiling, hars en andere zooi eerst verwijderen met een synthetische klei die in staat is deze van je lak op te nemen.
    Dan polijsten, voeden en beschermen.
    Dit kan dan of met de hand, of met de machine.

    Een exentrische machine is niet super duur ( 100 - 150 euro) en je hebt er veel plezier van.
    Veel poetsers van het merk **piep** ( ik zal sportief blijven 8) ) poetsen met een AEG machine, type EXE 460.
    Heeft een grote "uitslag" waardoor hij erg effectief is.

    Als laatste wil ik nog opmerken dat onze Audilak kneiter hard is en als gevolg daarvan moeilijk "swirl"vrij te houden is.
    Ze komen er sneller in dat je denkt (zelfs een poetsdoek of een washandschoen kan al krassen) en ze verdwijnen minder snel dan je zou willen.

    Hopelijk heb ik je zo een beetje kunnen aanvullen.

    Mensen kunnen ook eens kijken op www.meguiars.nl/forum en dan de tips voor wassen en het 5 stappen plan.
    Niet om Meguiars te kopen, maar om wat meer te lezen over de werkwijze.

    Er zijn zeer beslist nog veel meer goede merken buiten Megs om.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  12. #331

    Standaard

    Kun je een willekeurige schuurmachine met of zonder variabel toerental op je lak zetten dan? :?

    Leg eens uit...
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  13. #332
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard



    Ja hoor ap, korrel 60 werkt prima :-D

    Nee, flauw...

    Het moet een exentrische schuurmachine zijn.
    Uiteraard doe je daar dan een poetsschijf onder ipv schuurpapier 8)
    De uitslag die zo'n machine maakt moet wel 5 mm of meer zijn.
    Het mooiste is als er een variabel toerental op zit.

    Kun je met het handje echt niet tegen op poetsen hoor.
    En je kunt niet veel fout doen omdat er geen warmte ontstaat.

    Ik heb deze:

    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  14. #333

    Standaard

    Goeroe Poetsertje heeft gelijk, maar als je ieder keer gaat polijsten als je lak een beetje vervuld is doe je niet zo lang met je autolak als ik (denk ik).
    Vervuiling kun je ook met de hand tegengaan. Eerlijk gezegd ben ik niet zo'n fan van machinaal poetsen. Met de hand kun je weinig tot het minst fout doen.

    Met alle respect, niet iedereen is even bedreven met het aanbrengen en verwerken van poetsmiddelen zeker niet machinaal. Er zijn mensen die smeren een hele fles weg op een auto en er gebeurt nog niks.

    Sommige mensen krijgen een auto met een onderbroek nog glimmend en anderen staan uren professioneel te hannisen met swirls en kale plekken op de auto als gevolg.
    Er zijn vele wegen naar Rome en iedereen heeft zijn eigen werkwijze en voorkeuren.

    Ik zeg niet dat het heilig is wat ik zeg! zeker niet, het is hoe ik het altijd aanpak(te), je kunt het eindeloos aanvullen. Zaterdag ging het mij eigenlijk allemaal veel te vlug en kon je weinig begeleiding geven en echt aandacht schenken aan bepaalde auto´s. Maar het begin was er en het liep zeer verassend!

    We vergeten nog een stap. Eigenlijk dien je bij het polijsten van de lak het middel op de poetspet aan te brengen en in te wrijven. Op die manier verspreid je uit de machine de bewerking op de lak. Daar zijn verschillende middelen voor en het liefst zo nat mogelijk met water houden. Daarna ziet een echt goede gepolijste auto er niet meer uit na dit werkje en dien je ´m weer helemaal te wassen. Daarna begint de hele les van de verzorgende waslaag nog.

    Hele boeken kun je er over schrijven, maar het ook maar net waar iemand tevreden mee is. Vele willen een aalgadde auto, anderen vinden het al tof als ze de lantaarnpaal s avonds weer op hun dak weer zien weerkaatsen! :-D
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  15. #334
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Ik ken ondertussen 10 fora waar over poetsen wordt gesproken.
    Ieder met eigen mening. :-D

    Polijsten met een roterende machine en poetsen met een exentrische machine hebben niets, maar dan ook helemaal niets met elkaar te maken Frank.
    Zie het zo, met een exentrische machine neemt de machine het handpoetsen van je over en gaat er geen micronnetje lak verloren.
    Je kunt de lak er ook beslist niet mee beschadigen
    (ja ja, alles kan, maar onder normale omstandigheden.)

    Je moet het eens proberen. Je bent zo om.
    Alleen al omdat het veel meer ontspannen poetst.

    Polijsten met een roterende machine kan echt fout gaan en is ook echt alleen voor de mega hobbyisten en de pro's.

    Wax in, wax out Franxsan 8)
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  16. #335

    Standaard

    Ontspannen poetsen met een schuurtolletje? :-D

    Man, er is niks zo onstspannend als je auto met de hand laten glimmen! zodat je bij iedere aanraking de pure kacht en lijnenspel van je eigen voiture voelt onder je doekie! Het is bijna net als masseren van je vrouw vriendin! Daar wil ik geen machineke bij hebben!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  17. #336
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Vrouw doet het waarschijnlijk met de roterende machine.
    Tenminste ik hoor altijd zo'n constant gezoem boven....

    of.. :oops:

    Nou ik lees het al Frank, je bent op poetslevel 1 blijven hangen

    Ik ga maar weer snel terug naar het poetsforum.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  18. #337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elfje
    Eneeehhh TenS3: Ik heb geen flauw idee wat voor charmante foto jij nog van mij hebt?! En denk dat ik hem inderdaad niet graag hier geplaatst zie, maar stuur hem toch maar even in een PB of zo :-D
    Ik zal `m vanavond wel eens opzoeken
    Ik moet `m nog f schuldig blijven, internet ligt er thuis uit
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  19. #338

    Standaard

    Wat jammer nou... :mrgreen:
    S6

  20. #339

    Standaard

    Ik krijg zo het vermoeden dat 'papparazzi Janco' hem toch niet openbaart aan ons! :roll:
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  21. #340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje


    Ja hoor ap, korrel 60 werkt prima :-D

    Nee, flauw...

    Het moet een exentrische schuurmachine zijn.
    Uiteraard doe je daar dan een poetsschijf onder ipv schuurpapier 8)
    De uitslag die zo'n machine maakt moet wel 5 mm of meer zijn.
    Het mooiste is als er een variabel toerental op zit.

    Kun je met het handje echt niet tegen op poetsen hoor.
    En je kunt niet veel fout doen omdat er geen warmte ontstaat.

    Ik heb deze:

    Waar kun je die poetsschijven krijgen.?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •