Resultaten 1 tot 5 van de 5
    1. #1

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      02 2016
      Leeftijd
      30
      Posts
      14
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A5 SB

      Standaard 2.0 Multitronic, sneller in D dan in S?

      Heb t idee dat de auto sneller optrekt in D dan in de S stand. Omdat die in D niet schakelt. klopt dit ?

    2. #2
      wazzup01's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2008
      Leeftijd
      46
      Posts
      3.260
      Kudos
      26
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

      Standaard re: 2.0 Multitronic, sneller in D dan in S?

      Een idee is subjectief, er is maar een oplossing voor jouw probleem, download een app-je waarmee je de versnelling kan meten zoals Accelerometer in de appstore. En doe daarna drie metingen in Drive en daarna in Sport. Dan kan je de verschillen objectief beoordelen.

      Puur theoretisch gezien moet het niet veel uitmaken of je nu in drive dan wel sport rijdt, immers je krijgt niet spontaan meer vermogen erbij in sportmodus, wat wel het gevoels verschil kan maken is dat in sport, de bak inderdaad een aantal commando's krijgt om naar preset instelling te gaan (stapsgewijs) waar hij in drive gewoon een glijdende beweging maakt over de conussen.
      Waar een wil is, is een weg.
      Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

    3. #3

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      01 2013
      Posts
      15
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A5 SB

      Standaard re: 2.0 Multitronic, sneller in D dan in S?

      Volgens mij is S iets sneller, maar scheelt niet veel. Op Youtube zijn best wat filmpjes te vinden waarin het verschil in beeld komt, zoals deze

      https://youtu.be/htXugjn23Yg

    4. #4
      A6 Black Optic's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      12 2014
      Posts
      1.357
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6

      Standaard Re: 2.0 Multitronic, sneller in D dan in S?

      In S zou je zwart wit iets langzamer zijn als die 'schakelmomenten' verlies zouden zijn ten opzichte van de constante versnelling van de D stand. Maar dan komt de versnelling niet boven de 4 of iets duizend qua toeren toch ? Met S komt die wel iets hoger misschien heft dat iets op.
      Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
      Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
      Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

    5. #5

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      10 2009
      Leeftijd
      49
      Posts
      7
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4

      Standaard Re: 2.0 Multitronic, sneller in D dan in S?

      D is sneller. In D zorgt de computer ervoor dat je steeds de optimale verhoudingen hebt.
      Is S trekt hij veel te ver door. in de bovenste toeren gebeurt niets meer. De schakelmomenten kosten tijd en het weer oppakken kost wederom tijd.
      Alleen voelt het niet zo. En dat is eigenlijk best grappig. Als je al rijdt, dan voelt S nog sneller dan bij optrekken vanaf 0, omdat je het beroemde "slippende koppeling" gevoel dan niet hebt. Het systeem reageert dan direct.


    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •