Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: 2.0 Multitronic, sneller in D dan in S?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    33
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard 2.0 Multitronic, sneller in D dan in S?

    Heb t idee dat de auto sneller optrekt in D dan in de S stand. Omdat die in D niet schakelt. klopt dit ?

  2. #2
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    49
    Posts
    3.301
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0 Multitronic, sneller in D dan in S?

    Een idee is subjectief, er is maar een oplossing voor jouw probleem, download een app-je waarmee je de versnelling kan meten zoals Accelerometer in de appstore. En doe daarna drie metingen in Drive en daarna in Sport. Dan kan je de verschillen objectief beoordelen.

    Puur theoretisch gezien moet het niet veel uitmaken of je nu in drive dan wel sport rijdt, immers je krijgt niet spontaan meer vermogen erbij in sportmodus, wat wel het gevoels verschil kan maken is dat in sport, de bak inderdaad een aantal commando's krijgt om naar preset instelling te gaan (stapsgewijs) waar hij in drive gewoon een glijdende beweging maakt over de conussen.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  3. #3
    CCJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    179
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard re: 2.0 Multitronic, sneller in D dan in S?

    Volgens mij is S iets sneller, maar scheelt niet veel. Op Youtube zijn best wat filmpjes te vinden waarin het verschil in beeld komt, zoals deze

    https://youtu.be/htXugjn23Yg

  4. #4
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.675
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0 Multitronic, sneller in D dan in S?

    In S zou je zwart wit iets langzamer zijn als die 'schakelmomenten' verlies zouden zijn ten opzichte van de constante versnelling van de D stand. Maar dan komt de versnelling niet boven de 4 of iets duizend qua toeren toch ? Met S komt die wel iets hoger misschien heft dat iets op.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 Multitronic, sneller in D dan in S?

    D is sneller. In D zorgt de computer ervoor dat je steeds de optimale verhoudingen hebt.
    Is S trekt hij veel te ver door. in de bovenste toeren gebeurt niets meer. De schakelmomenten kosten tijd en het weer oppakken kost wederom tijd.
    Alleen voelt het niet zo. En dat is eigenlijk best grappig. Als je al rijdt, dan voelt S nog sneller dan bij optrekken vanaf 0, omdat je het beroemde "slippende koppeling" gevoel dan niet hebt. Het systeem reageert dan direct.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Leeftijd
    66
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 Multitronic, sneller in D dan in S?

    Beste Audifanaten,

    Of het optrekken sneller gaat in D of S met een Multitronic, ik heb geen idee. Alleen de opmerkingen over schakelmomenten...... Een multitronic schakelt niet, want het is een CVT (Continue Variabele Transmissie). In principe een bak a la onze voormalige nationale trots: De Daf met zijn variomatic.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •